Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Mitähän tässä ajetaan takaa?

Mulla on pieni aavistus siitä että puuro on sekoittunut velliastiaan.

No oon sen verran kriittinen noiden tutkimusten kanssa, että ei aiheuta mitään... Tuokin tutkimus todennäkösest jonkun Hyssälän vaalirahoilla rahoitettu :)

Siis tuossahan vain kerrotaan siitä että veren kreatiinipitoisuuden mittaus voi antaa viiteitä esim. munuaisvaurioista.

Ihan samalla tavalla, kuin esim. hemoglobiinin mittaus voi kertoa raudan puutostilasta. Tai CRP:n mittaaminen antaa tietoa tulehduksesta.

Eli kyllä nyt taitaa olla puurot, vellit, sopat ja keitot sekaisin niinkuin Pedrix tuossa arveli :)

Kreatiini on elimistön välitön energialähde, eli kreatiinista ja kreatiinifosfaatista muodostuu nopeimmin lihassupistukseen tarvittava energia. Näiden varastojen täyttäminen on ensisijainen lisäkreatiinin nauttimisen syy, koska saanti normaalista ruoasta on muuten aika vähäistä. Toki kreatiinia valmistuu elimistössä hieman aminohapoistakin, mutta määrä ei käsittääkseni ole kovin merkittävä. Pääasiallisesti kreatiinia saadaan ruoan mukana lihasta tai kalasta. Kohtuullisen lihasmassan omaavalla miehellä voi olla varastoituneena n. 140-160 g kreatiinia, joista valtaosa on lihaksissa.
Energia-aineenvaihdunnassa kreatiinista muodostuu kreatiniinia, joka suinkaan ei ole sama asia kuin kreatiini.

Kreatiini on elimistön välitön energialähde, eli kreatiinista ja kreatiinifosfaatista muodostuu nopeimmin lihassupistukseen tarvittava energia. Näiden varastojen täyttäminen on ensisijainen lisäkreatiinin nauttimisen syy, koska saanti normaalista ruoasta on muuten aika vähäistä. Toki kreatiinia valmistuu elimistössä hieman aminohapoistakin, mutta määrä ei käsittääkseni ole kovin merkittävä. Pääasiallisesti kreatiinia saadaan ruoan mukana lihasta tai kalasta. Kohtuullisen lihasmassan omaavalla miehellä voi olla varastoituneena n. 140-160 g kreatiinia, joista valtaosa on lihaksissa.
Energia-aineenvaihdunnassa kreatiinista muodostuu kreatiniinia, joka suinkaan ei ole sama asia kuin kreatiini.
Eikö kreatiniini ja kreatiini ole eri asioita?

öö.. joo, ilmeisesti näin saattaa olla.

"Myrkytys, joka on saatu esimerkiksi nauttimalla jäähdytysnestettä korvikealkoholina, vaurioittaa munuaisia ja nostaa kreatiniinia". Pitääpi vaihtaa laimeempii juomiin :dance:

Itselläni otettiin munuaisista koepala jokunen vuosi sitten koska kreatiniiniarvo oli kohollaan ja verenpaine korkea (En muista tarkkaa arvoa, verenpaine pahimmillaan n. 110/170). Onneksi munuaisissa ei ainakaan ollut vikaa :)

"Eikö kreatiniini ja kreatiini ole eri asioita?"

Tarkennusta:

"Energia-aineenvaihdunnan reaktioissa kreatiinista muodostuu kreatiniinia. Tässä nimistö on vähän sotkuinen; vaikka kreatiini ja kreatiniini näyttävät melkein samalta sanalta, ne ovat eri aineita. Kreatiniinia elimistö ei pysty käyttämään, vaan siitä on päästävä eroon."

Mutta siis eihän tossa tutkimuksessa oo mtn uutta tai outoa?

latausjakso menossa, otan aamulla sen 10g jogurtin mukana ja toisen 10g palkkarissa, ei toiminu mulla tyyli: kielenpäälle teelusikallinen ja veellä alas, ku menee kielen takaosaan krea, yökkäyttää kivasti :D

latausjaksoa nyt kolmas tai jopa neljäs päivä menossa, tämän päivän on päätä särkeny ihan jumalattomasti, jos huomena jatkuu sama särky lopetan latausjakson huhhuh pää tuntuu saatanan raskaalta yms outoja oloja:jahas:

Kolmas päivä latausjaksoa menossa ja paino noussut noin puolisen kiloa. Sen olen ainakin huomannut, että oon hitusen pirteämpi ja nyt jaksoi reeninkin ihmeen hyvin. En kyllä täysin usko, että kolmen päivän latausjakso noin paljon vaikuttaisi, että placeboakin taitaa olla ripaus seassa, mutta ei passaa valittaa. Katsotaan miten käy kun ylläpitojakso lähestyy loppua, että miten paljon ilmenee vaikutusta.

raportoin :D tosiaan tämä päänsärky jatkui yön yli, heräsin siinä neljän maissa ja hain särkylääkkeen, en tiä sitten mikä tämä pääkivun aiheuttaa.. eilen kyllä jalkapäivänä oli HELVETISTI potkua, jätän siis tänään ottamatta 20g kreaa, otan sen sijaan 5g palkkarissa... jos loppuis päänsärky

Mulla ollu kohta 2 paussi kreatiinistä ja ei ole vieläkään painotippunu? 5 kiloa nousi silloin kun aloitin kuurin. Mihin tuo neste kertyy?

Mietin että pitäisikö vetää taas kuukauden parin kuuria ja taas paussi?

mihin muuhun kreatiinia voi/kannattaa sekoittaa kuin palautusjuomaan? ihan ulapalla oon nyt tässä aiheessa. alotin siis just kreatiinikuurin.

Voit laittaa sen ihan mihin mieli tekee. Tosiaan ku ei sitä joka kerta palkkaria välttämättä juua ku kreatiini pitää nauttia, niin sen voi nakata huiviin minkä tahansa nesteen kanssa, tai lusikalla vaan jauhot suuhun ja nesteellä huuhtoo sen alas. Se on nopein konsti.

Back
Ylös Bottom