Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Löytyypi kysymyskin: Rypsäri on siis hyvä lisäproteiinin lähde? Miten se kannattaa nauttia? Aamuin illoin ja miten menee helpoiten alas?

Rypsiöljy on hvyä lisäkalorien lähde, nimittäin ruokalusikallisessa on tuollaiset reilut 100 kcal. Lisäksi rypsiölystä saa (hyviä) tyydyttymättömiä rasvoja, jotka ovat tärkeitä elimistölle. Kannattaa nauttia illalla, suoraan mitasta äänen suuntaan ja vettä päälle.

Rypsiöljyn lisäksi oliiviöljy on varsin käypää tavaraa.

Noniin, ajattelin itsekin ruvetan käyttämään jotain ihan normaali kaupasta saatavia aineita millä saisi massaa/voimaa lisättyä, eli mitä kannattaisi ostaa ja millon sitä pitäisi vetää naamaan? :hyper:

Noniin, ajattelin itsekin ruvetan käyttämään jotain ihan normaali kaupasta saatavia aineita millä saisi lihasta lisättyä, eli mitä kannattaisi ostaa ja millon sitä pitäisi vetää naamaan? :hyper:
Palautusjuomalla pärjää hyvin ensi alkuun.

Osta:

- Maltodekstriiniä
- Protskuisolaattia
- Kreatiinia

Vedä heti treenin perään n. 30g protskujauhoa, jokunen kymmenen grammaa maltoa ja 5g kreatiinia tiivistemehun ja veden kanssa huiviin.

Palautusjuomalla pärjää hyvin ensi alkuun.

Osta:

- Maltodekstriiniä
- Protskuisolaattia
- Kreatiinia

Vedä heti treenin perään n. 30g protskujauhoa, jokunen kymmenen grammaa maltoa ja 5g kreatiinia tiivistemehun ja veden kanssa huiviin.
Paljonko vettä jauhojen suhteen, mitenkä toimii maidon kanssa?
Ainiin ja, paljonko on yksi tl grammoina?

Paljonko vettä jauhojen suhteen, mitenkä toimii maidon kanssa?
Ainiin ja, paljonko on yksi tl grammoina?
Älä laita palkkariin maitoa ainakaan jos ostat jotain kallista heraisolaattia. Meneepi se nopean imeytymisen etu aivan hukkaan kun toi maito hidastaa sitä. Mielummin ostaisin kyllä konsentraattia muutenkin jos et ole laktoosi-intolerantikko. Vettä laitat sekaan sen verran kun haluat. Jotkut tykkää litkummasta ja jotkut jöötimmästä tavarasta. Kukkura teelusikallinen esim. kreatiinia painaa noin 5g.

Joo kananmunat on ihan hyvä lisä vielä tohon, mutta niiden lisäksikin kannattais vielä ottaa vaikka (kylmäpuristettua) rypsi tai -oliiviöljyä.
Ja sitten vielä treenin jälkeen kannattais ottaa vaikka maltoa ton protskun lisäks. Eli ottaa se malto+hera-juoma heti salitreenin päätyttyä. Jonka jälkeen vasta toi päivällinen, kun pääset kotiin salilta.

joo maltoa vedän, mut toi hera ei mee koska on toi hyla tauti :( mut kiitos kummiski:dance:

Mitä ravinnetta suosittelette palkkariin Evolution Creatinen ja UFS malton lisäksi? Varmaan joku perus hera olis passeli? esim. UFS Whey?

Mitä ravinnetta suosittelette palkkariin Evolution Creatinen ja UFS malton lisäksi? Varmaan joku perus hera olis passeli? esim. UFS Whey?

Juu toi UFS Whey on ihan hyvä tohon. Tai muu vastaava pieruhera.

Itse suosittelen soijaprotskuisolaattia kun se on niin paljon halvempaa kuin hera ja tutkimusten mukaan yhtä tehokasta lihaskasvun kannalta. Oon kyllä aika yksin tän suositukseni kanssa tässä porukassa, mutta katotaan viiden vuoden päästä tulokset. ;)

Se on se maku eikä hinta enää tuossa kohtaa :D
Luulen, että mun makuaistissa on jotain perustavanlaatuisesti pielessä, kun mun mielestä lähes minkä tahansa mehutiivisteen kanssa toi soijaprotsku on ihan hyvää jos sitä ei lykkää liikaa suhteessa nesteeseen (jolloin siitä tulee käsittämättömän kamalaa liisterimömmöä jota ei saa kuin kakomalla alas). :urjo:

onkos aamiaiseksi hyvä tämä ravintosisällön suhteen: 2dl elovenan kaurapuuroo jossa on myös jotain hiutaleita, + pari lusikallista proteiini jauhoa :D mutta tämä on muuten kyllä hyvää mut alkaa vaan pirusti pierettämään :(

onkos aamiaiseksi hyvä tämä ravintosisällön suhteen: 2dl elovenan kaurapuuroo jossa on myös jotain hiutaleita, + pari lusikallista proteiini jauhoa :D mutta tämä on muuten kyllä hyvää mut alkaa vaan pirusti pierettämään :(

Sun kokoisena söisin lisäksi vaikka ruisleivän ja maitoa. Muuten jees.

Moomootauren, lykkää siihen kaurapuuroon myös pari ruokalusikallista rypsiöljyä. Lisäkalorit ei varmasti ole haitaksi ja rypsäri on tosi terveellistä.

Rasvaa iltapalalle :)

Olisiko jollakin antaa hyvä vinkki rasvanlähteeksi iltapalalle? Olen yleensä syönyt 30 g manteleita ja siitähän tulee 180 kcal, 22 g rasvaa, 3 g hiilaria ja 10 g proteiinia. Siispä, millaisesta annoksesta saisin samanlaiset ravintoainesuhteet: vähän hiilaria, rasvaa paljon ja proteiinia keskivertaisesti. Öljyä johonkin sapuskaan, mutta mihin? ;)

Olisiko jollakin antaa hyvä vinkki rasvanlähteeksi iltapalalle? Olen yleensä syönyt 30 g manteleita ja siitähän tulee 180 kcal, 22 g rasvaa, 3 g hiilaria ja 10 g proteiinia. Siispä, millaisesta annoksesta saisin samanlaiset ravintoainesuhteet: vähän hiilaria, rasvaa paljon ja proteiinia keskivertaisesti. Öljyä johonkin sapuskaan, mutta mihin? ;)

Rypsiöljyä ruokalusikallinen tai enemmän tonnikalan kanssa.

Milbonan rasvaton rahkaherkku ja öljyä sekaan. Aika lähellä noita vaatimuksia ainakin ja hyvää on. :kuola:

Kananmunat keltuaisineen. 1 kpl sisältää vajaa 80kcal, 7g protskua ja 6g rasvaa. Hiilaria ei käytännössä ollenkaan.

"pieni" kysymys kreatiinista, eli kertokaa miten se toimii, ja pystyykö sitä vertailla lisäproteiiniin tehokkaampana ? =)

Back
Ylös Bottom