Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

En epäile sekuntiakaan etteikö kaikkia tutkimuksia jotka tekee väitteitä rodullisesta epätasa-arvosta tyrmättäisi heti mutta mitä tähän vanhasen tutkimukseen tulee niin se oli kyllä joko ammattitaidotonta paskaa tai tahallista mustamaalaamista. Tutkimuksessaan hän vertaili eri maiden kansalaisten älykkyysosamääriä. Näiden maiden joukossa oli paljon Eurooppalaisia ja Afrikkalaisia maita. Sen sijaan että hän olisi tehnyt ne testit Amerikassa missä näistä maista lähtöisin olevia ihmisiä elää täysin identtisissä oloissa hän vertaili kehitysmaiden ja rikkaiden maiden ihmisten eroja älykkyydessä. Minkä takia ottaa yhteiskunnalliset olot mukaan tälläiseen testiin kun sille ei ole mitään tarvetta?

En ole Vanhasen tutkimuksia juuri lueskellut, mutta tuo älykkyysosamäärän ero kyllä ilmenee myös esim. Yhdysvalloissa, ja kuten tuosta Wikipedia artikkelista ilmenee, se on korkeimmillaan "ylimpien yhteiskuntaluokkien" välisessä vertailussa. Kun Vanhasen kirjoittamasta yleensä poimitaan tuo afrikan mustien alempi ÄO (harvemmin näkee puututtavan siihen, että esim. eurooppalaisilla kansoilla on monesti selvästi alempi ÄO kuin kaakkoisaasialaisilla), Yhdysvaltain sisällä tämä ero on vain noin puolet tuosta erosta keskimääräistä ÄO:ta vertailtaessa. Ero selittyy varmasti ainakin osittain elintasolla, koulutuksen puutteella ja varsinkin aliravitsemuksella, mutta tuo eri ryhmien (rotu, fenotyyppi, you name it) erilainen keskimääräinen tulos näyttäisi selittyvän myös perintötekijöillä. Sandra Scarrin adoptiotutkimuksen mukaan mustien ja valkoisten adoptiolasten ÄO:n erot korreloivat varsin hyvin sitä suhdetta, millainen perimä lapsella oli (jopa niiden kohdalle, joiden biologisten vanhempien "mixiä" adoptiovanhemmat eivät tienneet). Yhdysvaltain mustista n. 70%:lla arvioidaan olevan valkoista perimää, joka joidenkin mielestä vaikuttaa myös eron pienenemiseen. Ylläoleva on melkein kokonaan lainattu Wikipediasta, enkä ala siitä tämän enempää vääntämään. Jokainen voi olla sen todenperäisyydestä minun mielestäni mitä mieltä lystää, mutta...

...tästä päästään siihen, mitä Phantomas saattoi "avauksessaan" tarkoittaa. Niin kauan kuin mikä tahansa geneettinen ero tulkitaan olevan valkoisten tappioksi, rodullisesti neutraaliksi tai jonkin "vähemmistön" eduksi, sen julkaisemisessa ei nähdä mitään väärää. Muistan lukeneeni mm. artikkelin, jossa kerrottiin löydettäneen tieteellinen selitys sille, että blondit ovat tyhmiä (muistaakseni melaniinin puute vaikutti oppimishäiriöön tms.) ja että valkoiset tullaan enenevissä määrin syrjäyttämään urheilussa (geneettisesti perusteltuna). Noista älykkyystutkimuksistakin kaivetaan käytännössä joka kerta mustien heikompi suoriutuminen, jolla käytännössä yritetään perustella tutkimus rasistiseksi ja SITEN vääräksi. Itse en oikein ymmärrä esim. sitä, että jos hyväksytään ajattelutapa, jossa mustat ovat joissain asioissa parempia, mutteivat missään huonompia, eikö tämä tarkoita ainoastaan sitä, että mustat olisivat yksiselitteisesti parempi rotu? Miten tätä ei nähdä rasistisena?

Hyi saatana! Ja noita meidän pitäis ottaa TÄNNE?!!?!?!?

Mistä maasta toi on?
Keniasta tais olla. Säälitti ton tytön kohtalo:( Miten ton ikänen voidaan kivittää koska se on raiskattu? Nousi itelläkin mieleen, että mitä jos joku noista polttajista tulee tänne pakolaisena?

Nousi itelläkin mieleen, että mitä jos joku noista polttajista tulee tänne pakolaisena?
Miksei tulis samaa kastia? Pakkohan se on ottaa, kun Suomi ja Eurooppa on kollektiivisesti vastuussa siitä, että neekerit polttaa toisiaan. Ku Belgialla oli Kongo siirtomaana. Ja sit toisekseen onhan noitien polttajat oikeutettu etsimään parempaa elämää. Nää on niitä moniosaajia, joilla tää kiljuva työvoimapula korjataan. Saadaan kaduille kivaa etnopositiivista väreilyä ja kuhinaa.

En ole Vanhasen tutkimuksia juuri lueskellut, mutta tuo älykkyysosamäärän ero kyllä ilmenee myös esim. Yhdysvalloissa, ja kuten tuosta Wikipedia artikkelista ilmenee, se on korkeimmillaan "ylimpien yhteiskuntaluokkien" välisessä vertailussa. Kun Vanhasen kirjoittamasta yleensä poimitaan tuo afrikan mustien alempi ÄO (harvemmin näkee puututtavan siihen, että esim. eurooppalaisilla kansoilla on monesti selvästi alempi ÄO kuin kaakkoisaasialaisilla), Yhdysvaltain sisällä tämä ero on vain noin puolet tuosta erosta keskimääräistä ÄO:ta vertailtaessa. Ero selittyy varmasti ainakin osittain elintasolla, koulutuksen puutteella ja varsinkin aliravitsemuksella, mutta tuo eri ryhmien (rotu, fenotyyppi, you name it) erilainen keskimääräinen tulos näyttäisi selittyvän myös perintötekijöillä. Sandra Scarrin adoptiotutkimuksen mukaan mustien ja valkoisten adoptiolasten ÄO:n erot korreloivat varsin hyvin sitä suhdetta, millainen perimä lapsella oli (jopa niiden kohdalle, joiden biologisten vanhempien "mixiä" adoptiovanhemmat eivät tienneet). Yhdysvaltain mustista n. 70%:lla arvioidaan olevan valkoista perimää, joka joidenkin mielestä vaikuttaa myös eron pienenemiseen. Ylläoleva on melkein kokonaan lainattu Wikipediasta, enkä ala siitä tämän enempää vääntämään. Jokainen voi olla sen todenperäisyydestä minun mielestäni mitä mieltä lystää, mutta...

...tästä päästään siihen, mitä Phantomas saattoi "avauksessaan" tarkoittaa. Niin kauan kuin mikä tahansa geneettinen ero tulkitaan olevan valkoisten tappioksi, rodullisesti neutraaliksi tai jonkin "vähemmistön" eduksi, sen julkaisemisessa ei nähdä mitään väärää. Muistan lukeneeni mm. artikkelin, jossa kerrottiin löydettäneen tieteellinen selitys sille, että blondit ovat tyhmiä (muistaakseni melaniinin puute vaikutti oppimishäiriöön tms.) ja että valkoiset tullaan enenevissä määrin syrjäyttämään urheilussa (geneettisesti perusteltuna). Noista älykkyystutkimuksistakin kaivetaan käytännössä joka kerta mustien heikompi suoriutuminen, jolla käytännössä yritetään perustella tutkimus rasistiseksi ja SITEN vääräksi. Itse en oikein ymmärrä esim. sitä, että jos hyväksytään ajattelutapa, jossa mustat ovat joissain asioissa parempia, mutteivat missään huonompia, eikö tämä tarkoita ainoastaan sitä, että mustat olisivat yksiselitteisesti parempi rotu? Miten tätä ei nähdä rasistisena?

Kaikki hyviä pointteja. En kuitenkaan ymmärrä miksi tämä oli vastaus minulle kun en ole mitään noista asioista kiistänyt. :david:

Tänään lienee se päivä, kun PS julkaisee loputkin Euro-ehdokkaansa. Ainakin puoluehallituksen kokous pidetään tänään. Toivottavasti vihreiden naisten yöllinen kauhu, Halla-aho, löytyy listoilta.

Keniasta tais olla. Säälitti ton tytön kohtalo:( Miten ton ikänen voidaan kivittää koska se on raiskattu? Nousi itelläkin mieleen, että mitä jos joku noista polttajista tulee tänne pakolaisena?

Jos tuo oli tosiaan Keniasta, niin miksei se kristitty enemmistö (66 %) laita noita muslimeja (6 %) järjestykseen... Ei taida noitten afrikkalaisten touhuilla olla mitään tekemistä islamin tai minkään muunkaan uskonnon kanssa, ihan sama vaikka olisivat jotain lampaan palvojia, kun vituiksi menee meininki joka tapauksessa.

Aiaijaijai :hyper: Kyllä nyt on taas jäänyt lääkkeet ottamatta!
Eipä taida olla enää kovin siistiä kylillä huudella, että hei böndet mä oon stadista!!!

Haatainen:
Maahanmuuttajat Helsingin rikkaus
Torstai 12.3.2009 klo 11.46

Apulaiskaupunginjohtaja muistuttaa, että jo noin joka sadas helsinkiläinen on somali.
Tuula Haatainen on huolissaan maahanmuuttajalasten kielestä.
Tuula Haatainen on huolissaan maahanmuuttajalasten kielestä. (JAAKKO JASKARI)

- Helsingin kaupunki on pitkään tehnyt töitä sen eteen, että maahanmuuttajat tuntisivat itsensä tänne tervetulleiksi ja tämä linja pitää, Helsingin apulaiskaupunginjohtaja Tuula Haatainen toteaa verkkoblogissaan.

Haataisen mielestä maahanmuuttajien ja pakolaisten elämästä tuodaan liian usein esiin vain ongelmat. Haatainen mainostaa blogissaan Itäkeskuksen Stoa:ssa keskiviikkona avattuja somalinkielisen kirjallisuuden messuja, jotka hänen mielestään viestittävät somalialaisten rikkaasta kulttuurielämästä.

- Somalit ja somalialainen kulttuuri ei ole vain maahanmuuttoilmiö. Meidän on nähtävä se osana helsinkiläistä kulttuuria.

Suuri osa koululaisia

Helsingissä on somalia äidinkielenään puhuvia yli 5 400. Heistä suuri osa on koululaisia, joista on kasvamassa kaksikielisiä helsinkiläisiä.

- Somalia on ollut sisäisesti hajalla jo kaksikymmentä vuotta. Vaikeiden olosuhteiden takia kielen ja kirjallisuuden kehityksellä ei ole siellä ollut mahdollisuuksia. Somalialaisten pakolaisten toiminta kielen, kulttuurin ja kirjallisuuden kehittäjinä ja ylläpitäjinä on näin aivan ratkaisevaa, Haatainen sanoo.

Haataisen mielestä kaikkien helsinkiläisten tavoite on se, että somalinkielisten lasten äidinkieli kehittyy rikkaaksi.

IL

http://www.iltalehti.fi/helsinki/200903129232481_hi.shtml

Alkaa muuten jo vituttamaan joka kerta kun kuulee missä tahansa yhteydessä sanat "rikkaus" ja "kulttuuri". Tähän on tultu.

Paskat mitään kaikkia julkaissu, kun kaksi vaan...jättivät penteleet kolme vielä julkaisematta. Todennäköisesti taktinen ratkaisu eli jätetään Halla-ahon nimi lähelle vaaleja niin jää Sanoma-konsernin paskaheittokampanja mahdollisimman lyhyeksi.

Ja lisää tulee :rock:
Kurdipojat sai sitten ehdollista murhapolton yritykseksi luokiteltavasta rikoksesta.
Puolustus ja syyttäjä kilvan kehuivat nuoria ja leikkisiä poikia jotka olivat heittäneet polttopulloja Turkin suurlähetystön rakennukseen jossa oli tapahtumahetkellä 17 henkilöä sisällä.

Pojat olivat oikeudessa ilmoittaneet teon olleen kosto, mutta onneksi poikien asianajaja kiisti tämän :)

Mitäköhän natiiveja edustava Pertti olisi saanut vastaavasta tempauksesta esim. Venäjän suurlähetystöä vastaan???

Huomasin muuten tänään bussissa olevani rasisti. En jaksa selittää tapahtumia sen kummemmin.

Tähän asti ollut suht neutraali noiden kanssa, "ihan sama jos töihn tulee" jne.

Vitut. Polttohautaan jokainen.

Vitun Astrid tehnyt musta täyden rasistin.... Ennen ajattelin kui vitun tyhmää on ihonvärin takia vihata toista. Nyt ajattelen vaan kuolemaa ku nään mustaa. Ennen ajattelin, että uskokoon jengi mihin haluaa. Nyt ajattelen hankkia T-paidan, jossa lukee "FUCK AHMED" vai mikä vitun muhis se profeetta nyt onkaan. Ennen tiesin, että osa neekereitä on vitun asiallista jengiä, nyt elän siinä käsityksessä, että jokainen on kivittäjä-sossupummi-raiskari, joka mielessään pitää valkoista miestä tyhmänä ja itseään alempi-arvoisena.

Tuli eilen illalla joku ohjelma, missä naispappi, se telkkarin hinari nekru ja Lola keskusteli siitä, kui helvetin cool jotkut senegalilaiset tai vastaavat on. "Ne ei oo niiku suomalaiset, et on olemas henkinen minä ja fyysinen minä, vaa ne on niiq yks minä" "Esimerkiks jos niit tanssittaa ni ne voi alkaa tanssii vaa niiq" "Ku olin siel, ni meni mont vuotta et osasin laittaa itteni likoon, nyt taas suomessa meni mont vuotta et sain tarpeeks takapakkii et osasin taas olla suomalainen" "Mä olin opettajien suosikki siel nigerias. Osaan keskustella ja oon tosi ihana ja mukava"

Jeejee monenkohan vuoden tuomion tästä postista saa?

e- Laitetaan tähän perään nyt vielä varmuuden vuoks disclaimer: Vaikka toivon, niin en kehota ketään tappamaan ketään. Jos tunnet kiihtyväsi jotain tiettyä kansaryhmää kohtaan, niin sulje silmäsi, sulje selain ja laske kympistä taaksepäin ajatellen savannilla juoksevaa jalopeuraa.

Huomasin muuten tänään bussissa olevani rasisti. En jaksa selittää tapahtumia sen kummemmin.

Tähän asti ollut suht neutraali noiden kanssa, "ihan sama jos töihn tulee" jne.

Vitut. Polttohautaan jokainen.

Vitun Astrid tehnyt musta täyden rasistin.... Ennen ajattelin kui vitun tyhmää on ihonvärin takia vihata toista. Nyt ajattelen vaan kuolemaa ku nään mustaa. Ennen ajattelin, että uskokoon jengi mihin haluaa. Nyt ajattelen hankkia T-paidan, jossa lukee "FUCK AHMED" vai mikä vitun muhis se profeetta nyt onkaan. Ennen tiesin, että osa neekereitä on vitun asiallista jengiä, nyt elän siinä käsityksessä, että jokainen on kivittäjä-sossupummi-raiskari, joka mielessään pitää valkoista miestä tyhmänä ja itseään alempi-arvoisena.

Tuli eilen illalla joku ohjelma, missä naispappi, se telkkarin hinari nekru ja Lola keskusteli siitä, kui helvetin cool jotkut senegalilaiset tai vastaavat on. "Ne ei oo niiku suomalaiset, et on olemas henkinen minä ja fyysinen minä, vaa ne on niiq yks minä" "Esimerkiks jos niit tanssittaa ni ne voi alkaa tanssii vaa niiq" "Ku olin siel, ni meni mont vuotta et osasin laittaa itteni likoon, nyt taas suomessa meni mont vuotta et sain tarpeeks takapakkii et osasin taas olla suomalainen" "Mä olin opettajien suosikki siel nigerias. Osaan keskustella ja oon tosi ihana ja mukava"

Jeejee monenkohan vuoden tuomion tästä postista saa?

e- Laitetaan tähän perään nyt vielä varmuuden vuoks disclaimer: Vaikka toivon, niin en kehota ketään tappamaan ketään. Jos tunnet kiihtyväsi jotain tiettyä kansaryhmää kohtaan, niin sulje silmäsi, sulje selain ja laske kympistä taaksepäin ajatellen savannilla juoksevaa jalopeuraa.

Ainiin, tänään on perjantai.

Edit: perkele tänään onkin torstai. Opiskelijana menee päivät sekaisin lorvaillessa.

Mutta okei, määritelmistähän tässä nyt kiistellään eli vastaa mun kysymyksiin: Miten erilaisten "rotujen" edustajia pitäisi kohdella ja miten nämä eri rodut eroavat toisistaan?
Ihmisrotuja on olemassa näkeehän sen jo sokeakin otsallaan. Samaan tapaan voitaisiin väittää että saksanpaimenkoira, perhoskoira ja bullmanstiffi ovat oikeasti saman rotuisia ja yksilöiden väliset erot ovat suurempia kuin oletettujen rotujen. DNAsta saataisiin varmasti riittästi tukea mittailemalla samankaltaisuutta ymmärtämättä DNA toimintaa.

Valkoihoiset kestävät paremmin kylmää ja mustaihoiset paremmin kuumaa...siinä aika selvä ero. Miksi eri rotuisia pitäisi kohdella eri tavalla? Ellei ole olemassa jotain erityis syytä erityis kohteluun, jota en ihmisrotujen kesken näe olevan. Eri koirarodut vaatinevat hieman erityiskohtelua esim siperian husky tai faarao koira (onko kaljuja koiria?) talvipakkasilla.

Marttahotelli ja Fenno muuttuvat vastaanottokeskuksiksi

"Alueen asukkaat ovat vastustaneet vastaanottokeskusta jyrkästi. "

"Asukkaiden vastustuksen taustalla on huoli asuntojen arvon laskemisesta ja rauhattomuudesta, Laumola kertoo.

"Arvioni on, ettei vastaanottokeskuksista ole tuollaista haittaa", Räihä rauhoittelee."

Jussi tai joku muu voisi kertoa, että mitä tässä voi oikeen tehdä, kun seuraaviin eduskunta- tai presidentinvaaleihin on vielä sen verran aikaa, että asiat saadaan ryssittyä lopullisesti. Vallankumous ois paikallaan..

Paskat mitään kaikkia julkaissu, kun kaksi vaan...jättivät penteleet kolme vielä julkaisematta. Todennäköisesti taktinen ratkaisu eli jätetään Halla-ahon nimi lähelle vaaleja niin jää Sanoma-konsernin paskaheittokampanja mahdollisimman lyhyeksi.

Joo. Näin kävi.

Perussuomalaisten puoluehallitus nimesi EU-ehdokkaiksi professori Erkki Havansin ja mediatutkija Sampo Terhon.

http://www.perussuomalaiset.fi/ajankohtaista/?issue=128

Mutta homma menee kuitenkin niin, että perusuomalaisten on osattava keskittää äänensä oikein eurovaaleissa, mutten ei hyvä heilu. Kristilliset nimittäin ainakin osaavat tuon keskittämisen taidon. Ja siinähän se itku sitten pääsee, jos käy niin että persut äänestää kristillisiä parlamenttiin. Mikäli tämä Räsänen ois lähteny ehdolle, olis se ollu varma nakki.

Persuilla tuntuu olevan Veltto nyt avainasemassa. Saarakkala on mielestäni erittäin hyvä ehdokas, mutta ei taida vielä rahkeet riittää...

Jos Jussi lähtee, niin sitten olis hyvät tsäänssit kahteen paikkaan.

Back
Ylös Bottom