Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Ensimmäinen Aasian reissu olisi tiedossa ja tarkotus olisi viettää noin viikko Thaimaassa joulukuun puolivälissä. Bangkokissa 4 yötä ja sitte jossain biitsilla 3. Mikähän olisi hyvä paikka biitsilomalle jossain suht Bangkokin lähistöllä? Mitkään hirveät bilemestat ei kiinnosta eli mahdollisimman rauhallista ja idyllistä paikkaa haen, jos sellaista nyt on. Onko Hua Hin mistään kotosin?

Tarkotus oli lentää BKK:sta Kuala Lumpuriin, mutta nyt on alkanut kutkuttamaan ajatus bussimatkasta Kuala Lumpuriin. Onko hajua kauanko moinen matka kestää? Tuossa vaihtoehdossa on se hyvä puoli että olisi noita saaria matkan varrella niin voisi viettää jollain niistä rantalomaosuuden.
Jos suomea puhuvat tarjoilijat ja Rami tanssittamassa tanssimusiikin tahtiin ja suomalainen ruoka on idyllistä niin mene Hua Hiniin.

7 päivää koko loma ja siitä vuorokausi bussissa Kuala Lumpuriin? Ei.
Sinuna menisin Bangkokista rauhallisuutta hakemaan Ko Samet -saarelta.

Hua Hin:
huahin_tanssit.jpg

Ensimmäinen Aasian reissu olisi tiedossa ja tarkotus olisi viettää noin viikko Thaimaassa joulukuun puolivälissä. Bangkokissa 4 yötä ja sitte jossain biitsilla 3. Mikähän olisi hyvä paikka biitsilomalle jossain suht Bangkokin lähistöllä? Mitkään hirveät bilemestat ei kiinnosta eli mahdollisimman rauhallista ja idyllistä paikkaa haen, jos sellaista nyt on. Onko Hua Hin mistään kotosin?
Hua Hin ei ole minulle tuttu, mutta Bangkokin lähellä on Koh Samet. Itse olen siellä nyt kaksi kertaa viettänyt kolme yötä.
Matka kestää noin 3½ tuntia + lautta ~30 min. Voi mennä joko bussilla Ekkamain bussiasemalta (etelän linjat) joka maksaa noin 6 euroa sisältäen menopaluu lautan. Paluu bussi on noin 3½ euroa.
Vaihtoehtoisesti minibussi joltain tour-firmalta Khao San roadilla joka maksaa noin 12 euroa meno-paluu sisältäen lautan. Erona se että Ekkamailla ei tarvitse mitään varata ja lähteä voi tunnin välein, Khao San matkat pitää varata.
Koh Samet on aika suosittu paikallisten keskuudessa, joten viikolla on paras mennä (jos mahdollista...). Viikonloppuisin voi olla halvemmat majoitukset jo täynnä perjantaina iltapäivällä. Viikolla on joissain paikoissa suuretkin alennukset.
Rantoja on moneen lähtöön, enemmän ja vähemmän rakennettuja. Ei ole mikään bilemesta, mutta muutama yökerho löytyy jos etsii.

Siellä kannattaa ensin ottaa yksi yö jonka jälkeen käy skootterilla tai mönkijällä tutustumassa muihin rantoihin, joista sitten valitsee mieluisensa kahdeksi viimeiseksi yöksi. Hyvä majoituksen saa alkaen ~14-20 euroa yö, mutta viikolla hinnat on matalemmat. Koh Samet on oikeastaan suht. kallis saari verrattuna muihin kohteisiin. Ei se nyt kallis ole jos suomalaisena ajattelee, mutta esim. itse olen täällä 5-10kk joten vaikka 4 euroa lisää huoneeseen on jo paljon.

Koh Samet:
http://wikitravel.org/en/Koh_Samet

No niin, varmistunut helmikuuksi lähtö, siellä sitten 3 viikkoa riekkumassa etelän saarilla ja viikon pattisrälläys. :kippis1:
Pitää nyt pari kuukautta joka päivä ahkerasti ebookersia bongailla, jos löytyisi kohtuuhintaan liput, 890e paras tällä hetkellä.

Kiitoksia vinkeistä Huppe ja TML.

Koko loma on toki reilu kolme viikkoa josta viikon verran thaikuissa. Mutta ehkäpä se vuorokauden bussimatka ei niin kovasti kuitenkaan houkuttele, joten taidanpa jättää väliin.

Huahini ei kyllä Hupen kuvauksen mukaan ole se mesta minne haluan. Tuo Sametti vaikuttaa juuri siltä mitä haen, joten taidanpa suunnata sinne.

Ollaan vaimon kanssa mietitty lähtöä Thaimaaseen joulukuussa(lähtö aikaisintaan 23.12,paluu viimeistään 4.1),mutta jo pelkät lennot tuntuu olevan 1500/lärvi.Mistä noita lentoja kannattaa metsästää? Hupen valokuva on kyllä aika mainio,emme taida mennä ainakaan Hua Hiniin...

Ollaan vaimon kanssa mietitty lähtöä Thaimaaseen joulukuussa(lähtö aikaisintaan 23.12,paluu viimeistään 4.1),mutta jo pelkät lennot tuntuu olevan 1500/lärvi.Mistä noita lentoja kannattaa metsästää? Hupen valokuva on kyllä aika mainio,emme taida mennä ainakaan Hua Hiniin...

High seasonilla on "aina" yli tonnin lennot, kun näin myöhään on liikkeellä. Säkällä jostain matkatoimistosta saattaa saada äkkilähtöä aikasin

Sivuja:

Ebookers (.ie .com .fi .co.uk) maidenkin saittien välillä on hintaeroja
lentoyhtiöt suoraan
www.supersaver.fi
www.vertaa.fi
www.kilroytravels.fi

Tossa on noi perussivut mistä löytyy lentoja.
Kannattaa myös tsekata et lähtömaana on ruotsi tai viro. (eri maa,eri markkinat)

Huahini ei kyllä Hupen kuvauksen mukaan ole se mesta minne haluan. Tuo Sametti vaikuttaa juuri siltä mitä haen, joten taidanpa suunnata sinne.

Omasta mielestäni toi kuvas Hua Hinistä ei oikein pidä paikkaansa. Hotelli alue oli ainoa paikka missä kuulu jonkun puhuvan suomea. Tämä kyseinen Grand Sport Arena (vai mikä se oli nimeltään) oli meidän hotellin vieressä (Hua Hin Grand) ja jos ei hakemalla hae niitä paikkoja missä joku puhuu suomea, niin ei kyllä haittaa!

Itse oli pari viikkoa viime maaliskuussa Hua Hinissä eikä mitään pahaa sanottavaa! Menen koska tahansa uudestaan sinne. Ainoa miinus on tietenin se, ettei hyviä rantoja ole missä pystyy rentoutua mutta muuten huippu hyvä!

Jatkakaamme harjoituksia.......

Koh Sametilla olin viime viikonloppuna ja on aivan mieletön paikka. Tähän aikaan vuodesta ei turisteja, ilmat mitä parhaimmat ja meno on silti hyvää. Bangkokista tulee jonkun verran porukka aina viikonlopuiksi sinne rentoutumaan. Rauhassa saaa olla ja jos kiinnostaa niin suosittelen menemään siellä snorklaamaan. Itse olimme sillä Wae ding dong rannalla. Nimeä en muista koska en ks. reissulla ehtinyt selvin päin olemaan.

Hua Hinistä en tiedä, mutta Koh Samet..nam nam!

Mentiin sinne taksilla ja hain taksilla myös lisää rahaa bangkokista. Maksoin per suunta 1200-1800bathia. Mutta viimeisellä kerralla joku moponinja tuli jotain parkumaan ja sanoi että turpaan tulee jos ei makseta tonnia sille. Uhkasi "boxing boxing" jos ei rahaa tule, mutta lopputuloksena se keskittyi kuskiin ja se häipyi renkaat vinkuen pois paikalta. Kiva reissu kuskille. Ja kaiken lisäksi sama jäbä heitti mut sinne saarelle, oli töissä siinä samassa liikkeessä josta liput ostin. Niillä on kaksi paikkaa siellä Ban Penhissä; ensimmäinen on rannasta noin100m ja ensimmäinen lipunmyyntipaikka niistä kolmesta. Toinen on siellä rannalla ja melkein kello 10:ssä kun tulee pääportailta ylös niiden liikkeiden eteen. Ihan hyvä palvelu, mutta oheistoiminta sai veren kiehumaan.

Turisteihin ne ei ilmeisesti koske, koska se on pois heidän omasta liiketoiminnasta. Juu ja speedboatilla mentiin, tultiin ja vuokrattiin vielä päiväksi kun mentiin sukeltelee..Jos vaan pystyis jotenkin sanoin kuvaamaan sitä paikkaa, kuvailisin.

Koh Sametilla olin viime viikonloppuna ja on aivan mieletön paikka.
Mentiin sinne taksilla ja hain taksilla myös lisää rahaa bangkokista. Maksoin per suunta 1200-1800bathia.
Ajoit 7h matkan hakeaksesi rahaa? Aika jees...
Kasikorn-pankissa saat tilin auki ihan kun vain kävelet sisään, ei tartte maksaa vaihtopalkkioita ja kortti toimii joka paikassa. Rahat siirtyy Suomesta nettipankista 3 päivässä tilille. Halvalla olet kyydin saanut, monet saavat vain puolet tuosta matkasta tuohon hintaan. :thumbs:

Ajoit 7h matkan hakeaksesi rahaa? Aika jees...
Kasikorn-pankissa saat tilin auki ihan kun vain kävelet sisään, ei tartte maksaa vaihtopalkkioita ja kortti toimii joka paikassa. Rahat siirtyy Suomesta nettipankista 3 päivässä tilille. Halvalla olet kyydin saanut, monet saavat vain puolet tuosta matkasta tuohon hintaan. :thumbs:

Täytyy pistää mietintään toi pankkisysteemi kun oon täällä kuitenkin 3kk vielä. Vaikka ihan hyvin toikin on toiminut, että ottaa vaan seinästä rahaa.

Joo no se Koh Samet- BKK- Koh samet -matka sai vähän potkua siitä, että mun piti mennä tekee yksi tentti. Mutta sen olisi voinut jättää aika hyvin väliin. Kävin hakemassa aika ison summan rahaa kun kaikilta loppui rahat eikä kenelläkään korttia mukana. Oltiin aika pakon alla.

Ja taksista vielä; aluksi lähti 3000thb:sta ja sanoin etten maksa enempää kuin 1000thb ja loppu peleissä saatiin 1800thb:n. Ei ihan nappiin kylläkään mun mielestä mennyt mutta on aika jees mennä taksillla sinne. Vaikka se dösä nyt olis huomattavasti halvempi ja ihan menettelee muutenkin. Ja hinta oli per suunta, ei edestakaisin tms.

Takaisin Suomessa parin viikon Pattiksen keikalta ja jumalauta, että osaa syödä miestä. Täyttä parhautta kaikilta osin ko. mesta. Ihmiset erittäin ystävällisiä. Varsinkin naiset. Ei tartte farangin ihan hirveesti siellä vongata :D

Ylivoimaisesti paras loma koskaan. Mihinkään muualle ei kyllä tarvitse tämän jälkeen lomia suunnitella.

Olen vieläkin lähes sanaton.

1422116-The-main-street-in-Pattaya-0.jpg

Ylivoimaisesti paras loma koskaan

Niinhän tahtoo olla vähän kaikilla sama juttu Pattiksella...sit vaan koitat sopeutuu tänne sohjolaan vaikka saattaa olla aika ankeeta :D

Viime reissu meni Pojan kanssa (12v) kaksistaan kesäkuu thaimaassa ja niistä 2 vikaa viikkoo pattiksella ja poika hihku täsmälleen sanoilla kun sä pattiksesta ;)

Edit: uteliaisuudesta pakko kysyä niin paljo meni rahaa per päivä ja saiko sitä rahaa riittävästi sieltä?

Niinhän tahtoo olla vähän kaikilla sama juttu Pattiksella...sit vaan koitat sopeutuu tänne sohjolaan vaikka saattaa olla aika ankeeta :D QUOTE]

Kukas helvetti sitä enää pakottaa tänne takasin palaamaan? :D Meikä ainaki on vakavissaan suunnitellu häipyvänsä Thaikkulaan, ainaki 1 vuodeksi-loppuelämäksi, elelemään leveesti ja ottamaan aurinkoa. :dance2:

Nojoo, okei, teillä perheellisillä tietty voi olla esteitä mutta näin nuorena sinkkumiehenä ei ole mitään pakottavaa syytä jäädä Suomeen. Ei ainakaan meikäpojan luonteella.

Niinhän tahtoo olla vähän kaikilla sama juttu Pattiksella...sit vaan koitat sopeutuu tänne sohjolaan vaikka saattaa olla aika ankeeta :D

Viime reissu meni Pojan kanssa (12v) kaksistaan kesäkuu thaimaassa ja niistä 2 vikaa viikkoo pattiksella ja poika hihku täsmälleen sanoilla kun sä pattiksesta ;)

Edit: uteliaisuudesta pakko kysyä niin paljo meni rahaa per päivä ja saiko sitä rahaa riittävästi sieltä?

Rahaa sain menemään n. 150€/päivä ja aika surutta heitin tippiä joka paikkaan enkä aina viitsinyt ottaa edes vaihtorahoja kun kaupoilla kävin. Itse asiassa olisin päässyt tuonkin summan alle reilusti jos olisin alusta asti älynnyt tinkiä. En arvannut, että esim. Mike Shopping Mallin vaatekauppiaitten lähtöhinnoissa oli varmaan 50% ilmaa ja kunnon suomijunttina makselin kiltisti sen mitä pyydettiin. Vasta muutaman päivän jälkeen eräs paikallinen "opas" kertoi, että "juu pei tuu mutt :D" ja että kannattais ehkä vähän tinkiä :david:

Otin käteistä sen verran reippaasti mukaan, ettei ATM:llä tarttenu edes käydä.

Ei kyllä kannattaisi tonneja käteistä roudata sinne.

Luultavasti ei mutta en nyt kuitenkaan kovin montaa tonnia raahannut vaan vain 2k. Nyt tiedän kuitenkin paremmin, että ihan turha tuollaistakaan summaa sinne on raahata kunhan on kortti ja varakortti.

Itse sain kuitenkin sellaisen kuvan, että taskuvarkaudet, ryöstöt ym. ovat aika harvinaisia tapahtumia ainakin Pattiksella ja että paikka on hyvinkin turvallinen. Voin tosin olla väärässäkin mutta tällainen kuva jäi päälimmäisenä mieleen.

Luultavasti ei mutta en nyt kuitenkaan kovin montaa tonnia raahannut vaan vain 2k. Nyt tiedän kuitenkin paremmin, että ihan turha tuollaistakaan summaa sinne on raahata kunhan on kortti ja varakortti.

Itse sain kuitenkin sellaisen kuvan, että taskuvarkaudet, ryöstöt ym. ovat aika harvinaisia tapahtumia ainakin Pattiksella ja että paikka on hyvinkin turvallinen. Voin tosin olla väärässäkin mutta tällainen kuva jäi päälimmäisenä mieleen.
Heh, eli oppirahat on vielä maksamatta. Ensi kerralla sitten. :D

Back
Ylös Bottom