Disclaimer: olen nyt pikkaisen maistissa (Rankkuri tarttukoon tähän mallia vittuilut Porolle :whip::thumbsNo redusoidaan nyt omaan viiteryhmään kuitenkin. Emme me kuitenkaan voida kaikkia auttaa, ja oman ideologiani mukaan autetaan nyt niitä omia eka.
Ja mistä tulee velvollisuus? Me yhteiskuntana keskimäärin katsomme, että vanhuksille tarjotaan säälliset olot. Ja maksetaan siitä.
. Tupareita just vietettiin, ja oli hyvät bileet. :kippis1:Mutta ainakaan näillä kännisen silmillä en kyllä nähnyt tässä kunnon vastausta siihen, mitä sanoin. Sun mielestä me yhteiskuntana keskimäärin halutaan tarjota vanhuksille (ja ilmeisesti muillekin mainitsemilleni ryhmille) säälliset olot. Fakta on se, että nimen omaan yhteiskuntana me halutaan tarjota näitä oloja myös ulkomaalaisille - muutenhan me ei maksettais kehitysapua jne. Kysymyshän olikin, onko tämä halu perusteltu. Sun mielestä ei ole, mun mielestä on. Tähän jälkimmäiseen kysymykseen et ole vastannut mitään. "Autetaan nyt eka niitä omia" ei ole argumentti, vaan oman johtopäätöksesi toistamista. Todistustaakka tässä kysymyksessä on sinulla, koska sinun mukaasi kansallisuus tekee eron sen suhteen, onko ihminen oikeutettu tarvitsemaansa apuun. Eli sinä olet ns. positiivisen väitteen esittäjä.
Disclaimer 2: Mä en tarkoita tätä vittuiluksi, koska sinä ja monet muutkin teidän "leiristä" olette osoittaneet erinomaista kykyä hyvään keskusteluun silloin, kun jaksatte ja haluatte siihen ryhtyä (välillä menee myös perseelleen). Mutta mun mielestä tässä kysymyksessä sä menet liian pitkälle. Mehän ollaan molemmat sitä mieltä, että ei ole mitään järkeä siirtää massoittain ihmisiä Afrikasta Suomeen. Ei sun tartte sen lisäksi väittää, ettei meidän pitäisi auttaa Afrikkaa järkevämmillä tavoilla. Eli piis änd laav hengessä tätä kirjoittelen. :piis::haart:
Viimeksi muokattu: