Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kumpikohan on pahempaa (enemmän hapettunut): vastajauhetut puoli vuotta sitten paahdetut pavut vai viikko sitten paahdettu ja jauhattu kahvi?

Voiko HL-päiviä käyttää milloin vain, vai onko ne ennalta määrätty?

Lekuri määräs mulle liikuntakiellon angiinan takia lääkekuurin ajaks. Tulee noita sydänjuttuja kuulemma tosi herkästi. Onko gripperien puristelu liian rasittavaa? henk. koht. ei kyllä pulssi hirveesti nouse saati hengästy mitä muistelee gripperitreeniä. Tuli ostettua messuilta pykälää vahvempi ja tässä olis hyvää aikaa treenata, että sen saa kiinni.

Voiko HL-päiviä käyttää milloin vain, vai onko ne ennalta määrätty?

Osa HL -päivistä on määrätty etukäteen ns. komppahölleinä. Nämä sijoittuvat yleensä perjantaille tai maanantaille mahdollistaen siis pidemmän VLV:n. Meillä ainakin Parolassa oli näitä suunnilleen kerta kuukauteen. Jäljelle jäävät höllit voi sitten käyttää oman mielen mukaan läpiviennin niin salliessa. Tällänen menettely käytössä siis Parolassa, muualta ei tarkaa tietoa.

Jäljelle jäävät höllit voi sitten käyttää oman mielen mukaan läpiviennin niin salliessa. Tällänen menettely käytössä siis Parolassa, muualta ei tarkaa tietoa.
Hyvä juttu, jos näin on. Meikäläisellä on ammattikorkean valintakokeet tulossa ja vituttaisi kyllä armottomasti, mikäli en niihin pääsisikään.

Parolassa olen itsekin.

Hyvä juttu, jos näin on. Meikäläisellä on ammattikorkean valintakokeet tulossa ja vituttaisi kyllä armottomasti, mikäli en niihin pääsisikään.

Parolassa olen itsekin.
Ootko puolen vuoden mies? Jos oot, niin todennäköisesti kaikki HL-päiväsi on niitä ns. komppahöllejä, eli periaatteessa sul ei oo mahdollisuutta anoo noita. Käytännössä kuitenki varmasti saat noin hyvällä syyllä anottuu sen loman, mutta saatat joutua olemaan jonkun päivän kiinni kun muut lähtee lomille. Parolassa itsekin suoritan palvelusta.

Parolassa olen itsekin.
Luultavasti ne päästää sut kyllä lomille valintakokeen takia. Jos jostain syystä kuitenkin tulisi ongelmia, niin sulla on ihan lakisääteinen oikeus saada henkilökohtaista syylomaa eli hsl pääsykoepäiväksi. Se pitää sitten mahdollisesti korvata olemalla joskus kiinni kun muut lomailee.

Aurajuustossa on parasta ennen päivämäärä. Mitä sille sen jälkeen tapahtuu? Homehtuuko se ja ei siksi ole enää syömäkelpoista? ;)

Aurajuustossa on parasta ennen päivämäärä. Mitä sille sen jälkeen tapahtuu? Homehtuuko se ja ei siksi ole enää syömäkelpoista? ;)

Muistaakseni aurajuusto ei mene huonoksi vaikka antaisikin parasta ennen päiväyksen mennä ylikin. Paranee vaan :) ja jos kuivuu reunoista tms. niin leikkaa vaan pois ja syö loput.

Pinta alkaa kellastumaan ja kuivamaan ja alkaa pilaantua. Maku ja ennen kaikkea haju muuttuu oudoksi, hieman "käyneeksi". Bakteerien määrä lisääntyy jatkuvasti, ja lopulta pinnalle alkaa muodostua valkeakarvaista hometta. Ei sillä että olis unohtunu jääkaappiin.

Sama katso-haista-maista mentaliteetti toimii.

Luultavasti ne päästää sut kyllä lomille valintakokeen takia. Jos jostain syystä kuitenkin tulisi ongelmia, niin sulla on ihan lakisääteinen oikeus saada henkilökohtaista syylomaa eli hsl pääsykoepäiväksi. Se pitää sitten mahdollisesti korvata olemalla joskus kiinni kun muut lomailee.

Noin 70% meillä on ennalta määrättyjä ja muut voi käyttää ite. Ainakin näin meillä kainuussa.
Jos, ette tienneet niin pääsykokeet, työhaastattelut, tentit sun muut on pakollisia päästettäväksi lomalle. VAikiasti selitetty? :) Eli pääset varmasti lomille, jos on tuo syy. Olkoot vaikka loppusota.
Itsehän menen "työhaastatteluun", jossa olen ollut jo vuoden töissä kirjoilla. Helppo lomapäivä. :)

Jos meen junalla jonkun matkan ja ostan itelleni tavallisen matkalipun, mutta menen makuuvaunuun nukkumaan neidin x kanssa joka on ostanut makuupaikan, niin jos jään kiinni tuosta tuleeko tuosta mulle tarkastusmaksu?

Koska pitäis dietti aloittaa kun sellaisen ainakin 5-6kg haluan pois ennen kesäkuuta? vattat pitäis esiin saada. riittääkö 2-3kk?

Koska pitäis dietti aloittaa kun sellaisen ainakin 5-6kg haluan pois ennen kesäkuuta? vattat pitäis esiin saada. riittääkö 2-3kk?

puol kiloo viikossa pois, niin se on 3kk. Jos alotat 4kk aikasemmin, niin sitten jää varaa jos haluaa vieläkin kireemmäks ekoille biitsikeleille ;)

Paljon maksaa avaimien uudelleen teettäminen? Varmaan riippuu itse avaimien muodosta, mutta suunnilleen paljon maksaa?
Semmonen tavallinen ei-ura-avain 3-6 € muistaakseni. Ura-avaimista en tiiä. Voiko tuplauria edes teettää?

Joskus vuosi sitten maksoi suutarilla noin 15 € ura-avaimen teettäminen. Tuplauraa ja Execiä ei pitäisi moista reittiä saada, joten on varmasti huomattavasti kalliimpaa puuhaa.

Back
Ylös Bottom