Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Tällä hetkellä takana 6 viikkoa Thaimaassa, yksi automaatti ei suostunut toimimaan. Korttina siis Electron.

Paras on varmaan ottaa se pari sataa euroa hätävaraa mukaan jos kortti ei toimikaan jostain syystä. Tuolla kyllä selviää varmasti siihen asti että uuden automaatin löytää.

Kambodzaan en ole vielä kerinnyt, joten niiden automaateista en osaa sanoa. Laos'iin pitäisi lähteä ja kuuleman mukaan kahdesta kansainvälisestä automaatista on tietoa koko maassa :rock:

Tuolta voi kattella mistä löytyy visa automaatteja. Kambodza tai Laos ei ole yhtään. Itsellä on omassa vakkaripaikassa Filppareilla parin tunnin automatka lähimpään Visa automaattiin.

Nyt Huppe tai joku kertoo mulle, mista taalta Bangkokista loytyy joku suht rauhallinen aurinkoterassi, missa vois hengata pidemmankin aikaa, ja ehka saiden salliessa siis ruskettuakin. Vinkkeja myos Kuala Lumpurin vastaavasta mestasta otan ilomielin vastaan.

Ei siellä kyllä arska tartu... Ajele parikyt kilsaa ytimestä tonne Siam Parkkiin:
http://www.siamparkcity.com/EN/E_HOME.html

Kauhee härdelli sekin.

Muutenkin Bangkokiin kannattaa ehdottomasti tutustua autolla. Vuokraushinnat ovat halpoja (uusi automaatti-Toyota 250e/kk) ja omavastuut pieniä. En kyllä itse mällännyt kertaakaan, helppo siellä on ajella. Ehkä mukavin kaupunki ajella missä olen koskaan ajanut, kunhan muistaa vältellä ruuhka-huippuja. Rohkeasti vain kaikille pikkukujille ajelemaan, siellä saattaa tulla vastaan vaikka norsu :)

Me vuokrattiin täältä Avikselta täysin ilman omavastuu-osuutta. Tuulilasi meni paskaksi, ei tarvinnut maksaa.
http://www.avisthailand.com/home/promotion2xx.htm

Oolrait. Pidetaan mielessa. Missapain muuten, Huppe asuitte? Onhan taalla varmasti aika lailla nahtavaa, mutta itse "keskusta-alue" on tullut nyt kolmannella Bangkokin reissulla jo tallattua.

Oolrait. Pidetaan mielessa. Missapain muuten, Huppe asuitte? Onhan taalla varmasti aika lailla nahtavaa, mutta itse "keskusta-alue" on tullut nyt kolmannella Bangkokin reissulla jo tallattua.
Me asuttiin Asokilla, sen korkean talon takana olevalla soi 16 kujalla. Meidän talo oli tuo matala noin 30-kerroksinen talo.

talo_puistosta_katsottuna.jpg

Niin ja monethan kuvittelevat että Bangkok on liikennehelvettiä vailla vettä ja rauhaa. Me asuimme siis järven rannalla ydinkeskustassa, josta tulikin mieleen että mene sinne vetämään lonkkaa päiväksi!
Kyseessä siis Queen Sirikit Convention Centerin vieressä oleva Lake Ratchada, Benjakitti Parkissa, Ratchadapisek-tien vierellä. BTS: Asok, MRTA: Sukhumvit tai QSCC

Tuolla voi vuokrata fillareita, polkuveneitä tai sitten esim. juosta/rullaluistella hyvää tietä järven ympäri:

benjakitti_park5.jpg

Kuvassa kävelytie, fillareille/luistelijoille on tasaista asfalttia tarjolla.

Toi Siam Park kannattaa kyllä kaukaa kiertää. Ihan kuollut mesta. Kuukausi takaperin kävin kattomassa (vielä lauantaina), eikä ihmisiä ollut kuin kourallinen. Puolet laitteista suljettuina ja ruoka ihan karseeta. En tiedä sitten onko siellä tapahtuneilla onnettomuuksilla ollut osaa koko puiston hiljenemiseen.

Noi kuvat alkaa jo nayttaa vahan fiksummilta. Ei taalla hullunmyllyssa jaksa koko ajan pyoria. Valilla olis kiva, ettei vieressa porraa tuhatmiljoonaa autoa ja tuk-tukia.

Muistelen kuulleeni jostain, että Thaimaahan ei saa tuoda maksimissaan kuin jonkun tietyn summan rahaa käteisenä. Onkohan kellään tietoa pitääkö paikkaansa?

Yritin etsiä Thaimaan suurlähetystön sivuilta infoa mutta en löytänyt mitään...

Muistelen kuulleeni jostain, että Thaimaahan ei saa tuoda maksimissaan kuin jonkun tietyn summan rahaa käteisenä. Onkohan kellään tietoa pitääkö paikkaansa?

Ei kukaan tarkista paljon on rahaa lompakossa maahan mennessä.

Ei kukaan tarkista paljon on rahaa lompakossa maahan mennessä.

Mietin vaan, että jos siellä on limitti ja tekevät jotain random -tarkastuksia... Tiedän, olen vainoharhainen mutta asia vaan rupesi vaivaamaan mieltä. Yleensä kun jossain noita random -tarkastuksia on niin minulla on paha tapa joutua niihin. Voipi johtua siitä, etten välttämättä ole maailman huomaamattomin tyyppi ruhoni kanssa könytessä... :D

Mietin vaan, että jos siellä on limitti ja tekevät jotain random -tarkastuksia... Tiedän, olen vainoharhainen mutta asia vaan rupesi vaivaamaan mieltä. Yleensä kun jossain noita random -tarkastuksia on niin minulla on paha tapa joutua niihin. Voipi johtua siitä, etten välttämättä ole maailman huomaamattomin tyyppi ruhoni kanssa könytessä... :D
Suomesta ei saa ilmoittamatta viedä euroja rajattomasti ulkomaille. Tullin sivuilta löytynee rajoitukset, jotenkin muistelen että se oli luokkaa 50000e. Thaimaan päässä niitä ei kiinnosta kuin huumeiden tuonti (en suosittele koittelemaan)

vois suositella mulle jotain hyvää hostellii bangkokista? minnepäin kantsii suurinpiirtein mennä ettii yösijaa pariks yötä? olisko sukhumvitilla asiallista?
mites jos tonne MBK:lle haluu mennä skytrainilla niin mikä pysäkki on lähin?
huppe varmaan myös tietää tosta lumphinista kun on asunut vissiin lähellä sitä? saako sieltä kulmilta nyrkkeily kamaa?

vois suositella mulle jotain hyvää hostellii bangkokista? minnepäin kantsii suurinpiirtein mennä ettii yösijaa pariks yötä? olisko sukhumvitilla asiallista?
huppe varmaan myös tietää tosta lumphinista kun on asunut vissiin lähellä sitä? saako sieltä kulmilta nyrkkeily kamaa?

En ole vielä Bangkokissa käynyt, mutta käsittääkseni MBK:lla on oma skytrainpysäkki.

Onneksi tuo käymättömyys korjataan kuukauden päästä :)

National Stadium on tuo MBK:n pysäkin nimi ja laiturilta pääsee suoraan MBK:hon.

MBK:lle pääsee kätevästi ainakin Siam Centerin pysäkiltä kun tulee On Nutilta päin.
Nyrkkeilykamaa saa Lumpinilta. Mene siihen stadionille, ne liikkeet on auki aamusta iltan ja tiistai, perjantai ja lauantai on niitä päiviä jolloin on porukkaa enemmän. Myös sisällä stadionilla on yksi liike, ulkona on päivästä riippuen noin viisi liikettä ja kulman takana poispäin puitolta on myös yksi. ELi siis heti stadionin kulman takana. Twins ja King vahvasti edustettuna. Fairtexia en oo nähnyt siellä kauheasti. Kingin liikkeestä saa alennusta vasta 5000thb:n kohdalla (5%) ja 10 000thb saa 10%. Muut liikkeet mahdollisesti antaa enemmän alennusta. Hintataso on aika kuluttajaystävällinen.
Jos menet katsomaan matseja ja otat vip-paikan niin saatat saada paikallisen muidun siitä mukaan jos haluat ostella jotain kamaa sieltä, meille tarjottiin apua nyrkkeilykamojen ostoon mutta ei nähty tarpeelliseksi. Olisi voinut saada kyllä halvemmalla.

Ensimmäinen Aasian reissu olisi tiedossa ja tarkotus olisi viettää noin viikko Thaimaassa joulukuun puolivälissä. Bangkokissa 4 yötä ja sitte jossain biitsilla 3. Mikähän olisi hyvä paikka biitsilomalle jossain suht Bangkokin lähistöllä? Mitkään hirveät bilemestat ei kiinnosta eli mahdollisimman rauhallista ja idyllistä paikkaa haen, jos sellaista nyt on. Onko Hua Hin mistään kotosin?

Tarkotus oli lentää BKK:sta Kuala Lumpuriin, mutta nyt on alkanut kutkuttamaan ajatus bussimatkasta Kuala Lumpuriin. Onko hajua kauanko moinen matka kestää? Tuossa vaihtoehdossa on se hyvä puoli että olisi noita saaria matkan varrella niin voisi viettää jollain niistä rantalomaosuuden.

Back
Ylös Bottom