Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Moi,
Eli tuota onko mitenkä huono asia, että käyttää paljon valmiruokia. Itsellä tulee oikeastaan joka arkipäivä vedettyä pari kertaa päivässä, kun työn takia ei itse kerkeä paljon laittaa.
Viikonloppuisin tulee sitten syötyä ihan kunnon kotiruokaa.
Syön esimerkiksi tämösiä aterioita.

1.HK muussi ja pyörykät (550 kcal, 25,5g prot, 7g hh, 28,5 rasvaa)
2.Atria silakkapihvi ja muusi (490kcal, 22,4g prot, 31,2g hh, 31,2g rasvaa)
3.Italianpata (310kcal, 24g prot, 26g hh, 12g rasvaa)

Lisukkeeksi tulee yleensä aina heitettyä purkki raejuustoa, vähän vihanneksia (kurkkua ja tomaattia) 2 palaa ruisleipää ja 4dl maitoa
Eli yhteensä ateriat sisältäisivät seuraavat ranvintoarvot.

1. 981kcal 75,5g prot, 64,5g hh, 33g rasvaa
2. 921kcal 72,4g prot, 88,7g hh, 35,7g rasvaa
3. 741kcal 74g prot, 83,5g hh, 16,5g rasvaa

Voinko siis jatkaa näin vai tuleeko tehdä radikaaleja muutoksia mitat 172/62

Suosittelen että rupeat kokkaamaan itse ruokasi ja otat niitä mukaan töihin. Valmisruissa on paljon eläinrasvoja ja nopeita hiilareita eli ei ole mitään ihanteellista bodysafkaa.

Miten saisi pysymään maidon kylmänä usean tunnin ajan repussa? Tavallisesti maito alkaa maistumaan lämpimältä jo kun se on seisonut pöydällä vartin. Oisko termospullo tähän tarkoitukseen oiva apuväline?

Miten saisi pysymään maidon kylmänä usean tunnin ajan repussa? Tavallisesti maito alkaa maistumaan lämpimältä jo kun se on seisonut pöydällä vartin. Oisko termospullo tähän tarkoitukseen oiva apuväline?

Termari on hyvä.

Mitä termariin sitten laittaakin, niin se kannattaa tarkoituksen mukaan joko jäähdyttää tai lämmittää ensin. Jääkylmällä tai kiehuvalla vedellä. Muuten lämpö tai tässä tapauksessa maidon kylmyys haalenee, kun se tasoittuu termarin lämpötilaan. Tätä ei aina kahvittajatäditkään (ammattilaiset!) tajuu.

Yksi vaihtoehto ois ostaa maitojauhetta, jolloin saa just niin kylmää maitoa kuin kuinka kylmää vettä tulee hanasta. Tosin mausta en tiedä, jos sitä paljaaltaan juo, itse kun olen käyttänyt tota maitojauhetta vaan palkkarissa (eli seassa protskujauhoa ja kaakaojauhetta).

Millaista heraproteiinista pitäisi tulla kun se sekoitetaan veteen? Olen tottunut soijaproteiiniin, joka sekoittuu helposti ja tuloksena on pirtelömäinen muussi - heraprode erottuu nesteestä ja jää siihen päälle kellumaan, tuloksena on laihaa litkua jossa on klimppejä seassa. Missä suhteessa lisäätte heraan vettä jos siitä haluaa pirtelömäisempää?

Millaista heraproteiinista pitäisi tulla kun se sekoitetaan veteen? Olen tottunut soijaproteiiniin, joka sekoittuu helposti ja tuloksena on pirtelömäinen muussi - heraprode erottuu nesteestä ja jää siihen päälle kellumaan, tuloksena on laihaa litkua jossa on klimppejä seassa. Missä suhteessa lisäätte heraan vettä jos siitä haluaa pirtelömäisempää?

Tarpeeks ku sitä sheikkaat nii hyvin ainaki itellä sekottuu. Ei jää mitää epämääräsii kökkäreitä.

Pistinpä tänne ku voi jonkun aineen yliannostuksesta/puutteesta johtua.
Kävin tossa aamulla salilla ja salilta tullessani huomasin että sormien kynsien "reunukset" ovat ihan kirkkaan keltaiset?! Liittyykö mahdollisesti jonku vitamiinin yliannostukseen tjsp?

Rasittaaks lisäravinteet maksaa paljon? Nyt ei ole kyse Proteiini ja hiilari lisistä vaan esimerkiksi Glutamiinista , Creatiinista ja vaikka L-argiinista ( mitä itse käytän tällä hetkellä )

Latasin tässä kalorilaskrin, muta siinä on semmoinen kohta kuin G/yksikkö mitäs tämä oikein meinaa ja mistä luvun siihen kohtaan voi katsoa

Oon tällänen 15,5v poika, 178cm/60kg. Alotin tänä vuonna salilla käymisen, ja nyt siellä olen käynyt aktiivisesti noin kuukauden. Käyn 4x viikossa, ma,ti,to,pe. Kropassa ei yhtään ns "ylimääräistä" läskiä. Nyt haluaisin kuitenkin kasvattaa painoa, lihaksilla. Aloitin pari pvä sitten syömään "MASS" jauhetta aina treenin jälkeen. Onko jotain neuvoja, että mitä noita "jauheita" ja milloin kannattaisi syödä maksimoidakseni massan nousun? Kiitokset.. :worship:

Meneekö hera malto vesi sekoitus pilalle jos sen on sekoittanut ja ei pysty käyttämäänkään samana päivänä? Eli jos käytänkin huomenna vasta kun estyi mahdollisuus tämän päivän treeneihin??

Back
Ylös Bottom