Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Onko tuo nyt oikein että proteiinia 35g? Sen pitäisi olla ennemminkin 135g vähintään, ihan sama minkäpainoinen oletkaan. Pistä ruokavalio suosiolla tänne ylös niin katsotaan mikä mättää, eihän noin vähää proteiini määrää saa otettua vaikka yrittäisikin :D

nuo hh38, p35 ja r27 on prosentteja eikä siinä ole mitn 35 grammaa proteenia vaan 147 g.

Mitäs mieltä olette sydämmen syönnistä. Olen viimeaikoina ruvennut tykkäämään sydämmen mausta ja aattelinki, että onko siinä jotain terveellisiä ominaisuuksia ?

hera pois

Olen ajatellut ainakin nyt kesän ajaksi jättää treenin jälkeisen palautusjuoman pois..
Korvaako rahka, raejuusto, maito päivän aterioiden yhteydessä tämän heran?

Ei varmaan ole mitään haittaa sen pois jättämisestä jos muistaa syödä rahkaa ja muita edellä mainittuja?

Mitäs mieltä olette sydämmen syönnistä. Olen viimeaikoina ruvennut tykkäämään sydämmen mausta ja aattelinki, että onko siinä jotain terveellisiä ominaisuuksia ?

Mikäs vampyyri täällä kirjoittelee? Kunhan hommaat sydämes ihan meitä tavallisia bodareita tappamatta niin siitä vaan!

:lol2:Oli jotenki niin hauska posti että nauratti... Mutta kaipa se sydän on lihaa siinä missä muukin. Ei kai siinä luulis siinä mielessä mitään erikoista olevan.

diih, siinä se on elin ku muutki :D kulttuurieroja vain ihmisillä.

Kysymys:

miten peittää leusiinin paska maku?

Olen ajatellut ainakin nyt kesän ajaksi jättää treenin jälkeisen palautusjuoman pois..
Korvaako rahka, raejuusto, maito päivän aterioiden yhteydessä tämän heran?

Ei varmaan ole mitään haittaa sen pois jättämisestä jos muistaa syödä rahkaa ja muita edellä mainittuja?
Miksi jätät heran pois? Ei siitä herasta pelkästään kyllä muutenkaan ole kauheasti hyöytä jos et ota jotain nopeeta hiilihydraattia mukaan treenin jälkeen. Tavallinen ruoka korvaa kyllä palautusjuoman, ei vaan imeydy niin nopeasti. Eli jos ravinto on muuten kunnossa ja saat ruokavaliostasi jo tarpeeksi proteiinia, ei lisäravinteet ole välttämättömiä.

Naudan sydän ainakin taitaa olla rasvattomampaa kuin normiliha. Enemmän siinä ainakin on rautaa kuin tavallisessa lihassa ja muitakin vitamiineja ihan kivasti. Syö pois!

Minkähintasta se on?? Rupes itteäki himottaan syyä sydäntä. :evil:

diih, siinä se on elin ku muutki :D kulttuurieroja vain ihmisillä.

Kysymys:

miten peittää leusiinin paska maku?
sekotat vaikka mehuun?

Heippa,

Ostin juuri tuota FASTin heraa kun oli joku tarjouserä prismassa, ja nappasin samalla takataskuun Leaderin vihreä tee uutetta kun sitäkin on jonkun verran hehkutettu. Eli purkki sisältää 100 kapselia, ja ohjeissa suositellaan ottamaan 1 kapseli aamuin-illoin. Eli pari kysymystä olisi:

1.) (Hera) Katsoin ykköseltä erään dokumentin pari päivää sitten, jossa sanottiin tutkimusten osoittavan että nautitun proteiinin määrä ei ole niinkään tärkeä kuin se milloin sitä nautitaan. Milloin heraa siis olisi paras nauttia? (Itse olen ajatellut että aamupuuroon parikymmentä grammaa, ja sitten heti treenin jälkeen parikymmentä grammaa. Pitäisikö illallakin ottaa?)

2.) (Vihreä Tee) Onko viisasta nauttia vaikkapa vain 1½ kapselia päivässä, jos juon vihreää teetä muutenkin päivän kuluessa? Ajattelin vain että tuon uutteen valmistajat varmasti suosittelevat tahallaan suuria annoksia jotta myyvät enemmän, mutta kuitenkin sanovat purkin taka-osassa että suositusannosta (2 kapselia / päivä) ei saa ylittää. Kuinkahan paljon tuossa Liptonin vihreässä teessä suurin-piirtein tuota EGCG:tä oikein on, ettei mene yli?

:)

Miksi jätät heran pois? Ei siitä herasta pelkästään kyllä muutenkaan ole kauheasti hyöytä jos et ota jotain nopeeta hiilihydraattia mukaan treenin jälkeen. Tavallinen ruoka korvaa kyllä palautusjuoman, ei vaan imeydy niin nopeasti. Eli jos ravinto on muuten kunnossa ja saat ruokavaliostasi jo tarpeeksi proteiinia, ei lisäravinteet ole välttämättömiä.
No.. ei minulla siihen mitään järkevää syytä kyllä ole, mutta haluaisin kesän ajan kun treenin on vähäisempää ja heikompaa kun kuntosalit ovat kiinni niin kokeilla, että ovatko päättelykykyni oikeassa?:
vuoden ollaan käyty porukalla salilla ja kaverini, jotka käyttävät heraa vain sillontällöin, ovat kehittyneet huomattavasti paremmin kuin minä itse, joka käyttää heraa aina palautuksen yhteydessä..
Ruokavaliokin on itselläni terveellisempää/ kalorit ovat pari viikkoa plussalla ja viikon miinuksella..Kun taas muut vetävät roskaruokaa lähes jokatoinen päivä..

Kaikki ovat timmimmässä kunnossa ja lihakset näyttävät kehittyvän/kehittyneet paremmin kuin itsellä..
Jospa tämä hera olis syynä siihen, että kunto ei ole niin timmi? :89
Lisäksi rahkaa, raejuustoa, maitoa, ruisleipää olen hyvin syönyt..
Diettikään tuskin ole olennaista, koska mitat ovat 191cm ja 78kg.. Paino vuoden sisällä noussut reilut 2kg..

Mielenkiinnosta olisin tälläistä vain kokeillut!

Jos joku voisi sanoa jonkin järkevän selityksen tolle ylhäällä olevalle asialleni ja, että kuulostaako se aivan hullulta? :)

Lisäksi joku voisi kertoa, että mikä olisi näitä hyviä hiilarin lähteitä? Koska maltoa tai muuta sellaista minulla ei ole mahdollisuutta ostaa ( henkilökohtaisista syistä ) niin mikä olisi käytännön raaka-aineita, ruokia tilalle? Netistä olen selaillut, mutta sielä on muunmuassa karkit? Näyttäisi hullulta jos treenin jälkeen lähtee aina karkkipussi kourassa salilta :) ja tuskin ovat terveellistä muutenkaan..

kiitos suuresti

Jos joku voisi sanoa jonkin järkevän selityksen tolle ylhäällä olevalle asialleni ja, että kuulostaako se aivan hullulta? :)

Lisäksi joku voisi kertoa, että mikä olisi näitä hyviä hiilarin lähteitä? Koska maltoa tai muuta sellaista minulla ei ole mahdollisuutta ostaa ( henkilökohtaisista syistä ) niin mikä olisi käytännön raaka-aineita, ruokia tilalle? Netistä olen selaillut, mutta sielä on muunmuassa karkit? Näyttäisi hullulta jos treenin jälkeen lähtee aina karkkipussi kourassa salilta :) ja tuskin ovat terveellistä muutenkaan..

kiitos suuresti

Karkki käy treenin jälkeen, vaikka siinä onkin fruktoosia. Toinen hyvä on valkoinen leipä ja päälle vaikka hilloa tai hunajaa.

Paljon ois vhh-dieetillä ideaali makroravinnejakauma? Sen verran pääsiäiskäsi kun ton haun kanssa olen niin en mitään järkevää löytänyt. Kiitos ja anteeksi :worship:

selaappa ketoosidietti topicci niin löydät vastaukset kaikkiin kysymyksiin mitä on nyt ja mitä voi tulla.

LAITANPA TÄMÄN VIELÄ TÄNNE

Noniin, pistin äsken tonne kalorilaskuriin tän ja eilisen päivän sapuskat ylös ja sain tommoset arvot,
EILINEN: TOTAL CAL 1681, hh38, p35, r27
TÄNÄÄN: TOTAL CAL 1477, hh42, p38, r20
miltä näyttää? Alottanu aktiivisen liikkumisen noin 3 viikkoa sitten. 3 päivänä punttis ja 3 päivänä jujutsu harkat /viikko. Jotenkin tuntuu että jää nuo kalorit ales vaikka pitäisikin muutama kilo tiputtaa. Pitäisi varmaan lisätä joku gainomax drinkki treenien loppuun kun ei tuosta proteiini jauhopussistani löydy hh ollenkaan :S.. Niin ja pistin tän päivän loppu syömiset myös ylös mitä en vielä ole syönyt mutta aion syödä, joten älkää ihmetelkö että miten helvetissä vedän viiden aikaan iltapalan :D

E: Nykyään en siis ole treenien jälkeen vedelly mitään proteiinijuomia tms. kiitttooos! :)

2761 kcal, P 253g, HH 183g, R 91g

Itellä tommoset ravintoainejakaumat tältä päivältä, miltäs vaikuttaa? Vähän kummastuttaa, kun on nyt treenattu se ~5kk, paino noussut 5kg mutta tulokset vähän enemmän....

E: Tosiaan, pituus 177cm, paino 70kg

Tulipa vielä semmonen juttu mieleen että miltä näyttää tämmönen aamiainen teidän silmissänne?

Ehrmann maitorahka 250g
Kevyt maito 1dl
Kaurahiutaleita 30g (vajaa 1dl)
+Funlight mehua mausteeksi

1. Kaikki ainekset tehosekottimella tai sauvasekottimella sekasin

Kaloreita 296 kcal
Proteiinia 32g
Hiilihydraatteja 32g
Rasvaa 4,1g

ps. joo tykkään leikkiä väreillä ;D

Minkäslaita proteiiniä olisi hyvä ottaa heti kun herään eli 10.00 on herätys ja 12.00 alkaa punttitreenit? Heraa vai maitoaprotskua? Entä miten hiilareita ja rasvoja?

Minkäslaita proteiiniä olisi hyvä ottaa heti kun herään eli 10.00 on herätys ja 12.00 alkaa punttitreenit? Heraa vai maitoaprotskua? Entä miten hiilareita ja rasvoja?

Heraa aamulla ja heti ennen puntti treeniä. Ehkä jotain kananmunan valkuaisia mukaan, mutta ei paljoa keltuaisia, eikä mitään muutakaan rasvaa erityisesti. Aamulla baanaani ja jotain leipää, kaurapuuroa ja ennen treeniä vaikka omena tai ruisleipää.

Back
Ylös Bottom