Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Noniin. Ensin faktat: Olen helvetin laiska lukemaan mitään pitkiä perusteluja, varsinkin kun en ravintoasioista mitään itse ymmärrä, eikä ole liiemmälti kiinnostustakaan paitsi tämän bodausharrastukseni takia.

Sitten kysymys, johon haluaisin mahdollisimman yksinkertaisen vastauksen. Ei siis esim. 52. eri linkkiä ja neljää kirjaa kirjastosta luettevaksi.

Jos olen aloittelija harrastuksessa, juuri saanut palautusjuoma asiat hoidettua kuntoon, niin kannattaisiko sitä samaa juomaa vetää myös ennen treeniä? Tai sen aikana?

Eli juomanani on tämä perus 1dl heraa ja maltoa kombo, jossa hieman kreatiinia lisänä. Jos kannattaisi vetää ennen/aikana, niin tuonko salille lisää juomaa kokonaismääränä, vai nautinko saman määrän eri tahdissa? (Nyt vedän koko sotkun kerralla treenin jälkeen naamariin.) Enhän joudu vaihtamaan mitään määriä? Onko tälläisellä oikeasti kovinkaan suurta merkitystä?

Olen suuren kiitoksen velkaa tähän ketjuun vastaaville herroille. Kiitos.

penkkipunnerruksesta. Kun nostaa onko ranteiden asennolla merkitystä eli ihan suorassa vai saako olla vähän taakse päin ranteesta ylöspäin. Että rasittaako joku asento enemmän ranteita. ranteet takana tuntuu luonnollisemmalta.

Noniin. Ensin faktat: Olen helvetin laiska lukemaan mitään pitkiä perusteluja, varsinkin kun en ravintoasioista mitään itse ymmärrä, eikä ole liiemmälti kiinnostustakaan paitsi tämän bodausharrastukseni takia.

Sitten kysymys, johon haluaisin mahdollisimman yksinkertaisen vastauksen. Ei siis esim. 52. eri linkkiä ja neljää kirjaa kirjastosta luettevaksi.

Jos olen aloittelija harrastuksessa, juuri saanut palautusjuoma asiat hoidettua kuntoon, niin kannattaisiko sitä samaa juomaa vetää myös ennen treeniä? Tai sen aikana?

Eli juomanani on tämä perus 1dl heraa ja maltoa kombo, jossa hieman kreatiinia lisänä. Jos kannattaisi vetää ennen/aikana, niin tuonko salille lisää juomaa kokonaismääränä, vai nautinko saman määrän eri tahdissa? (Nyt vedän koko sotkun kerralla treenin jälkeen naamariin.) Enhän joudu vaihtamaan mitään määriä? Onko tälläisellä oikeasti kovinkaan suurta merkitystä?

Olen suuren kiitoksen velkaa tähän ketjuun vastaaville herroille. Kiitos.

Voit hyvin vetää koko satsin treenin jälkeen. Käsitin, että ensisijasesti haluut lihaskasvua, joten se kaloreiden ja proteiinin määrä on tärkeetä.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=86721

Tossa nyt vielä tollanen linkki, vaikket niitä halunnukkaan. Toi teksti ja asia on tosin enemmän vähän kokeneemmille treenaajille, mut ihan mielenkiintonen.

Ennen treeniä ja treenin aikana ei ainakaan maltoa tms. hiilareita kannata vetää, voi ruveta yhtäkkiä heikottamaan verensokerin heittelyn takia.. Ennen treeniä voi ja kannattaa ottaa heraa ja kreatiinia, proteiinin otto tehostaa proteiinisynteesiä..

penkkipunnerruksesta. Kun nostaa onko ranteiden asennolla merkitystä eli ihan suorassa vai saako olla vähän taakse päin ranteesta ylöspäin. Että rasittaako joku asento enemmän ranteita. ranteet takana tuntuu luonnollisemmalta.

Maalaisjarjella ajatellen jos ranteet ovat ns.taaksepain kun rautaa alkaa olla enemman voi kayda huonosti. Itse pyrkisin nostamaan niin etta tanko on kohtisuorassa kasivarteen. Talloin ranteet eivat ole ihan suorassa, muttei suuressa takakenossa. Jolloin paino tulisi myos kasivarteen, eika ranteet rasittuisi.

Mutta ei sen puolesta, kaveri penkkaa enemman ns.voimalla vain, ilman pienintakaan merkkia tekniikasta 95kg ja hyvin.. tai ei ole missaan valissa valittanut kylla.

Ennen treeniä ja treenin aikana ei ainakaan maltoa tms. hiilareita kannata vetää, voi ruveta yhtäkkiä heikottamaan verensokerin heittelyn takia.. Ennen treeniä voi ja kannattaa ottaa heraa ja kreatiinia, proteiinin otto tehostaa proteiinisynteesiä..

Kyllä mä ainakin vedän ennen treeniä myös hiilaria. Eli ruisleipä sekä heradrinkki + beeta-alaniini 15-30min ennen treeniä. Eikä ole mitään ongelmaa ollut.

Kannattaako popsia raaka kananmunaa treenipäivinä? Sisältävät kuulemma jonkun verran proteiinia yms.. Jos niin kuinka monta kpl? olisiko esim 2 kpl aamulla hyvä määrä?

Haittaako jos 2-jakosen vetää neljässä päivässä läpi,(mulla toi menee suht helposti) ilman lepopäiviä, esim:
Kyykkyä tai mavea en vielä pituuskasvun jatkuessa tee (Eli jaloissa ei mee kauaa palautua), vaan jaloille teen ojennus/koukistus/pohkeet istuen
Treenissä semmonen 7-8 liikettä 3-4 sarjoilla

ke:treeni 1
to: 2
pe:1
La:2
ja tossahan tulee sitte 3 pv lepoa ennen seuraavaa settiä.

E: teen jaolla 1.olkapäät,rinta,ojentajat,etureidet
2. selkä, hauis, vatsat, takareiskat, pohkeet

Haittaako jos 2-jakosen vetää neljässä päivässä läpi,(mulla toi menee suht helposti) ilman lepopäiviä, esim:
Kyykkyä tai mavea en vielä pituuskasvun jatkuessa tee (Eli jaloissa ei mee kauaa palautua), vaan jaloille teen ojennus/koukistus/pohkeet istuen
Treenissä semmonen 7-8 liikettä 3-4 sarjoilla

ke:treeni 1
to: 2
pe:1
La:2
ja tossahan tulee sitte 3 pv lepoa ennen seuraavaa settiä.

E: teen jaolla 1.olkapäät,rinta,ojentajat,etureidet
2. selkä, hauis, vatsat, takareiskat, pohkeet
Kuuntele kroppaasi, lopeta jos tulee ylikunnon oireita. Ei kai se muuten haittaa. Viisaampi olisi kuitenkin tehdä vaikka sillä tavalla että välissä olisi yksi välipäivä, jos vain mahdollista.. Olen minäkin monta kuukautta nyt vetänyt 2-jakoisella niin että on 3 treenipäivää peräkkäin ja hyvin on sujunut :)

Kuuntele kroppaasi, lopeta jos tulee ylikunnon oireita. Ei kai se muuten haittaa. Viisaampi olisi kuitenkin tehdä vaikka sillä tavalla että välissä olisi yksi välipäivä, jos vain mahdollista.. Olen minäkin monta kuukautta nyt vetänyt 2-jakoisella niin että on 3 treenipäivää peräkkäin ja hyvin on sujunut :)

Ok, kiitos vastauksesta. Mitä tämä ylikunto tarkottaa?

Pistän kysymykseni tänne ku en keksi mihin muuallekkaan laittaisin,kuhan joku vastais. eli mulla vipunostoi tehdessä olkapäille ni alas lasku vaiheessa tuntuu rutina olkapäissä...on aina tuntunu/kuulunu.mistä johtuu? Onko muilla samaa "ongelmaa"??

Back
Ylös Bottom