Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Ehkäpä tyhmä kysymys, mutta...

Kuinka hyvin protsku ja CLA-tuote toimivat yhdessä? Voiko niitä käyttää samanaikaisesti? (en siis tarkoita että aivan samaan aikaan naamariin vetoa, mutta samana päivänä...)
Kellään omakohtaista kokemusta?

esim. http://www.p-store.fi/product_info.php?products_id=139
ja http://www.p-store.fi/product_info.php?products_id=43
Saat ruuasta proteiiniä koko päivän ajan samanaikaisesti, kun käytät tuota CLA:ta joten miksi ei wheytä voisi naamarin vetää...

Lueskelin tuota blenderi-trediä ja siinä kun mainittiin joitakin sekoituksia mihin jengi laittaa kananmunaa sekaan pari kappaletta, niin...kysymys kuuluukin: Kuinka paljon tollanen kananmunan (raa'an) maku paistaa noista yleensä läpi? Vai paistaako?

Olen jänis, joten en uskalla itse ensin kokeilla ja maistella. :rolleyes:

Lueskelin tuota blenderi-trediä ja siinä kun mainittiin joitakin sekoituksia mihin jengi laittaa kananmunaa sekaan pari kappaletta, niin...kysymys kuuluukin: Kuinka paljon tollanen kananmunan (raa'an) maku paistaa noista yleensä läpi? Vai paistaako?

Olen jänis, joten en uskalla itse ensin kokeilla ja maistella. :rolleyes:
Joskus heitin rahkan sekaan yhden kananmunan kun tein jotaki pirtelöö. Ei se maistunut ollenkaan kun siinä oli marjoja ja mehukeittoa. Ja mä olen sentään täys herkkuperse. :D

Moro!

Tässä tänään aloitin Super massa ohjelman. Jos joku ei tiedä, niin väen vängällä ensin hakeudutaan ketoosiin ja sitten kaloreita aivan hirvittävästi.

Onnistuiskos teiltä saada vinkkeijä näin 5 pv ruokavalioon, kun Proteiinia pitäisi olla paljon ja rasvaa kohtuullisesti, mutta hiilarit pitäisi jäädä alle 40g vuorokaudessa. Palautusjuoma siis reeni päivisin vie jo sen 32g, kun 2 krt päivässä salilla... Sen verran pitäisi saada syötyä aina että nälkä pysyisi kurissa. Proteiinihan sen tekee parhaiten, mutta ne hiilarit tulee aina väkisin jostain. Raejuusto tökkii jo nytten :P Sitten olisi 1 päivän lepo, jolloin pitää saada hiilareita, mutta ei ollenkaan proteiinia, ei yhtään (hedelmät kait suurin lähde??). Normaalistihan syön melkein koko ajan, koska on aina vaan nälkä :D, pikaista vastausta toivoisin.

Edit: Vai pitääkö vain ostaa 100% heraproteiinia ja juoda koko päivä sitä???
Kato finelistä kohdasta lihat ja sitten sieltä valitset mitä haluat syödä. Lihassa ja kalassa (marinoimattomat) hiilaria 0, proteiinia reiluhkosti ja rasvan määrä riippuu lihasta.

Ei ole pakko syödä pelkkää proteiinijauhoa vaan voi myös käyttää järkeään.

Minkä verran te muut rypsiöljyn litkijät nautitte kyseistä nektaria päivässä? Puolisen desiä tulee tuota kulautettua välipalan yhteydessä.

Minkä verran te muut rypsiöljyn litkijät nautitte kyseistä nektaria päivässä? Puolisen desiä tulee tuota kulautettua välipalan yhteydessä.
Mitä sä hyödyt tosta tiedosta? Sehän riippuu ihan siitä paljonko tarvitsee kaloreita päivässä, paljonko kaloreita saa kaikesta muusta poislukien tuo rypsäri ja paljonko tarvitsee rasvaa päivässä. Kaikki noi asiat riippuu ihmisen koosta, tavotteista, ruokavaliosta jne jne jne.

Itse otan viimisellä aterialla tonnikalan ja raejuuston kanssa 3rkl. :jahas:

Oon tuolta Finelin sivuilta katellu viime aikoina, että miten paljo kussakin ravintoaineessa on proteiinii, kaloreita jne. Jos kirjotan jonkun tuotteen sinne elintarvikeosioon, niin siihen sit ilmestyy nää tiedot. Ensimmäisenä siinä on energia laskennallinen ja siinä on kaks lukua. Siis pitoisuus kohdassa. Toinen on iha normaalisti ja toinen suluissa. Tää suluissa oleva luku on ilmeisesti se miten paljo se sisältää näitä kaloreita. Mikäs tää toinen on?

Oon tuolta Finelin sivuilta katellu viime aikoina, että miten paljo kussakin ravintoaineessa on proteiinii, kaloreita jne. Jos kirjotan jonkun tuotteen sinne elintarvikeosioon, niin siihen sit ilmestyy nää tiedot. Ensimmäisenä siinä on energia laskennallinen ja siinä on kaks lukua. Siis pitoisuus kohdassa. Toinen on iha normaalisti ja toinen suluissa. Tää suluissa oleva luku on ilmeisesti se miten paljo se sisältää näitä kaloreita. Mikäs tää toinen on?
Energia jouleina:D?

Onko joku maksimi määrä proteiinia, jota kerralla kannattaa kiskoa että imeytyy hyvin? Vai haittaako jos kerralla vetää esim 3 purkkia rahkaa, että saako siitä kaiken irti vai meneekö proteiinit hukkaan, jos liikaa vetää kerralla? :D hahahah ... mietinpähän vain ...

Onko joku maksimi määrä proteiinia, jota kerralla kannattaa kiskoa että imeytyy hyvin? Vai haittaako jos kerralla vetää esim 3 purkkia rahkaa, että saako siitä kaiken irti vai meneekö proteiinit hukkaan, jos liikaa vetää kerralla? :D hahahah ... mietinpähän vain ...
No menee aika hukkaan jos kolme kerralla.
Ideaali olisi, että joka aterialla tulisi n. ~30 grammaa proteiiniä.

Joku täällä sanoi joskus "Jos syöt kaurapuuroa nyt, imeytyykö kaikki, vai pitääkö syödä uudestaan sama annos huomenna että kaikki imeytyy?" jnejne.

parempi tietysti jakaa päivälle, mutta ainahan se ei ole mahdollista.

Minkä takia proteiinia, jossa on 8-10 g rasvaa/100 g, pitäis jättää hyllyyn? Mikä se juttu muutes oli iltalehdessä, jossa sanottiin, että lisäravinteista on löytynyt steroidien aineiosia :eek:? Onko Hera80 näitä aineosia vai voiko ihan hyvin käyttää?

Mikä se juttu muutes oli iltalehdessä, jossa sanottiin, että lisäravinteista on löytynyt steroidien aineiosia ? Onko Hera80 näitä aineosia vai voiko ihan hyvin käyttää?
Voit vedellä sitä heraa ihan huoletta. Ei ole hormooneja herassa ei.

Minkä takia proteiinia, jossa on 8-10 g rasvaa/100 g, pitäis jättää hyllyyn? Mikä se juttu muutes oli iltalehdessä, jossa sanottiin, että lisäravinteista on löytynyt steroidien aineiosia :eek:? Onko Hera80 näitä aineosia vai voiko ihan hyvin käyttää?

Kysymys1: koska palkkarissa rasvaa pitää välttää, koska se hidastaa proteiinin imeytymistä.
Kysymys2: Tuo juttu nyt oli normi IL laatua, ei kannate ottaa vakavasti. En kiistä etteikö niitä ois mutta jos jostain lisäravinteesta aineita löytyy, poistuu ne markkinoilta aika nopeasti.

onko väliä käyttääkö soijaproteiinia vai heraa? ajattelin aloittaa tuon soijan kokeilemisen... siis ihan proteiinilisänä aamuisin tms..

onko väliä käyttääkö soijaproteiinia vai heraa? ajattelin aloittaa tuon soijan kokeilemisen... siis ihan proteiinilisänä aamuisin tms..
Jos syöt lihaa niin soijaproteiini soveltuu ravintolisäksi ihan hyvin. Se on halvempaa hinnaltaan ja jäätävämpää maultaan, siinä ne peruskäyttäjälle merkitsevät tiedot.

Jossain topicissa täällä on kyllä keskustelua siitä että se kasvattaisi estrogeenitasoja huimasti, ei mun manboobsit oo kyllä kasvanut tuon käytön seurauksena yhtään :D

Näin olin ymmärtänytkin ja halusin varmistusta asialle ettei tule turhaa vedettyä protskua. Pari purkkia tota ehrmanninki rahkaa on siis jo liikaa jos yhessä on melkee 25g protskuu. Kidi

Back
Ylös Bottom