Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mille päivälle 3-jakoisessa ohjelmassa kannattaisi laittaa rinnalleveto ja tempaus? Haluaisin nämä liikkeet mukaan ohjelmaani.
Ma: rinta-olkapää
Ke: jalat-kädet
Pe: selkä-vatsa
Lauantai on lepo päivä ja muina päivinä on sählyä.
Semmonen kysymys, että pystysoutua tehdessä mikä kannattaa olla oteleveys jottai saisi suurimman osan rasituksesta sivuolkapäille eikä epäkäille? Leveä vai kapea? Hartian levynen? Ja asiallisia vastauksia jos saisi eikä mitään "kokeile ite", "riippuu ihmisestä". Yritän epäkäiden rasitusta minimoida, koska ne ovat alkaneet kasvamaan maven mukana hirveää tahtia vaikka en niitä ikinä erikseen treenaa. Kaverit alkaneet jo huomattamaan, että alkaa oleen pullo mallinen kroppa ,kun epäkäät kasvanu.
Lasketaanko noihin penkkipunnerrus-tuloksiin myös tangon paino mukaan?
Kaverilla oli tuollainen minipenkki ja huomasin että sai pistää tankoon paljon enemmän painoa kun "oikealla salitangolla" ja jäin miettimään paljonko noi tangot yleensä edes painavat?
Kyllä. Tankojen massa on yleensä 20kg.Lasketaanko noihin penkkipunnerrus-tuloksiin myös tangon paino mukaan?
Ei oo kyllä 5-jakoista nähnykkää. Ennemminkin yläkroppapainotteinen 2-jakoinen.

no olihan siinä 5 eri treeniä![]()
Mutta eihän se sitä meinaa, että ohjelma olisi 5-jakoinen.
Onko kukaan ikinä testannus 1 viikko salilla käyntiä - 1 viikko laihduttamista (tjsp) yhdistelmää? Pointti olisi, ettei salilla käymiseen tai aerobiseen liikuntaan kyllästyisi, mutta onko tuosta yhtä paljon hyötyä kuin esim. 4kk salilla - 2kk laihduttamista yhdistelmästä? Torpedoiko noin tiheä massa- ja laihdutuskausien vaihtelu lihasten kehitystä jotenkin?
on tässä noussut mieleen semmoinen kysymys liittyen selkätreeniin että kuinka suuri merkitys painojen suuruudella on selän kasvamiseen... itse on todettava että aika pienillä limpuilla tulee riuhdottua kun sarjapainot ei oo niin kummasti vielä nousseet (ikävä kyllä). olen pyrkinyt keskittymään reenissäni ensisijaisesti hyvän tuntuman löytämiseen sen sijaan että yrittäisin väkisin nostaa painomääriä (toki myönnän että olisihan se hienompaa jos sitä muutaman kilon pystyis vähän ajan kuluttua lisäämään --> lisää puhtia ja motivaatiota reeniin)
eli kysymys lyhykäisyydessään: kumpi sitten on se tärkeämpi tekijä kun halutaan kasvattaa selkää, ne "isojen poikien painot" vaiko hyvä tuntuma reenattava lihaksessa "mikki hiiri painoilla" ?
Onko näistä reiden lähennys/loitonnus liikkeistä mitään hyötyä, jos haluaa jalkoihin massaa, vai ovatko nämä enemmän hifistelyä?![]()

Joululoman aikana on salitreeni kyllä mennyt ihan päin persettä. Painot laskeneet ja raskaammaksi käynyt toistot, vaikka painotkin ovat pienemmät kuin ennen lomaa. Oon syönyt nyt joululomalla paremmin kuin koskaan, mutta on tullut valvottua tohon klo 3-4 asti aina. Joskus olen herännyt klo 12 ja joskus klo 2.
Vaikuttaako toi uni siis noin hemmetin paljon tohon treeniin?