Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

En tiedä kuuluuko tämä asia tälle palsatalle.

Mutta semmonen kysymys että mistäköhan on tullut arvet jotka minulla on selässä ja pakaroissa? Sellaisia heikosti näkyviä mutta häiritseviä. Ovat parista sentistä ehkä 20cm pitkiä ja näyttävät vähän siltä kun joku olisi ruoskalla lyönyt :D
Mutsi sanos et ne vois olla kasvuarpia, vaikka minulla ei ole ollut mitään erityistä kasvupyrähdystä
(aina kasvanut tasaiseen tahtiin).

Niin ja tällä kysymyksellä ei ole mitään tekemistä punttailun kanssa.

Raskausarpia? Jos ovat niin luultavasti lihaskasvu on ne aiheuttanut (jos et ole hirveämmin viime aikoina lihonnut).
Edit: Hidas

Mitäs mieltä pakkislaiset olisivat sellaisesta mahd. yksinkertaistetusta treenistä? Tarkoitan yksijakoista intensiivistä treeniä, missä jokaisen alueen ns. "tärkeimmät" liikkeet suoritetaan. Esimerkiski jalkatreeninä kävisi jalkakyykky. Olisiko järkevää tehdä tälläistä pari-kolme viikkoa, jonka jälkeen pitäisi rennomman kauden?:puntti:

Näin nopeasti ajateltuna esimerkkitreeni voisi olla seuraavanlainen ja sitä suoritetaan 3x/viikko

penkki
jalkakyykky
normi vatsat
normi selät (selkäojennus)
ylä- ja alatalja
haba ja forkat
pystysoutu/pystypunnerrus

Parannusehdotukset ovat todella tervetulleita, itse en oikein osaa jaotella noita tällä hetkellä:david:

Mitäs mieltä pakkislaiset olisivat sellaisesta mahd. yksinkertaistetusta treenistä? Tarkoitan yksijakoista intensiivistä treeniä, missä jokaisen alueen ns. "tärkeimmät" liikkeet suoritetaan. Esimerkiski jalkatreeninä kävisi jalkakyykky. Olisiko järkevää tehdä tälläistä pari-kolme viikkoa, jonka jälkeen pitäisi rennomman kauden?:puntti:

Näin nopeasti ajateltuna esimerkkitreeni voisi olla seuraavanlainen ja sitä suoritetaan 3x/viikko

penkki
jalkakyykky
normi vatsat
normi selät (selkäojennus)
ylä- ja alatalja
haba ja forkat
pystysoutu/pystypunnerrus

Parannusehdotukset ovat todella tervetulleita, itse en oikein osaa jaotella noita tällä hetkellä:david:

Arnoldin kultainen kuusikko, eli Golden 6. Liikkeinä kyykky, niskantakaapunnerrus(turvallisempi vaihtoehto: pystypunnerrus), penkki, leuat, hauiskäännöt, vatsat.

edit. tossa vielä linkki

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=39774

selittäkääs mulle mitä tarkoittaa nämä tarkoittaa penkkipunnerruksessa, tarkoittaako sarja määrää/toistoja vai ´raudan lisäystä

10%
20%
30% jne..

selittäkääs mulle mitä tarkoittaa nämä tarkoittaa penkkipunnerruksessa, tarkoittaako sarja määrää/toistoja vai ´raudan lisäystä

10%
20%
30% jne..

Prosentteja käytetään yleensä ilmaisemaan rautaa, jolloin 100% on yhtä kuin 1RPM eli maksimiykkönen. Useimmiten luvut välillä (30)50-100%.

Olen palautusjuoman käyttöä ruvennut harkitsemaan, miten iso hyöty siitä käytännössä on? Minkälaista sekotinta tyypit täällä sitten tuohon sekottamiseen on käyttänyt?

Olen palautusjuoman käyttöä ruvennut harkitsemaan, miten iso hyöty siitä käytännössä on? Minkälaista sekotinta tyypit täällä sitten tuohon sekottamiseen on käyttänyt?

Käytännössä ei juurikaan hyötyä. Itellä ainaki jääny tavaks. Perus ruokaa vaa koneesee reenin jälkee ni hyvä tuloo. Sekottamisee käyttän 0,5l limupullosta ihan normi shakeriin (~4e vaikka prismasta)

Oon kuullu et jotku vetää "lisäravinteena" panimosokeria ? Mikä hyöty tästä jutusta on , ja miksi sitä jotkut vetelee ? :david:
Sillä korvataan joskus malto tai dextro palkkarista eli nopeeta hiilaria lihasten glykogeenivarastojen täyttämiseen treenin jälkeen. Ideana säästäminen rahassa. Ei kauheasti järkeä tossa, koska malto on jo niin halpaa, että siinä ei kauheasti rahaa säästä jos käyttää panimosokeria.

elikkä jotain hyvää venyttely ohjelmaa? jalat nyt osaa ihan hyvin venytellä mutta sitten ylä-kroppaa ei niinkään. eli jos vaikka jotain likkiä sais... kiitos jo etukäteen :)

Käytännössä ei juurikaan hyötyä. Itellä ainaki jääny tavaks. Perus ruokaa vaa koneesee reenin jälkee ni hyvä tuloo. Sekottamisee käyttän 0,5l limupullosta ihan normi shakeriin (~4e vaikka prismasta)
Käytännössä ei juurikaan hyötyä....? Just just...

Kyykystä

Mitä mieltä jengi on,että onko toi smithissä kyykkääminen ihan ns. perseestä verrattuna vapaalla tangolla tehtyyn kyykkyyn? Toki vapaalla tulee myös keskivartalo mukaan,mutta jotenkin se tekniikkaa kusee sen verran,että koko suorituksen ajan saa olla varuillaan,että kaatuuko se nosto nyt eteen vai taakse.

Onko "väärin" kyykätä smithissä?

Mitä mieltä jengi on,että onko toi smithissä kyykkääminen ihan ns. perseestä verrattuna vapaalla tangolla tehtyyn kyykkyyn? Toki vapaalla tulee myös keskivartalo mukaan,mutta jotenkin se tekniikkaa kusee sen verran,että koko suorituksen ajan saa olla varuillaan,että kaatuuko se nosto nyt eteen vai taakse.

Onko "väärin" kyykätä smithissä?

No parempihan se olisi vapaalla tangolla kyykätä, pääsee tukilihakset kehittymään yms. Ei se vääriin ole jos smithissä kyykkää mut jos vaan voi niin tekee vapaalla tangolla :rolleyes:

Minkälaisella ohjelmalla saisi yläkroppaa parempaan kuosiin, kun se tahtoo laahata hirveästi verrattuna alakroppaan. Entisenä jääkiekonpelaajana reidet ja pohkeet ovat kuin parrut verrattuna naruihin käsiin ja olemattomiin rintaan ja selkään, joten lihastasapainoa pitäisi saada parannettua yläkropan hyväksi. Voisiko joku suositella ohjelmaa jossa keskityttäisiin nimenomaan yläkroppaan, mutta ei unohdettaisi kokonaan jalkojakaan? Kiitos jo etukäteen vastauksista.

Back
Ylös Bottom