Eiköhän tämä lausuma ole jo hieman yliampuva? Kylli luokittelee siis muutaman viimevuosina tapahtuneen yksittäistapauksen perusteella "suomalaisten itsemurhaiskut" ihan tavaksi maassa?
Niin. Sitten kun tähän lasketaan mukaan "perheväkivalta", alkoholismi ja puukon kanssa heiluminen niin alkaa näyttää suomalaiselta. Suhtaudumme kielteisesti tunteiden näyttämiseen ja meillä on super-kovat arvot muihin kansallisuuksiin verrattuna. Valitettavasti suomalaisista alka olemaan tällainen kuva ainakin länsinaapurissa; olemme se omituinen syrjäänvetäytyvä kansa joka heiluu kännissä nyrkit pystyssä. Nämä itsemurhaiskut kumpuavat samasta paskasta fiiliksestä.
Dragonilta tulikin jo hyvä postaus.
Warren Buffett luovutti omaisuudestaan yli 85 prosenttia hyväntekeväisyyteen (miljardeja dollareita). Ei, hän ei sanonut, että jokin fiktiivinen jumala käski tehdä sen, vaan sanoi ainoastaan oman ajattelunsa muuttuneen ja päätti antaa rahat pois jo ennen kuolemaansa. Eikö tämä ollut mielestäsi altruistinen teko? Buffett ei hyötynyt tästä mitenkään (ainakaan missään materialistisessa mielessä), eikä myöskään hänen jälkikasvunsa.
Todella yksittäistapaus.
En tajua mihin tällä pyrit.
Täällä on jatkuvasti toitotettu sitä miten uskontoa ei pysty todistamaan oikeaksi tai vääräksi ja se pitäisi sen takia hylätä ajattelutapana. Ok, mutta ei mitään muutakaan eettistä/moraalista kysymystä pysty todistamaan oikeaksi tai vääräksi. Sen takia se onkin arvokeskustelua.
Mutta pidät kuitenkin tärkeänä, että ulkomaalaiset oppivat ja omaksuvat kaikki hyvät tavat, kuten erityisesti tasa-arvon, uskonnonvapauden, mielipiteenvapauden yms, vaikka ne olisivatkin oman uskonnon vastaisia?
Itse asiassa en pidä tärkeänä. Yhä enemmän, kun olen itse siinä ulkomaalaisen asemassa, alan ymmärtämään miten turhiin asioihin ulkomaalaisissa puututaan. Mielestäni täytyy puuttua vain väkivaltaan, rikollisuuteen, itsestä aiheutuvaan työttömyyteen tms. Pidän myöskin fiksuna, että maahanmuutto sidotaan opiskeluun tai jonkin alan erikoisosaamiseen.
Tästä eteenpäin kaikki on mielestäni enemmän olis-kiva-ajattelua kuin pakkoa. Ei tarvitse säilyttää paikallista kulttuuria, eikä tarvitse sopeutua 100-prosenttisesti. Ihmisellä pitää olla oikeus valita asuinpaikkansa ja ajattelutapansa ilman että muu klaani on jatuvasti hyppyyttämässä.
En myöskään ole hyysäämässä ketään - puolestani Suomen kansalaisuuden/maassaololuvan saa ottaa pois jokaiselta raiskaavalta ja laiskalta somalilta. Pistetään samalla lennolla vaikka omatkin sossumme Mogadishuun. Mehän emme hyödy näiden henkilöiden Suomen kansalaisuudesta mitään.
Mitä tulee uskontoon, taidan olla todella huono kristitty joten minua ei kannata pitää tässä mittatikkuna. Pakkis on tehnyt minusta feministin, nyt huomaan myös uskovani yhä enemmän pahaan ihmisessä.