Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä syötte iltaisin himoonne
Mitä syötte iltaisin himoonne
Jos protskua syö liikaa, mutta ei mene kalorit ei mene yli päiväkulutuksen, proteiini ei varastoidu rasvaksi vaan se käytetään energiaksi?
Edellisen lisäks vielä toinen kysymys:
Onks malton sijaan mitään muuta vaihtoehtoa? Lueskelin, että jotkut vetää banaanin tai sokeria, joten onks malton korkeempi GI merkitys enemmän kuin marginaalinen palautumisen kannalta, vai onks malton syömiseen treenin jälkeen jokin muu syy?
Millainen ruokavalio olis hyvä henkilölle joka toivoo saavansa 5kg+ suht lyhyessä ajassa? Olen 183 pitkä ja paino on yleensä ollut noin 75kg, joka mielestäni on liian vähän. Tänään punnitsin itseni parin viikon flunssan/juhlimisen jälkeen ja painoni on laskenut muutaman kilon vielä tuosta. Tämä pisti huolestuttamaan aika paljon, siispä ajattelin että olis aika tehdä jotain asialle. Tavoitteena olis ~80kg paino. Olen koittanut syödä paljon proteiineja, ja olen hiljattain alkanut käyttämään arnoldin kultainen kuusikko-saliohjelmaa jonka löysin näiltä keskustelupalstoilta, joten toivoisin sen myöskin auttavan. Ihan vielä selventääkseni: haluaisin käyttää normaalia ruokavaliota ilman proteiinipirtelöitä ja vastaavia.
Olisi kysymys kuiduista. Ovatko kuidut liiallisena haitaksi? Ja jäävätkö kuidut mahaan ja turvottavat sitä, ja paino nousee?
Joko tuo laskuri kusettaa tai sitte meikäläisellä on ruokahommat iha päi helvettiä...peruskulutus on tuon mukaan jo jotai 1800kcal/pv (77kg, 24v...pituudesta ei ihme kyllä kysytä jos se nyt edes vaikuttaa).
Duunissa joudun kävelee rauhalliseen tahtiin koko päivän (tänään joku about 4km tien reunaa pitki) jonka kulutus 1000kcal, treenipäivinä tähän siis viel 1,5h puntti jolloin kokonaiskulutus ois about 3300kcal. Tuo nyt viel menettelee, mutta kun laskee syömiset ni tulos on laskurin mukaan alle 2000kcal eli miinuksella menee ja reilusti. Toisaalta on tuota tarvetta pikkasen vyötäröä kaventaakin, että jos sen 1500kcal jää miinukselle ni ei kauaa pitäs kestää kuha pitää huolen et kunnon proteiinit, rasvat, vitamiinit ja sit sen vähintää 50g hiilareita saa päiväs? :D
Varmaan fiksuinta on lisätä jokaiseen ateriaan hiukan proteiinia, hiilaria ja rasvaa. Esim. lusikallinen rypsiöljyä lisää, raejuustoa ja broileria hiukan enemmän. Tuo on hyvä tapa, jos ei enää uutta ateriaa jaksa lisätä. Hiilaria voi lisätä esim. aamupalalle syömällä enemmän kaurahiutaleita. Olen itse laittanut puuroon hieman vähemmän vettä kuin ohjeessa sanotaan, jolloin sitä puuroa ei tule niin paljon. Vähän se on jäykempää, mutta siihen tottuu :DTälläinen tai vastaava ruokailu tulee automaattisesti hoidettua käytännössä päivittäin, mitähän tonne kannattaisi lisätä, jotta kaloreita tulisi enemmän ja viisaasti? Treenipäivinä palkkarit toki tuohon päälle sekä satunnaisia heradrinkkejä silloin tällöin.
Varmaan fiksuinta on lisätä jokaiseen ateriaan hiukan proteiinia, hiilaria ja rasvaa. Esim. lusikallinen rypsiöljyä lisää, raejuustoa ja broileria hiukan enemmän.

Juu hyvä alottaa siitä että ruokavalio on kunnossa ja sitten lisäravinteet päälle jos tuntuu tarvetta olevan. 5kg painoa saa helposti kerättyä mutta valitettavasti rasvana, lihasmassaa ei ihan tuollaista määrää kerätä hetkessä mutta kaikki aikanaan.
Ei.Olisko siis kuitenkin kannattavampaa/nopeampaa nostaa painoa rasvana ja sitten treenillä kasvattaa lihasmassaa siitä? Vai onko se ihan realistinen tavoite että koittaisin saada lähemmäs 10kg lihasmassaa (tiedän että tuossa menee ikuisuus) ainoastaan syömällä enemmän, ja koittamalla kuluttaa suunnilleen saman verran energiaa kun tulee syötyä?
Tuosta laskurista tuli vielä mieleen toinen kysymys. Jos treenaan esim. joka viikko ma, ke ja pe, niin tulisko mun yrittää syödä enemmän treenipäivinä kun lepopäivinä?