Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Sanoin kutsunnoissa toiveekseni pääsyn sissiksi, koska se tuntuu tällä hetkellä hyvältä vaihtoehdolta, mutta mikäli mieleni vielä muuttuu siellä armeijan peruskoulutuksen aikana (joka on kaikille ymmärtääkseni sama), niin kai minä voin myös vaihtaa tämän toiveeni sitten johonkin muuhun, vaikka jääkäriksi?
No ei se kyllä ihan noin vain onnistu. Ei ne muutenkaan välttämättä sijoita siihen aselajiin, minkä on esittänyt toiveena. Kaikkiin aselajeihin kuitenkin tarvitaan tietty määrä väkeä, joten kaikkia ei voi laittaa sissikomppanjaan.

Kuka oli se kuvaajaheebo aikoinaan Jyrkissä? Sillä oli jopa joku sunnuntai oma jakso, missä se sekoili ja heitti jotain läppää. Kerrankin se mainosti Jyrki-pipoa, ja mainoksen lopussa se käveli kamerasta pois päin perse paljaana. Jollain sukunimellä ne siitä aina puhu.

Sanoin kutsunnoissa toiveekseni pääsyn sissiksi, koska se tuntuu tällä hetkellä hyvältä vaihtoehdolta, mutta mikäli mieleni vielä muuttuu siellä armeijan peruskoulutuksen aikana (joka on kaikille ymmärtääkseni sama), niin kai minä voin myös vaihtaa tämän toiveeni sitten johonkin muuhun, vaikka jääkäriksi?

Toiveen voit vaihtaa, mutta sillä ei ole väliä ja pysyt siellä missä aloititkin palveluksen. Joitain poikkeuksia toki on, kuten erikoiskoulutukset.

Kuka oli se kuvaajaheebo aikoinaan Jyrkissä? Sillä oli jopa joku sunnuntai oma jakso, missä se sekoili ja heitti jotain läppää. Kerrankin se mainosti Jyrki-pipoa, ja mainoksen lopussa se käveli kamerasta pois päin perse paljaana. Jollain sukunimellä ne siitä aina puhu.

Yli-Tornio?

Saatto olla hyvinkin..

ylitornio_i.jpg

Itse pyrin pitämään sopivan kokoista naulaa mukana silloin kun tankki vielä oli 75 litran vetoinen. Nykyisessä autossa on enää 45 litran tankki, sen jaksaa odotella kahvan varressakin kiinni. Varsinkin kun dieselipumppu tuntuu yleensä olevan bensasellaista nopeampi.

-k

Ainakin Nesteen kylmäasemilla on dieselpumpuissa 'kuorma-autonappi' jota painamalla pumppausnopeus on huomattavasti nopeampi. 55 litran tankki täyttyy hetkessä.

Toi jannu menis ihan täysin Hynysestä Hynysen paikalla!:D

Ainakin Nesteen kylmäasemilla on dieselpumpuissa 'kuorma-autonappi' jota painamalla pumppausnopeus on huomattavasti nopeampi. 55 litran tankki täyttyy hetkessä.

Juu, niin on. Taitaa olla muistaakseni 75l/min se vauhti. Ihan niin kiire mulla ei kuitenkaan ole, tulee meinaan perkuleesti vaahtoa tankilliseen.

-k

Tonttu luki uudestaan mutta ei tajua :confused:
Kyseessä ei ole henkilöauto vaan mopo edelleen.

Lue se suoraan AKEn sivuilta, niin ei tartte täällä arvailla:

http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Polttoainemaksu/

Lainaus:
"Lievemmin verotetun tai verottoman polttoaineen – esimerkiksi kevyen polttoöljyn – käyttäminen ajoneuvossa on kiellettyä. Polttoainemaksu kannetaan tällaisen polttoaineen käytön estämiseksi. Lievemmin verotetun tai verottoman polttoaineen käytöstä on ilmoitettava Ajoneuvohallintokeskukselle ja maksettava polttoainemaksu, jonka suuruus on autoilla 330 – 1 500 euroa/päivä ja muilla ajoneuvoilla 100 – 670 euroa/päivä."

Ei sanota erikseen mitään ajoneuvon tyypistä, vaan "polttoöljyn käyttö ajoneuvossa on kielletty". Jos nyt oletetaan, että mopoauto ei ole yllä mainittu auto, on polttoainemaksu muilta ajoneuvoilta silti vähintään 100e/pvä, joka siis narahdettaessa maksetaan korotettuna oletuspäiviltä.

Tuo polttoainemaksu on maksu, jonka maksaisit laillisesta löpöllä ajamisesta. Saa aika pirusti rallata, että säästöä tulee 100 euroa päivässä, jolla siis pääsee vasta omilleen. Olettaen, että mopoautolla se maksu olisi tuo alin.

-k

Kuka oli MoonTV:llä sellainen rasittavan oloinen silmälasipäinen tyyppi joka teki jonkin sortin matkailuohjelmaa jossakin vaiheessa?

Tulee puusepältä tv-taso ja siihen tulee liukuovet. Mistä löydän upotettavaa liukuoven kiskoa jossa uraleveys on n. 4,5mm? Alas tulisi alukisko ja ylös valkoinen muovinen kisko.

Kyllä jalat maassa on vähän eri asia mun mielestä.

Jalat maassa = yleensä suomalaiset urheilijat antavat aikalailla jalat maassa kuvan ainakin tv-haastatteluissa: "parhaani teen, katotaan mihin se riittää" Suomalainen mentaliteetti yleensäkin. Jos ei ole nöyrä, katotaan pahalla.
Ei jalat maassa = Vaikka jotku ulkomaalaiset kamppailu-urheilijat jotka uhoaa lehdistötilaisuuksissa.
Minun käsitykseni on hieman erilainen.
Mielestäni henkilö jolla ei ole jalat maassa on ns. taivaanrannan maalari/haihattelija/unelmoija, mutta ei mitenkään ylimielinen.
Henkilö, jolla on jalat maassa on harkitseva realisti, joka ei poukkoile ympäriinsä ja elä pilvilinnoissa.

Sinun näkemyksesi ei jalat maassa tyypistä on siis hieman negatiivisempi kuin minun.

Back
Ylös Bottom