Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Voi olla et tietty mikrobiologinen laatu säilyy, siis että elintarviketta voi vielä syödä ilman vaaraa ruokamyrkytyksestä. Eri asia on tuotteen herkullisuus, sillä pakastaminen kuivattaa ja muuttaa rakennetta. Esim. (pitkään) pakastetusta lihasta neste erottuu helpommin. Kannattaa miettiä säilöökö itsemetsästettyä hirvipaistia pakastimessa pari vuotta, vai nauttiiko siitä silloin kun se vielä on herkullista.

Voi olla et tietty mikrobiologinen laatu säilyy, siis että elintarviketta voi vielä syödä ilman vaaraa ruokamyrkytyksestä. Eri asia on tuotteen herkullisuus, sillä pakastaminen kuivattaa ja muuttaa rakennetta. Esim. (pitkään) pakastetusta lihasta neste erottuu helpommin. Kannattaa miettiä säilöökö itsemetsästettyä hirvipaistia pakastimessa pari vuotta, vai nauttiiko siitä silloin kun se vielä on herkullista.

Jep, tuo olikin tiedossa että pakastin kuivattaa tosin, eipä tule itsekään siellä pidettyä paria kuukautta kauempaa eri lihatuotteita.

Miten ravinnolla voisi vaikuttaa positiivisesti lämmöntuotantoon? Mulla on ongelmana se, että paleltaa koko ajan. Okei, olen aika laiha ja syön kevyehkösti, mutta ihan noin pidemmällä aikavälillä. Miten diettailijat oikein selviätte? Onko lääkettä? Eikä mitään, "ala syödä kunnolla"-jauhamista kaivata.

Miten ravinnolla voisi vaikuttaa positiivisesti lämmöntuotantoon? Mulla on ongelmana se, että paleltaa koko ajan. Okei, olen aika laiha ja syön kevyehkösti, mutta ihan noin pidemmällä aikavälillä. Miten diettailijat oikein selviätte? Onko lääkettä? Eikä mitään, "ala syödä kunnolla"-jauhamista kaivata.

Mitäs jos se on se vastaus? Että alkaisit syödä kunnolla?
"Olen aika laiha".. vaikea sanoa sinua näkemättä, mitä tuo "aika laiha" tässä kohtaa tarkoittaa, mutta koska sinulla on edelleen syömishäiriö, ehdotan, että haet apua jostain muualta kuin täältä foorumilta. Siis toimivaa apua. Terapeuttejakin on moneksi.

Keho tuottaa enemmän lämpöä kun syöt reippaammin ja dieetillä ollessa taas säästää ns. lämmityksessä ja on huomattavasti vilumpi. Kun olet laiha ja syöt kevyesti niin siitähän se johtuu :)

Dieetillä selviää sillä, että liikkuu paljon (jolloin vastaavasti saa syödä enemmän) ja pukee reippaammin vaatetta? :)

Olipa turha postaus itseltäni :jahas:

Mulla auttaa rasvan määrän lisääminen.

Näistä pähkinöiden rasvasta.. Oli sittarissa vähä aikaa sitten euroshoppermaapähkinöitä tarjouksessa euron/pussi. Ostin sitte niitä tommoset kymmenen kipaletta. Ja ei mitään ihan hyviltä maistuu, mutta kysymys kuuluu; Kun niissä suolapähkinöissä on
60g/100g rasvaa, niin paljonko olisi sopiva päiväannos? Eikö tule liikaa rasvaa jos vetää tommoset 100g päivässä pähkinöitä?

Vastasit jo itse kysymykseesi. Tuskin täällä kukaan osaa antaa parempaa neuvoa, kuin että alkaisit syödä kunnolla.

Näistä pähkinöiden rasvasta.. Oli sittarissa vähä aikaa sitten euroshoppermaapähkinöitä tarjouksessa euron/pussi. Ostin sitte niitä tommoset kymmenen kipaletta. Ja ei mitään ihan hyviltä maistuu, mutta kysymys kuuluu; Kun niissä suolapähkinöissä on
60g/100g rasvaa, niin paljonko olisi sopiva päiväannos? Eikö tule liikaa rasvaa jos vetää tommoset 100g päivässä pähkinöitä?

Ei tuollaiseen kysymykseen kukaan osaa vastata?? Sehän riippuu ihan siitä kuinka paljon energiaa (kcaloreita) tarvitset/syöt päivässä ja että mitä muuta syöt ja kuinka paljon siitä muusta ruuasta tulee rasvaa. Yleisten ravintosuositusten mukaan päivässä syömästäsi energiasta 25-35% pitäis tulla rasvasta... ja se on ihan hyvä suositus. Eli jos syöt esim. 3000kcal/pv niin se on 83-117g rasvaa (siis kaiken ravinnon rasva).

Pähkinöiden rasva on hyvälaatuista, joskin maapähkinä muuten on kenties surkein pähkinä mitä löytyy (kun siis muihin pähkinöihin vertaa... enemmän homeitiöitä sun muuta skeidaa) Hyvää ja halpaa kylläkin!!

Ei tuollaiseen kysymykseen kukaan osaa vastata?? Sehän riippuu ihan siitä kuinka paljon energiaa (kcaloreita) tarvitset/syöt päivässä ja että mitä muuta syöt ja kuinka paljon siitä muusta ruuasta tulee rasvaa. Yleisten ravintosuositusten mukaan päivässä syömästäsi energiasta 25-35% pitäis tulla rasvasta... ja se on ihan hyvä suositus. Eli jos syöt esim. 3000kcal/pv niin se on 83-117g rasvaa (siis kaiken ravinnon rasva).

Pähkinöiden rasva on hyvälaatuista, joskin maapähkinä muuten on kenties surkein pähkinä mitä löytyy (kun siis muihin pähkinöihin vertaa... enemmän homeitiöitä sun muuta skeidaa) Hyvää ja halpaa kylläkin!!

Mikä sitten on paras pähkinä bodarille?

Aloittelijoiden paketti?

Eli lisään vielä tännekkin kysymyksen!

Kysyisin, kun tuli hankittua tuo aloittelijoiden pakkaus, joka sisälti:
-Mass2
-Hera80
-Creatine

että aamupuuroon creatine, mihis muut?
Mass2 palkkarina treenin jälkeen vai kuinka?
Vähä epäselvää se, että mikä mihinkin väliin.

aamulenkki kevyt 60 min

aamupala: kesäkurpitsaa, lehtisalaattia, kurkkua, pari lusikallista kaurapuuroa, kahvia & vettä
päivällä: pieni pala maustekakkua "naposteluna" + purkkaa
illalla: herkkusieniä, kukkakaalia, mansikkakiisseliä vähän, parsakaalia, kesäkurpitsaa, kurkkua ja salaattia, purkkaa

Hienoa, eilen bileillan päätteeksi:

- Polar 15 %-juustoa siivuina + kananmunasta & Oivariinista tehtyä levitettä
- noin 300 g Keso-raejuustoa
- yksi kananmunan valkuainen
- yksi kananmuna keitetty
- pieni pala maustekakkua ("naposteluna")
- mansikkakiisseliä (lähinnä mansikoita sieltä..)
- noin 40 g kalkkunaleikettä
- kurkkua, lehtisalaattia, 1 luumutomaatti

Tulin kotiin neljän jälkeen aamulla ja vetäisin nuo nassuun. Tuloksena vitutus ja pelko hiilariturvotuksesta. Äh, tuntuu, että söin kuin porsas koko päivän.

Back
Ylös Bottom