Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joku tuossa sanoi, että käyttää vyötä välilevyvamman takia. En nyt sano kenellekään, että miten pitäisi tehdä, mutta itsekin välilevypullistuman kärsineenä voin sanoa, että tekniikan siistiminen ja vyön poisjättäminen (=maltillisemmat painot) vahvistivat keskikroppaa ja auttoivat toipumisessa.

Meikällä on sama filosofia nykyään. Ennen käytin noita kaikkia, vyö, remmit, ranne- ja polvisiteet. Treenin tavoite on vahvistaa kroppaa kauttaaltaan ja samalla kasvattaa lihasta. Tuli just tuo fiilis että paikkaan heikkouksia välineillä, koska saan niiden avulla nostettua enemmän. Jos jotain nostan niin kyllä sitten koko kropan kaikkien lihasten pitää olla tarpeeksi vahvoja siihen rautaan. Kyykyssä ja vedossa piti tiputtaa yli parikyt kiloa aluksi pois kun keskikroppa ei ollut tarpeeksi vahva. Penkissä, ja varsinkin käsipainopunnerruksissa, ainainen rannesiteiden käyttö oli jättänyt ranteet heikoiksi ja piti tiputtaa painoja. Vetoremmien ainainen käyttö oli jättänyt otevoiman heikoksi. Aika nopeasti nuo raudat sai samaan kuin välineiden kanssa.
En silti kritisoi välineiden käyttöä, koska kaikilla on omat tavoitteet treenistä. Jos haluaa kasvattaa pattia eikä funktionaalinen voima kiinnosta niin välineet käyttöön vaan. Jotkut ei taas pysty ilman rannesiteitä jostain syystä nostamaan lainkaan niin kyllähän niitä silloin ehdottomasti kannattaa käyttää.

Käytän kyykyssä ja maastavedossa... Tosin niissäki vasta niissä sarjoissa missä on kovat piipussa...
Mut eipä mua häiritse vaikka joku vaikka mitä liikkeitä vyön kanssa, taino jos joku pohjenousuja vaikka tekee ni saattaa olla että alkaa jo vähä mietityttää et mitä helvettiä. :D

tuo vyön pois jättäminen on mun mielestä vähän kakspiippunen juttu ainakin kyykyissä.
saatteko te muka jaloille riittävän kovan treenin ennen kuin korsetti on kypsä? Mun mielestä kyykyn pitää antaa jaloille kunnolla osumaa ja jos sitten on vielä korsetis putua niin vetäsee sille vielä omaa reeniä..
Minä en ymmärrä,miksi ei voisi osassa sarjoista käyttää ja osassa ei ?Mä en tajuu miksi jengi haluu käyttää jotain apuvälineitä salilla? Eikös se ole idea että nostetaan ne painot omilla voimilla. Mä en ainakaan käytä mitään ranneremmejä ja vöitä. Jos ei jaksa treenata ilman remmejä niin sit pitää treenata enemmän puristusvoimaa tai vähentää painoa. Sama homma vyön kanssa.
Kyykky on kyykky eikä mikään jalkaliike. Kyykky on miltei koko kroppaa rasittava liike, jos jalat haluaa ihan finaaliin treenata, niin se onnistuu paljon paremmin joillain prässeillä, hackeillä ym. masiinoilla missä ei tarvitse keskittyä muuhun kuin jaloilla runttaamiseen.
Olisiko tuo enemmän bodytreeniin sopivampi tapa? jos on vähän enemmän voimahakuinen treeni mielessä niin ehkä hommaa pitää katsoa vähän eri lailla..? Ajatuksia..?
Mä en tajuu miksi jengi haluu käyttää jotain apuvälineitä salilla? Eikös se ole idea että nostetaan ne painot omilla voimilla. Mä en ainakaan käytä mitään ranneremmejä ja vöitä. Jos ei jaksa treenata ilman remmejä niin sit pitää treenata enemmän puristusvoimaa tai vähentää painoa. Sama homma vyön kanssa.
Jo on kommentti... Idea on, että kun treenataan selkää, niin treenataan selkää, ei sormia.
Jos selkä jaksaa vetää maasta remmien kanssa 300kg, mutta ilman remmejä 200kg, niin ootko sitä mieltä, että mavea ei tehdä selkää kehittävillä painoilla, ennenkuin puristusvoimat riittää? Kaikkien ei ole tarkoitus kisailla voimanostossa...
Mulla ainakin selkäpäivänä taljojen, leuanvedon lisäpainoilla, kulmasoudun, maven ja haukkakäännön tangolla jälkeen loppuu pito näpeistä, jossei osassa sarjoja pidä remmejä.
Tai sitten: kerran remmit, välillä ilman remmei, välillä remmit, muttei aina.;)Se johtuu siitä että sanonta "kerran remmit, aina remmit" pitää paikkansa.
Itse en tarvitse remmejä ikinä. Koska en ole niitä koskaan alka