Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Kun tuntuu tuo perse kasvavan nopeammin kuin jalat paksuuntuvan niin olis kysymys kyykystä.
Kumpi on vähemmän persettä kasvattavaa kyykkäämistä: Syvä vai 90-asteen kyykky.
Itse olen tehnyt niin syvälle kuin mahdollista...
90-asteen kyykky ottaa vähemmän perseeseen ja sitten kapeampi jalkojen asento aktivoi enemmän etureisiä, jos nyt en ihan päin honkia muista.

Voi ketun vi**u! Oon aina tehny kyykyn penkin päältä kun ottaa paremmin reisiin ja saa kyykättyä siihen korkeuteen mihin haluaa.:( Niin onko se nyt huono tapa vai ei kun ei oikein ottanu selvää? Ja välillä kyykkään että pysäytän ja välillä kun tuntuu hiukkasenkaan että nyt osuu perse siihen niin ponkasen ylös. Pidän sitä niin sanotusti merkkinä nousuun.

Bonk:
Ja jotain turinaa...
Box-kyykky toimii mun makuun parhaiten vedon apuliikkeenä, erityisesti etukyykkynä tehtynä. Apu lähinnä sinne maastairrotukseen. Mutta eipä se missään muotoa huono harjoitus ole muutoinkaan. Forcekin tuossa jo kirjoitti tuosta, että sen avulla on helpompi oppia omaksumaan tuo taakse istuminen, kun ei tarvi pelätä persiilleen lentämistä.

Tuosta kuulisin lisää mielelläni, muidenkin kommentit ovat tervetulleita.
Reenailen vain etukyykkyä ja mavea ja takakyykyn olen aikoinaan jättänyt kokonaan pois. Vedossa mulla irroitus nimenomaan on se heikko kohta.

Tätä voisi siis periaatteessa käytää menestyksekkäästi apuna sekä etariin että vetoon? Onko suoritustekniikassa paljon eroa jos se tehdäänkin etukyykkynä vert. takakyykkyyn?

Box-kyykystä saattaa olla hyötyä myös esim. henkilölle, jonka liikkuvuus ei riitä turvalliseen pohjaan asti kyykkäämiseen alaselän pyöristymisen takia. Tätä pyöristymistä näkee melko usein, kun mennään parallelia (reidet vaakatasossa) alemmas. Boksilla ainakin varmistaa sen, että selän muoto pysyy vielä turvallisella alueella (suorana).

Jos oikein ymmärsin Megamanin tekemällä tyylillä kyse on pikemmin penkkikyykystä eikä boksi kyykystä, eli boksi/penkki on vaan syvyysmittarina.

Box-kyykystä saattaa olla hyötyä myös esim. henkilölle, jonka liikkuvuus ei riitä turvalliseen pohjaan asti kyykkäämiseen alaselän pyöristymisen takia. Tätä pyöristymistä näkee melko usein, kun mennään parallelia (reidet vaakatasossa) alemmas. Boksilla ainakin varmistaa sen, että selän muoto pysyy vielä turvallisella alueella (suorana).
Just näin. Ja sitten alkoi se kyykkykin löytyä ja vedon irrotukseen sai räjähtävyyttä.
Joku body-kyykky on aina ollut mulle täyttä hepreaa liikkuvuuden ja ehkä välitystenkin takia.
Onneks löyty keino lisätä kuormaa ja kehitystäkin alkoi tulla.

Ei kannata yrittää määritellä eroja tollalailla. Boxikyykky, penkkikyykky, korkea boxi, matala boxi, box-kyykky hipasusta, box-kyykky lyhyellä/pitkällä stopilla.. Nimikkeitä ja tapoja ja tekniikoita löytyy, pääasia että ettii ittelleen vaan sen oikeen työkalun siihen mitä tarvii kehittaa.

Jos päämäärä on kehittää boxilla etureisiä niin tekisin vaikkapa kapeahkolla jalka-asennolla takakyykkyä boxille stopeilla, esim 6-8x3, ja siihen päälle vaikka etukyykkyä esim 5x6, ja mahdollisesti vaikka yhen jalan prässiä 3-4x8 tai askelkyykkyä.

Jos taas ideana on opetella lantion käyttöä voimanostokyykyssä niin on sanomattakin selvää että kapea ja etureisipainotteinen kyykky ei ole paras mahdollinen vaihtoehto siihen hommaan.

Kun tuntuu tuo perse kasvavan nopeammin kuin jalat paksuuntuvan niin olis kysymys kyykystä.

Koitahan vaikka esiväsyttää kintut reidenojennuksilla ennen kyykkyjä?

Kokeile vaihteeksi etukyykkyä, se painottuu takakyykkyyn verrattuna selvästi enemmän etureisiin.

Jep. Kiitoksia vastauksista. Täytyy kokeilla tota väsytystä etureisille ja etukyykkyä.
Ite tohon perseeseen en niin kiinnittäny huomiota paitsi kun sattu olee salilla paita housuissa ja näki sivuprofiilin peilistä.
Meinasin jo vaihtaa pelkkään prässiin kun emäntäkin jo huomauttelee J.Lo assista :kuola:

Älä kuitenkaan tee mitään esiväsytystä ennen kyykkyä. Loistava keino tuottaa itselleen jokin vamma. Kasvata mieluummin takareidet ni vähän kompensoi tuota "ongelmaa"

Jep. Kiitoksia vastauksista. Täytyy kokeilla tota väsytystä etureisille ja etukyykkyä.
Ite tohon perseeseen en niin kiinnittäny huomiota paitsi kun sattu olee salilla paita housuissa ja näki sivuprofiilin peilistä.
Meinasin jo vaihtaa pelkkään prässiin kun emäntäkin jo huomauttelee J.Lo assista :kuola:

Vähän nyt epäilen, että olisi lihasta perseessä _noin_ hurjasti. Läskiä kylläkin. Siihen ei taida kyykyn pois ottaminen auttaa vaan dieettaaminen...

Vähän nyt epäilen, että olisi lihasta perseessä _noin_ hurjasti. Läskiä kylläkin. Siihen ei taida kyykyn pois ottaminen auttaa vaan dieettaaminen...

Kyllä mä elättelenkin toiveita että se lähtis diettaamalla pienenee. Tässä onkin semmonen n.5kg:n painon pudotus menossa. 80kg --) 75kg. Mutta niinkun Fuhrer sano: takareisiin lisää lihaa tasottamaan "ongelmaa". En oo maastavetoa koskaan tehny niin onko se pakollinen että saa lihaa takareisiin? Tällä hetkellä jalkatreeni: 4xkyykky 4xprässi 4xjalankoukistus.

Kyllä mä elättelenkin toiveita että se lähtis diettaamalla pienenee. Tässä onkin semmonen n.5kg:n painon pudotus menossa. 80kg --) 75kg. Mutta niinkun Fuhrer sano: takareisiin lisää lihaa tasottamaan "ongelmaa". En oo maastavetoa koskaan tehny niin onko se pakollinen että saa lihaa takareisiin? Tällä hetkellä jalkatreeni: 4xkyykky 4xprässi 4xjalankoukistus.
Ei se nyt pakollinen ole. Suorin jaloin maastaveto on IMO takareisille paljon parempi ku normaali mave. Koukistukset on kans hyvä liike niille, ja niitähän sinä näyt tekevänkin.

Kokeilin tänään ensimmäistä kertaa kyykkyä ja siihen se sit jäikin. Taidan olla vain liian neiti, koska sain tehtyä vain 6 kyykkyä ja sen jälkeen niskaan sattu sen verran et oli pakko lopettaa. Onko se ihan normaalia et niskaa (tarkemmin epäkäslihas?) vihloo, kun se tanko siinä päällä on? Ja painoa oli huikeat 40kg :jahas:

Back
Ylös Bottom