Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

No redusoidaan nyt omaan viiteryhmään kuitenkin. Emme me kuitenkaan voida kaikkia auttaa, ja oman ideologiani mukaan autetaan nyt niitä omia eka.

Ja mistä tulee velvollisuus? Me yhteiskuntana keskimäärin katsomme, että vanhuksille tarjotaan säälliset olot. Ja maksetaan siitä.
Disclaimer: olen nyt pikkaisen maistissa (Rankkuri tarttukoon tähän mallia vittuilut Porolle :whip::thumbs:). Tupareita just vietettiin, ja oli hyvät bileet. :kippis1:

Mutta ainakaan näillä kännisen silmillä en kyllä nähnyt tässä kunnon vastausta siihen, mitä sanoin. Sun mielestä me yhteiskuntana keskimäärin halutaan tarjota vanhuksille (ja ilmeisesti muillekin mainitsemilleni ryhmille) säälliset olot. Fakta on se, että nimen omaan yhteiskuntana me halutaan tarjota näitä oloja myös ulkomaalaisille - muutenhan me ei maksettais kehitysapua jne. Kysymyshän olikin, onko tämä halu perusteltu. Sun mielestä ei ole, mun mielestä on. Tähän jälkimmäiseen kysymykseen et ole vastannut mitään. "Autetaan nyt eka niitä omia" ei ole argumentti, vaan oman johtopäätöksesi toistamista. Todistustaakka tässä kysymyksessä on sinulla, koska sinun mukaasi kansallisuus tekee eron sen suhteen, onko ihminen oikeutettu tarvitsemaansa apuun. Eli sinä olet ns. positiivisen väitteen esittäjä.

Disclaimer 2: Mä en tarkoita tätä vittuiluksi, koska sinä ja monet muutkin teidän "leiristä" olette osoittaneet erinomaista kykyä hyvään keskusteluun silloin, kun jaksatte ja haluatte siihen ryhtyä (välillä menee myös perseelleen). Mutta mun mielestä tässä kysymyksessä sä menet liian pitkälle. Mehän ollaan molemmat sitä mieltä, että ei ole mitään järkeä siirtää massoittain ihmisiä Afrikasta Suomeen. Ei sun tartte sen lisäksi väittää, ettei meidän pitäisi auttaa Afrikkaa järkevämmillä tavoilla. Eli piis änd laav hengessä tätä kirjoittelen. :piis::haart:

Viimeksi muokattu:
Tässä yhteydessä kannattaisi ehkä erottaa moraalinen velvollisuus poliittisesta ja oikeudellisesta velvollisuudesta. On moraalisesti oikein auttaa rahallisesti Afrikkaa, mutta mikään moraalinen tai poliittinen (saati minkään lain määräämä) velvollisuus se ei mielestäni ole. Itse asiassa en puhuisi tässä yhteydessä edes moraalisesta velvollisuudesta vaan pikemminkin "hyvästä tahdosta" tjsp.
Karttunen perkele! Entisenä filosofina pitäis miehellä olla vähän enemmän tarkkuutta näissä hommissa. Mitäs se Kant aikanaan sanoikaan - "Aina on oikein tehdä oikein." Ja "Maailmassa ei ole mitään muuta arvokasta kuin hyvä tahto." Niin!

P.S. Kiva kun kävit bileissä, onko darra? :whip:

Disclaimer: olen nyt pikkaisen maistissa (Rankkuri tarttukoon tähän mallia vittuilut Porolle :whip::thumbs:). Tupareita just vietettiin, ja oli hyvät bileet. :kippis1:

Sun mielestä me yhteiskuntana keskimäärin halutaan tarjota vanhuksille (ja ilmeisesti muillekin mainitsemilleni ryhmille) säälliset olot. Fakta on se, että nimen omaan yhteiskuntana me halutaan tarjota näitä oloja myös ulkomaalaisille - muutenhan me ei maksettais kehitysapua jne.

Ei sun tartte sen lisäksi väittää, ettei meidän pitäisi auttaa Afrikkaa järkevämmillä tavoilla. Eli piis änd laav hengessä tätä kirjoittelen. :piis::haart:

"Me kansakuntana" emme todellakaan ole tehnyt päätöstä siitä että kehitys apua annetaan tai pakolaisia otetaan. Se päätös on tullut jossain niin korkealla ettei siinä paljon kansalaisen mielipide paina.
Se on ihan poliittista peliä koko touhu, pakolaiset sekä avustukset.
Ja toi on ihan totta, voidaan me toki auttaa järkevästi ja resurssiemme puitteissa valitettavasti tilanne on nyt se että velkaa otetaan miljardisummissa. Tästä päättelen että meillä ei ole resursseja auttaa rahallisesti ketään juuri nyt. Ja jos ei ole rahaa niin eipä silloin kai ole juuri muutakaan avustusmahdollisuutta. Kouluttaminen ja rakentaminen kun nyt sattuvat maksamaan rahaa.
Ja toisaalta, siellä mistä näitä pakolaisia tulee ja mihin rahaa syydetään on asiat järjestään niin vituillaan etteivät itse osaa rakentaa / järjestää koulutusta vaan mieluumin ampuvat toisiaan ja kuolevat nälkään niin minusta he olkoot vapaita tekemään niin.

ps:
Ei voisi ihan oikeasti yhtään vähempää kiinnostaa se että maailmassa kuolee juuri nytkin joku jota en tunne. Miksi kiinnostaisi? En tuntenut sitä.
Jos rupeaa kokemaan syyllisyyttä maailman pahuudesta tai empatiaa kaikkia kärsiviä kohtaan, tulee vielä surullisemmaksi kuin nyt on kun oma maa on kohta aivan vituillaan.

ps2:
Ja joo kyllä kuvat sotalapsista tai nälkäkuoleman partailla olevista lapsista saavat minut voimaan pahoin. Steissillä hengaavat "turvapaikanhakijat" vielä enemmän, koska nämä "avun tarvitsijat" ovat yleensä nuoria aikuisia miehiä jotka ovat fyysisesti hyvässä kunnossa. He kuuluisivat sinne missä tykit laulaa ja lapset, vanhukset ja naiset turvaan. Sitten kun isi on turvannut isänmaan niin sitten muut voivat kivasti palata :). Miettikää muuten ihan noita rikosongelmiakin, kuinka useasti joukkoraiskaaja / ryöstäjä / tappaja / joku muu mikä? on ollut ulkomaalainen lapsi, nainen tai vanhus?

Karttunen perkele! Entisenä filosofina pitäis miehellä olla vähän enemmän tarkkuutta näissä hommissa. Mitäs se Kant aikanaan sanoikaan - "Aina on oikein tehdä oikein." Ja "Maailmassa ei ole mitään muuta arvokasta kuin hyvä tahto." Niin!

P.S. Kiva kun kävit bileissä, onko darra? :whip:

Kyllähän sä filosofina tiedät, että koulukuntia on monia; sä voit vedota Kantiin, mä voin vedota vaikka Nietzscheen. :D Ihan aikuisten oikeasti, jos me aletaan väitellä Suomen moraalisesta velvollisuudesta auttaa Afrikkaa, onhan jo kysymyksenasettelu retorisesti johdatteleva ja täynnä ennakko-oletuksia.

PS. Kiitos hyvistä bileistä, vähän huippaa vieläkin. :kippis1:

"Me kansakuntana" emme todellakaan ole tehnyt päätöstä siitä että kehitys apua annetaan tai pakolaisia otetaan. Se päätös on tullut jossain niin korkealla ettei siinä paljon kansalaisen mielipide paina.
Ai? Mä olen tähän asti kuvitellut, että Suomessa on demokratia ja kansanedustajat valitaan vaaleilla. Mutta näköjään päätökset tuleekin jostain korkealta.

Koitas nyt ymmärtää, että vaikka pakkiksella näyttää siltä että kaikki vihaa ulkomaalaisia, niin se ei kuitenkaan päde koko kansaan. Täällä on aika biasoitunut otos väestöstä.

Ihan aikuisten oikeasti, jos me aletaan väitellä Suomen moraalisesta velvollisuudesta auttaa Afrikkaa, onhan jo kysymyksenasettelu retorisesti johdatteleva ja täynnä ennakko-oletuksia.
Niin kuin sanoin jo aikaisemmassa viestissä, niin mun mielestä se ennakko-oletus on ihan perusteltu. Koska jos sä ollenkaan hyväksyt sen väitteen, että ihmisillä on velvollisuus auttaa toisiaan, niin sitten sun pitäisi jotenkin perustella, miksi ajattelet sen velvollisuuden loppuvan silloin kun ollaan eri kansallisuutta.

Ai? Mä olen tähän asti kuvitellut, että Suomessa on demokratia ja kansanedustajat valitaan vaaleilla. Mutta näköjään päätökset tuleekin jostain korkealta.

Koitas nyt ymmärtää, että vaikka pakkiksella näyttää siltä että kaikki vihaa ulkomaalaisia, niin se ei kuitenkaan päde koko kansaan. Täällä on aika biasoitunut otos väestöstä.

Minä onneksi en ole kuvitellut. Tai jos demokratia tarkoittaa sitä että tehdään niin kuin EU vaatii tai muut maat painostaa niin mikäjottei. Jos olet lukenut mitään medioita niin tiedät että loisista ei pidä kovin monikaan, vaikka sinä ehkä pidät? Sitäpaitsi demokratia on paskinta ikinä koska se johtaa pysyvään keskinkertaisuuteen kun pitää varoa kaikkea ja pysyä neutraalilla tiellä aina. Myöskään sana "demokratia" tuskin on koskaan tarkoittanut sitä itseään.

Jännä muuten että toisessa ketjussa puhutaan siitä samalta puolelta että omaa pitää puolustaa, mutta täällä olet sitä mieltä että oma kannattaa heittää varauksetta menemään?

Niin kuin sanoin jo aikaisemmassa viestissä, niin mun mielestä se ennakko-oletus on ihan perusteltu. Koska jos sä ollenkaan hyväksyt sen väitteen, että ihmisillä on velvollisuus auttaa toisiaan, niin sitten sun pitäisi jotenkin perustella, miksi ajattelet sen velvollisuuden loppuvan silloin kun ollaan eri kansallisuutta.

Ihmisillä ei ole mitään velvollisuutta auttaa ketään. Ihmiset nyt vain sattumalta ovat hyväntahtoisia niinkauan kuin toinenkin osapuoli on. Mutta jos homma ei pelaa niin miksi auttaa? Vai kannatko sinä kotiin sen äijän joka sammuu teidän pihalle? Itse teen niin kyllä. Entä kun hän makaa siinä joka ilta kun huomaa säästävänsä taksirahat?

Jännä muuten että toisessa ketjussa puhutaan siitä samalta puolelta että omaa pitää puolustaa, mutta täällä olet sitä mieltä että oma kannattaa heittää varauksetta menemään?
Oletko sä lukenut näitä mun viestejä tässä threadissä? En mä ole varauksetta mitään heittämässä menemään. Mä olen lukemattomia kertoja sanonut, että nämä asiat pitäisi toteuttaa siten, että vastaanottajamaa ei joudu kohtuuttomiin vaikeuksiin. Muitakin vaihtoehtoja on kuin täysin hallitsematon maahanmuutto tai totaalinen rajojen sulkeminen.

Mun nähdäkseni ihmisillä on velvollisuus auttaa toisiaan, vaikka ne olisivat eri värisiä. Jos joku on mulkero eikä osoita minkäänlaista kiitollisuutta tästä avusta, niin sitten se apu pitää pyrkiä kohdistamaan sellaiselle, joka osaa sitä arvostaa.

Ihmisillä ei ole mitään velvollisuutta auttaa ketään. Ihmiset nyt vain sattumalta ovat hyväntahtoisia niinkauan kuin toinenkin osapuoli on.
No jos sä olet tätä mieltä, niin sitten mun on ihan turha väitellä tästä sun kanssa. Sun mielestä siinä siis ei olisi mitään väärää, jos jätät jonkun kuolemaan (vaikka onnettomuuden uhrin), vaikka voisit sitä helposti auttaa? Koska sulla ei tällaista velvollisuutta ole.

Jos joku on mulkero eikä osoita minkäänlaista kiitollisuutta tästä avusta, niin sitten se apu pitää pyrkiä kohdistamaan sellaiselle, joka osaa sitä arvostaa.

Näemmä minä hätiköin, tuosta olen samaa mieltä. Ja koko asiasta en paljon muuta mieltä olekkaan.
Sori ja :piis:

Mutta mitään velvollisuutta en silti allekirjoita, koska ei ketään voi pakottaa antamaan itse ansaitusta toiselle joka ei ole ansainnut.

Kun aina muistetaan valkoisen miehen taakasta sun muista velvollisuuksista niin tässä on aika tiukkaa kamaa orjuudesta ja islamista:
http://takkirauta.blogspot.com/search?q=

"Mutta suurin osa Afrikasta ryöstetyistä ihmispoloista joutui kristityn maailman sijasta islamilaiseen - islamilaisessa maailmassa heitä on ollut arvioiden mukaan 20-25 miljoonaa. Arabo-islamilaisessa maailmassa väestön keskuudessa on hyvin vähän afrikkalaisperäistä geneettistä ainesta. Mihin nuo kaikki ihmispolot - ja heidän genetiikkansa - oikein katosi?

Vastaus on kaikessa julmuudessaan pöyristyttävän yksinkertainen: Islamilaisessa maailmassa afrikkalaiset orjat kastroitiin - heiltä leikattiin sukuelimet pois etteivät he pystyisi lisääntymään. Nuo kaikki 20-25 miljoonaa orjaa ovat kuolleet, miehet mitään geneettistä jälkeä jättämättä - he ovat hävinneet jäljettömiin. Eikä asiasta paljoa puhuta länsimaissa - sitä ei yleisesti edes tiedetä. Täydellinen holokausti!

Orjuutta ei pelkästään hyväksytä Koraanissa; siihen kehotetaan. Islamilaisessa maailmassa avioliitto on pohjimmiltaan isännän ja orjan suhde, ja nainen on jo lähtökohtaisesti jonkun miehen orja - isänsä, puolisonsa, jonkun miespuolisen sukulaisen. Tätä eivät länsimaiset feministit tiedosta. (Ja vaikka tiedostaisivatkin, eivät piittaa, sillä ruukinmatruuna epäilee, että moni feministi tosiasiallisesti haluaisi olla jonkun isok**päisen alfakoiraan seksiorja.) Ja paitsi seksiorjuutta, islamilaisessa maailmassa orjuus on säilynyt aina näihin päiviin saakka - jo Winston Churchill totesi, ettei orjuus häviä maailmasta ennenkuin islam saadaan kitketyksi pois ihmismielistä."

Edittinä: onpas muuten hyvä ja valaiseva kirjoitus. Suosittelen kaikille.

Juu niinkuin tääkin viesti niin oli taas täyttä asiaa islamiin liittyen :thumbs:

Ja mä kyl jännityksellä edelleen odottelen niitä lukuisia linkkejä, joita sä toimitat tänne:
1) linkit niihin selkeän rasistisiin lainauksiin, joita täällä esittelit
2) linkit niihin homman parhaisiin paloihin
3) linkit niihin sun lukuisiin lähdeviitattuihin viesteihin

vai kävikö taas niin, että tuli auottua suuta sen verran liikaa, ettei olekaan miestä vastaamaan puheistaan?

Kyllä se huomattavasti paremmin pysyis asiassa, mikäli sä et olis täällä provoamassa ja trollaamassa. Kun sulla ei kuitenkaan ole mitään topiciin liittyvää sanomista niin mikset siis voitele järvisiä ja suksi vittuun tästä ketjusta?

Vai oletko niin humalassa ettet tajua, että sun postaukset on lähes täyttä paskaa joka kerta?
Vaikka uhottiin 2:n minuutin riittävän niin vieläkään, lähes 2:n vuorokauden jälkeen, ei vastinetta tunnu syntyvän. Ainakaan asiallista. Asia lienee loppuunkäsitelty ja hyvä niin.

Nythän on muuten taas maailmalla Ramadan, että muistakaa se kaukomatkailijat.
Kyllä vain, vaan kaipa se suomessakin pätee?

Kun aina muistetaan valkoisen miehen taakasta sun muista velvollisuuksista niin tässä on aika tiukkaa kamaa orjuudesta ja islamista
Ei tässä kyllä oikeastaan valkoisen miehen taakasta ole puhuttu. Mähän sanoin, että ei ne velvollisuudet mistään historiasta johdu. Ja kyllä minunkin mielestä Islam, niin kuin kaikki muutkin uskonnot, on ihan perseestä, ja toi islamistivaltioissa meneillään oleva touhu on aivan totaalisen törkeää.

No jos sä olet tätä mieltä, niin sitten mun on ihan turha väitellä tästä sun kanssa. Sun mielestä siinä siis ei olisi mitään väärää, jos jätät jonkun kuolemaan (vaikka onnettomuuden uhrin), vaikka voisit sitä helposti auttaa? Koska sulla ei tällaista velvollisuutta ole.

Olisit 1 postin ylempää lukenut niin ei olisi kahdesti tarvinnut kirjoittaa. Autan kyllä, mutta jos kyseessä on itseaiheutettu tila ja tämä rupeaa toistumaan ja toistumaan niin jätän kyllä jossain vaiheessa auttamatta. Silloin voin puhtaalla omallatunnolla todeta että ehkä se halusi kuolla.
Ja ihminen ei auta toista pakosta vaan siitä syystä että niin ihminen vain toimii, kutsutaan myös ja se ei ole velvoite/pakoite vaan luonnollista ja moraalisesti sekä eettisesti oikein. Auttamisen pitäisi olla vapaaehtoista eikä pakotteista toimintaa.

Mekin ollaan samalla kannalla kai muuten mutta sinusta ihmisten täytyy auttaa pakosta ja minun mielestäni sen pitäisi olla ihan itsestäänselvyys, "parhaan kykynsä mukaan".

Olisit 1 postin ylempää lukenut niin ei olisi kahdesti tarvinnut kirjoittaa. Autan kyllä, mutta jos kyseessä on itseaiheutettu tila ja tämä rupeaa toistumaan ja toistumaan niin jätän kyllä jossain vaiheessa auttamatta. Silloin voin puhtaalla omallatunnolla todeta että ehkä se halusi kuolla.
Ja ihminen ei auta toista pakosta vaan siitä syystä että niin ihminen vain toimii, kutsutaan myös ja se ei ole velvoite/pakoite vaan luonnollista ja moraalisesti sekä eettisesti oikein. Auttamisen pitäisi olla vapaaehtoista eikä pakotteista toimintaa.

Mekin ollaan samalla kannalla kai muuten mutta sinusta ihmisten täytyy auttaa pakosta ja minun mielestäni sen pitäisi olla ihan itsestäänselvyys, "parhaan kykynsä mukaan".
No joo, mutta kun tämäkin keskustelu lähti käyntiin siitä, pitäisikö talouslaman takia Suomen kokonaan lopettaa kehitysapu ja pakolaisten/turvapaikanhakijoiden vastaanottaminen. Mun mielestä ei pitäisi, koska niitäkin pitää auttaa, joilla menee vielä paljon meitä huonommin. Totta kai kohtuus kaikessa, eli kohtuutonta haittaa ei saa aiheutua myöskään auttajalle. Mun mielestä kyseessä on moraalinen velvollisuus.

Yhteiskunnan tasolla asiat on väkisinkin pakotettuja, esim. se, että jokaisen on maksettava veroja, joista osa käytetään myös kehitysapuun jne.

Ei tässä kyllä oikeastaan valkoisen miehen taakasta ole puhuttu. Mähän sanoin, että ei ne velvollisuudet mistään historiasta johdu. Ja kyllä minunkin mielestä Islam, niin kuin kaikki muutkin uskonnot, on ihan perseestä, ja toi islamistivaltioissa meneillään oleva touhu on aivan totaalisen törkeää.
No en mä ny sua tarkottanutkaan vaan yleisesti. Kyllä täällä näitä kaiken maailman sankareita on käyny pörräämässä.

Back
Ylös Bottom