Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Tänävuonna jotain 25ke tekemättä päivääkään töitä.. pois oravanpyörästä.com ;)

kerrolisaa.fi

Eli mitä tarkkaan ottaen teet tai siis olet tehnyt jotta tuo on tullut mahdolliseksi. Pyrin menemään samaan suuntaan, aikaahan tuo vaatii pirun paljon.

Ja itse olen ollut nykysessä työpaikassani 10 vuotta ja nykystä duunia (Varastomies ja kalusteasennushommat) tehnyt n. 1,5 vuotta. Kalusteasennushommia on epäsäännöllisesti, kun teen niitä kakkosmiehenä. Jos tuo ois päätyöni, ois kilsoja vähintään nelinkertanen määrä nykyseen ja päivärahoja tottakai samassa suhteessa ja varmaan ylitöitäkin riittävästi. Mutta hyvä näin, ylityöt ei nappaa nyt yhtään.

kerrolisaa.fi

Eli mitä tarkkaan ottaen teet tai siis olet tehnyt jotta tuo on tullut mahdolliseksi. Pyrin menemään samaan suuntaan, aikaahan tuo vaatii pirun paljon.

Ja itse olen ollut nykysessä työpaikassani 10 vuotta ja nykystä duunia (Varastomies ja kalusteasennushommat) tehnyt n. 1,5 vuotta. Kalusteasennushommia on epäsäännöllisesti, kun teen niitä kakkosmiehenä. Jos tuo ois päätyöni, ois kilsoja vähintään nelinkertanen määrä nykyseen ja päivärahoja tottakai samassa suhteessa ja varmaan ylitöitäkin riittävästi. Mutta hyvä näin, ylityöt ei nappaa nyt yhtään.

Eihän toi mahdoton ole jos on hyvä palkka ja ansiosidonnaisella tai sairaspäivärahalla.

Haluat siis palkkaa tekemättä töitä. Toi olis kyllä hyvä. Harmi vaan että pidemmän päälle mahdotonta.

Edit.Kyllä pääomatulot toimivat. Harvalla yrittäjällä kuitenkaan tilanne on sellainen että itse voidaan vaan uuninpankolla makoilla. Ja jos Johanilla on sijoituksia, niin passiivisen omistamisen kautta saatu raha ei oikeastaan liity tähän ketjuun.

Pääomatulot toimii aina.

Ei mulle nyt tarvi selittää miten tuo on mahdollista, vaan kiinnostaa millä tavalla juuri Johan on tuohon tilanteeseen päässyt. Asiastahan voi vaikka privaillakkin jos pari viestiä aiheesta tämän ketjun sotkee...

Päivätyöstä 44 214 euroa: asiantuntijatehtävä it-alalla, siistiä 7-15 sisähommaa, muutama matkapäivä vuodessa, ylitöitä noin 100 tuntia, työkokemusta nykyisessä firmassa hieman yli vuoden. Opinnot kauppakorkeassa vielä kesken, muita peruskoulun jälkeisiä opintoja noin kuuden vuoden ajalta.

Sivutöistä ovella riittävästi.

Vanhasta Tyydyttävä palkka...? -threadista löysin neljä vuotta sitten postaamani, silloisia tavoitteita peilaavan viestini.

Saan peruskoulupohjalta 1800 - 2000e / kk netto + pienet pääomatulot sijoituksista. Olen tyytyväinen jos käteen jäävä tulo kasvaa joka vuosi 50 - 100e / kk.

Pikkuhiljaa säästäen (ps. koska säästäminen on nykyään kirosana, laitan selvennyksenä: säästäminen tarkoittaa itselläni sitä, ettei laiteta koko palkkaa heti menemään, vaan laitetaan vaikkapa 5-10% tuloista aina talteen elämänlaadusta kuitenkaan tinkimättä) tavoitteeni on että pääomatulot ylittävät palkkatulot.

Tällä hetkellä pidän palkallista vapaata kaksi kuukautta vuodessa, mielestäni vapaa on myös elämänlaatua jota ei voi korvata pienellä palkankorotuksella. Tavoitteena 3 - 6 vapaata kuukautta vuodessa.

Harmillisesti kasvaneen palkan myötä on kasvanut myös vastuu ja tavoite 1-2 kvartaalin vapaisiin on hieman ottanut takapakkia. Tavoite kuitenkin pysyy :)

Tänä vuonna veronalaiset tulot n. 38 000

2007: € 12 000. Ihan kiva nousu. Ensi vuonna tod. näk. jotain 43 000, ellei tule kenkää.
Tarkennuksia haluttiin:

KTM
It-ala, kaipa joku asiantuntija olen minäkin
Ylitöitä 0 h
"Alitöitä" kymmeniä tunteja (olen tehokas, tehtäviä tulee minulle rajallinen määrä, jotta tehokas kokonaisrasitus pidemmällä aikavälillä pysyy fiksuna, jos tuossa selityksessä mitään järkeä on)

Tulot 2008: 30300€

Insinööri ja pari vuotta työkokemusta, ylitöitä ei ole eikä niistä makseta extraa, mutta ei kyllä pakoteta tekemäänkään. Ensi vuonna ehkä pari-kolme tonnia enemmän on luvassa.

Pitäisi saada jotain bonuksia tai edes kilometri/päivärahoja, jotta vuodessa jäisi enemmän käteen, mutta aika hiljaista on tässä firmassa.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Tulot 2008: 32900€, josta melkein 25k€ käteen - kohta 2009 verokortti tilaukseen, optimistinen raja = 38k€ :)

Edelleen varastomies, töissä ma-pe 8-16, töitä tuosta ajasta joutuu tekemään ehkä n. 10h...

Jatkoa...

Kun papereita selasin, niin löysin tuloni firman 1. toimintavuodelta eli vuodelta 2004:

Tulot 2004: palkkaa 29 000 euroa ja osinkoja 0 euroa. Kyllä sitä jossain kokee onnistuneensa.

Tulot 2008: palkkaa 158 000 ja osinkoja 91 000 euroa.

Eli yht. 249 000 euroa

Toimitusjohtaja ja osakas firmassa, jossa liikevaihtoa vajaa 17 milj. euroa.

Eikös tuo ole aika tavallisesta poikkeavaa, että nostaa omasta firmasta noin paljon palkkatuloa? Veroihinhan tuollainen tulo hukkuu...

edit: ja onnea vaan. Mukava kuulla, että joitakuita onnistaa! Hienoa! Tässä maassa kun tuntuu usein yrittäminen olevan niin vaikeaa.
Mikä muuten on firman liiketoiminta-ala?

Eikös tuo ole aika tavallisesta poikkeavaa, että nostaa omasta firmasta noin paljon palkkatuloa? Veroihinhan tuollainen tulo hukkuu...

edit: ja onnea vaan. Mukava kuulla, että joitakuita onnistaa! Hienoa! Tässä maassa kun tuntuu usein yrittäminen olevan niin vaikeaa.
Mikä muuten on firman liiketoiminta-ala?
Onkohan osa tulospalkkiota? Hyvin on firma lähtenyt pyöriin :rock:

Varastomiehet saa yhtäpaljon kuin me insinöörit. On se kivaa :) saapahan edes istua tietokoneella ja surffata netis, ei paljo hiki lennä. Jotain hyvää.

Varastomiehet saa yhtäpaljon kuin me insinöörit. On se kivaa :)
Pakkotoistolla saa jokainen vähintään €50k/vuosi eikä edes tarvitse tehdä töitä kuin 10h/vko. Ainiin, samaten jokaisella on 200 kilon penkki. :lol2:

sporttitemelle valuu näköjään massia, mutta ihmettelin itsekin noin suuria palkkatuloja suhteessa osinkoihin. Hyvä että homma toimii! :thumbs:

Varastomiehet saa yhtäpaljon kuin me insinöörit. On se kivaa :) saapahan edes istua tietokoneella ja surffata netis, ei paljo hiki lennä. Jotain hyvää.

Jos yhtään lohduttaa, niin en mä varastomiesnaisvuosinani saanut :anssi:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom