Jos olet vuoden vetänyt, ei voi kyllä sitten missään tapauksessa olla kyse siitä, että lihas reagoisi uudenlaiseen rasitukseen, minkä huomaa lähinnä ekalla kerralla.
Tuntuuko kipu samana päivänä vain sen viidentoista minuutin ajan treenin jälkeen vai jatkuuko se koko loppupäivän? Mulla itellä on mavetreenin jälkeen selkä aina hieman kipeä ja jäykkä koko loppupäivän, ja aamulla se on joko enää hieman hellänä tai sitten enemmän jumissa, riippuen venyttelystä ja siitä, kuinka kovan treenin vedin.
Mä ehdottaisin sellaisia ratkaisuja, että pyydät jonkun kokeneen salikävijän tarkkailemaan sun nostoa, jos se toteaa jotain olennaista vikaa siinä, niin toki otat neuvosta vaarin ja teet paremmalla tekniikalla. Jos kipuilu jatkuu silti, niin sitten lääkäriin.
EDIT: Saattaapi olla myös, että joillekkin ei mave vaan yksinkertaisesti sovi. Siitä saattaa löytyä tuolla "Urheiluvammat ja lihashuolto" -osiolta enemmän, en ole ihan varma.
okei joo kiitos. oon peilistä joskus kattonu ja selkä näyttää olevan suorana. minulla on itseasiassa melko samanlainen toi selkäkipu kuin sinullaa että tuntuu vähän jäykältä