Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

TÄRKEÄÄ!!! Tarvitaan varma vastaus! Eli onko Tallinnassa kaupat avoinna 1.11, kun Suomessa on joku pyhäpäivä?? Onko Virossa pyhäpäivä vai tavallinen lauantai?
Tässä noita virolaisia juhlapäiviä ainakin. En sitten tiedä onko miten kaupat auki kyseisinä päivinä. 1.11. ei ainakaan tuossa listassa ole.

KANSALLISET JUHLAPÄIVÄT
1.tammikuuta, uudenvuodenpäivä
24.helmikuuta, itsenäisyyspäivä
14.maaliskuuta, äidinkielenpäivä
13.huhtikuuta, pitkäperjantai
15.huhtikuuta, pääsiäinen
1.toukokuuta, vappu
23.kesäkuuta, voitonpäivä (vuoden 1919 Võnnun taistelun muistopäivä)
24.kesäkuuta, juhannus
20.elokuuta, uudelleen itsenäistymisen päivä
25.joulukuuta, joulupäivä
26.joulukuuta, Tapaninpäivä

Voisin lisätä lisäkysymyksen, mitkä on ikärajat virossa alkoholin suhteen?
Saat ostettua sieltä mitä vaan mistä vaan, jos sitä mietit :D

luin kuntosali&fittnes-lehdestä Hulkin jutun vetävien yläkropan lihasten treenaamisesta. Olikoha tämä pakkiksen hulkki joka sen tehnyt? Jos on niin onko tää joku jaksottainen juttu et ens kerral sais samanlaisia ohjeita joillekki muille lihaksille?

luin kuntosali&fittnes-lehdestä Hulkin jutun vetävien yläkropan lihasten treenaamisesta. Olikoha tämä pakkiksen hulkki joka sen tehnyt? Jos on niin onko tää joku jaksottainen juttu et ens kerral sais samanlaisia ohjeita joillekki muille lihaksille?

Sama mies. Eräältä suomalaiselta lisäravinnefirman sivuilta noita löytyy lisää (suoraa linkkiä ei kait saa laittaa...).

Pystyykö verotodistusta tilaamaan netistä? Jos pystyy, niin mistä?! Oon (omasta mielestäni) kolunnut koko vero.fi sivut enkä löydä mistääään. :(

EDIT: tarttisin vissii viel 2006 vuoden verotiedot, en kyl ymmärrä miks multa ei pyydetty uusimpia.

Pystyykö verotodistusta tilaamaan netistä? Jos pystyy, niin mistä?! Oon (omasta mielestäni) kolunnut koko vero.fi sivut enkä löydä mistääään. :(

EDIT: tarttisin vissii viel 2006 vuoden verotiedot, en kyl ymmärrä miks multa ei pyydetty uusimpia.

2006 on viimeisin vahvistettu? 2007 on vielä meneillään tuo palautus/vähennys/kuitinselvitysruljanssi, joten sitä ei lasketa. Jos olet hukannut, voi tilata, mutta se maksaa jotain aivan älytöntä. Joskus sellaisen jouduin hankkimaan, mutta taisin kyllä soittaa sinne.

Hakusanalla verotustodistus ensimmäinen hakutulos johtaa tänne.

Kuten Ultimecia jo kertoi, soittamalla saa tilattua. 2007 verotus päättyy tosiaan vasta 31.10. joten nyt on saatavilla 2006 verotustodistus.

Mistähän sais mansikoita Helsingin keskustasta tai lähettyviltä? Onko Stockmannilla? Ruoholahden kitumarketissa ei ollut.

Tarve olis, silläkin uhalla että ne on nyrkin kokoisia, kiinalaisia ja maistuu kuitenkin ihan pahvilta.

Minkä ihmeen takia muuttolinnut tulee takaisin etelästä? Jos itse pääsisin suomesta tuollaisena höyhenkasana kanarialle niin aika hiljaista olis takaisin tulon kanssa.

Minkä ihmeen takia muuttolinnut tulee takaisin etelästä? Jos itse pääsisin suomesta tuollaisena höyhenkasana kanarialle niin aika hiljaista olis takaisin tulon kanssa.

Rupes oikein itseäkin mietityttämään tämä :)

Wikipedia vastaa ainakin osittain:

Muuttolinnut viettävät tyypillisesti kesän lähellä napa-alueita, joissa taistelu reviireistä ja ravinnosta ei ole niin kiivasta kuin etelämpänä. Myös pitkä valoisa aika on merkityksellinen: monen lajin poikaset eivät kestäisi ruokkimatta tropiikin 12 tunnin yötä.

Puhkaise niin että sieltä tulee ne nesteet pihalle. Mutta älä revi sitä pintaa siitä irti. En tiedä tulisko näin toimia mutta ainakin mulla on rakot parantuneet nopeimmin tuollatavalla.

Ja kuten alla jo viisaammat neuvoivatkin, ei kannata puhkaista:D

Ei kannata puhkasta, rakko pitää puhtaana

Rakon puhkaseminen/ei puhkaseminen on sellainen kysymys mihin ei ole yhtä vastausta. Vastauksia on melkein yhtä monta kuin vastaajiakin.

Itse revin ne vähän tapauskohtaisesti. Iso pinkeä kupla -> teen reiän ja päästän nesteet pihalle. Pienen nestekuplan annan olla.

Millä saan Adidaksen Superstarit taas valkoiseksi? Kärki on jotain kumia ja "kellastunut"

Back
Ylös Bottom