Meni sitten tuo 7,40 läpi. Missähän on pohja?
Veikkaan, että OMXH menee alle 3000 pisteen syksyyn mennessä ja tätä vastaan Nokia voisi käväistä tuolla viiden pinnassa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Meni sitten tuo 7,40 läpi. Missähän on pohja?
Veikkaan, että OMXH menee alle 3000 pisteen syksyyn mennessä ja tätä vastaan Nokia voisi käväistä tuolla viiden pinnassa.
Nyt alkaa tuntumaan että kannattaisi vetää all in osakkeisiin kun odotukset alaspäin on kuin suoraan ikuisen nousun vuosilta pari vuotta takaperin jolloin oli samanlaiset odotukset toiseen suuntaan..Veikkaan, että OMXH menee alle 3000 pisteen syksyyn mennessä ja tätä vastaan Nokia voisi käväistä tuolla viiden pinnassa.
Onko mielestäsi olemassa joku hyvä selitys Nokian vitosen hintaan? Jos unohdetaan markkinatunnelmat? Itse pidän Nokiaa jo hyvän matkaa aliarvostettuna ja ostan takuulla lisää jos vitosella saa.
Kauppalehden perjantain numerossa oli mun viestistä pätkä. Eli uppoan Nokiani mukana jos sikseen menee. Luotan yhtiöön ja ostan jos tästä reilusti halpenee.
Onko mielestäsi olemassa joku hyvä selitys Nokian vitosen hintaan? Jos unohdetaan markkinatunnelmat? Itse pidän Nokiaa jo hyvän matkaa aliarvostettuna ja ostan takuulla lisää jos vitosella saa.
Kauppalehden perjantain numerossa oli mun viestistä pätkä. Eli uppoan Nokiani mukana jos sikseen menee. Luotan yhtiöön ja ostan jos tästä reilusti halpenee.

Tämä ketju on paisunut niin suureksi, että ei jaksa millään koko ketjua lukea läpi, eli laitetaan omat kysymykset tänne ja toivotaan, että joku viisaampi vastailee :D
Eli, rahastosijoittaminen kiinnostaa, mutta ei oikein osaa päättää, että millä tavalla lähteä liikkeelle?
Ideana mulla olisi se, että ottaisin pari-kolme rahastoa joihin pumppaisin rahaa n. 50€ / kk ja tarkoitus olisi tuolla tavalla sijoittaa ainakin 10v. Odotuksena tietysti, että tulisi tuottoa sille esim. 150€ / kk sijoitukselle.
Noista yksi voisi olla ehkä korkean riskin rahasto, yksi jotain keskitasoa ja sitten yksi "turvallinen".
Korkean riskin rahasto olisi oletettavasti osakerahasto johonkin Aasia/Intia/Etelä-Amerikka yms. mutta entäs nuo muut? Joku korkorahasto tms. olisi varmaan turvallisempi, mutta saako sellaisilla mitään tuottoja?
Itse en ainakaan tässä vaiheessa halua lähteä osakemarkkinoille kikkailemaan, kun kokemusta ei ole ja nyt on ehkä vähän huono aika alkaa opettelemaan...
Eli, tiivistelmänä:
Tarttisin kolme rahastoa, joihin sijoittaisin vaikkapa 50€/kk/rahasto ja pitkällä sijoitusajalla. Minkälaisia suosittelette?
Onko muuten OP:n rahastot mistään kotoisin? Mulla kun on pankkiasiat siellä niin olisi tietysti helpoin hoitaa OP:n rahastoilla...
Aika harva huippusijoittaja sanoo tätä periaatetta vastaan, mutta kuitenkin harva piensijoittaja sitä noudattaa: eli sijoita indeksiin. Seligsonilla on monta indeksirahastoa, mm. suomi, usa...
Onkos pakkiksen sijoittajilla tai muilla kokemusta ns. bullet-lainasta jossa koko laina (mahdollisesti myös korot) erääntyy kerralla ja maksetaan siis kerralla pois.
Tarkoituksena olisi ottaa tuollainen laina, noin 30-40ke kolmeksi vuodeksi alkavan yrityksen rahoitukseen. (yli)vakuudet on, joten käsittääkseni pankille täysin riskitön laina. Saako tuollaisia lainoja suoraan pankkien tiskiltä vai onko erikoistavaraa? Oma pankki olis Nordea, joten mielummin sieltä. Millaisista marginaaleista puhutaan, jos lainan sitoisi 3kk euribor/kiinteä kolmen vuoden laina. Onko alempi kuin asuntolainan marginaali mahdollinen?
Onkos pakkiksen sijoittajilla tai muilla kokemusta ns. bullet-lainasta jossa koko laina (mahdollisesti myös korot) erääntyy kerralla ja maksetaan siis kerralla pois.
Jep, S&P 500 indeksissä 700 pistettä menee rikki lähipäivinä.
Itse en kyllä näe bulletissa mitään järkeä, tai sitten olen vain ymmärtänyt jotain väärin.
Bulletissahan maksetaan koko ajan korkoa sille täydelle lainan ottosummalle. Eli koron osuus on sama koko laina-ajan, kun taas tasalyhenteisessä lainassa koron osuus pienenee kuukausi kuukaudelta.
Näin minä olen asian käsittänyt, niinkuin sanoin, voin olla väärässä.