Miksi ei mahdollisuuksien mukaan? Miksi ruinaat tuota kokoajan kun se ei muuta tilannetta eikä myöskään jo moneen kertaan kerrottua vastaustakaan miksikään.
YRITÄ YMMÄRTÄÄ JO VIHDOIN KUN TUOHON OLEN JO MONESTI TODENNUT ETTÄ
NYT EI OLE MAHDOLLISUUTTA ja kyllä, minäkin olen edelleen sitä mieltä että
mahdollisuuksien mukaan.
En voi käsittää miksi ajattelet että minä en halua auttaa ketään jos koen että silloin kun ei ole mahdollisuutta niin silloin sitä ei vain ole
Ja tuosta politiikasta. Onko mielestäsi oikeasti hyvä että politiikkaa tehdään niin että kumarretaan aina korkeammalle taholle, vai että tehtäisiin itse päätökset faktojen perusteella? Kyllä siinä pitäisi olla aikalailla kysymys omista intresseistä kun omaa ehdokasta miettii.
Ja jos sinä todella olet sitä mieltä että on tärkeämpää auttaa afrikkaa kuin suomea niin miksi sinä et ole auttamassa siellä? Ihan varmasti voisit opettaa heille jotain ja jakaa rahaa... tai sitten tulla ammutuksi koska olet valkoinen(eiku hei eihän tällästä edes käy siellä, vain valkoinen voi olla rasisti).
Kyllä ja minä voin sen myöntää ihan huoletta.
Itse et ole vielä vastannut kumpi on sinulle tärkeämpi: omaiset vai afrikkalaiset?
Edelleen tuo äskeinen "elä kuten saarnaat" oli hienompi ilmaisu lauseelle:
"älä puhu paskaa mitä perseesi ei kestä lunastaa"
Vielä yhden esimerkin haluan heittää ennen salille menoa, toivottavasti edes vaivaudut ajattelemaan asiaa.
Otetaan skenaario jossa on S ja A edustamassa kahta eritavalla toimivaa ryhmää/henkilöä. Vertauskuvallinen tarina toki.
S:lle annetaan jäinen, kylmä maa jolla ei ole juuri mitään arvokasta ja maanviljelyllekkin on kovin epäsuotuisat olot. S kaivaa itselleen silti vahvat perustukset, tekee talon, tekee kasvihuoneen jotta saa syötävää myös talveksi, opettaa lapsensa tekemään samat asiat jotka on huomannut toimiviksi edellä mainituissa asioissa. Hän kyntää peltoja, metsästää, rakentaa ja ahkeroi aina, vaikka masentaa ja vituttaa eikä ketään kiinnosta että masentaa ja vituttaa. Kestää pitää silti. Kun sudet hyökkäävät hän ajaa ne pois häiritsemästä omaa tonttiaan.
A:lle annetaan rikas maaperä ja paikka missä kasvaa ruoka lähes itsestään.
A päättää ruveta makaamaan paikoillaan ja odottaa että mitähän tapahtuu.
Tulee talvi ja A:lla ei ole ollenkaan ruokaa eikä suojaa kun taas S:llä on ruokaa juuri ja juuri itselleen ja perheelleen ja takassa puita talveksi.
Onko nyt moraalisesti vähintään oikein että S ottaa A:n ja hänen mahdollisen perheensä kotiinsa, antaa syödä ruokansa, hakata vaimonsa ja paskoa pesualtaaseen?