Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

terppa. Oon vetänny tota heraproteiinii täs pari viikkoa ja kuulin tutultani että se on jotenkin lyhytkestoista ja että pitäis vetää heti reenin jälkee. Onko asia oikeasti näin?

terppa. Oon vetänny tota heraproteiinii täs pari viikkoa ja kuulin tutultani että se on jotenkin lyhytkestoista ja että pitäis vetää heti reenin jälkee. Onko asia oikeasti näin?

No se on nopeasti imeytyvää proteiinia, jota voi ottaa palautusjuomassa malton kanssa heti treenin jälkeen tai sitten ihan vaan välipaladrinkkinä yksistään tai lisättynä johonkin sopivaan ruokaan, vaikkapa puuroon. No panik.

Missäs vaiheessa treenin jälkeen tulisi syödä? Siis jos on palkkarit napattu jne. Mietin vain kun toisinaan tulee puntin jälkeen harrastettua sellainen 1h aerobista, ja syömään pääsee vasta noin 1,5h treenin jälkeen.
Luin tossa täältä jostain että palkkari periaatteessa auttaa soluja ottamaan mahdollisimman paljon ja pian ruokaa vastaan palautumista varten, joten mietin että miten jos tuo treeninjälkeinen ruokailu hieman viivästyy?

Joo ei tolla ruokavaliol välttämättä kovin kiinteäks pääse....ja tärkeimpänä tietona kuitenkin se paino ois hyvä laittaa jos haluaa enemmän inffoa :)

Lisäksi on tärkeää syödä iso kasa kaikenlaista tuoretta, kasviksia ja hedelmiä, ihan jokaikinen päivä.

kuinka pitkään esim sisäfile, broileri ja jauheliha säilyy kotipakkasessa jossa sellanen -18c.

Joo'o, koitan jättää herkut kato pois kirjottamalla ne tohon blogiin, mustaa valkosella on kuitenki armotonta ku miettii mitä on tullu syötyä. Niin ja koulussa on paha ku kaverit ei jaksa syödä karkkeja ni tulee naposteltuu kaikkee. Laitan linkin tohon blogiin tähän topiciin ku oon vähän enemmän täyttäny tota.

Joo'o, koitan jättää herkut kato pois kirjottamalla ne tohon blogiin, mustaa valkosella on kuitenki armotonta ku miettii mitä on tullu syötyä. Niin ja koulussa on paha ku kaverit ei jaksa syödä karkkeja ni tulee naposteltuu kaikkee. Laitan linkin tohon blogiin tähän topiciin ku oon vähän enemmän täyttäny tota.
Painan joku 60kg, öö 160 tai 170cm pitkä ja tärkein kysymys oli tosta kananmunasta, voinko syödä kananmunan per päivä, ku eikö siitä saa proteiinia aika hyvin? Mulle on sanottu että siinä on liikaa rasvaa, jos haluu laihtuakki.

Painan joku 60kg, öö 160 tai 170cm pitkä ja tärkein kysymys oli tosta kananmunasta, voinko syödä kananmunan per päivä, ku eikö siitä saa proteiinia aika hyvin? Mulle on sanottu että siinä on liikaa rasvaa, jos haluu laihtuakki.

jos päivittäin syöt pari patukkaa suklaata niin siinä ei paljon kananmunan rasvat paina yhtälössä. ja jos painat 60kg niin miksi haluat ylipäänsä laihtua?

160 tai 170cm?

jos päivittäin syöt pari patukkaa suklaata niin siinä ei paljon kananmunan rasvat paina yhtälössä. ja jos painat 60kg niin miksi haluat ylipäänsä laihtua?

160 tai 170cm?
en muista kumpi, en syö paria patukkaa, kaverit syö suklaata ja tona päivänä sattu olee synttärit (kakku), mut et vastannu kysymykseen, ja haluun et vatsalihakset tulee näkyviin :E

en muista kumpi, en syö paria patukkaa, kaverit syö suklaata ja tona päivänä sattu olee synttärit (kakku), mut et vastannu kysymykseen, ja haluun et vatsalihakset tulee näkyviin :E

kyllä voit syödä huoletta kananmunan per päivä.

Sikspäkki on täysin yliarvostettu;). Aivan turhaa tuon kokoisena ja ikäisenä lähteä laihduttamaan. Parempi idea on syödä kunnolla, että saat energiaa kasvuun ja urheilla monipuolisesti.

kuinka pitkään esim sisäfile, broileri ja jauheliha säilyy kotipakkasessa jossa sellanen -18c.

Tähän sanoisin että tarpeeksi kauan. :D Ei nyt sen kummempaa tietoa ole, mutta olisin kuullut että hyvin menee vaikka parisen vuotta, en tiedä meneekö jopa paljon kauemminkin sitten. Harvemmin taitaa kuitenkaan edes vuotta kestää lihat pakkasessa ennenkuin ne yleensä jo syödään pois, vai oliko jotain erikoista suunnitelmissa?

Back
Ylös Bottom