Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Jos on ''pakko'' vetää kännit kahdesti kuukaudessa, niin Kuinka paljon se haittaa kehitystä? Tiestysti yksilöllistä, mutta eikait nyt kellekkään niin paljon, että harrastusta kannattaisi lopettaa?

Jos on ''pakko'' vetää kännit kahdesti kuukaudessa, niin Kuinka paljon se haittaa kehitystä? Tiestysti yksilöllistä, mutta eikait nyt kellekkään niin paljon, että harrastusta kannattaisi lopettaa?

Ei tietenkään kannata lopettaa harrastusta! Mitä tulee tuohon haittaan jonka alkoholi aiheuttaa, niin kannattaako sitä edes miettiä jos se on kuitenkin sellainen juttu josta et halua luopua pelkästään saliharrastuksen takia? Ite oon suhtautunu asiaan silleen rennosti, että juon jos juon ja kehitystä on kyllä tullu silti. En minä viitsi harrastuksen takia lopettaa kaljan juontia, sillä se on niin hyvää:kippis1: Ehkä kolme kertaa kuussa tulee juotua, enemmän tai vähemmän kerrallaan.

Tarkoitatko ehkä Coca-Cola Light Plussaa? Siinä mitään omegaa ole..:hyvä: B-vitamiineja siihen on lisätty. Jos syöt tasapainoisesti et tarvitse mitään tuollaisia. Kaikki nuo käy hampaille. Mountain Dew ei käsittääkseni eroa mitenkään mistään muista limsoista terveellisyyden suhteen. Samanlaista hiilihapotettua sokerilitkua.

no kai se sit on laitettava sitä kalanmaksa öljyy ominkäsin tohon... no mut mikäs ois jotain terveellistä hyväää... kaikki kuivatut hedelmät ja noi on todettu :yrjo: ... pähkinä on herkkua mut kallist.. Joten, jotain karkki /muut herkut jollain terveellisellä korvattava, gainomax on helvetin hyvää mut ilman urheilusuoritusta sen juomisesta ei saa muutakun huonon omatunnon ja wnb-liikkujan mielen :)
E: wnb-liikkuja tässä tosin ollaankin ja gainomaxiin ei oo varaa ei.

Ei tietenkään kannata lopettaa harrastusta! Mitä tulee tuohon haittaan jonka alkoholi aiheuttaa, niin kannattaako sitä edes miettiä jos se on kuitenkin sellainen juttu josta et halua luopua pelkästään saliharrastuksen takia? Ite oon suhtautunu asiaan silleen rennosti, että juon jos juon ja kehitystä on kyllä tullu silti. En minä viitsi harrastuksen takia lopettaa kaljan juontia, sillä se on niin hyvää:kippis1: Ehkä kolme kertaa kuussa tulee juotua, enemmän tai vähemmän kerrallaan.
oma käsitykseni on et kolme kertaa kuukaudes on ihan vitusti liikaa??? ymmärrän maximissannn 2kertaa kuukaudes mut mitähän vittua ??? tosin itse ei pahemmin maistu vaikkka oonki kriittisessä iässä;)

oma käsitykseni on et kolme kertaa kuukaudes on ihan vitusti liikaa??? ymmärrän maximissannn 2kertaa kuukaudes mut mitähän vittua ??? tosin itse ei pahemmin maistu vaikkka oonki kriittisessä iässä;)
Se taas riippuu täysin henkilöstä minkälaiset juomatavat on omaksunut. Joillakin menee helposti se 10x kuukaudessa, joillakin taas pari kertaa vuodessa.

Elikkäs mikä ois hyvä ihan perusrahka josta sais hyvin proteinia, vaikkapa väliapalksi/iltapalakis aina. Ja paljon sitä proteinia tulisi syödä päivässä?

Niinno, mää lasken tuohon nekin kerrat jos käyn pystärissä parilla. Millä tavalla 3 kertaa kuussa on vitusti liikaa? Voi tosiaan jonkun mielestä olla, mutta en jaksa millään käsittää tyyppejä joidenka mielestä kohtuullinen alkoholin käyttö tuhoaa automaattisesti kaiken kehityksen jota sieltä salilta voisi saada. Periaatteessa se ois kai salin kannalta hyvä kun ei koskis ikinä alkoholiin, mutta ei kyllä kannata liikaa jännittää jos ei tavoittele kisalavoja. Tämä on toki vain yhden henkilön mielipide, ja joku voi ihan harrastuksenakin nauttia siitä että tekee kaiken "kehonrakennuksen" ehdoilla.:)

ASDD: Ehrmann. Proteiinia kehonpainoon suhteutettuna ainakin 2g/kg vuorokaudessa. Yli kolmesta ei taas taida olla juurikaan hyötyä.

Oon nyt ollut dieetillä jonkin aikaa. Paino on tippunut n. 6kg.
Ongelma on, että painon lasku on hidastunut n. puoleen kiloon viikossa, mikä on turhan vähän. En nääs hirveesti tykkää kiristelystä ja motivaatio ei tunnu riittävän :(

Kaloreita en ole laskeskellut. Olen vähentänyt radikaalisti hiilareita ja pienentänyt luonnollisesti ruoka-annoksia. Kaloreita en edelleenkään aio laskea, koska se on niin pirun hankalaa. Pitäisikö lisätä väkisin liikuntaa vai vähentää syömistä? Treenaan yksijakoista 3-4kertaa viikossa. Lenkille lähteminen on aika hanurista, kun sataa ja on aikas kylmä.

Salia on takana vajaa vuosi lähinnä huonolla ruoalla.
Mitat 172cm 76kg. Tuonne 68-70kg tienoille pitäis päästä.
Voisiko toi hidastus johtua aineenvaihdunnan tukkoon menemisestä? Mielestäni syön kohtuu hyvin.

Laitetaan nyt tällänen ruokapäiväkirja esimerkkikin:

8.00
4 ruisleipää + heradrinkki/maitorahka

11.00 Kouluruoka:
Liharuoka+salaatti(ei perunaa/pastaa/riisiä)
tai vaihtoehtoisesti: Joku hiilarimössö eli makaroonilaatikko tai kiusaus tms. +heradrinkki n.tunnin päästä.

16.00
Jotain liharuokaa + 1peruna/vähän riisiä tai pastaa. Raejuustoa.

18.00-20.00 2prk Maitorahkaa ja ananasta / jotain liharuokaa

22.00 Pari kananmunaa / maitorahkaa / heradrinkki + 1rkl rypsiöljyä

kui paljon pitää syyä liikaa että alkais munuaisissa tuntumaan ? onko esim 500g jauhelihaa liikaa, tuli eilen syötyä :S (naudanpaisti jauhelihakastikkeena + jauhelihapihveinä) tunteeko munuaisis kipua jos vaurioittuu vai mite sen huomaa jos on tullu töröiltyä

Kun on tota maustamatonta heraa/maltoo jne, mihin sitä laitatte tai minkä kanssa sitä maustatte kerta se maustamatonta on?
Ei sitä mihinkään tarvi plissailla, uppoaa noinkin.
Mutta siis kaakaojauhe on kova sana ja fun light toimii myös.

Kellään kokemuksia Evolutionin Whey1 suklaasta? Itteltäni löytyy tota mansikkaa ja on kyllä niin pahaa että alta pois. Vois kokeilla suklaan makusta mut jos se on yhtä paskaa ku mansikka ni jää ostamatta.

Jeps eli itelläkin tällähetkellä dietti.
Ja tuossa hiukan ruokailua kertokaapa mitä kannattaisi poistaa,lisätä/muuttaa?

Aamiainen
Kaurapuuroa + hunajaa, monivitamiinit, mineraalit ja omega3¨+ 3-4 lasia vettä

Päiväateria
Kouluruoka + 2 lasia maitoa

Harjoituksen jälkeen
palkkari

Ilta-ateria
Kotiruoka+ täysjyväleipä, vihanneksia.

Iltapala
Rahkaa

Itse en tuosta kaloreiden laskemisesta ole ikinä ollut perillä mutta tarvisinkin sellaista suuntaa antavaa neuvoa ruokailun parantamisesta. (jos on parannettavaa :rolleyes: )

Mielipiteitä?:david:

Jeps eli itelläkin tällähetkellä dietti.
Ja tuossa hiukan ruokailua kertokaapa mitä kannattaisi poistaa,lisätä/muuttaa?

Aamiainen
Kaurapuuroa + hunajaa, monivitamiinit, mineraalit ja omega3¨+ 3-4 lasia vettä

Päiväateria
Kouluruoka + 2 lasia maitoa

Harjoituksen jälkeen
palkkari

Ilta-ateria
Kotiruoka+ täysjyväleipä, vihanneksia.

Iltapala
Rahkaa

Itse en tuosta kaloreiden laskemisesta ole ikinä ollut perillä mutta tarvisinkin sellaista suuntaa antavaa neuvoa ruokailun parantamisesta. (jos on parannettavaa :rolleyes: )

Mielipiteitä?:david:
No ainakin aamupalalle proteiinipitoista evästä ja siirrät ne omegat iltapalan yhteyteen :)
Tuon hunajan heivaisin helvettiin siitä aamupuurosta dietin ajaksi.. vai meneeköhän jo liian tiukaksi :rolleyes:

..ja jonkun näköstä välipalaakin ehkä kannattais funtsia

Back
Ylös Bottom