Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

RUAA!!

Eero-setä antaa palautetta, helvetin hyvä juttu :worship:

Keski-Uusimaa

Samanlaista menoa tulee olemaan Euroopassa kohta jos järkevä kritiikki tukahdutetaan. Sillon ne oikeasti rasistiset elukat pääsee valtaan ja tuloksena on Venäjä.
Eihän tästä pitkäkään aika ole, kun Iltalehti uutisoi ulkomailta osiossa: "Rasismi uhkaa Eurooppaa".

Varmaan kantaväestöstä koostuva vasemmistoradikaalien rasistiryhmittymä, joka pilasi rauhanusko Islamia tunnustavien yhteisöllisyyttä henkivän tilaisuuden.

Täällä on paljon hyvin itsekkäitä viestejä, joissa (nuoret) kirjoittajat sanovat, etteivät halua osallistua sen tai tämän asian maksamiseen eivätkä välitä sen tai tämän auttamisesta eivätkä halua esimerkiksi osallistua asepalvelukseen. Ajatellaan vain ja ainoastaan omaa mukavuutta. Tämä on aivan häpeällistä.

Tämä taisi olla mulle suunnattu... täytyy sanoa että mielestäni suuret ikäluokat ovat saaneet sitä mitä halusivatkin eikä täällä mikään aikaisempikaan ikäluokka ole kiitollisuudenvelasta elänyt. Aikaisemmin haluttiin heti oma koti ja perhe, ja se myös saatiin. Minun ikäluokkani (80-luvulla syntyneet) tuntuvat haluavan etenkin antoisaa työtä ja suhteellista toimeentuloa. Suotakoon tämäkin nyt meille.

Juuri tämä minua tässä arvokeskustelussa pännii, että argumentit ovat niin heikkoja, että asioita pitäisi tehdä vain koska ne ovat oikein. Luonto ei tunne oikeaa eikä väärää. Kehitysapukin ja pakolaisuus ovat vähän sellaisia asioita, että ne eivät käytännössä toimi. Jännä juttu tuo ihmisen motivaatio, kun sitä ei voi käskeä. Toisaalta jos ihminen vapaaehtoisesti haluaa auttaa naapurin mummoa tai viitsii neuvoa maahanmuuttajaa, niin me emme tarvitse virallista toimintaa valtion taholta. Jos olet sitä mieltä että joku tarvitsee apua, niin älä jää kädet ristissä odottelemään että äiti Valtio tulee apuun. Ole muutos jonka haluat nähdä maailmassa. Vai miten se nyt menikään... :whip:

Maahanmuttohan on myös ilmastokysymys. Monista kulttuureista länsimaihin saapuvan hiilijalanjälki kasvaa huomattavasti.

Maahanmuutolla tulee olemaan paljon suuremmat ja laaja-alaisemmat vaikutukset, kuin mitä tällä hetkellä annetaan ymmärtää tai mitä halutaan uskoa. Tällä hetkellä suuria ongelmia ei vielä ole, sehän on selvää, mutta Ruotsin esimerkki näyttää kyllä kylmältä. Sääli ettei siitä media halua juurikaan rehellisesti uutisoida.

Maahanmuttohan on myös ilmastokysymys. Monista kulttuureista länsimaihin saapuvan hiilijalanjälki kasvaa huomattavasti.

Maahanmuutolla tulee olemaan paljon suuremmat ja laaja-alaisemmat vaikutukset, kuin mitä tällä hetkellä annetaan ymmärtää tai mitä halutaan uskoa. Tällä hetkellä suuria ongelmia ei vielä ole, sehän on selvää, mutta Ruotsin esimerkki näyttää kyllä kylmältä. Sääli ettei siitä media halua juurikaan rehellisesti uutisoida.
Totta, erittäin hyvä mielipide nokittaa ituhippejä. Cityvihreät tosin pitää kyseistä asiaa vaan hyvänä, ihminen oli se sitten raiskaaja, murhaaja tai muu vastaava menee aina edelle luontoa. Eikä kyseistä asiaa saa kritisoida, muuten olet epäinhimillinen murhaaja natsi!!!!

Tämä taisi olla mulle suunnattu... täytyy sanoa että mielestäni suuret ikäluokat ovat saaneet sitä mitä halusivatkin eikä täällä mikään aikaisempikaan ikäluokka ole kiitollisuudenvelasta elänyt. Aikaisemmin haluttiin heti oma koti ja perhe, ja se myös saatiin. Minun ikäluokkani (80-luvulla syntyneet) tuntuvat haluavan etenkin antoisaa työtä ja suhteellista toimeentuloa. Suotakoon tämäkin nyt meille.

Juuri tämä minua tässä arvokeskustelussa pännii, että argumentit ovat niin heikkoja, että asioita pitäisi tehdä vain koska ne ovat oikein. Luonto ei tunne oikeaa eikä väärää. Kehitysapukin ja pakolaisuus ovat vähän sellaisia asioita, että ne eivät käytännössä toimi. Jännä juttu tuo ihmisen motivaatio, kun sitä ei voi käskeä. Toisaalta jos ihminen vapaaehtoisesti haluaa auttaa naapurin mummoa tai viitsii neuvoa maahanmuuttajaa, niin me emme tarvitse virallista toimintaa valtion taholta. Jos olet sitä mieltä että joku tarvitsee apua, niin älä jää kädet ristissä odottelemään että äiti Valtio tulee apuun. Ole muutos jonka haluat nähdä maailmassa. Vai miten se nyt menikään... :whip:

Vaikka tämä ei liity ketjun aiheeseen, vastaan tähän Kyllin vittuiluun:

En viitannut mitenkään sinuun, vaan lähinnä kirjoitukseni tuo osa kimposi toisesta viestiketjusta, jossa porukka kertoi syistään vältellä asepalvelusta. Olet kuitenkin sen verran itserakas ja itsekeskeinen, että ajattelit minun kirjoittaneen sinusta.

Toki asenteesi on mielestäni aika sairas, mutta ymmärrän, että se on nykyaikaa. Omalle pojalleni olen yrittänyt opettaa toisten huomioon ottamista ja sen, että oikea mies on aina valmis auttamaan heikompaansa. Itse olen osallistunut aika paljon vapaaehtoistyöhön, esim. nuorisotoimintaan, ja vaikka pidätkin sellaista ehkä naurettavana ajanhukkana, voisihan senkin ajan tehdä itse jotain kivaa, voin vakuuttaa, että sellaisesta työstä tulee aina hyvä fiilis.

Jounille - ok, olen sitten ilmeisesti seurannut väärää ketjua kun olemme siirtyneet asepalveluksen puolelle. Mitään vittuilua ei kyllä omalta puoleltani ollut, en vaan ole niin kommunisti että haluaisin ulkoistaa päivän hyvät tekoni verotuksella ja tulonsiirroilla suoritettavaksi.

Ei tietenkään, sehän olisi rasistista olettaa, että siltä suunnalta tulevilla voisi olla aids. Häpeä valkoinen valloittaja, tunne kollektiivista syyllisyyttä!

jep,olen valkoinenhetero mies+punaniska ja rasisti:D
yritän tukehduttaa ennakkoluuloni ja en ikinä enää arvostele muita kuin suomalaisia,mamut ovat parempia ihmisiä.en usko enää muita kuin vanhasta ja viherhippejä:urjo:

Nykyään on korkeastikoulutettuja köyhiä ja hyvin tienaavia putkimiehiä, joten ei varsinaisesti voida puhua luokkaeroista vaan vain erilaisista sosiaalisista verkostoista. Kun pukukoodi, sosiaalinen status ym. unohdetaan (esim intissä) jää jäljelle lähinnä liukuva särmyysasteikko, jossa kukin saa arvostusta ansioidensa mukaan sen perusteella kuinka hyvä jätkä on. Kaikki pääsääntöisesti ymmärtävät toisiaan yhteisen historian yhteisten uutisten, ilmiöiden, kielen ja kulttuurin myötä.

En siis todellakaan näe mitään perustavanlaatuisia arvoeroja erilaisten "yhteiskuntaluokkien" välillä. Suomen sisäiset kulttuurierot ovat lähinnä tapakulttuurissa eikä perusarvoissa. Sananvapaus, uskonnonvapaus, tasa-arvo, oikeudenmukaisuus yms on hommia jotka ei vaan tunnu islamisteilta tai sen suurimmilta äänitorvilta onnistuvan. Tässä on se ongelma. Kun vihervasemmiston suunnalta puhutaan monikulttuurisuudesta ja suvaitsevaisuudesta sillä tarkoitetaan kaikkea kivaa kuten ulkomaista ruokaa, elävämpää kehonkieltä ja musiikkia. He unohtavat tyystin että meidän arvot on hyvät arvot ja niiden arvot ei suvaitse meidän suvaitsevaisuutta. Konflikti isojen muslimimaahanmuuttajapopulaatioiden kanssa on väistämätön ellei joku jousta ja olisi TODELLA surullista jos alkaisimme joustamaan omista (muihin verrattuna lylivertaisista, sanokaa mitä sanotte) perusarvoistamme.

Juu, oikeastaan olen kanssasi samaa mieltä. Omat näkemykseni ovat muuttuneet viime kuukausina roimasti realistisempaan suuntaan sekä mamuista että Suomesta. Mielestäni hyvä keskitien ratkaisu on, jos Suomeen ei tule maahanmuuttajia arabimaista (integraatio ei kuitenkaan ikinä onnistu) mutta pidetään itsemme sen verran EU:ssa että täältä pääsee halutessaan pois. Suomen voi sitten vaikka säilyttää EU:n näyttelyalueena tai ulkoilmamuseona, jossa eurooppalaiset voivat ihastella alkukantaisia juuriaan. Ja onhan Suomi ulkosuomalaisellekin hyvä lenkkipolku ja rauhoittumisen keidas.

On vain vihdoinkin viisipenninen tipahtanut allekirjoittaneen kohdalla että Suomea voisi arvostaa sellaisena kuin se on. ;) Suomi on vähän kuin EU:n Alaska, jos nyt sallitaan tällainen ontuva vertaus. Ja varsinkin arabien sopeuttaminen tänne on sama kuin jos käskisi maya-intiaanien integroitua (ei assimiloitua, koska se on kirosana) Alaskaan ilman että alkuperäiskulttuuri vahingoittuu. Suomen voisi vaan antaa pysyä omana eksoottisena itsenään, etenkin jos EU liikkuu yhä enemmän liittovaltion suuntaan niin sehän on vaan positiivista että meillä on täällä pohjoisessa näinkin erilainen alue.

Otsikon aiheesta kiinnostuneiden kannattaa tutustua Robert Putnamin tutkimuksiin sosiaalisesta pääomasta. Äijä on sellaisen paskalafkan kuin Harvard professoreita.

http://www.facebook.com/group.php?gid=45167938373&ref=nf Vitun pellet:kakka:

Nämä uunot siis haluavat organisoida militanttista toimintaa fasisteja vastaan. Toisin sanoen väkivaltaa ihmisiä kohtaan joiden mielipiteistä ei pidetä. Eli samaa kakkaa mitä nähdään esim. Ruotsissa ja muissa euroopan maissa. Vaikka en fasisteista pidä en silti sallisi väkivaltaa heitä kohtaan näiden pikku kusipäiden toimesta. Ja eikös sitä Halla-ahoakin itse Leiska luonnehtinut fasistiksi;) Milloinkohan joku näistä valopäistä saa oikeasti idean leikkiä sankaria ja tekee jotain oikeasti typerää?

Back
Ylös Bottom