Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Sanotaanko nyt niin, että työperäinen maahanmuutto on ok, mutta kaikilta muilta vois laittaa rajat kiinni.

Nää kaikki rasisminvastaiset jutut ja median uutisoinnit somppujen sun muiden touhuista on tehneet musta rasistin. Vähän aikaa sitten olin ihan suvaitsevainen, mutta kohta alkaa kallistua sinne rasismin suuntaan. En kuitenkaan tunne vihaa ketään random vastaantulijaa kohtaan, oli väri mikä tahansa. Mutta ne jotka tulee tänne rötöstelemään, pahoinpitelemään ja ryöstämään niitä, jotka niiden elämisen täällä maksaa, saa mut niin suunnattoman raivon partaalle, että meinaa otsasuoni räjähtää. Ei löydy minkäänlaista sympatiaa.

Oikea tapa mielestäni olisikin se, että jos noita pakolaisia on tänne ihan pakko ottaa, niin tehdään sitten niin, että yksi virhe ja seuraavasta ulos ilman sääliä. Jos vaikka oppisivat olemaan.

Toisaalta sitten joidenkin täällä kohtaama ihan oikea rasistinen vastaanotto ei ainakaan helpota sopeutumista, vaan mennään helpommin omanlaisten jengiin mukaan ja ollaan pahoja rasistisia suomalaisia vastaan. Että on tässä kai vähän kaikissa vikaa. Siitä voi kuitenkin olla varma, ettei se rasismi sillä pelillä lopu, että tänne tullaan tekemään rikoksia.

Jos toivomukseni, että kaikki sopeutumattomat (+95%) romanit laitettaisiin reservaattiin, tekee minusta rasistin, niin sitten olen rasisti.

Oon meinannu joskus iteki postata tämän saman videon näihin keskusteluihin! :)

En todellakaan ole rasisti sanan varsinaisessa merkityksessä. Toistaiseksi kaikki henkilökohtaiset kokemukset maahanmuuttajista/vaihto-opiskelijoista yms ovat olleet pelkästään positiivisia. MUTTA kyllä muaki pistää niin saatanasti vihaksi kaikki jotka ei osaa olla ihmisiksi.

Tuota Chris Rockin fantastista stand-uppia mukaillen: Mustat ihmiset ovat tervetulleita mutta neekerit voi painua vittuun :D

Mäkin tunnen kaksi nuorta, työssäkäyvää, fiksua ja asiallista romaninaista. Molemmat opiskelee mun kanssa yliopistolla, eikä käytä romanivaatteita. He taitavat kuulua siihen viiteen prosenttiin ja ovat todella saaneet kärsiä nahoissaan toisten töppäilyt.

Luet vain alkuperäisen väitteeni hieman tarkemmin, niin osuuteni on siinä...

Tokihan lainasit jälleen väärin. Pyysin sua perustellusti postaamaan ne lukuisat virheet Halla-ahon kirjoituksista, jota et ole tähän päivään asti kyennyt tekemään vaikka niin uhosit. Sun mielipide ei edelleenkään ole vakuuttava perustelu tai lähdeviite.

Nyt kun mietin, että sinuun upposivat kuin vanhaan mummoon "uutiset" Hamasin järjestämistä pedofiilihäistä ja Halla-ahon deduktiiviset päättelyt, niin eipä ihme, jos tällainenkin virheellinen käsitys on sinulle syntynyt...

Eihän se mikään virheellinen käsitys ole, sinähän olet omin sanoin sanonut pitäväsi pedofiliaa ja lapsiavioliittoja ok-asiana ja se taas kertoo sinusta kaiken oleellisen. Älä käy turhaan kieltämään tätä, koska mä löydän sen postin varsin helposti tähän kaikkien nähtäväksi.

Ja mistään vahinkolipsautuksista on turha etsiä selitystä tähän...vai oliko kyseessä samanlainen lipsautus kuin imaami chodr chehabilla, joka oli suomessa vihkinyt 11-vuotiaan tytön avioliittooon...eiku hups, nyt tuli tutkintapyyntö ja muisti tarkentui että tyttö olikin "jo" 16-vuotias...

Tokihan lainasit jälleen väärin. Pyysin sua perustellusti postaamaan ne lukuisat virheet Halla-ahon kirjoituksista, jota et ole tähän päivään asti kyennyt tekemään vaikka niin uhosit. Sun mielipide ei edelleenkään ole vakuuttava perustelu tai lähdeviite.

Niin juu. Kysehän olikin vain semantiikasta. Kuten Koraani-Hadith, nuori musta mies-työikäinen musta mies, 12 prosenttia-4 prosenttia. Kyllähän työikäsiä miehiä voi yhtä hyvin kutsua nuoriksi miehiksi ja tästä lähtien korvaan luvun neljä kahdellatoista. Paljon näppärämpää kun jatkossa on sitä myöden yksi numero vähemmän. Ja oikastaan voisi kutsua kaikkia kirjoja Koraaniksi, niin pääsisi siinäkin helpommalla, kun ei enää tarvitsisi muistella kirjojen nimiä.

:)

koska mä löydän sen postin varsin helposti tähän kaikkien nähtäväksi.

Siis ihan kauheaa. Iik!

Niin juu. Kysehän olikin vain semantiikasta. Kuten Koraani-Hadith, nuori musta mies-työikäinen musta mies, 12 prosenttia-4 prosenttia. Kyllähän työikäsiä miehiä voi yhtä hyvin kutsua nuoriksi miehiksi ja tästä lähtien korvaan luvun neljä kahdellatoista. Paljon näppärämpää kun jatkossa on sitä myöden yksi numero vähemmän. Ja oikastaan voisi kutsua kaikkia kirjoja Koraaniksi, niin pääsisi siinäkin helpommalla, kun ei enää tarvitsisi muistella kirjojen nimiä.

:)

Edelleen ne lähdeviitatut väitteet olis aika paljon vakuuttavampia.

Siis ihan kauheaa. Iik!
Munkin mielestä on jokseenkin sairasta myöntää hyväksyvänsä lapsiavioliitot.

Kyllä täytyy sanoa, että kaikesta huolimatta Jussi Halla-aho vaikuttaa ihan rehellisesti yhden asian mieheltä. Kaikki kirjoitukset mitä scriptasta olen satunnaisesti poiminut näyttävät tavalla tai toisella aina sivuavan maahanmuuttokriittistä ajattelua. Ja onhan se todettu, ettei Jussi Halla-aho vaivaudu puheenvuoroja käyttämään kaupunginvaltuustossakaan (lainkaan). Jussi on tästä kysyttäessä todennut itse, ettei ole (omasta mielestään) hyvä puhuja vaan mielummin kirjoittaa. Lisäksi Halla-aho on todennut, että hän ryhtyi kunnallisvaaliehdokkaaksi lukijakuntansa pyynnöstä (eikä niinkään omien poliittisten ambitioiden kannustamana). Argumentatiivisesti Halla-aho sitoo poliittisen edustuksensa omien sanojensa mukaan siihen, että hänen äänestäjänsä "halusivat ottaa kantaa asiaan (siis ymmärrettävissä yhteen asiaan), joka heitä närästää" ja jotta hänen kannattajillaan olisi "joku ehdokas, jota äänestämällä he (Halla-ahon kannattajat) voivat ottaa kantaa" (nämä sitaatit on poimittu Ajankohtaisesta Kakkosesta pvm 8.9. jossa Jussi oli vieraana). Näiden kommenttien valossa Jussi Halla-aho ei edes näyttäisi pyrkivän väittämään, että hän olisi yleispoliittisesti aktiivinen ja kantaa ottava ihminen, vaan näyttää pikemminkin siltä, ettei hän edes yritä ottaa kantaa juuri muuhun, kuin maahanmuuttoasioihin lisäyksenä tietyillä mausteilla, jotka nekin tuntuvat kumpuavan pääasiasta.

Toki jokaisella poliitikolla on aina enemmän tai vähemmän jokin yksittäinen asia, jonka he kokevat omakseen ja jota he muuta aktiivisemmin ajavat eteenpäin. Nämäkin ihmiset kuitenkin useimmiten ottavat kantaa yhteiskunnallisesti ajankohtaisiin asioihin myös oman kiinnostuksensa ulkopuolella. Jussi Halla-ahon poliittisesta aktiivisuudesta en ole onnistunut samaa päättelemään. Joten kyllä itse näen Halla-ahon vahvasti yhden asian miehenä.

En siis ole Scriptaa plärännyt läpikotaisin, mutta jo otsikkotasolla ja artikkelien sisällön satunnaisella silmäilyllä välittyy vahvasti olettama siitä, että maahanmuutto- ja muukalaisasema ovat mukana lähes joko jutussa.

Mä katsoin ohjelman jossa H-A oli vieraana, ja tässä ohjelmassa hän juurikin toi esiin sitä, miten oli lähinnä halunnut testata asioita esittämällään islamin uskoon liittyvällä argumentilla. Hänen mielestään islamin uskolla on suojattu asema valtiokoneistossa, mitä muilla uskonnoilla ei ole.

Kun toimittaja kysyi tuosta hiljaa olemisesta ja aloitteiden tekemättömyydestä, hän vastasi, että on siellä istumassa kannattajiensa pyynnöstä. Eli tavallaan hänen valituksi tulemisensa on jonkinlainen poliittinen argumentti itsessään, tai itseisarvo.

Mä katsoin ohjelman jossa H-A oli vieraana, ja tässä ohjelmassa hän juurikin toi esiin sitä, miten oli lähinnä halunnut testata asioita esittämällään islamin uskoon liittyvällä argumentilla. Hänen mielestään islamin uskolla on suojattu asema valtiokoneistossa, mitä muilla uskonnoilla ei ole.

Ovatkohan 2000-luvulla tulleet uskontoihin liittyneet tuomiot sitten liittyneet Suomessa lähinnä islamiin?

Mikä noista esimerkeistä oli sinulle epäselvä?
lähteet puuttuu ja pelkkää sanahelinäähän tuo on.

Oleellista on, että islam itse ottaa ne vakavasti. Näin ollen islamin sisäisellä logiikalla Muhammad sekaantui lapseen (eli oli pedofiili), ja koska islam ottaa tämän tiedon vakavissaan, samoin kuin sen premissin, että Muhammadin kaikki teot olivat Allahille otollisia, on perusteltua sanoa, että islam pyhittää pedofilian.

Eli et ole esimerkiksi huomannut Jussin kutsuneen Hadithia Koraaniksi?
muista kohdista ja voit sä toki postaa mulle lähteen, jossa sanotaan, ettei näitä käsiteltäviä asioita mainita koraanissa vaan ainoastaan haditheissa. En kyl pidätä henkeäni tämänkään suhteen.

Lähteenä tässä asiassa on Koraani.
kun en tässä aamupuhteena jaksa teosta läpi lukea niin kai nyt sulla on jossain joku lähde, jossa kerrotaan ettei ko. tietoa ole koraanissa? eikö? no, enpä ole yllättynyt.

Tästäkin huolimatta:
Oleellista on, että islam itse ottaa ne vakavasti. Näin ollen islamin sisäisellä logiikalla Muhammad sekaantui lapseen (eli oli pedofiili), ja koska islam ottaa tämän tiedon vakavissaan, samoin kuin sen premissin, että Muhammadin kaikki teot olivat Allahille otollisia, on perusteltua sanoa, että islam pyhittää pedofilian.

Back
Ylös Bottom