Ponttini oli, että todisteiden toistaiseksi puuttuessa sekä ateistinen että teistinen maailmankuva on yhtä perusteltu. Todisteiden puuttuessa kumpaakin näkemystä on lähtökohtaisesti pidettävänä yhtä todennäköisenä kunnes todisteita saadaan. Näin ollen ateistien päätelmä: Jumalan olemassaolo on erittäin epätodennäköinen on virheellinen. Eikös ateismi että teismi ole toisensa poissulkevia ja vaihtoehtoisesti välttämättömiä tapauksia? Eikö niistä voida tehdä sitten päätelmä, että kummankin todennäköisyys on 50%?
Todisteiden puuttuessa emme voi olla varmoja, ettei suomen metsissä kirmaile näkymättömiä vaaleanpunaisia yksisarvisia. Niistä kerrotaan tarinoita ympäri Eurooppaa ja luotettavien lähteiden ja silminnäkijäkertomusten perusteella muutama niistä asuu suomessakin. Todisteiden puuttuessa kumpaakin näkemystä:
1."Suomen metsissä elää näkymättömiä vaaleanpunaisia yksisarvisia"
3. "Suomen metsissä ei elä näkymättömiä vaalenpunaisia yksisarvisia"
on näin ollen yhtä todennäköinen.
Näin ollen aunicornistien (ateistien) päätelmä: "Näkymättömien vaaleapunaisten yksisarvisten olemassaolo on erittäin epätodennäköinen", on virheellinen. Eikös aunicornismi ja unicornismi ole toisensa poissulkevia ja vaihtoehtoisesti välttämättöiä tapauksia? Eikö niistä voida tehdä siten päätelmä, että kummankin todennäköisyys on 50%?
Näin olen osoittanut Hempukan logiikalla, että suomen metsissä elää 50% todennäköisyydellä näkymättömiä vaaleanpunaisia yksisarvisia.
Mistä taikausko-olennosta sitten keskusteltaisiin?
Eli vaikka ateisti ei kannattaisikaan nollatodennäköisyyttä Jumalan olemassaololle, on siltikin se oletus, että Jumalan todennäköisyys on erittäin epätodennäköinen virheellinen. Eikö niin pojat?
Selvennän vaikka tässä omaa ateistista maailmankuvaani. Olen ns. vahva ateisti. Mielestäni kirjauskontojen kertomukset uskontojen Jumalista, ennustuksista, profeetoista ja taianomaisista tapahtumista ovat täyttä paskaa, koska mitään kirjoissa kuvattuja tapahtumia ei tunnu tapahtuvan nykypäivänä.
1. Jumala ei muuta ihmisiä suolapatsaiksi, tuhoa kaupunkeja, lyö vihollisen sotajoukkoja
2. Uskonmiehet eivät pysty tekemään luotettavia ennustuksia mistään
http://en.wikipedia.org/wiki/Unfulfilled_religious_prophecies
3. Ylösnousemuksia, parantumisia ja muita ihmetekojen esiintymistodennäköisyys on dramaattisesti laskenut tieteen kehityksen myötä.
Näistäkin asioista huolimatta pidän ainakin vielä tällä hetkellä kysymystä Jumalan olemassaolosta mielekkäänä. Jos Jumala on olemassa, niin hänestä voi mielestäni saada tietoa tai olemassaolo voitaisiin jollain tavalla varmistaa. En kuitenkaan sorru tiedonaukko väitteisiin, eli en väitä, että koska emme tunne esimerkiksi alkuräjähdyksen olosuhteita niin tämä jotenkin varmistaisi tai kieltäisi Jumalan olemassaoloa.
Uskonnottoman ihmisen mielestä taas kysymys Jumalan olemassaolosta, ei ole edes mielekäs kysymys.
Odotan vastaustasi mun edelliseen viestiin sinulle
Juu saat kyllä vastauksesi, mulla on tässä ollut sen verran tekemistä ja sukulaisten tapailua joululoman aikana, että on ollut kiireitä. Lähden tästä kohta junaan ja turku-joensuu välillä on 6,5 tuntia aikaa kirjoittaa.