Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Joo oikein pahaa tekee kattoo tota kun se tyttökin on ihan lapsi vielä. Ukko on aika väsyneen olonen niissä cowboy kuteissaan. Viimeksi kun näin niin se vanha pöytäkin hajoili kesken esityksen ja ukon piti kaivaa kesken kaiken työkaluja taskusta ja korjata. Sääliksi kävi...

Ihan samanlaisia fiiliksiä herätti minussakin ko. esitys. Tiukassa on varmaan toimeentulo, kun sen aikaa mitä itse seurailin niin ei sitä tippiä kovin moni jättänyt. Surullista.

Se nukkea esittävä muija oli oikeasti tosi hyvä. Ensi kerran kun näin niin luulin sitä oikeasti nukeksi.

Pitaa tuo walking street joka ilta edes kavella paasta pahan, etta nakee millainen meno on. Aina samat katutaitelijat mm. ukko joka heiluttaa hampaillaan poytaa ja mukana tytar jolla on yliliikkuvat nikamat. Tytto on ihme asennoissa laittaa hattua paahan jaloillaan yms. Yksi esiintyjista on nainen joka on pukeutunut nukeksi ja pystyy olemaan liikkumatta pitkia aikoja, kuin patsas.

Oletko vielä siellä Pattiksella vai takaisin Suomessa?

Ostin juuri Chang-olutta. :kippis1:

Pari kuvaa Thaimaasta D.Yatekselle:

puchifa_trip13.jpg

Phu Chi Fa - Ei kovin paljoa turisteja. :D

puchifa_trip32.jpg

Automme Phu Chi Fa:n lähellä

lampang_ruuhka-aikana.jpg

Lampang

lampang_katua.jpg

Lampang - keskusta

kitchen2.jpg

Yam Muu Jang - Grillattu possusalaatti

huai_tong.jpg

Kohti Isaania

loop_south3.jpg

Huoltoasema Pohjois-Thaimaassa

Kaveri kertoi, että olisi saanut eilen tällaisen viestin Finnmatkoilta:

Finnmatkoilta kaikki Krabin 2 viikon lomat 18.11. ja 25.11. lähdöille 400e/hlö.

Toisaalta mä en kyllä itse löytänyt sieltä tollaista tietoa nopealla vilkaisulla.
Telia Soneran asiakkaana sain samanlaisen tekstiviestin.Tarkemmin kun katsoin niin 400 edessä oli miinusmerkki.

Eli taitaapi olla 400 egen alennus vain.

Ei tämmösiä pitäs täällä suomessa kattella kun tulee vaan paha mieli, ei ei ei siellä ei ole tommosta:)

Vielä tuosta Pattaya-videosta. En mä nyt tiedä, että onko se kovin hauska. Nais/seksikaupan multihuipentuma. Eikö teillä tule paha olo katsoa tuota? Äijät irstailemassa nuorten pimujen kanssa. Tulee vähän :urjo: olo.

No okei, tämä sama litania on kuultu varmaan tuhanteen kertaan (erityisesti naisten suusta), eikä kukaan ei pyytänyt mua tänne kommentoimaan. :D Täytyy kyllä sanoa, etten nyt välttämättä ole muutenkaan paras henkilö arvostelemaan, kun tuli joskus muutaman kerran itsekin hetkellisessä "mielenhäiriössä" :david: käväistyä pyörimässä vastaassa paikassa (Pattayalla en tosin ole koskaan käynyt - enkä kyllä välttämättä ole menossakaan videoiden/juttujen perusteella). Mutta siksi voinkin kommentoida, kun oon tutustunut asiaan henkilökohtaisella panoksella. :rolleyes:

No, jokainen tavallaan. Olkaa nyt sitten edes kilttejä niille tytöille. Nekin kuitenkin on ihan ihmisiä.

Vielä tuosta Pattaya-videosta. En mä nyt tiedä, että onko se kovin hauska. Nais/seksikaupan multihuipentuma. Eikö teillä tule paha olo katsoa tuota? Äijät irstailemassa nuorten pimujen kanssa. Tulee vähän :urjo: olo.

No okei, tämä sama litania on kuultu varmaan tuhanteen kertaan (erityisesti naisten suusta), eikä kukaan ei pyytänyt mua tänne kommentoimaan. :D Täytyy kyllä sanoa, etten nyt välttämättä ole muutenkaan paras henkilö arvostelemaan, kun tuli joskus muutaman kerran itsekin hetkellisessä "mielenhäiriössä" :david: käväistyä pyörimässä vastaassa paikassa (Pattayalla en tosin ole koskaan käynyt - enkä kyllä välttämättä ole menossakaan videoiden/juttujen perusteella). Mutta siksi voinkin kommentoida, kun oon tutustunut asiaan henkilökohtaisella panoksella. :rolleyes:

No, jokainen tavallaan. Olkaa nyt sitten edes kilttejä niille tytöille. Nekin kuitenkin on ihan ihmisiä.

Uskaltaisin väittää, että alleviivattu kohta ei pidä lainkaan paikkaansa jos naiskaupalla tarkoitat paritusta. Paikalliset tytöt tekevät työtänsä baareissa ja goukkareissa täysin vapaaehtoisesti eikä kukaan heitä pakota niissä työskentelemään. Verrattuna "normaaleihin" töihin em. kuukausiliksat ovat moninkertaiset, jonka takia he niihin hommiin menevät.

Lisäksi koko scene on todella paljon inhimillisempi ja tunnelma rennompi kuin esim. Euroopan tai itä-blokin maiden vastaava, koska siihen ei liity mitään paritusta ym. rikollista. Ero on tosiaankin kuin yöllä ja päivällä. Hankala pukea sitä tässä sanoiksi; se on itse nähtävä ja koettava.

Tämä näkyy myös likkojen käyttäytymisessä asiakkaiden seurassa. Ainakin ne, joiden kanssa itse juttelin, olivat erittäin mukavia ja avoimia ja kertoivat itsestään, perheestään, harrastuksistaan jne. Lisäksi pienenä yksityiskohtana pistin merkille, että he katsoivat aina suoraan silmiin kun juteltiin eivätkä koskaan kääntäneet katsettaan pois. Hyvin poikkeuksellista IMO.

Tämä näkyy myös likkojen käyttäytymisessä asiakkaiden seurassa. Ainakin ne, joiden kanssa itse juttelin, olivat erittäin mukavia ja avoimia ja kertoivat itsestään, perheestään, harrastuksistaan jne. Lisäksi pienenä yksityiskohtana pistin merkille, että he katsoivat aina suoraan silmiin kun juteltiin eivätkä koskaan kääntäneet katsettaan pois. Hyvin poikkeuksellista IMO.
Eli hyviä huoria, no sittenhän asia on ok.

huppe sanoi:
Pari kuvaa Thaimaasta D.Yatekselle
Kehitysmaa mikä kehitysmaa.

Parin baarin terassit vielä:

rca5.jpg

rca1.jpg

rca4.jpg

Ihan normipaikkoja, bisse 2-3egee jne. Esiintyjinä mm. Paul Van Dyk ja muita tuntemattomia kehitysmaan esiintyjiä.

Hifikauppojakin on, tässä yhden esittelysetti, hintaa taisi olla jotain 200.000e? En muista mutta paljon ja kauppa kävi...

mcintosh.jpg

No kyllähän tätä vielä kehitysmaaks voi sanoo, ihan huolella. 10-vuotta kaikessa (rakentaminen, asuminen, elektroniikka) esim. Suomee jäljessä. Rahalla tietysti saa mitä vaan, mutta noin yleisesti. Ja onhan toi esim. Phuketissa Patong Beachin Banglan (katu) touhu mitä on. Ei siinä, ettenkö kuitenkaan diggais tästä maasta. Hitusen liian kuuma tämmösselle jääkarhulle. Ruoka on maittavaa ja onhan täällä halpaakin. Tosin pystyy myös elämään kalliisti.

5.9 saavuttiin Bangkokiin ja oltiin siellä pari päivää. Sitten tultiin Phuketiin ja vuokrattiin kämppä (villa, kallis, 4 kerroksinen arviolta 300-400m2, uima-allas, oma siivooja, 5 min ajomatkan päässä Patongista. Hintakin tosin suolanen 3000e / kk). Vajaa 3 viikkoo jäljellä. 11.11 lähtee tää kämppä alta. Tarkotus olis suunnata kohta Singaporee & Macaoo tossa varmaankin 18-19 pvä. Ehkä myös käydää päivän vierailulla Hong Kongissa. Rahaa tähän vajaan 3kk reissuun tuli / tulee meneen varmaan 10.000e, mutta rahaa se vaan on.

Phuketissa nyt ei hirveesti olla mitää tehty, kuha vähä kierrelty näitä "kaupunkeja" ja rantoja. Perus chillailuu. Elämistä, ei niinkään matkailua.

Mikä täällä sitten on hyvää?

- ruoka
- tunnelma
- ihmiset (niin miehet kun naisetkin)
- kuumuus (jos diggaa)
- ukkoset on huikeita
- vesisateet on rankkoi ja kivoi
- halpaa
- alkoholi
- ystävällisyys
- mopot
- tietty lepposa musiikki

Mikä sitten huonoo?

- kuumuus (ainakin mulle)
- musiikki (ei metallikulttuuria juurikaan)
- liikenne (välil seo vähä mitä o)
- järjestelmällisyys kaikessa (välillä kaipaa Suomea)
- rantakulttuuri (paikalliset ei halua ruskettua enempää)

Lento takas Suomeen 26.11 ja sitten luultavasti olo on aika tyhjä. Saattaa mennä kuukaus, että myyn kaikki tavarani broidille ja lähen takas tänne pidemmäks aikaa, tai sitten jään Suomeen... aika näyttää.

Siistei kuvii Hupelta.

No kyllähän tätä vielä kehitysmaaks voi sanoo, ihan huolella. 10-vuotta kaikessa esim. Suomee jäljessä.
Niin, jos katsoo asiaa vain turistina ja kiinnittää huomiota sähköjen vetoon ja katujen kunnossapitoon.
Jos kehityksestä jäljessäoleminen tarkoittaa esim. sitä että kadulla saa paistaa (herkullista) ruokaa ja sen saa syödä siellä mihin aikaan tahansa niin kai se sitten on kehityksestä jäljessä. Eikös Suomessa kielletty safkan syöminen yö-aikaan esim. kebab-mestoissa?

Thaimaassa omien kokemusten mukaan:

+Terveydenhoito on huippuluokkaa ja naurettavan halpaa + nopeaa
+Julkinen liikenne on huippuluokkaa, eikä pummilla voi matkustaa (suomessa uudistellaan vain matkakortteja joista ei ole mitään hyötyä kenellekään)
+Autokanta on uutta
+Bensa on halpaa
+Luxus-kauppoja, rafloja, taloja on joka puolella, ainakin Bangkokissa
+Kännykkäverkko on koko maan kattava, 100% toimiva (toisin kuin esim. Saksassa)

-Jätehuolto on täysin onnettomalla tasolla
-Kierrätystä ei harrasteta juuri lainkaan
-Katuja ei pidetä kunnossa lainkaan eikä niitä juuri edes siivota, kunnollisia kävelyteitä ei ole
-Sosiaaliturvaa ei ole, jos ei ole rahaa maksaa niin olet omillasi
-kostea ilmasto vaurioittaa asuntoja nopeasti
-maa on korruptoitunut, rahalla onneksi selviää aina, poliisit pitävät ratsioita silloin kun heillä on rahat lopussa ja tuona päivänä KAIKKIA sakotetaan.
-"mai pen rai" -asenne, eli hällä väliä, mistään ei välitetä, mitään ei tahdota tehdä, ihmiset vain laiskottelevat ja heittelevät roskia ympäriinsä, käytös on kuin apinatarhassa + ihmiset ajavat kännissä autoillaan/mopoillaan.
-vesihuolto, esim. sateen sattuessa kaduilla on Bangkokissakin 50cm vettä ja sähköt katkeavat lähes koko kaupungista.

Tuossa nyt muutama kohta mitä tuli mieleen.

EDIT: Muokkasit viestiä tässä välissä. Olet oikeassa että Suomen rakennustekniselle laadulle tuskin vetää vertoja mikään maailman maa. :thumbs:

Jees. Asiapuhetta, juurikin näin. Mopoilla muuten saa laillisesti ajaa kännissä, autolla taas ei :)

Kännykkäverkko on ehkä koko maan kattava, mutta monesti kyllä puhelut tuppaa pätkimään ja jopa katkeemaan, ainakin tietyissä paikoissa. Silti ihan kiva verkosto, ei siinä mitään. Yksi iso miinuspuoli on nettiyhteydet, aina saa pelätä pahinta. Varsinkin kun itsellä on elanto kiinni netissä, niin vähän joutuu jännittää aina. Jossain paikoissa hyvät, mutta useemmissa aika huonot. Rahalla tietysti saa, mutta noin yleisesti. Tota kierrätysjuttua oon miettiny tosi paljon, en voi käsittää ettei juuri minkäänlaista esim. lasipullo / tölkkikierrätystä ole.

Ehkä kehitysmaa on kuitenkin vähän liian radikaali ilmaisu, mutta kuitenkin huippumaita perässä aika pitkälti.

Mulla on tossa Honda Click, joka kulkee 80km/h, vaikka itellä on painoo 120kg. Ihan kiva normaaliks "mopoks". Ja tossa ykspvä nähtii joku hullu känniläinen Thaimaalainen joka paino kurvissa ohi mopolla meidän autosta tosi nopeesti, vaikka ajettiin n. 75 km/h (eli se paino jotain 100km/h). Ilmeisesti kännissä, kun ei keskittyny hirveesti ajamiseen. Piittaamattomuus tietyissä asioissa on todellakin pahe täällä, muuten ystävällisyys ja auttamisenhalu on aivan uskomattoman hienoa. Koitankin ite myös auttaa täällä mahdollisimman hyvin kaikkia (esim. tipata). Lisäks jännä asia on, että kuskilla pitää olla kypärä, mutta muulla perheellä ei. Välillä kun näkee niitä, että 5 jannua on saman mopon kyydissä. Kai se raja johonkin on vedettävä siinäkin sitten. :)

Mitenkas toi Koh Lipen saari? Kenellakaan omakohtaisia kokemuksia? Itse tulin juuri Penangilta Langkawiin, tarkoituksena jatkaa matkaa Thaimaan puolelle. Mietityttaa vaan, kun Lipella ei ole automaattia, ja rahaa pitais vaihtaa jossain, mutta missa, ja kurssi on tietenkin ihan paska.

Tota kierrätysjuttua oon miettiny tosi paljon, en voi käsittää ettei juuri minkäänlaista esim. lasipullo / tölkkikierrätystä ole.
Jep. Osin lasipulloja kierrätetään, onhan siellä esim ne pantilliset lasiputelit joissa mm. soodavettä/limpparia, nämä lähinnä ravintoloiden/paikallisten käytössä, kaupoista noita ei saa ostettua. Lisäksi kun roskikset tyhjennetään kämpistä niin joku dyykkaa ne roskikset läpi ja lajittelee muovit, lasit ja paskan erikseen, käsin. :D

Netin toimivuus on surkeaa, sateella yhteydet katkeavat, koska sähköt katkeavat aina jostain.

Jees. Asiapuhetta, juurikin näin. Mopoilla muuten saa laillisesti ajaa kännissä, autolla taas ei :)

Kännykkäverkko on ehkä koko maan kattava, mutta monesti kyllä puhelut tuppaa pätkimään ja jopa katkeemaan, ainakin tietyissä paikoissa. Silti ihan kiva verkosto, ei siinä mitään. Yksi iso miinuspuoli on nettiyhteydet, aina saa pelätä pahinta. Varsinkin kun itsellä on elanto kiinni netissä, niin vähän joutuu jännittää aina. Jossain paikoissa hyvät, mutta useemmissa aika huonot. Rahalla tietysti saa, mutta noin yleisesti. Tota kierrätysjuttua oon miettiny tosi paljon, en voi käsittää ettei juuri minkäänlaista esim. lasipullo / tölkkikierrätystä ole.

Ehkä kehitysmaa on kuitenkin vähän liian radikaali ilmaisu, mutta kuitenkin huippumaita perässä aika pitkälti.

Mulla on tossa Honda Click, joka kulkee 80km/h, vaikka itellä on painoo 120kg. Ihan kiva normaaliks "mopoks". Ja tossa ykspvä nähtii joku hullu känniläinen Thaimaalainen joka paino kurvissa ohi mopolla meidän autosta tosi nopeesti, vaikka ajettiin n. 75 km/h (eli se paino jotain 100km/h). Ilmeisesti kännissä, kun ei keskittyny hirveesti ajamiseen. Piittaamattomuus tietyissä asioissa on todellakin pahe täällä, muuten ystävällisyys ja auttamisenhalu on aivan uskomattoman hienoa. Koitankin ite myös auttaa täällä mahdollisimman hyvin kaikkia (esim. tipata). Lisäks jännä asia on, että kuskilla pitää olla kypärä, mutta muulla perheellä ei. Välillä kun näkee niitä, että 5 jannua on saman mopon kyydissä. Kai se raja johonkin on vedettävä siinäkin sitten. :)

Kyllä se kypärä kuuluu jokaisella mopon kyydissä olevalla olla. Muuten tulee sakot. Sen sijaan autossa ei takana tarvitse pitää turvavyötä. Takseissa ei taida turvavöitä takana edes olla. Olin viime keväänä auton kyydissä tullessamme maalta takaisin Bangkokiin ja karseeta vauhtia painoi kuski menemään. Poliisit sitten pysäyttivät ja antoivat sakot alinopeudesta. Sakon suuruus oli 50 bahtia eli euron :D

Kyllä se kypärä kuuluu jokaisella mopon kyydissä olevalla olla. Muuten tulee sakot.
Tuohan riippuu täysin provinssista. Bangkokissa pitää kaikilla olla kypärä. Pattayalla myös. Koh Samuilla ei kenelläkään, mutta "tarkistuspäivänä", joista äsken mainitsin, joita pidetään yleensä loppukuusta kun rahat ovat vähissä, kuskilla pitää olla kypärä.

Back
Ylös Bottom