Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

mitä hyötyä on rannesiteistä/ rannetuki hanskoista ? kannattaako hankkia ?
Joillakin ranteet ei tykkää hyvää kaikista liikkeistä, eli tukee ranteita. Ei kannata hankkia jos ei ole mitään vikaa ranteissa. IMO tosin :)

Siis käsi/kämmen ei taipuisi taaksepäin liikaa? Varmaankin pikkuisen antaa voimaan ranteiden pitämiseen "suorassa". En tosin tiedä kun en itse käytä :)

mitä hyötyä on rannesiteistä/ rannetuki hanskoista ? kannattaako hankkia ?

No luonnollisesti ne tukee ranteita. Mun mielestä rannesiteet kuuluu treenaajan perusvarusteisiin ja kyllä ne kannattaa hankkia, kun ei ne paljoa maksakaan (omat taisi maksaa vähän yli 10e). Ilmankin kyllä tulee toimeen, mutta esim. penkissä, pystypunnerruksessa jne. oikein hyvät välineet.

Noista rannetuellisista hanskoista en kyllä ole kovinkaan paljoa positiivista palautetta kuullut, mutta taitaa olla mielipidekysymyksiä...

Mulla on sellaset, on ne hyödylliset ainaki penkissä, vaikka en isoja rautoja liikuttelekaan :) Muistaakseni makso 12,90e ne mun hanskat ja ei ole kertaakaan hankinta kaduttanut. Kaverilla ei ole hanskoja ja se tekee vielä penkkiä 12,5kg kevyemmillä painoilla ku minä, se ei saa pidettyä ranteita suorassa millään ja mulla pysyy niiden hanskojen kans hyvin.. Ilman hanskoja ei mullakaan pysy niin hyvin.

No aivan ehdottomasti siteet eikä mitään hanska-side virityksiä jos kerran tuntuu että haluaa sellaset ostaa. Ja kunnon siteet sitten kans, eikä mitään fastin rimpuloita tai vastaavia. Ite oon kyllä toisaalta sitä mieltä että niitä ei todellakaan kannata käyttää jos ei ole ongelmia ranteiden kanssa, siis kipuilua tai muuta vastaavaa. Itelläki on siteet, Titanin THP 60cm, mutta harvoin niitä tulee käytettyä normaaleissa sarjoissa sillä en missään nimessä halua niille niin ehdollistua siten että ilman ei pärjäisi. Haluan että ranteissa kasvaa rautojen kestävyys sitä mukaa kun sarjapainotkin kasvaa. Käytän yleensä vain ihan tuskaisimman tiukoissa ennätyssarjoissa tai ykkösissä, siis ehkä kerran kuukaudessa tai kahdessa.

Onko väliä millä jaolla treenaa jos kiristelee vielä semmoset 4-5kg fättiä.
Tällä hetkellä 2-jakosella 4 treeniä viikkoon.
Eli siis kannattaisko tehä tyyliin 3 jakosella 6 treeniä viikkoon, että tulis enemmän treenejä vai onko 2-jakonen ihanteellinen loppu kiristykselle?
Aamu aerobista teen 4 kertaa viikkoon. Kesällä teen luultavasti 5 kertaa... Mutta se 4kg fättiä ois tarkotuksena lähteä tässä 6 viikon aikana.

Kokemuksia kaivataan Goodnight protskusta! Tämähän on tarkoitettu yöksi otettavaksi, mutta onko järkeä/hyötyä jos otan tätä samalla tavalla kuin otin Whey3 eli Aamulla aamupalan yhteydessä yksi satsi ja illalla yksi satsi? vai olisiko järkevämpää hankkia joku muu protsku jos aikoo kaksi annosta ottaa päivässä?.

Kiitos.

2-jakoisella treenatessa 4krt viikossa kannattaako treenata

näin:
Ma: Treeni 1 kovalla intensiteetillä
Ti: Treeni 2 kova
To: Treeni 1 kevyellä intensiteetillä
Pe: Treeni 2 kevyt

vai esim. näin

Ma: Treeni 1 kova
Ti: Treeni 2 kevyt
To: Treeni 1 kevyt
Pe: Treeni 2 kova

?

Painan vähän alle 100kg ja oon vähän alle 180cm pitkä, eli kalorilaskuri näyttää peruskulutukseksi tollasta 2700kcal/vk. Paino ei kuitenkaan ole pudonnut, eikä läskiä lähtenyt, vaikka omasta mielestäni syön paljon tuon alle ja kaiken lisäksi harrastan vielä liikuntaakin. Syön yleensä kotona joko vähän pastaa/perunoita ja kunnolla lihaa + leipää kunnon täytteillä. Kreatiiniakin olen ottanut jonkun aikaa, pitäisikö ottaa jotain muuta ravinnetta seuraksi?

Syön yleensä _vain_ pari kertaa päivässä: koulussa hyvä annos kouluruokaa ja kotona illemmalla jotain kohtuu isoa kanssa, eli ts. kaksi ateriaa päivässä. Siitä ei melkein mitenkään voi tulla tarpeeksi kaloreita, vai voiko? Nälkäkään ei ole normaalisti kun syön, eli tuskin kehokaan missään läskinsäästötilassa on.

Soittelen harrastukseksi rumpuja ja rullaluistelen aika paljon, molemmissa tulee hiki, ja käyn 2-3 kertaa viikossa salilla. Salitreeni koostuu lähinnä yläkroppaa ja käsiä treenaavista liikkeistä. Yleensä teen 8-12 toistoa kolmen tai neljän sarjoissa, ihan miten jaksaa. Mitään tiettyä treeniä ei ole, mutta tuntuman mukaan treenaan mielestäni kaikkia alueita aika tasaiseen. Salitreeni on tehonnut parissa kuukaudessa ihan hyvin: lihakset tuntuu varmasti 200% paremmin ja painot noussut joka liikkeessä 10-20 kilolla, mutta silti läski ei ole hävinnyt.

Mitä pitäisi tehdä toisin, että paino putoaisi ainakin jonkun verran ja läskiä häviäisi reippaasti?

Painan vähän alle 100kg ja oon vähän alle 180cm pitkä, eli kalorilaskuri näyttää peruskulutukseksi tollasta 2700kcal/vk. Paino ei kuitenkaan ole pudonnut, eikä läskiä lähtenyt, vaikka omasta mielestäni syön paljon tuon alle ja kaiken lisäksi harrastan vielä liikuntaakin. Syön yleensä kotona joko vähän pastaa/perunoita ja kunnolla lihaa + leipää kunnon täytteillä. Kreatiiniakin olen ottanut jonkun aikaa, pitäisikö ottaa jotain muuta ravinnetta seuraksi?

Syön yleensä _vain_ pari kertaa päivässä: koulussa hyvä annos kouluruokaa ja kotona illemmalla jotain kohtuu isoa kanssa, eli ts. kaksi ateriaa päivässä. Siitä ei melkein mitenkään voi tulla tarpeeksi kaloreita, vai voiko? Nälkäkään ei ole normaalisti kun syön, eli tuskin kehokaan missään läskinsäästötilassa on.

Soittelen harrastukseksi rumpuja ja rullaluistelen aika paljon, molemmissa tulee hiki, ja käyn 2-3 kertaa viikossa salilla. Salitreeni koostuu lähinnä yläkroppaa ja käsiä treenaavista liikkeistä. Yleensä teen 8-12 toistoa kolmen tai neljän sarjoissa, ihan miten jaksaa. Mitään tiettyä treeniä ei ole, mutta tuntuman mukaan treenaan mielestäni kaikkia alueita aika tasaiseen. Salitreeni on tehonnut parissa kuukaudessa ihan hyvin: lihakset tuntuu varmasti 200% paremmin ja painot noussut joka liikkeessä 10-20 kilolla, mutta silti läski ei ole hävinnyt.

Mitä pitäisi tehdä toisin, että paino putoaisi ainakin jonkun verran ja läskiä häviäisi reippaasti?

No ala nyt ainakin syömään useammin. Sillä kaksi kertaa päivässä tuollaisellakin kulutuksella ei vaan riitä. Keho menee lukkoon kun ei saa tarpeeksi energiaa ja saatat tulla kipeäksi.

Syö n. 5 kertaa päivässä muutaman tunnin välein. Joka kerran sopivasti. Ja muista saada niitä proteiinajakin;)

Käytä näin aluksi vaikkapa sitä kalorilaskuria niiden ruokien kanssa.

Hiljaa hyvää tulee:)

Kannattaa lukea tämä teksti:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=13927

Onko väliä millä jaolla treenaa jos kiristelee vielä semmoset 4-5kg fättiä.
Tällä hetkellä 2-jakosella 4 treeniä viikkoon.
Eli siis kannattaisko tehä tyyliin 3 jakosella 6 treeniä viikkoon, että tulis enemmän treenejä vai onko 2-jakonen ihanteellinen loppu kiristykselle?
Aamu aerobista teen 4 kertaa viikkoon. Kesällä teen luultavasti 5 kertaa... Mutta se 4kg fättiä ois tarkotuksena lähteä tässä 6 viikon aikana.

Palautuminen on dieetillä hitaampaa. Sen takia kannattaa ehkä treenata vähän harvemmin, mutta kovempaa. Tai voihan sitä usein treenata, mutta silloin kannattaa tehdä melko samoja liikkeitä. Voimat voi hyvinkin nousta tuolla tyylillä, kuten monilla on noussutkin.

No ala nyt ainakin syömään useammin. Sillä kaksi kertaa päivässä tuollaisellakin kulutuksella ei vaan riitä. Keho menee lukkoon kun ei saa tarpeeksi energiaa ja saatat tulla kipeäksi.

Syö n. 5 kertaa päivässä muutaman tunnin välein. Joka kerran sopivasti. Ja muista saada niitä proteiinajakin;)

Käytä näin aluksi vaikkapa sitä kalorilaskuria niiden ruokien kanssa.

Hiljaa hyvää tulee:)

Kannattaa lukea tämä teksti:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=13927
Sitä mä vähän ihmettelenkin, että miten keho voi vielä toimia ihan normaalisti eikä painokaan putoa, kun oon kuitenkin vastaavalla tavalla syönyt viimeiset ainakin viimeiset puoli vuotta.

Back
Ylös Bottom