Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Olen tässä parin viime päivän aikana huomannut, että tuossa n. 22-00 aikoihin ulkona näyttää olevan paljon pimeämpää kuin esim tässä puoli kolmen aikoihin. Mistähän mahtaa johtua?
Iltayöstä on monesti pilvisempää ja sitten myöhemmin pilvet häviävät ja etenkin näin täydenkuun aikaan kuu pääsee möllöttämään sieltä taivaalta täydellä teholla. Siinä vastaus.:)

Itse en ole huomannut yöllä suurempia pimeyden vaihteluita ja teen kuitenkin pelkkää yövuoroa. Toisaalta palloilen täällä kyllä niin unissani, etten huomaisi vaikka taivas putoaisi niskaani.:rolleyes:

Tarkoitetaanko kokonaisansiolla nettotuloa?
Olen siinä uskossa että brutto, eikä pelkkää peruspalkkaa vaan mahdolliset ylityö- ym. lisät päälle.

Iltayöstä on monesti pilvisempää ja sitten myöhemmin pilvet häviävät ja etenkin näin täydenkuun aikaan kuu pääsee möllöttämään sieltä taivaalta täydellä teholla. Siinä vastaus.:)

Itse en ole huomannut yöllä suurempia pimeyden vaihteluita ja teen kuitenkin pelkkää yövuoroa. Toisaalta palloilen täällä kyllä niin unissani, etten huomaisi vaikka taivas putoaisi niskaani.:rolleyes:

Oikea vastaus on kyllä se, että on täysikuun aika, ja illalla kahdeksan aikaan kuu ei ole vielä ehtinyt nousta riittävän korkealle valaistaakseen maisemaa.

tuliko kaikille viesti Mikeltä tänne kirjauduttuessa että spämmiviesteihin ei vastata ja jos ei tehoa niin bannia?

TÄRKEÄÄ!!! Tarvitaan varma vastaus! Eli onko Tallinnassa kaupat avoinna 1.11, kun Suomessa on joku pyhäpäivä?? Onko Virossa pyhäpäivä vai tavallinen lauantai?

Mitä messinkihylsylle tapahtui ku siitä tuli melkein kuparinvärinen?
Kyllä messinkikin hapettuu. Ja kun kupari hapettuu, niin siitä tulee yleensä vihreä.

Viinanhaku reissulle lähdössä?:D

Siideriä ja viinaa ostetaan kyllä auto täyteen, samalla kun siellä käydään :)

Siis hapettunut messinki näyttää kuparilta? Tuo on erittäin tummanruskea.
Niinku tällanen?:

Pinssi_SR2-messinki.jpg

Aika lähelle kyllä, mutta tuo näyttää jo melkein ruosteiselta. Enemmän kuparin värinen kuin tuo.
No, se väri voi olla kiinni hapettumisasteesta ja siitä missä suhteessa siinä on kuparia ja sinkkiä. Ei ihme jos näyttää kuparilta, koska se sitä suurimmaksi osaksi on.;)

edit. ja ruostuminenhan on hapettumista..

TÄRKEÄÄ!!! Tarvitaan varma vastaus! Eli onko Tallinnassa kaupat avoinna 1.11, kun Suomessa on joku pyhäpäivä?? Onko Virossa pyhäpäivä vai tavallinen lauantai?

Voisin lisätä lisäkysymyksen, mitkä on ikärajat virossa alkoholin suhteen?

Back
Ylös Bottom