Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Eilen torstaina 19.2. on lähtenyt kutsut lääkärintarkastukseen. Soitin tänään valintayksikköön, tiedustellakseni omaa kohtaloani. Kutsua minulle ei tule. Joten ehkä kun tästä vitutuksesta pääsee, niin haen vuoden päästä uudestaan.

Kuinka monta pistettä sait, GatoNegro? Tiedätkö vielä?

Kuinka monta pistettä sait, GatoNegro? Tiedätkö vielä?
13.3. tulee kirje, jossa piste-erittely. Tiedän, että kuntokoe meni huonosti, joten sitä vaan treenaamaan lisää. Mut olen ylpeä, että sain senkin läpi. Ens kerralla aion vetää penkissä vähintään kymmenen, kun nyt sain sen 2. Ne päättelykyvyn testit meni hyvin, kun siinä koneellahan näki sen pistetilanteen koko ajan. Tuntuu vaan niin turhalle, että joutuu aloittaa taas helvetinmoisen treenin. Mutta nyt tietää, millasta siellä kokeissa on. Tsemppiä vaan kohtalotovereille ja onnea tarkastukseen päässeille!!!

odotusta luvassa

Itse kuulun kanssa tähän onnelliseen häviäjäryhmään, jolle kutsua ei herunut. No, tietääpähän ainakin mitä treenata.. Palataan asiaan 10 kk kuluttua. Odottavan aika on pitkä ja tyhmän odottajan vielä pidempi.. :D

Kutsu terveystarkastukseen tipahti hetki sitten postilaatikosta. Fiilis on paras ikinä :rock:

Olen tosi pahoillani sun puolesta GatoNegro. Toivottavasti saat itsesi tsempattua hyvään kondikseen ensi vuotta ajatellen ja kaikki menee hyvin silloin. Ja sitten kun saat lopulliset tulokset, niin voit katsoa millä saralla pitää parantaa. Olikos tämä ensimmäinen kerta kun hait?

Tsau!
Mulle on kans tullu kirje polamk:sta :D en vaan tosin vielä tiedä mitä se pitää sisällään,mut eiköhän se oo kutsu sinne terveystarkastukseen kun eihän putoajille pitäisi tulla mitään infoa vielä(?) MAHTAVA FIILIS anyway :dance2:

Joo, eipä tullu mullekaan postia Tampereelta, vitutus on kohtuu suuri...

Onkos siinä joku karenssiaika tai vastaava, jolloin siis ei saa hakea uudestaan...? Tai siis et pitääkö tässä odottaa pitkäänki ennen ku voi uudestaan hakea...?

onnea kutsun saaneille =) tarkoittaakos se nyt käytännössä siis lopullista hyväksyntää?

Kysyin tätä haastattelijoilta ja vastaus oli "emme me kenenkään tarkastusta turhaan maksa". Mutta tietysti tarkastus tehdään syystä, eivät ne sinne kuitenkaan työkyvyttömiäkään ota. Mutta kokeen osalta siis on pääsemässä kouluun, nyt voi mennä pieleen enää tarkastuksessa.

Onnea kaikille teille joka pääsette eteenpäin! On kiinnostava seurata teidän matkanne poliisikouluun. Syy? No, mejbi se että olen itsekin hakenut:) Pääsykokeet ovat huhtikuussa.

Pieni kysymys niistä päättelykykytesteistä? Mitä se tarkoittaa? Voitteko kertoa vähän niistä?

Olisi myöskin kivaa jos te kerrotte kuinka monta pistettä te saitte yhteensä sitten kun tiedätte!

Kiiitos!!

Esittäisin kysymyksen valintakokeissa olleille henkilöille? Miten tiivistelmä kirjoitetaan valintakokeessa, koulun sivuilla sanotaan että sen pituus tulisi olla 100-150 sanaa. Onko eteesi jaetulle paperille merkitty etukäteen mille riville otsikko tulee ja mistä alkaa teksti jne. Monissa kouluissa joissa tiivistelmä kirjoitetaan valintakoe vaiheessa tätä menettelyä käytetään. Toinen kysymys kun olette kirjoittaneet tiivistelmiä alkuperäisestä tekstistä jossa on väliotsikoita, oletteko kirjoittaneet myös omaan tiivistelmäänne väliotsikoita "samalla mitalla"?

Ei sellasista "väliotsikko/marginaali/otsikon paikka" -jutuista kannataa ottaa paineita... Kuten kaikessa kirjottamisessa, poliisikoulunkin pääsykokeissa kannattaa panostaa sisältöön, eikä paperin ulkonäköseikkoihin!

Alkuperäinen teksti oli ainakin mun mielestä helvetin pitkä! Et siinä ainaki itelleni tuli vähän kiirus luettuani sitä ehkä vähän liian keskittyneesti... Nopeesti vaan pääpointit alkuperäisestä esiin ja eikun kirjottamaan!

Sillon lopputulos voi olla tää :rock:

Itse kysyisin kuntokokeesta että onko polamkin sivuilla esitetty osatestien järjestys juuri se missä testit suoritetaan, eli ensin juoksu sitten vatsat jne. ? Sitten hieman tyhmempi kysymys: tehdäänkö vatsat jalat koukussa vai suorina? Koulun sivuilla puhutaan ainoastaan istumaannoususta kyynärpäät polviin...

en minä siitä paineita otakkaan:) kiinnostaisi vain tietää niin voi sen jälkeen keskittyä olennaiseen eli siihen sisältöön:) eli vastauksia arvoisat pakkislaiset tulemaan:)

ja sitä piti kysyä vielä kun kouluajoista on jo muutama vuosi vierähtänyt ja olen nyt muistellut että referaatti ja tiivistelmähän eivät ole sama asia? kun kirjoitetaan referaatti artikkelista niin tekstin alussa pitää viitata artikkelin kirjoittajaan ja siihen missä artikkeli on julkaistu, onko tämä tiivitelmässä sama asia? jos muistan oikein niin tiivistelmässä ei pidä viitata

Back
Ylös Bottom