Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Mikäs noista bodausaiheisista lehdistä on paras? Kaipaan siis tietoa erilaisista treenimetodeista, ravinnosta, lisäravinnearvosteluja yms. eli kilpakehonrakentajien haastattelut ja öljyttyjen isojen miesten kuvat eivät erityisemmin kiinnosta.
Joko body tai probody.

bodylehti nro 1 2008 hyvää ravintoasiaa
body lehti nro 6 2006 vanhanajan hyviä treenivinkkejä
bodylehti nro 5 2006 10 vinkkiä isompaan bodyyn
bodylehti nro 3 2007 10 parasta massaharjoitusta
bodylehti nro 5 2008 hyvää tietoa lihasta
bodylehti nro 3 2006 dieettivinkkejä ja hyviä välipalajuomia

vaikka voi kuulostaa tyhmältä niin ihan hyvä ravinto/treenivinkkejä viljellään myös joissain naisille suunnatuissa lehdissä esim. fitness ja jotain en muista tarkkoja nimiä

Koskien bodylehtiä, koin tänään erittäin positiivisen yllätyksen kun ostin tämän Muscle & Fitness lehden.

Tätä lehtähän on taas ruvettu myimään suomenkielisenäkin.

Paljon on asiaa kerätty reiluun sataan sivua, oli treeniohjelmaa, ravinto-ohjelmaa, dietti vinkkejä, sekä lisäravinne arvosteluja.

Mielestäni erittäin monipuolinen lehti, jos löytyy 6,90€ niin ei muutakun lehtihyllylle, suosittelen! :)

E. Itse ajattelin laittaa kestotilaukseen. 29€/6kk

E2. Oli myös aika hyvännäkösä kissoja viimmesillä sivuilla... Isseekin jo luuli että olin ostanu Jallun :D

onko jollain tietoo mikä on ongelmana tai mikä vois auttaa kun hauisliikkeissä (erityisesti suoralla tangolla) alkaa sattumaan pirusti ranteen kämmenen puoleiseen osaan, mahdollisesti jänteisiin.
vaivannu jo melko pitkään eikä tauko haukka liikkesitäkään auttanut mitään...

Mulla on samaa vikaa, uskoisin että se on jotenkin perinnöllistä (jännetupen tulehdus?) Myös jos olet joskus satuttanut ranteen.

Mutta mulla sattu vain kun tein sitä seisten, vaihdoin suoran tangon mutkatankoon, eikä koskenut enää yhtään niin paljoa.
Nykysin en tee enää kuin scott-penkkiä, ja hammeria hauiksille. Mulla ainakaan ne ei oo enää koskenu ollenkaan.

onko jollain tietoo mikä on ongelmana tai mikä vois auttaa kun hauisliikkeissä (erityisesti suoralla tangolla) alkaa sattumaan pirusti ranteen kämmenen puoleiseen osaan, mahdollisesti jänteisiin.
vaivannu jo melko pitkään eikä tauko haukka liikkesitäkään auttanut mitään...

Johtuu siitä, ettei ranteesi ole luonnollisessa asennossa liikkeen aikana. Vaihda mutkatankoon.

Tuli tossa joku tunti ja risat sitten syötyä lämmin ateria+protein. jauhot 5dl maidon kanssa....Haittaako tollanen mitään kun näin myöhään vedin? Ja vielä pitäis 1 rahkapurkki vetää... Sit olis päivän syömiset hoidettu, meni vähän myöhäseen kyl, mut tulee täs valvottuuksikin..

Tuli tossa joku tunti ja risat sitten syötyä lämmin ateria+protein. jauhot 5dl maidon kanssa....Haittaako tollanen mitään kun näin myöhään vedin? Ja vielä pitäis 1 rahkapurkki vetää... Sit olis päivän syömiset hoidettu, meni vähän myöhäseen kyl, mut tulee täs valvottuuksikin..

No levossa se liha kasvaa, ni eiköhä sillonki ois hyvä sitä ravintoa olla koneessa ;)

epätoivon musertama

tällainen tyhmä kysymys liittyen selän kehitykseen.. tiedän toki ettei kehitys tietenkään tapahdu yhdessä hujauksessa mutta osaisko kukaan sanoo millaisista ajoista puhutaan jos reenaa esim kahdesti viikossa selkää.. on tässä jo hyvän aikaa koitettu saada vähän täytettä selkään mutta tuntuu ettei paljo mittää oo tapahtunu. vai onko se kehitys vaikeampaa itse huomata ottaen huomioon sen että näkee itsensä joka päivä peilistä?
:itku:

tällainen tyhmä kysymys liittyen selän kehitykseen.. tiedän toki ettei kehitys tietenkään tapahdu yhdessä hujauksessa mutta osaisko kukaan sanoo millaisista ajoista puhutaan jos reenaa esim kahdesti viikossa selkää.. on tässä jo hyvän aikaa koitettu saada vähän täytettä selkään mutta tuntuu ettei paljo mittää oo tapahtunu. vai onko se kehitys vaikeampaa itse huomata ottaen huomioon sen että näkee itsensä joka päivä peilistä?
:itku:

On varmasti vaikeampi huomata itse, näin ainakin mun kohalla. Mitään aikaa on aika vaikee sanoo, kuitenkin yksilöllistä. Mut jos oot just alottanu niin ei sun nyt hirveen kauaa pitäis tarvita veivaa et jotain kehitystä tapahtuu. Voithan toki ottaa selästäs kuvan nyt ja esim. 2 kuukauden päästä ja verrata niitä

Semmonen kysymys, että pystysoutua tehdessä mikä kannattaa olla oteleveys jottai saisi suurimman osan rasituksesta sivuolkapäille eikä epäkäille? Leveä vai kapea? Hartian levynen? Ja asiallisia vastauksia jos saisi eikä mitään "kokeile ite", "riippuu ihmisestä". Yritän epäkäiden rasitusta minimoida, koska ne ovat alkaneet kasvamaan maven mukana hirveää tahtia vaikka en niitä ikinä erikseen treenaa. Kaverit alkaneet jo huomattamaan, että alkaa oleen pullo mallinen kroppa ,kun epäkäät kasvanu.

Miten kannattaa lämmitellä rintatreeniä varten? Tulee olkapäät yleensä kipeäksi kun lähden liian aikasin tekemään sarjaa. Sanotaan vaikka, että teen sarjaa penkissä 70kilolla. Millä painoilla lämmittelen niin, että ei mene voimia itse sarjasta?

Miten kannattaa lämmitellä rintatreeniä varten? Tulee olkapäät yleensä kipeäksi kun lähden liian aikasin tekemään sarjaa. Sanotaan vaikka, että teen sarjaa penkissä 70kilolla. Millä painoilla lämmittelen niin, että ei mene voimia itse sarjasta?

Ite teen eka peruslämpät ja jotain käsien/olkapäitten pyörityksiä + kiertäjäkalvosimet. Penkissä esim. jos sarjapaino ois ton 70 kg, niin teen 15x 35kg, sen jälkeen ehkä pari kevyttä kakkosta, viimenen kakkonen 60kg, tai 10kg alle sarjapainon. Näin itse teen, tapoja ja malleja on varmasti yhtä paljon kuin treenaajiakin

Onko kukaan ikinä testannus 1 viikko salilla käyntiä - 1 viikko laihduttamista (tjsp) yhdistelmää? Pointti olisi, ettei salilla käymiseen tai aerobiseen liikuntaan kyllästyisi, mutta onko tuosta yhtä paljon hyötyä kuin esim. 4kk salilla - 2kk laihduttamista yhdistelmästä? Torpedoiko noin tiheä massa- ja laihdutuskausien vaihtelu lihasten kehitystä jotenkin?

Oon käyny salilla nyt jonkun 3 kk ja vaihtaisin sen salin tekemän ohjelman tähän :

1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat

-Penkkipunnerrus tanko / Vinopenkkipunnerrus tanko x2
-Vinopenkki kp / tasapenkki kp x2
-Etukyykky / kyykky / prässi x 3
-Reiden ojennukset / x3
-Vipunostot taakse / vipunostot sivulle x 2
-Pystypunnerrus tanko / pystypunnerrus käsipainot x 2
-Rankalainen punnerrus / ojentajapunnerrus / kapea penkki x3

2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut/epäkkäät

- Alatalja / kulmasoutu tanko / kulmasoutu kp x3
- Ylätalja / leuanveto x3
- SJMV (=Suorin Jaloin MaastaVeto) x3
- Koukistukset x 2
- Pohkeet seisten / pohkeet istuen x4
- Hauikset tangolla / hauikset scott / hauikset kp x3
- rannekäännöt / kohautukset x2

Elikkä onko tuo hyvä, ja kuinka monesti viikossa noi pitäisi tehdä?

Oon käyny salilla nyt jonkun 3 kk ja vaihtaisin sen salin tekemän ohjelman tähän :

1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat

-Penkkipunnerrus tanko / Vinopenkkipunnerrus tanko x2
-Vinopenkki kp / tasapenkki kp x2
-Etukyykky / kyykky / prässi x 3
-Reiden ojennukset / x3
-Vipunostot taakse / vipunostot sivulle x 2
-Pystypunnerrus tanko / pystypunnerrus käsipainot x 2
-Rankalainen punnerrus / ojentajapunnerrus / kapea penkki x3

2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut/epäkkäät

- Alatalja / kulmasoutu tanko / kulmasoutu kp x3
- Ylätalja / leuanveto x3
- SJMV (=Suorin Jaloin MaastaVeto) x3
- Koukistukset x 2
- Pohkeet seisten / pohkeet istuen x4
- Hauikset tangolla / hauikset scott / hauikset kp x3
- rannekäännöt / kohautukset x2

Elikkä onko tuo hyvä, ja kuinka monesti viikossa noi pitäisi tehdä?

No eikös tuo ole jossain FAQ threadissa joten eiköhän se hyvä ole. 2-jakonen yleensä 4 krt viikossa esim. ma, ti, to, pe

En löydä fiksu nelijakoinen threadia nii ette viittis lähettää?

http://www.pakkotoisto.com/showthread.php?70667-Fiksu-nelijakoinen&highlight=fiksu+nelijakoinen

Back
Ylös Bottom