🔥 HEAVY DUTY – YKSI SARJA, MAKSIMITULOS 🔥

Meta title: 🔥 HEAVY DUTY – YKSI SARJA, MAKSIMITULOS 🔥

Meta description: HIT-metodin rautainen treenifilosofia: äärimmäinen intensiteetti, lyhyt määrä, maksimaalinen kasvu.

Fyysisen rasituksen muutokset nykyisellä P-kaudella ovat kenties paikallaan, mutta samanaikaisesti tapahtuva sisäkurin löyseneminen ei johda mihinkään hyvään. Vaikka alokkailla fyysisesti olisikin P-kaudella entistä helpompaa, tulisi sisäkurin säilyä vaikka pinkan tekeminen tai moitteettomassa varustuksessa kulkeminen joistakin turhanpäiväseltä saattavat tuntuakkin. Nämä asiat ovat osa armeijaa. Mikäli kasarmioloissa alokkaat saavat mennä miten tahtovat niin kuinka kukaan voisi olettaa joukkojen toimivan yhtenäisesti mukisematta taisteluharjoituksessa tai itse vaikkapa sodassa? Tiukalla sisäkurilla mortit näkevät mikä on hommman nimi ja kuka määrää. Kun ne yksinkertaiset vuoteen sijaamiset yms tehdään säännöllisesti kunnolla niin jokainen pääsee helpomalla. P-kaudella etenkin tiukka sisäkuri on äärimmäisen tärkeässä roolissa.

Mun mielestä olisi hyvä, että siellä todellakin yritettäisiin tehdä jotain kuntoa kohottavaa. Ei pari lenkkiä ampuradalle paljon auta kuntoa kohottamaan. Ei mun mielestä armeija oo huonokuntoiselle nykyisellään sinänsä raskas(vain selvästi ylipainoisille se on sitä), mutta en kyllä todellakaan vakuuttunut siitä että siellä oltaisiin tehty mitään, joka olisi kuntoa selvästi saanut nousemaan. Todellakin saataisiin mahduttaa sitä sauvakävelyä p-kauden joka viikolle pari kertaa tunnin lenkki niin näkyisi jo vähän sen muun normaalin toiminnan lisäksi. Sauvakävely on yksi fiksuimpia juttuja, joita armeija on suunnitellut tekevänsä, mutta musta tuntuu että toteutus on ihan perseestä :(

Tervehdys!

Olen 19-vuotias poika täältä Kainuun Prikaatilta. Aloitin armeijan Heinäkuussa, ja nyt P-kauden loputtua ajattelin aloittaa punttisalitreenin ensi viikolla.

Sen verran voin kertoa ennakkoon, että armeijassa ruokavalio on erittäin säännöstelty ja terveellinen.
Tulee syötyä terveellisesti, mutta aina iltaisin menen sotkuun ja siellä menee sitten munkkikahvit naamaan. Tästä tulisi päästä eroon ensi viikolla.

Peruskulutus armeijassa on 2400 - 4400 kcal päivässä, riippuen päivän rasituksesta. Oli tuossa 15km marssi, jolloin kulutus oli mittarin mukaan 2400kcal + peruskulutus. Onhan se suolla täysvarustus päällä käveleminen suhteellisen raskasta.

Olen pitkään haaveillut painon laskemisesta, olen yrittänyt monesti kuntoilla, mutta homma on yleensä tyssännyt siihen etten ole löytänyt pitkäjänteisyyttä. Täällä armeijassa ei vapaa-aikana ole muuta tekemistä kun puntilla käyminen tai tuvassa istuminen (tai se sotku), joten ajattelin nyt aloittaa rasvanpolttotreenin.

Tarvitsisin hyviä neuvoja, jolla saisin laskettua painoa 10-15kg. Aikamääre olisi 18viikkoa, sen jälkeen on tj0. Armeijassa olisi siis tarkoitus laskea painoa mahdollisimman paljon. Läskiä löytyy eniten vatsan ja reisien alueelta.

Sanokaa ensinnäkin, onko tuo vauhti mahdollinen? karkeasti laskettuna tuo tekisi 0.6 - 0.9kg viikkoa
kohden.

Minkälainen kuntosalitreeni polttaa rasvaa mahdollisimman tehokkaasti?
Onko 18 viikon aikataulu liian tiukka muuttaakseen kaljamahan timmimpään, mahdollisesti jonkinsorttinen päkin alku siihen olisi hienoa saada?

Kuntosalitreeni todennäköisesti tulee jatkumaan armeijan jälkeen, mutta se alku on tärkein jotta saan pysyvän motivaation käymään punttisalilla armeijan jälkeen.

Paljonkohan mahdat olla tähän mennessä laihtunut intissä? Jos tosiaan oot ylipainonen niin kyllähän se paino putoo jo merkittävästi säännöllisellä ja suht terveellisellä ruokavaliolla mikäli vaan jättää ne sodessa käynnit väliin iltaisin ja tyytyy siihen yhteen banaaniin ja sämpylään minkä muonituskeskus iltapalaksi tarjoaa.

joo ja kohta armeija on kirjekurssina tyyliin (opiskele kotona) ensin peruskoulutus sitten aukki ja ruk kurssit.eikä yhtään liikuntaa tai vapaa ehtoinen sauvakävely cooper testi.mihin helvetin kuuseen tuo armeija on menossa.pionk/2/92 por.pr..

kaksi kuukautta takana, paino pudonnut 2 kiloa. Tosiaan lopetan tuon sotkun, ja jos se ei tuota painonlaskemiseen mitään uutta, aloittaisin punttisalin.

Avautuminen

Pakko avautua kun oikeesti vituttaa tää ketju

LUKEKAA tuo artikkeli/eka posti

Missään kohtaa ei ole sanottu, että kuntokoulutus vaihdetaan WII pelaamiseen. Hankinta on tehty iltavapailla duunaamiseen, mikä on ok. (niin ja kannatusyhdistyksen rahoilla, ei siis edes puollustusvoimen budjetista)

Vituttaa kun joka toinen posti kitisee liikunnan vaihtamisesta konsolipelaamiseen ja ihan oikeet kommentit/keskustelu hukkuu näiden paskakomenttien väiin. Yleisohjeena voisin kai heittää että kannattaa ainakin ketjun eka viesti ennen kuin lähtee kommentoimaan

Pakko avautua kun oikeesti vituttaa tää ketju

LUKEKAA tuo artikkeli/eka posti

Missään kohtaa ei ole sanottu, että kuntokoulutus vaihdetaan WII pelaamiseen. Hankinta on tehty iltavapailla duunaamiseen, mikä on ok. (niin ja kannatusyhdistyksen rahoilla, ei siis edes puollustusvoimen budjetista)

Vituttaa kun joka toinen posti kitisee liikunnan vaihtamisesta konsolipelaamiseen ja ihan oikeet kommentit/keskustelu hukkuu näiden paskakomenttien väiin. Yleisohjeena voisin kai heittää että kannattaa ainakin ketjun eka viesti ennen kuin lähtee kommentoimaan
en väittänytkään että kuntokoulutus vaihdetaan pelaamiseen. vituttaa vaan ku ne pari pelikonetta on saatana punttisalilla! miettikää nyt ihan itse onko se oikea paikka niille?? mun mielestä se on vaan väärin ja piste. en tajua miten tää nyt sun hermoas kaivaa niin vitusti? nykynuoriso on vaan paskassa kunnossa yleisesti ottaen eikä siitä tosiasiasta pääse mihinkään.
nyt muuten keksin miks toi nintendo wiin herjaaminen suututti sut, vanhoista posteista päätellen sieltä nimimerkin takaa löytyy oikee himopeluri.... muahahaaa

Ihan huolella voit noita munkkeja veellä kun alotat puntin. Pakko sun on jostain kaloreita repiä. Siis; alat vaan käymään puntilla ja syöt niitä munkkeja ihan normaalisti.

Mikä aselaji? :D

en väittänytkään että kuntokoulutus vaihdetaan pelaamiseen. vituttaa vaan ku ne pari pelikonetta on saatana punttisalilla! miettikää nyt ihan itse onko se oikea paikka niille?? mun mielestä se on vaan väärin ja piste. en tajua miten tää nyt sun hermoas kaivaa niin vitusti? nykynuoriso on vaan paskassa kunnossa yleisesti ottaen eikä siitä tosiasiasta pääse mihinkään.
nyt muuten keksin miks toi nintendo wiin herjaaminen suututti sut, vanhoista posteista päätellen sieltä nimimerkin takaa löytyy oikee himopeluri.... muahahaaa

Ei ollu mitenkään kohdistettu sulle tuo mun. Sun posti oli hyvä ja aiheeseen liittyvä, eli miten WII todellisuudessa näkyy kassulla. Mun aamun känkkäränkkä-avautuminen ei oikeestaan kohdistunut muutenkaan kenenkään yksittäiseen viestiin, vaan yleisesti siihen tapaan miten, ja miten pienellä kynnyksellä, ketjuihin yleensäkin vastataan, siis ilman, että on edes lukenut aloituspostia (syyllistyn myös itse tähän)

Mutta jatkokysymyksenä esittäisin, että onko/oliko siellä kassulla jotain muuta järkevää paikkaa pelille, kuin punttis? Idea tossa kuitenkin mielestäni on se, että sitä voidaan tehdä isommassa porukassa ja saadaan jengiä yleisesti aktivoitua. Se ei onnistu wc:n kokoisessa huoneessa, vaan vaatii tilaa jos puolisen tusinaa kaveria yrittää samaan aikaan pelailla. Lisäksi jos heitetään vettä myllyyn oikeen kunnolla, niin löytyyhän tosta WII:stä nyrkkeilyä jne. joilla kyllä tulee ihan oikeesti hiki ja mä voisin niitä kutsua liikunnaksi samaan tapaan kuin vaikka hyppynarulla hyppimistä. Se on vaan valinnasta kiinni keilaileeko, vaiko tekeekö jotain oikeeta liikuntaa.

Mutta se mikä mua tässä aiheessa vituttaa ei oo oikeestaa itsessään tuo WII, vaan se, että ollaan niin ehdottomia hyväksymään muiden tapaa tehdä asioita. Kuitenkin nykyajan konsolisukupolvelle tää voi olla just se juttu, mitä tarvitaan. Keskusteluista/kommenteista päätellen armeijassa ei saisi kuntoilla pelaamalla, mutta jos on bodari, niin on ihan ok ettei pysty juoksemaan (tai edes marssimaan) muutamaa hassua kilometriä tetsareissa. Tää voi hyvinkin olla monen ihmisen henkilökohtainen näkemys, mutta ei armeijan idea kuitenkaan oo kasvattaa lihaksia (armeijan näkökulmasta) vaan saada jengi siihen kuntoon, että ne kriisin aikana pystyis liikkumaan taisteluvarusteissa edes kasarmilta autoon :D

:offtopic:

(Niin ja tunnustan olevani kausittain himopelaaja (lähinna ps3 nykyään, vaikka myös wii on himassa) ja oma (oikea) liikkuminen on jääny nyt kesäksi rullaluistelu/uinti/golf linjalle ja rasvatkin on tällä hetkellä varmasti yli 25%. Golfhan ei tietysti myöskään oon tämän porukan mukaan liikuntaa, mutta Suunnon gps podilla mitattuna yhden golf kierrokseni pituudeksi tuli 10772 m kantobägi selässä (oon aika paska kun noin paljon siksakkia tulee :hyvä: ) ja kaloreita kului 2000:n päälle. Vielä kun tohon lisätään duunimatkat kävellen 2-3 kertaa viikossa 5-8 kg reppu selässä, niin väittäisin että armeijan näkökulmasta katsottuna oon varmasti hyvässä kondiksessa, vaikka mitään ei penkiltä/maastavedossa nousekaan)

Edit: Niin, tää off topic siis nyt 33 v paskamahana, omana armeija-aikana cooper pykälän vajaa 3000 m ja lihaskuntotesti erinomainen. Punavihersokeus esti hakemisen hauskoihin paikkoihin, niin ei tullu tarkoitushakuisesti treenattua esim. cooperia. Niin ja siis viestimieheksi päädyin

Iso kirjain, pilkku, piste.

Noitten laitteitten sijoituspaikkahan on tosiaan aivan väärä. Sotkun ostamat leikkikalut kuuluu VMTK:n hallintaan ja peluuttakoon niitä missä haluaa..:curs:

Sotilaan suorituskyvyn tärkeimpiä osia on hyvä fyysinen kunto. Sisältää kestävyyttä-voimaa-taitoa sopivalla sekotuksella..
Sopiva sekotus ei ole möhkäle joka ei jaksa juosta/marssia ja pystyy toimimaan fyysisen rasituksen jälkeenkin.
Liiat massat ne nyt vaan syö hapen äijästä. Suosittelisin lenkkeilyä ja marssimista. Ja toki punttiakin sopivia määriä että kalusto liikahtaa..
:thumbs:

Puhehan oli varusmiesten liikuntaan kannustamisesta vapaa-ajalla. Iltavapaille ihan hyvä vaan, että on edes liikuntaan viittavia aktiviteetteja, olipahan se Wii tai joku joukkuepelikerho VMTK:n puolelta. Parempi sekin kuin esan venyttäminen tuvassa tms.

Ja itse päiväohjelman liikunnasta, että meillä ainakin ihmeellisen vähän marssitettiin ampumaradoille yms, nekin siirrot meni eemeleillä yleensä aina (n. 3,5km matka).

Itse suoritin vasta opiskelujen jälkeen intin, viimeiset opiskeluvuodet tuli tehtyä töitä ja käytännössä vietettyä illat telkkarin tai tietokoneen ääressä. Lihaskunto ihan paska ja coopperissakin hikiseen meni 2200. AUKin aikana sai tampata sen verran, että peruskunto nousi väkisinkin ja loppupuolivuotinen lääkintä-au:na oli sen verran hidastempoista ettei ollut muuta tekemistä kuin urheilla. Mieluummin sitä löysästä ajasta otti hyödyn irti ja tavoitteli lisälomia. Lopputesteistä kuntoindeksit olikin aika hilpeästi noussut.

Lenkkeily ja salilla käynti jäi tavaksi intinkin jälkeen, että ainakin omalla kohdalla intistä tuli elämäntapamuutosta positiivisempaan suuntaan.

miks ei vois kutsunnoissa olla jo kuntotesti.tai ekalla viikolla intissä ja paskimmat takasin siviiliin ja jos ei 3 kerralla onnistu ni,sivariin!urheilukoulutukseen noi kunto luokat on hyvä juttu ei tarvi parempien venailla huonompi kuntosia tosin niissäkin vois käyttää vähän porkkanaa esim sama matka kaikille ja nopeemmat saa rötväillä sen aikaa ku vikat saapuu paikalle.samaa oli ainakin meillä esim suunistuksessa jossa vikat ei ehtiny edes suihkuun:D

saman vois ottaa näihin rangaistus suorituksiin koska koko ryhmäähän yleensä rangaistaan esim 100 punnerrusta oli turhauttavaa kun venataan että kaikki teki ja osa sai jättää tekemättä ois,pitäny muitten jatkaa muuta ja nämä (yleensä rangaistuksen aiheuttaneet)huonokuntoiset valittajat ois punnertanu vaikka 2 päivää kuhan tulis valmista)tossa firmassa sai venailla muutenki koko aika jotain:D

ja toi asioiden omaksumiskyky parempi ku,ennen mitä väliä onko ennen ollu peruskuolu pohjalta joku maalaispoika ku,se kuitenki osas ampua lapioida ja pilkoo jopa puita ihan kirveellä.nää vois lukee niihin sotilaan perustaitoihin.mitä ainakaan 5 vuotta sitten ei monikaan osannu(tilanne tuskin on parantunu)
tässä en tarkota missään nimessä että maalaiset ois tyhmempiä ku muut.

Toi väkivaltaan kehottaminen ns. täyttää rikoksen tunnusmerkit jo, että ihan tiedoksi...

No joo.. Ei ole tarkoitus lapsia hakata. Enkä tarkoita että kuri kotona pitäisi olla kuin armeijassa. Pojankoltiaisethan aina on vilkkaita ja mikä on sen mukavampaa kloppina kun tehdä asioita jotka on kiellettyä. Muistan itsekin kun sidottiin sisko leuanvetotankoon käsistä kiinni ja kutitettiin niin että happi meinasi loppua. Eihän siitä isä tykännyt ja oli persposket hellänä sen jälkeen. Kyllä meidän suvussa on remmit heilunu mutta ei mistään turhasta. En mä ketään kehoita, sanoinpahan oman mielipiteen ja oman kasvatuksen kokemuksesta. Ottaa kukin tän miten haluaa, näin meillä. Kyllä sitä nykyään muistellaan vanhempien veljien kanssa että mistä asioista ollaan saatu kuritusta, naurattaa vaan :)

Ps. kuten sanoin, saatoin kuulostaa traagiselta ja jälkeenpäin kun luin niin kyllä olikin kovaa tekstiä :hyper:

ja toi asioiden omaksumiskyky parempi ku,ennen mitä väliä onko ennen ollu peruskuolu pohjalta joku maalaispoika ku,se kuitenki osas ampua lapioida ja pilkoo jopa puita ihan kirveellä.nää vois lukee niihin sotilaan perustaitoihin.mitä ainakaan 5 vuotta sitten ei monikaan osannu(tilanne tuskin on parantunu)
tässä en tarkota missään nimessä että maalaiset ois tyhmempiä ku muut.

Ainakin maalaiset osaavat kirjoittaa. :D

Tai sitten syö ihan liian vähän. Voipi olla että 2000 kaloria päivässä armeijassa tekee tiukkaa, en kyllä varmasti osaa sanoa. Eli muista syyä niin paljon ku mahollista ja mee niille iltapaloille ;)

Edit. ja alota se puntti, niin lihaskuntokin paranee.

Eikö näitä intti juttuja voitaisi kirjoittaa tonne yleiselle puolelle? Minua ei ainakaan huvita lukea enää yhtää intti keskustelua joissa ihmisillä on valmis mielipide eikä yhtää avointa mieltä. Ja mitä inttiin tulee ni ihmetyttää miten porukka jaksaa puhua siitä vielä yli 10 vuotta sen käymisen jälkeenkin. Been there done that..

Niin ja vielä yksi juttu jos et ole käyny inttiä ni älä kerro kuinka paska taikka upea paikka se on kun et tiedä!

Back
Ylös Bottom