Siltä se on vaikuttanut jo pitkään sun osaltas.En minä tiedä?!?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siltä se on vaikuttanut jo pitkään sun osaltas.En minä tiedä?!?!
Lukiko Jussin blogissa noin?!!? Voi vittu!Siltä se on vaikuttanut jo pitkään sun osaltas.
Kyllä sulla on kova tarve yrittää ottaa kantaa ja olla oikeassa, mutta sun panokset siihen on aika onnettomat. Jätä provoaminen mielummin sellaisille, jotka sen osaa.Lukiko Jussin blogissa noin?!!? Voi vittu!
Originally Posted by Poro72
En minä tiedä?!?!
Tihi! Tihi! Good one!Kyllä sulla on kova tarve yrittää ottaa kantaa ja olla oikeassa, mutta sun panokset siihen on aika onnettomat. Jätä provoaminen mielummin sellaisille, jotka sen osaa.
Muistutetaan vielä sun panoksesta tänään:
Mulle ei nyt tuu ensimmäisenä mieleen yhtään huippuosaamista vaativaa alaa, joka kärsisi näinä päivinä työvoimapulasta. Vanhusten vaippojen vaihtamiseen etc. terveydenhuoltoon väkeä sen sijaan kaivataan. Toki jokainen duuni vaatii jonkun tason osaamista. Mutta enpä oo kuullu, että Suomessa olisi huutava pula ydinfyysikoista ja raketti-insinööreistä.Työvoimapula koskee osaamista vaativia töitä, ei paskaduuneja. Paskaduunit ne ovat liki kaikkien osaamisen rajoissa ja niihin saadaan tekijöitä niin kauan kun työttömiä löytyy.
Maahanmuuttajia aloille joihin heitä oikeasti tarvitaan löytyy/tulee länsimaista ja useimmin naimakauppojen myötä. Työvoimapulasta kärsivät alat ovat samoja kaikkialla ja suomen huonopalkkataso korkeastikoulutetuille ja korkeat verot eivät houkuttele maahan niitä maahanmuuttajia joita täällä oikeasti tarvittaisiin.
Kannattaako tänne siis rahdata kouluttamatonta väkeä, tukityöllistää heitä ja jättää suomen kouluttamaton väestönosa työttömiksi?
Mulle ei nyt tuu ensimmäisenä mieleen yhtään huippuosaamista vaativaa alaa, joka kärsisi näinä päivinä työvoimapulasta. Vanhusten vaippojen vaihtamiseen etc. terveydenhuoltoon väkeä sen sijaan kaivataan. Toki jokainen duuni vaatii jonkun tason osaamista. Mutta enpä oo kuullu, että Suomessa olisi huutava pula ydinfyysikoista ja raketti-insinööreistä.
Ei täällä tarvita yhtäkään maahanmuuttajaa vaan työntekijöitä.
Ja vaikka tänne rahdattaisiin eläkkeelle siirtyvien kanssa 1:1 työtä tekeviä maahanmuuttajia niin 20 vuoden päästä on edessä massatyöttömyys, kun suuret ikäluokat kuolee pois.
Toki jokainen duuni vaatii jonkun tason osaamista. Mutta enpä oo kuullu, että Suomessa olisi huutava pula ydinfyysikoista ja raketti-insinööreistä.
Monta rakettia ollaan lähettämässä?Kyllä muuten on pulaa.
Monta rakettia ollaan lähettämässä?
Rankkuri! Tälle asialle tällainen antautuminen ei ole enää tervettä. Koita keksiä itsellesi joku toinenkin harrastus! Olen tosissani.Varmasti enemmän pulaa kuin mainitsemistani hoitajista.
TalousSanomat
SS
Puhuttaneen kertaluokkaa ellei kahta suuremmasta vajauksesta.
Montas ydinfyysikkoa ja raketti-inssiä suomessa tarvitaan?
Varmasti enemmän pulaa kuin mainitsemistani hoitajista.
TalousSanomat
SS
Puhuttaneen kertaluokkaa ellei kahta suuremmasta vajauksesta.
Montas ydinfyysikkoa ja raketti-inssiä suomessa tarvitaan?
.
Kehitysapu on sitten taas asia erikseen, se kohdentuu juurikin noihin peräänkuuluttamiisi kohteisiin. Auttaa paikallista väestöä, jotta he voisivat voida hyvin, jotta heidän ei tarvitsisi sotia. Tämä summa on järjettömän suuri, kuten kohta tulet usean "maahanmuuttokriittisen" suunnalta havainnoimaan![]()
No just. Lisää älykköä pukkaa mestoille. Niinq. Näissä ketjuissa kyllä tulevaisuuden toivot loistavat kirkkaina.. Ei sillä että itse tasoa juurikaan nostaisin, mutta silti...Jep, kehitysavulla saadaan bordelleja, sekä nipin napin kaikki Afrikan sodat kustannettua. Hetko, Porohan taitaa olla njuiva kun heittää noin raskasta satiiria, että kehitysavulla pyritään siihen, että ei tarvitsisi sotia...pahaa oloaanko ne siellä sotivat? Olisiko paikallisten paikallaan istuhtua teekupposelle keskustelemaan afrikkalaisten yhteiskuntien kipupisteistä? Niin Suomessa ainakin kehotettaisiin.
Ei vittu! Just vasta tajusin - kun olen jotenkin hitaalla- että joku älykäs Jussi on varmaankin laskenut että nuo, eli siis sodat ja kehitysapu, tulevat n. saman hintaisiksi? Halla-lujah, tollot!Jep, kehitysavulla saadaan bordelleja, sekä nipin napin kaikki Afrikan sodat kustannettua. Hetko, Porohan taitaa olla njuiva kun heittää noin raskasta satiiria, että kehitysavulla pyritään siihen, että ei tarvitsisi sotia...pahaa oloaanko ne siellä sotivat? Olisiko paikallisten paikallaan istuhtua teekupposelle keskustelemaan afrikkalaisten yhteiskuntien kipupisteistä? Niin Suomessa ainakin kehotettaisiin.
Joo, kyllä suomalaasen pitää suomalaaselta näyttää.
![]()
Suhteellisuudentaju ois kiva.
Kyllä nyt vetää hiljaiseksi, heh heh.
Tuo keskusteluhan tuolla murolla on lähes yhtä kiihkotonta ja monipuolista kuin täälläkin.
En minä tiedä?!?! Lue Halla-ahon blogista!
Vakavasti puhuen : olisit voinut siteerata mukana myös sen edeltävän virkkeen.
Lukiko Jussin blogissa noin?!!? Voi vittu!
Tihi! Tihi! Good one!
Rankkuri, sulle on puhelu.
Edit: Disclaimer: Tämä on keskustelufoorumi-vinoilua. Mielestäni kevyttä sellaista. Oikeus loukkaantua pidätetään. Rankkuri, honey, uskon että olet aivan ihana persoona, varsinainen kultapuppeli, mutta näissä asioissa emme kulje syvässä harmoniassa, samalla kedolla, käsi kädessä, luottavaisesti kohti uutta, uljaampaa - neekkerivapaata?`- tulevaisuutta ;)
Rankkuri! Tälle asialle tällainen antautuminen ei ole enää tervettä. Koita keksiä itsellesi joku toinenkin harrastus! Olen tosissani.
Ei vittu! Just vasta tajusin - kun olen jotenkin hitaalla- että joku älykäs Jussi on varmaankin laskenut että nuo, eli siis sodat ja kehitysapu, tulevat n. saman hintaisiksi? Halla-lujah, tollot!
Saatat olla näppiksestä ja tästä ketjusta täysin oikeassa.. Sen verran täytyy kuitenkin kitistä, että eikö tuo nyt ollut vähän yksipuolista uutisointia?Ei sillä, etteikö antisi tähän threadiin olisi tähänkin asti ollut todella upeaa, perusteltua ja rakentavaa, keksin vielä paremman tavan kuinka voit olla hyödyksi!
Mene roskikseen seisomaan, mahdollisimman kauaksi näppäimistöstä..