Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Olisko toi Muscle+ hyvää ainetta mulle ku oon tällänen aika iso kaveri 193cm/102kg ja tarkotuksena vähä lihasta saada mutta sais kyl vähä mahaaki lähtee.

Haluisin vähän vetää happoja ja juosta alasti lahden moottoritiellä yöllä, mutta haluaisin myös selvitä siitä hengissä ja ilman poliisia.

Ensin diettaat ja sitten hankit lihasta päälle tai (kun ei edes rantakausi ole) bulkkailet ja otat sitä massaa lihaksena. Läskit voi sitten dieetata pois. Kaikkea ei kerralla saa.
juu no.. hieno vertaus :D, mutta unohdetaan se dieetti, käyn 3x viikos salilla, erityistä ohjelmaa en oo ruvennu noudattamaan, eli kannattaisko ruveta käyttämään muscle+ onko hyviä kokemuksia kellään?
Ja jos ette nyt rupeis neuvomaan mulle mitää 1-jakoista ohjelmaa vaan vastaisitte tohon itse kysymykseen :)

juu no.. hieno vertaus :D, mutta unohdetaan se dieetti, käyn 3x viikos salilla, erityistä ohjelmaa en oo ruvennu noudattamaan, eli kannattaisko ruveta käyttämään muscle+ onko hyviä kokemuksia kellään?
Ja jos ette nyt rupeis neuvomaan mulle mitää 1-jakoista ohjelmaa vaan vastaisitte tohon itse kysymykseen :)
Kuten jo sanottu, et voi kasvattaa lihasta ja polttaa rasvaa samaan aikaan. Valitse jompikumpi. Ja noi MuSClESuPerPOWerPoTiOnit voit unohtaa, peruspalkkari riittää. (Jos tuo "Muscle +" on ihan peruspalkkari niin pyydän anteeksi ;D)

Ja en tyrkytä sinulle mitään treeniohjelmaa jos et kerran halua, mutta viitsitkö kertoa mitä yleensä teet siellä salilla? :)

kyllä kyllä ymmärsin ettei lihasmassa voi kasvaa samalla ku rasva palaa.

Eipä tuo kai mitää ihme super droppia oo... mutta taidan jättää kumminki lisäaineet ostamatta täs vaihees.
Ja en tyrkytä sinulle mitään treeniohjelmaa jos et kerran halua, mutta viitsitkö kertoa mitä yleensä teet siellä salilla? :)
No.. kierrän muutamaa eri laitetta, vois oikestaan sanoa et teen vähä kaikkea joka kerta :D

Kaippa se on täysin väärä toiminta tapa mut luulis ettei se nyt ihan hyödytöntä ole tuokaa.

No.. kierrän muutamaa eri laitetta, vois oikestaan sanoa et teen vähä kaikkea joka kerta :D

Kaippa se on täysin väärä toiminta tapa mut luulis ettei se nyt ihan hyödytöntä ole tuokaa.

Young scared woman
- "Doctor! Doctor! When are we going to see the results?"

Evil doctor
NEVER!!! MUAHAHAHAHAHAHAHA...

kyllä kyllä ymmärsin ettei lihasmassa voi kasvaa samalla ku rasva palaa.

Eipä tuo kai mitää ihme super droppia oo... mutta taidan jättää kumminki lisäaineet ostamatta täs vaihees.

Kannattaa käydä salilla, vaikka diettaakin. Aiheesta on paljon vääntöä täälläkin mutta ainakin salilla käynnillä voi säilyttää paremmin olemassaolevan lihasmassan. Dietillä kun läskin lisäksi häviää myös lihastakin.

Muscle+ on ihan peruspalkkari voimailijoille. Ei ole oleellisin asia alussa mutta jos jotakin haluat ostaa, ni osta vaikka sitä.

Muutaman laitteen kiertäminen ei kuulosta yhtään hyvältä. Treeniohjelma kuntoon, niin tulee kaikille lihasryhmille liikkeitä.

Mites porukka viettää noita kevyitä viikkoja? Ajattelin ens viikon pitää kun on nyt tässä vuoden treenannu ilman sen merkittävämpiä kevennyksiä. Jotain perusliikkeitä pitkillä sarjoilla pumppaillen vai? Ja onko järkeä jakaa lihasryhmiä kovin monelle eri päivälle? Ja riittääkö kerta viikkoon lihaksille? Kiitoksia paljon, jos joku viitti vähä valaista.

Mites porukka viettää noita kevyitä viikkoja? Ajattelin ens viikon pitää kun on nyt tässä vuoden treenannu ilman sen merkittävämpiä kevennyksiä. Jotain perusliikkeitä pitkillä sarjoilla pumppaillen vai? Ja onko järkeä jakaa lihasryhmiä kovin monelle eri päivälle? Ja riittääkö kerta viikkoon lihaksille? Kiitoksia paljon, jos joku viitti vähä valaista.

Vuoden? Aika pitkällä välillä kyllä vedät. Mulla se on joka kahdeksas viikko. Kolme kertaa käyn salilla ja vedän yksjakoisen läpi 12 - 15 toistolla kun normaalisti on 8 - 12 toistoa, 20% normaalia kevyemmät painot ja keskityn enemmän täydelliseen tekniikkaan kun siihen kerran on mahdollisuus.

Kannattaa käydä salilla, vaikka diettaakin. Aiheesta on paljon vääntöä täälläkin mutta ainakin salilla käynnillä voi säilyttää paremmin olemassaolevan lihasmassan. Dietillä kun läskin lisäksi häviää myös lihastakin.

Muscle+ on ihan peruspalkkari voimailijoille. Ei ole oleellisin asia alussa mutta jos jotakin haluat ostaa, ni osta vaikka sitä.

Muutaman laitteen kiertäminen ei kuulosta yhtään hyvältä. Treeniohjelma kuntoon, niin tulee kaikille lihasryhmille liikkeitä.
Kiitoksia, tästä oli apua.
Jätän aineiden miettimisen täs vaihees.
Dieettaan täs vähä aluksi ja suunnittelen jonkinmoista aloittelijoiden treeniä itelle sopivaksi.
Kiitoksia, selkeytti omiaki ajatuksia kummasti :thumbs:

Eikö toi oo sellanne juttu että tietää itte koska pitää rennon viikon.
Joku tekee esim. 1vk raska, 2vk kevyt, 3vk raskas jne tai 4vk raskas ja 1vk kevyt jne.
Mun mielestä 8vk on vähän pitkä sykli.

Eikö toi oo sellanne juttu että tietää itte koska pitää rennon viikon.
Joku tekee esim. 1vk raska, 2vk kevyt, 3vk raskas jne tai 4vk raskas ja 1vk kevyt jne.
Mun mielestä 8vk on vähän pitkä sykli.
Aika kevyttä on jos joka toinen viikko pitää kevyen viikon..

No joo olis yks kysymys, ehkä tyhmä sellainen, mutta.

Onko kannattavampaa jakaa lihakset eri päiviin vai tehdä joka kerralla melkein jokaista lihasta?

No joo olis yks kysymys, ehkä tyhmä sellainen, mutta.

Onko kannattavampaa jakaa lihakset eri päiviin vai tehdä joka kerralla melkein jokaista lihasta?

Aloittelijan kannattaa lähteä simppelisti liikkeelle 1-jakoisella (menee juuri tuon kuvauksesi mukaan eli siinä tehdään melkein kaikki lihakset http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=39774 tai maksimissaan 2-jakoisella, jossa kroppa käydään läpi kahdella treenikerralla. Jakoperusteet vaihtelevat, yleisimpiä lienevät ylä-/alakroppa ja vetävät/työntävät lihakset http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=53842

minkälainen vaikutus venyttelyllä on sali treeniin ja miten sitä pitäisi venytellä ennen ja jälkeen salin?

Tuli juuri luettua lehtiartikkeli siitä, että salitreeniin sopii lyhyet muutaman sekunnin venyttelyt ja niitä reilu 10 sarjaa. Venyttelyä ei artikkelin mukaan pidetty lainkaan välttämättömänä, mutta alku- ja loppuverryttelyä kyllä.

Mutta ei taida olla kovinkaan järkevää heti treenin jälkeen alkaa venyttelemään. Välipäivinä ja ehkä lämmittelynä IMO paras.
Riippuu ihan siitä et mitä haet venyttelyllä.. Jos haet venyvyyttä ni paras on just välipäivinä, jos taas haluu palautumiseen vaikuttaa ni joku 4h~ treenin jälkee venyttelee.

Ois muutamia kysymyksiä voimatreenistä ja maksimeista ym. Vaikka en ihan alottelija ookkaan, ni oon vetäny lähinnä bodytreenillä ja nyt pyrin erikseen kasvattamaan penkkimaksimia.

1. Kuinka usein maksimi kannattaisi testata? (omasta halusta tietenkin kiinni, mut ettei kokoajan oo sitä testaamassa)

2. Jos joka toinen päivä 3x viikossa penkkaa, ni onko ok, että vetää 3x5?

hei millasii tuloksii ku tekisin sellasel laitteel, kai se on jalkaprässi mut jalat siin ei liiku , vaan keho ja ..noh siin istutaan ja uskon että tiiätte vaikka vähän vaikeasti selitin.työnnetään siis omaa kehoo poispäi.tehoo kuulemma jalkoihi tosi hyvi ja takamuksee.
nii mites, jos sil laitteel tekisin 2 x viikos vaikka puoltoist tuntii vaan sitä laitetta, ja maksimipainoil joku 6 toistoo..
tulisko hyvii tuloksii jalkoihi?

Back
Ylös Bottom