Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Tämän keskustelun tiimoilta ja omaa kulutusta tuumaillen kävin sitten itsekkin tarkastamassa paljonko noissa renkaissa on ilmaa. Kumeina on 225/40 matalaprofiilit, eli painetta renkaissa saa olla 3barin paremmalla puolella. Mutta, mitäs näytti mittari meikäläiselle, 1.6baria :) Olin jo osakseen ihmetellyt, miksei kuopat tunnu niin kovilta, kuin muilla matalaprofiilisilla renkailla varustetuissa autoissa ja bensankulutuskin jokseenkin suht korkealta. No nytpä selvisi ainakin jotain...

Yli kolme kiloa painetta? ei saatana!!
2.8 ehdoton maksimi henkilöautoihin.

Järkevyyden rajoissa vaihtelevien paineiden ei nykyaikaisissa teräsvyörenkaissa pitäisi vaikuttaa renkaiden eri alueiden kulumiseen.

Aha, ok.. Jostain vain olen lukenut että jos renkaassa on liikaa painetta niin se "pyöristyy" ja näinollen kuluu keskeltä enemmän. Voi tosiaan olla että nykyrenkailla muoto säilyy paremmin kovemmillakin paineilla.

Aha, ok.. Jostain vain olen lukenut että jos renkaassa on liikaa painetta niin se "pyöristyy" ja näinollen kuluu keskeltä enemmän. Voi tosiaan olla että nykyrenkailla muoto säilyy paremmin kovemmillakin paineilla.

Jos renkaassa jossa suositus on 2.3 on oikeasti ilmaa se 2.8 niin varmasti kuluu keskeltä enemmän.

2.5 on nyt ja vielä ei täristä liikaa. 215 leveet nakit on.

mulla tällä hetkellä 225/45/17 alla ja niissä 2.8, tuntuu aika sopivalta.
Tokihan se on autokohtaistakin, että millaiset paineet sen parhaan ajotuntuman antaa.

aika hyviä nyrkkisääntöjä on kesärenkailla joissa on "matalahko" profiili 16":2.5 17":2,7-2,8 ja 18": 3

tietty jos on vanha auto jossa on pienehköt vanteet, mutta profiili tosi matala voi laittaa jo sen 3bar.

nuo olen aikoinaan kuullu ns asiantuntijan suusta. toki tuostakin voi vängätä ;)

Millasella reenillä pääsit noihin tuloksiin? minkä jakoinen ohjelma oli? Voisiko noihin tuloksiin pääst ilman roinausta? Nyt meinaa noita kolmen ryppään kuvia.

Järkevyyden rajoissa vaihtelevien paineiden ei nykyaikaisissa teräsvyörenkaissa pitäisi vaikuttaa renkaiden eri alueiden kulumiseen.

Jep, ainakin huoltoaseman vehkeillä lähes mahdotonta saada pilattua rengasta ylipaineella.

Alipaine pilaa renkaan paljon helpommin.

Millasella reenillä pääsit noihin tuloksiin? minkä jakoinen ohjelma oli? Voisiko noihin tuloksiin pääst ilman roinausta? Nyt meinaa noita kolmen ryppään kuvia.
Ohjelma vaihteli, mutta penkissä vetelin aina 2x6 systeemillä. Tuskinpa natuna pääsee alle 110kg rawina kisoissa noihin tuloksiin. Tai jos pääsee, niin aika lahjakas on.

Back
Ylös Bottom