Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Jos näitä palautus juomia ja esim. kreatiinia sekoittelee, niin eihän niitten vaikutukset mee mihinkää?

ps. keltanokka liikenteessä :D
Siis jos meinaat että onko siitä haittaa että yhdistää niitä, niin ei ole. Monissa valmiissa palautusjuomissa onkin valmiiksi kreatiinia.

moro! nyt pitkästä aikaa aattelin taas alottaa treenauksen ja tota ruoka puolee tos vähän kattelin... Merkkasin www.kalorilaskuri.fi sivustolla päivän ruokani ja anton seuraavanlaisia tuloksia...

energia 2571kcal
ruokaa 3,2kg
proteiiniä 117g
hiilareita 291g
rasvaa 96g

...sitten tein ton kalorikulutus systeemin ja se kerto että 2115 kcal saan syödä päivässä ja sillä en liho enkä laihdu, joten nyt siis saisin merkkaamallani ruokavaiolla 456 kcal ylimäärästä ja luin jostai et 500 kcal yli kulutuksen ois sopiva

oisko tää ruoka valio systeemi kohallaan? Ja mitä ruokaan tulee niin tuhtu aamupala, kouluruoka, välipala, kotiruoka, toinen välipala ja iltapala. Kyllähän sinne väliin saattaa vähän jotain herkkujakin mahtua mutta ei todellakaan mitenkään paljoa.

Voisko tämmösellä alottaa? Ja varmaan 8h uni riittää?

Riippuen hieman kehonpainostasi proteiinia pitäisi lisätä, jos siis tavoitteena on lihasmassan kasvatus. (n. 2g proteiinia per painokilo - eli siis 100-kiloisen pitäisi syödä n. 200grammaa proteiinia/pvä). Vähennä hiilareita ja nosta proteiinin määrää. Kalorit ainakin periaatteessa ok. Hankala niistä on mitään kenenkään sanoa, sinun pitää itse testata. Muistat vaan, ettei tuo kalorilaskurin antamana peruskulutus välttämättä vastaa alkuunkaan todellisuutta.

joo no painoo löytyy 47kg :D että kyllä tuo proteiinien määrä ihan kohallaan on. En usko että sitä enempää tarvitsen kuin nyt tulisi 2,5g painokiloa kohden. Ei muuta ku testaamaan

Ei joku osaisi/viitsisi laskea tällaista asiaa kun pyrin syömään
2800kcal per päivä, joista 30% proteiniia, 40% hiilareita ja 30% rasvaa, että
paljonko nuo prosentit mahtavat vastata määrinä grammoiksi muutettuna ?
Eli jos joku siis ymmärtää mitä tarkoitan, eli paljonko esim on 30% grammoina tuosta
2800kalorista.. Matikka täys kymppi mulla nääs :hyvä:

Mitenkäs kun tuossa kreatiinin käytön aloittamisessa pitäs olla joku "tankkaus jakso", mutta jos sitä lisää vaan vähän alle sen määrän aina palautus juomaan niin sitte ei varmaan ole tarvetta moiselle?

Mitenkäs kun tuossa kreatiinin käytön aloittamisessa pitäs olla joku "tankkaus jakso", mutta jos sitä lisää vaan vähän alle sen määrän aina palautus juomaan niin sitte ei varmaan ole tarvetta moiselle?

Nakkaat sen 5-10g palkkariin ja jos jaksat niin välipäivinäkin johonkin väliin, niin ei tartte mitään latausjaksoja.

no ei se tankkaus jakso ole mikään pakollinen

Osaisiko joku vielä laskea paljonko on grammoina nämä prosentit, jos syön
2300kcal, eli 35% proteiinit, 40% hiilarit, 25% rasva.
Ja sitten jos syön 2600kcal ja prosentit : 30% proteiini, 40% hiilarit ja 30% rasvat ?
Olis kiva jos joku osaisi myös kertoa miten nuo lasketaan..

Hiilihydraatit sisältää 4kcal per 1gramma, proteiinit saman verran ja rasvat sisältää 9kcal per 1gramma.

Jos tarkoitus on laskea esim. rasvan määrä grammoina silloin kun päivittäiset kalorit on 2600kcal ja rasvaa pitäisi energiasta olla 30%, niin lasku menee jotakuinkin näin: 2600kcal x 0,3 = 780kcal (tämä on nyt kaloreina rasvan päivittäinen määrä). 780kcal kun jaetaan 9kcal:lla, saadaan 86,7. Eli vastaus: 86,7 on päivittäinen rasvan määrä grammoina. Toivottavasti nyt yhtään autto :)

Tein tunnukset kalorilaskuri.fi sivustolle ja näyttäisi olevan ihan kätevä ohjelma oman ruokailun seurantaan ja paranteluun.

Tänään tuo laski minulle 2800kcal kulutuksen ja pitäisi syödä yhteensä 5094kcal, jossa jako on hh56%,p14%,r30%. Tarkoituksena on massan lisääminen ja tuohon otettu huomioon proteiinia 2g/painokilo. Voitteko kommentoida tuota ravintoarvojen jakoa, näyttääkö hyvälle vai tekisittekö jotain toisin päin?

Tein tunnukset kalorilaskuri.fi sivustolle ja näyttäisi olevan ihan kätevä ohjelma oman ruokailun seurantaan ja paranteluun.

Tänään tuo laski minulle 2800kcal kulutuksen ja pitäisi syödä yhteensä 5094kcal, jossa jako on hh56%,p14%,r30%. Tarkoituksena on massan lisääminen ja tuohon otettu huomioon proteiinia 2g/painokilo. Voitteko kommentoida tuota ravintoarvojen jakoa, näyttääkö hyvälle vai tekisittekö jotain toisin päin?

Minkähän merkillisen jutun takia aiot syödä 2294 kcal yli kulutuksen? Tuo järjetön kalorien määrä heittää nuo ravintoarvojen suhteetkin hieman vinksalleen.

Minkähän merkillisen jutun takia aiot syödä 2294 kcal yli kulutuksen? Tuo järjetön kalorien määrä heittää nuo ravintoarvojen suhteetkin hieman vinksalleen.

Kulutus on tuon mukaan 2800kcal, josta mun päivän liikunnat (juoksu ja sali) verottaa 1994kcal + 300kcal päälle. Kieltämättä toi kuullostaa aika hullulle, mutta väitän että mun pitää noilla liikkumismäärillä vetää ainakin +4000kcal. ?! Tuo liikuntalaskuri kun ei ole mikään maailman paras.

Mitä veikkaatte jos toi on kerta perseellään, paljonko syön, kun rehkin päivässä 1,5h nopeusharjotuksia ja illalla vielä sali siihen päälle 1h10min about.

e. Tuo 5000kcal on varmaan hieman liikaa, mutta niinkuin aikasemmin sanoin niin 4000-4500kcal on oikea määrä. Entä, miten tuo ravintoaineiden jakauma silloin?

Kulutus on tuon mukaan 2800kcal, josta mun päivän liikunnat (juoksu ja sali) verottaa 1994kcal + 300kcal päälle.
Tätä kohtaa en nyt ymmärtänyt.. Eli onko sun peruskulutus 2800 kaloria ja vielä urheilu lisää tuon reilu 2294? Ei ole mahdollista.. Voiskohan olla että kulutus on yhteensä tuon 2800 kaloria eli jos haluat kasvaa niin se viitisensataa kaloria päälle? Minkä kokoinen olet?

Kulutus on tuon mukaan 2800kcal, josta mun päivän liikunnat (juoksu ja sali) verottaa 1994kcal + 300kcal päälle. Kieltämättä toi kuullostaa aika hullulle, mutta väitän että mun pitää noilla liikkumismäärillä vetää ainakin +4000kcal. ?! Tuo liikuntalaskuri kun ei ole mikään maailman paras.

Mitä veikkaatte jos toi on kerta perseellään, paljonko syön, kun rehkin päivässä 1,5h nopeusharjotuksia ja illalla vielä sali siihen päälle 1h10min about.

No joo, kyllä minä nyt vähän paremmin ymmärrän.. Ilmoitit vaan ekassa postissasi kulutukseksi 2800 kcal etkä maininnut mitään että se on vasta lepokulutus. Sillä ei oo mitään merkitystä tässä tapauksessa, joten tottahan pitää mainita kokonaiskulutus joka sun tapauksessa voi hyvinkin olla yli 4000kcal. Silloin nuo sun lukemat ei kuulosta enää niin kummalta ollenkaan. Kyllä kai tuota proteiinia vois syödä vähän enempiki ku 2g/painokilo.. Kunhan ei ihan mahdottomaksi mene.

Tätä kohtaa en nyt ymmärtänyt.. Eli onko sun peruskulutus 2800 kaloria ja vielä urheilu lisää tuon reilu 2294? Ei ole mahdollista.. Voiskohan olla että kulutus on yhteensä tuon 2800 kaloria eli jos haluat kasvaa niin se viitisensataa kaloria päälle? Minkä kokoinen olet?

Ei ole mahdollista? :rolleyes:

No kyllähän se hurjalta tuntuu että pelkkä urheilu lisää kulutusta yli 2000 kaloria :D Mut kai se on uskottava, sittenhän sen näet että syötkö sopivasti kun katsot että miten rupeat turpoamaan kun tuon yli 5000 kaloria kiskot huiviin päivittäin :)

Back
Ylös Bottom