Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

voiko aamiainen johon kuuluu pekonia ja munakasta kuulua treeniruokavalioon :D tai siis onko se hyvä vai huono aamupala:david:
Aamupalaksi se on aika huono kun tulee vaan proteiinia ja rasvaa. Pekonista vieläpä vähän ehkä turhan paljon kovia rasvoja. Hiilareita olisi hyvä syödä aamuisin noin yleensäottaen. Ketogeenisellä dieetillä varmaan menisikin tollanen aamupalana.

Viimeksi muokattu:
Tuota tuota, miten saa laitettua kuvia tänne kun perustin oman kuva tridinki mutten saa kuvia linkittyä?:D Siinä kohassa kun tulee että kuvat pitää ladata tänne eli painaa upload niin sen jälkeen taitaa mennä jotain väärin mutta mitä?:D

Tuota tuota, miten saa laitettua kuvia tänne kun perustin oman kuva tridinki mutten saa kuvia linkittyä?:D Siinä kohassa kun tulee että kuvat pitää ladata tänne eli painaa upload niin sen jälkeen taitaa mennä jotain väärin mutta mitä?:D
1. Olet liian vahva, niin kukaan ei uskalla neuvoa.
2. Paina alhaalta Liitteet (Kuvan koko max. n. 1mb ja 1024x768, sallitut tiedostopäätteet: gif jpeg jpg)
3. Selaa... omalta tietokoneelta kuva, huomaa koko ja tiedostomuoto.
4. Paina Upload
5. Sulje Liitteet ikkuna
6. Liitteen pitäisi löytyä viestikentän alapuolelta
7. Vastaa

Haluaisin tietää olisiko jotain hyviä liikkeitä korvaamaan maastavedon? sillä pelkään selkäni puolesta sitä tehdessäni vasemman nilkkani taipumattomuuden takia ja tulee vedettyä aika rankasti selällä

Romanialaisessa mavessa on tärkeää, että vie lantiota alaslaskun aikana reilusti taakse. Kun vie perseen kunnolla taakse niin tanko laskeutuu samalla alas. Vedon saa hyvin takareisille kun jättää liikkeen vähän vajaaksi molemmista päistä, eli tanko lasketaan vain vähän polvien alapuolelle eikä lopussa tehdä ns. loppuojennusta. Selkä on tärkeää pitää suorassa ja tangon pitää kulkea koko suorituksen ajan aivan kiinni reisissä, jottei alaselälle kohdistu niin kovaa painetta.

1. Olet liian vahva, niin kukaan ei uskalla neuvoa.
2. Paina alhaalta Liitteet (Kuvan koko max. n. 1mb ja 1024x768, sallitut tiedostopäätteet: gif jpeg jpg)
3. Selaa... omalta tietokoneelta kuva, huomaa koko ja tiedostomuoto.
4. Paina Upload
5. Sulje Liitteet ikkuna
6. Liitteen pitäisi löytyä viestikentän alapuolelta
7. Vastaa

:lol2: Thanks! ei auta kuin yrittää näillä.:)

Tuosta Miken 2x6 systeemistä - jos ekalla kerralla painolla X ei tule 6 toistoa, mutta seuraavassa sarjassa 5 kilon pudotuksella painolla Y (Y=X-5kg) tulee 6 toistoa, niin onko seuraavalla kerralla tavoitteena saada taas painolla X 2x6 vai painolla Y 2x6? Thanks:)

Okei kiitos Massavaje. Sit vielä sen verran että onko tuo romanialainen veto riittävä alaselkätreeniksi vai ottaako se melkein vain takareisiin?

Miten tälläisen peruslenkkeilijän kannattaisi harjoitella salilla? Joka päivä tulee juostua vähintään 5 km koiran takia, mutta nyt tekisi mieli liittää saliharjoitteluakin mukaan. Minulla olisi mahdollisuus käydä 2 kertaa viikossa salilla.

Olisiko kenelläkään antaa fiksuja neuvoja tai jonkinsortin ohjelmaa?

Minulla olisi mahdollisuus käydä 2 kertaa viikossa salilla.

Kehitä jokin 2-jakoinen, jossa vetävät toiselle ja työntävät toiselle kerralle. Mulla tällä hetkellä sellainen käytössä, koska itsekin lenkkeilen jonkin verran kaiken muun ohella.

Miten tälläisen peruslenkkeilijän kannattaisi harjoitella salilla? Joka päivä tulee juostua vähintään 5 km koiran takia, mutta nyt tekisi mieli liittää saliharjoitteluakin mukaan. Minulla olisi mahdollisuus käydä 2 kertaa viikossa salilla.

Melkeen 1-jakonen vois olla parempi jos aivan alottelija kyseessä

edit. hidas

Mä kyllä suosittelisin 1-jakoista jos voi vaan 2 kertaa viikossa salilla käydä.

Samoin. Itse teen 1-jakoisella ja tarkoitus olisi käydä kolmesti viikossa, mut ensimmäisen kolmen viikon aikana käynyt vain 2 kertaa. Ei tunnu että niin vähällä saisi lihaksia kasvamaan, joten epäilen että 2-jakoinen kahdesti viikossa olisi aivan liian vähän.

Okei kiitos Massavaje. Sit vielä sen verran että onko tuo romanialainen veto riittävä alaselkätreeniksi vai ottaako se melkein vain takareisiin?

On todellakin riittävä. Jos haluat niin voit tehdä lämppäriksi perus selänojennuksia mutta kyllä kaikki maastavedot ottaa alaselkään siinä missä reisiinkin.

En tiedä kuuluuko tämä asia tälle palsatalle.

Mutta semmonen kysymys että mistäköhan on tullut arvet jotka minulla on selässä ja pakaroissa? Sellaisia heikosti näkyviä mutta häiritseviä. Ovat parista sentistä ehkä 20cm pitkiä ja näyttävät vähän siltä kun joku olisi ruoskalla lyönyt :D
Mutsi sanos et ne vois olla kasvuarpia, vaikka minulla ei ole ollut mitään erityistä kasvupyrähdystä
(aina kasvanut tasaiseen tahtiin).

Niin ja tällä kysymyksellä ei ole mitään tekemistä punttailun kanssa.

En tiedä kuuluuko tämä asia tälle palsatalle.

Mutta semmonen kysymys että mistäköhan on tullut arvet jotka minulla on selässä ja pakaroissa? Sellaisia heikosti näkyviä mutta häiritseviä. Ovat parista sentistä ehkä 20cm pitkiä ja näyttävät vähän siltä kun joku olisi ruoskalla lyönyt :D
Mutsi sanos et ne vois olla kasvuarpia, vaikka minulla ei ole ollut mitään erityistä kasvupyrähdystä
(aina kasvanut tasaiseen tahtiin).

Niin ja tällä kysymyksellä ei ole mitään tekemistä punttailun kanssa.

raskausarviksi noita kutsutaan. Yleistä tässä lajissa :D

Back
Ylös Bottom