Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Ai että on ympäripyöreetä. Oikeasti! Tämä pakkiksen rassssismi-siipi on kyllä niin typerää että osaltaan varmaankin juuri sen vuoksi käyn täällä ajoittain tuntemassa ylemmyyttä.Joskus kyllä ihan rehellisesti vituttaa.. ihminen... planeetan älykkäin eläin..

Ai Rkp. Mikäs se on? Kerro lisää? Voisko olla?

Ja lisää tyhjentävää Porolta. Meni pointti ohi, voitko avata rasssssismi-siiven typerälle edustajalle? Mikä ton sun postauksen idea oli?

En ole rasisti oikeastaan ollenkaan. Mielestäni jokainen yksilö ansaitsee mahdollisuuden näyttää olevansa hyvä tyyppi. Pyrin muutenkin pitämään kaikkia ihmisiä kohtaan mielen avoimena. Tosin tähän on myös sellainen poikkeus, että jos jokin tulee mannekuteissa vastaan, niin sillon kyllä suhtaudun henkilöön varauksellisesti. En kuitenkaan voi tätä sinänsä pitää rasistisena tai ennakkoluuloisena asenteena, koska romanivaatteisii pukeutuvasta henkilöstä voi sanoa, että hän kannattaa romanikulttuuria. Ja toisaalta romanikulttuuriin kuuluu kaikenlainen pimeä kaupankäynti ja muutenkin epämääräinen toimintaa joten selkeä johtopäätös romanivaatteista on, että niiden kantaja kannattaa tuollaista toimintaa. Tiukummat kutsuisi ehkä tuota rasismiksi, mutta toisaalta jos otetaan toinen esimerkki: jos näen henkilön, jolla on hakaristi tatuoituna ihoon ja suomenlippu hihassa, niin en ole ennakkoluuloinen jos sanon henkilöstä, että hän kannattaa uusnatsien ihanteita. Samalla tavalla minun pitäisi pystyä sanomaan romanivaatteisiin pukeutuvasta, että hän kannattaa romaniaatteita. Siinä vaiheessa olisin rasisti, jos tuomitsisin romanitaustaiset henkilöt esimerkiksi pelkän nimen tai ihonvärin perusteella, mutta näin en tee. jos selkeästi romanitaustainen henkilö pukeutuu ja käyttäytyy kuten muutkin, niin silloin suhtaudun häneen ihan niinkuin muihinkin ihmisiin.

Itse en ymmärrä ihonväriin perustuvaa rasismia ollenkaan. Sillä ei pitäisi olla mitään perusteita. Kulttuurillisia perusteita voidaan kyllä etsiä, mutta itse erotan sen täysin rasismi käsitteestä ja toivoisin muidenkin tekevän. Mutta toisaalta en tuolla tarkoita sitä, että jos joku on syntynyt johonkin tiettyyn kulttuuriin, että saisi sen takia lopun ikäänsä halveksia. Ennakkoasenteet ovat perusteltuja siinä vaiheessa ainoastaan, jos jokin henkilö selkeästi osoittaa kannattavansa jotain paskakulttuuria/aatesuuntaa, oli se sitten romanikulttuuri, ääri-islam tai uusnatsismi tai joku muu.

Oleellisena itse näkisin kuitenki sen, että ketään ei tuomita sen perusteella minkä väriseksi on syntynyt tai mihin kulttuuriin tai mihin maahan on syntynyt. Ihmisiä pitäisi perustella ainoastaan sen perusteella mitä he nyt ovat yksilöinä ja kuinka he käyttäytyvät.

Ja lisää tyhjentävää Porolta. Meni pointti ohi, voitko avata rasssssismi-siiven typerälle edustajalle? Mikä ton sun postauksen idea oli?
No voihan nyt helvetti. Pointti on se, että te helvetin hinkkarit hinkkaatte niitä neekereitänne, vaikka maailmassa on oikeastikin tärkeitä asioita vaikka kuinka paljon . Ja varsinkin tällä hetkellä. Se politiikka, miten pelit lakaistaan jonnekin, on - lupaan- sinunkin tulevaisuutesi kannalta huomattavan paljon tärkeämpää kuin se että saako joku naapuri leikattua sosiaaliavustusta.

Sivis joskus postaili tänne foorumille, kannattaisi apinoidenkin lukea. Tuskinpa.
http://www.christianaid.org.uk/images/deathandtaxes.pdf

No voihan nyt helvetti. Pointti on se, että te helvetin hinkkarit hinkkaatte niitä neekereitänne, vaikka maailmassa on oikeastikin tärkeitä asioita vaikka kuinka paljon . Ja varsinkin tällä hetkellä. Se politiikka, miten pelit lakaistaan jonnekin, on - lupaan- sinunkin tulevaisuutesi kannalta huomattavan paljon tärkeämpää kuin se että saako joku naapuri leikattua sosiaaliavustusta.

Sivis joskus postaili tänne foorumille, kannattaisi apinoidenkin lukea. Tuskinpa.
http://www.christianaid.org.uk/images/deathandtaxes.pdf

Luuletko sä saatanan ämmä että mua kiinnostaa koko maailman asiat? No ei vitussa kiinnosta. Kyllä mua kiinnostaa paljon enemmän mun oma tontti ja mun oma perhe. Mitä vittua sä selität jostain isommista asioista? Voit mun puolesta työntää ne isot asiat perseesees ja mennä jauhamaan niistä jonnekin amnestyn paska forumille. Ja jos sun mielestä nyt se politiikka, miten pelit lakaistaan jonnekin, on minunkin tulevaisuuden kannalta huomattavan paljon tärkeämpää kuin neekerien sosiaaliavustukset, niin herra, korjaan ämmä, voi varmaan avata tota muutenkin kuin jollain kuivalla pdf:llä?

Luuletko sä saatanan ämmä että mua kiinnostaa koko maailman asiat? No ei vitussa kiinnosta. Kyllä mua kiinnostaa paljon enemmän mun oma tontti ja mun oma perhe. Mitä vittua sä selität jostain isommista asioista? Voit mun puolesta työntää ne isot asiat perseesees ja mennä jauhamaan niistä jonnekin amnestyn paska forumille. Ja jos sun mielestä nyt se politiikka, miten pelit lakaistaan jonnekin, on minunkin tulevaisuuden kannalta huomattavan paljon tärkeämpää kuin neekerien sosiaaliavustukset, niin herra, korjaan ämmä, voi varmaan avata tota muutenkin kuin jollain kuivalla pdf:llä?
En taida jaksaa. Leimasin sut jo tämänkin perusteella idiootiksi:)

Edit: tuo pdf:ähän ei suoraan käsitellyt aihetta josta halusit lisävalaistusta, mutta nokkelampi löytää siitä yhtymäkohtia paljonkin myös mm. ns. skandinaavisen todellisuuden kanssa.

En taida jaksaa. Leimasin sut jo tämänkin perusteella idiootiksi:)

Edit: tuo pdf:ähän ei suoraan käsitellyt aihetta josta halusit lisävalaistusta, mutta nokkelampi löytää siitä yhtymäkohtia paljonkin myös mm. ns. skandinaavisen todellisuuden kanssa.

Just, eli sä voit heittää mitä vaan paskaa, mut sit kun heittää takas niin sä luikit koloosi. Perus rotta.

Just, eli sä voit heittää mitä vaan paskaa, mut sit kun heittää takas niin sä luikit koloosi. Perus rotta.
No lue nyt ensin vaikka se pdf. Eiku, ainiin, sua ei kiinnosta mikään, mutta silti sä tiedät ihan perkeleesti.

Mun mielestä tuossa vaiheessa voi hyvin perustein käyttää ilmaisua "apina". Eikä se edes solvaa. Kumpaakaan.

Edit: Niin, olen pahoillani että en kykene asiaa avaamaan helpolla, tosi-tv-tyyppisellä tavalla. Joitain asioita vaan joutuu maailmassa selvittelemään jopa american gladiatorssienkin jälkeen.

No lue nyt ensin vaikka se pdf. Eiku, ainiin, sua ei kiinnosta mikään, mutta silti sä tiedät ihan perkeleesti.

Mun mielestä tuossa vaiheessa voi hyvin perustein käyttää ilmaisua "apina". Eikä se edes solvaa. Kumpaakaan.
Joo, pdf:hän se on mikä pelastaa Niinan 16v, kun Abdullah 43v raiskaa sen Kontulan ostarilla. On se saatana, miks ei Niina huutanut pdf:ää apuun kun tilanne oli päällä? Ja vittuako se Niina itkee tollasta pientä asiaa perheelleen, kun onhan maailmassa niin paljon isompiakin asioita! On talouskriisiä, energiaongelmia, nälänhätää ym. paskaa. Nyt se Niina kyllä suurentelee ongelmiaan. Summa summarum, työnnä se pdf perseesees, ämmä.

Joo, pdf:hän se on mikä pelastaa Niinan 16v, kun Abdullah 43v raiskaa sen Kontulan ostarilla. On se saatana, miks ei Niina huutanut pdf:ää apuun kun tilanne oli päällä? Ja vittuako se Niina itkee tollasta pientä asiaa perheelleen, kun onhan maailmassa niin paljon isompiakin asioita! On talouskriisiä, energiaongelmia, nälänhätää ym. paskaa. Nyt se Niina kyllä suurentelee ongelmiaan. Summa summarum, työnnä se pdf perseesees, ämmä.
Heh, olet sinä kyllä ihana.

Jos tällainen tapaus on lähipiirissä oikeasti, niin en ihmettele jyrkkiäkään mielipiteitä missään tapauksessa.
Joo mutta eihän se lähipiiri saa ajaa sen ison kuvan ohi? Eikö se näin ollut? Samoin meidän paikalliset ongelmat ei saa ajaa globaalien ongelmien ohi? Älä nyt vittu ala tunteilemaan siellä, ämmä.

Joo mutta eihän se lähipiiri saa ajaa sen ison kuvan ohi? Eikö se näin ollut? Samoin meidän paikalliset ongelmat ei saa ajaa globaalien ongelmien ohi? Älä nyt vittu ala tunteilemaan siellä, ämmä.
Totesin vain että tavallinen ihmisapina - niin kuin me kaikki- helposti primitiivireaktiona syyllistää maailma ja muita mielenkiintoisia instansseja - myös kaikkia neekereitä? - siitä että lähipiirissä on tapahtunut ikäviä asioita. Ja tämän siis ymmärrän aivan täysin.

Totesin vain että tavallinen ihmisapina - niin kuin me kaikki- helposti primitiivireaktiona syyllistää maailma ja muita mielenkiintoisia instansseja - myös kaikkia neekereitä? - siitä että lähipiirissä on tapahtunut ikäviä asioita. Ja tämän siis ymmärrän aivan täysin.

Ei, ei, ei. Kaikkia neekereitä ei pidä syyllistää. Afrikassa on tosi paljon hyviä neekereitä joita ei saa syyllistää. Ikävä kyllä liian moni tänne Suomeen eksyvistä neekereistä tekee rikoksia. Tai no, muistakin mamuista kuin neekereistä. Mutta nyt kaikkien silti tulisi heittää tuo primitiivisyys romukoppaan ja kaivaa esiin se semmonen korkeampi älykkyys. Vitut sanon minä, mielummin primitiivinen kuin sokea. Ja muutenkin, Mr. pdf, kiva että sä hoidat noi vähän isommat ongelmat, niin me voidaan rauhassa keskittyä tähän paikallistasoon. Katos kun sitä Niinaa ei vieläkään lämmitä noi sun sympatiat.

Kyllä mun mielestä ois parempi, jotta elettäs kaikki vaan siellä missä ollaa synnyttykki...
Mutta koska näin ei ole, niin jos se turvapaikka ja mahdollisuus uuteen elämään annetaan, ni on se helvetti kumma ko sitä ei arvosteta sitten, vaa tehää kaikennäköstä typerää...vähintä kai ois opetella elämään maassa maan tavalla! Ja mikäli ei onnistu, ni kerrasta poikki ja ulos. Varmasti joku muu tulokas osaisi ja pystyisi elämään ihmisiksi!

Ei, ei, ei. Kaikkia neekereitä ei pidä syyllistää. Afrikassa on tosi paljon hyviä neekereitä joita ei saa syyllistää. Ikävä kyllä liian moni tänne Suomeen eksyvistä neekereistä tekee rikoksia. Tai no, muistakin mamuista kuin neekereistä. Mutta nyt kaikkien silti tulisi heittää tuo primitiivisyys romukoppaan ja kaivaa esiin se semmonen korkeampi älykkyys. Vitut sanon minä, mielummin primitiivinen kuin sokea. Ja muutenkin, Mr. pdf, kiva että sä hoidat noi vähän isommat ongelmat, niin me voidaan rauhassa keskittyä tähän paikallistasoon. Katos kun sitä Niinaa ei vieläkään lämmitä noi sun sympatiat.
Joo! Joko primitiivinen tai sitten sokea! Primitiivinen, sanon minä! UGH!

Haukunko ketään ulkomaalaista tai olisinko menossa syyttä hakkaamaan kun värin on väärä, en. En tosin tee tuota kellekään.
Mutta ennakkoluuloja on ja enpä usko että täysin aiheetta. Yks kesä oli kaks autoa bussipysäkillä maantien varressa. Toisessa hätävilkut päällä ja mies viuhtoo tien laidassa. Ei kolaria/loukkaantumisia/tai edes konepeltiä auki, pihalla pällistelee joku puolenkymmentä ihmistä. Hidastan vauhtia, jahas ryhmä romanejahan siellä. Painoin kaasua.
Oli muuten juuri sitä aikaa, kun niillä oli tapana väkisin tuputtaa tien varressa jotain ja sitten koettaa kiristää rahaa.
Tosin olen kyllä muutenkin ihan saatanan epäluuloinen. Rahojakaan lainaa kuin todella hyville kavereille.
Kai sitä sitten voidaan jonkin asteen rasistiksi laskea.

Taisin olla tänään rasisti, kun mua nauratti seuraava episodi: muslimitaksikuski ajoi autonsa tienvarteen, laittoi hätävilkut päälle, tuli ulos volvostaan, levitti auton taakse maahan maton ja alkoi kumartelemaan mekkaan päin.

Maahanmuutto on mielestäni todella marginaali-ilmiö. Meidän oikeasti kuuluu auttaa oikeassa hädässä olevia ihmisiä.

Paljon suurempia kysymyksiä on vaikka esim. talouden saralla vaikka kuinka. Mielestäni amerikka ei ole terve kehityssuunta. Tänä päivänä tosin tuo tiedostetaan onneksi aika monella vaikutusvaltaisellakin taholla.

Tätä ei kyllä pysty käsittämään. Joku taloustaantuma tai lama on melkein triviaali ongelma siihen verrattuna, että valtio esim. ajautuu maahanmuuton seurauksena sisällissotaan tai islamilaistuu, saati sitten että muuttuu itse kehitysmaaksi. Se on loppuviimein aivan paskan hailea ajetaanko täällä halvemmalla autolla tai asutaan vähän ahtaammin, ehkä ympäristön kannalta olisi parempikin että kulutukseen perustuva systeemi alkaisi ohjautumaan jollain muulla tapaa.

Oletko nyt oikeasti miettinyt näitä asioita ajan kanssa kunnolla koskaan?

Täällähän on taas nettikeskustelua parhaimmillaan! :hyvä:

Älkäähän nyt, Poro ja Widowmaker, vielä luovuttako kun vasta aloitte päästä vauhtiin!

Back
Ylös Bottom