alavatsan treenaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaago
  • Aloitettu Aloitettu
Jou!

Tässä noin.. 1.5-2 vuotta tullu salilla käytyä ja ja muuten hyvässä kunnossa mutta toi alavatsa.. on tullut kuppia kitattua ja nyt olis tarkotus vähentää sitäkin:D(:anssi:), ja alkaa muokaa tota Mahaa jopa vatsaksi. Nyt on tullu ananasmehua ja vettä vedettyä ja rasvaa jonkin verran saanut pois, ylä-vatsalihas ja kyljet tuntuvat kehittyneen suht hyvin, mutta tuo alavatsa.. sama pömppis se siellä näkyy, hyvä että varpaat näen, miten saisin sen pois ja päkin näkyville, muullakuin burnaamalla rasvat/nesteet.

Eli millasilla vatsaliikkeillä kannattais tota alavatsaa treenata?

JA vielä alaselälästä: mulla alaselkä on Todella huono, oon tehny selkäkoneessa 35-40kg, max joku 15x2 ja sen jälkeen alaselkä pari päivää kipeenä.. sitä on tullut kans treenattuu jonkin aikaa mutta tuntuu ettei toi pitkä selkä vahvistu siitä lainkaa..
Heittäkääs jotain vinkkiä treenauksiin ja kuinka kauan menee suurin piirtein ton selän kunnolla vahvaksi saamiseen, olen kuullut että selän pitäisi treenautu suht'kot nopeasti..

Kiitos etukäteen!

-jaago

Jau!

Vatsasta: mikäli siinä on selvästi rasvaa, et saa sitä päkkiä esille ilman sitä rasvanpolttoa. Siihen taas löytyy stickyistä hyviä vinkkejä, siis dieettiruokavalioon ym. Rasvaa ei voi polttaa paikallisesti, se lähtee siitä mistä on lähteäkseen (kun laihtuu). Treenaamalla kasvatat niitä lihaksia ja laihtumalla poltat sitä rasvaa. Molempia on hankala tehdä yhtä aikaa.

Muista myös, että ei ole erikseen ns. alavatsaa, on pinnassa olevat suorat vatsalihakset molemmilla puolilla, niissä on ne 4 "palaa" molemmissa. Sitten on vinot vatsalihakset sekä syvät, jotka sijaitsevat näiden suorien alla.

Selästä: Vahvista sitä selkääsi ennemmin esim. mavella ja leuoilla kuin selkäkoneella. Kulmasoutu myös todella hyvä liike, joskin enemmän latseille kuin putkille. "Selkälaitteen" voit jättää, jos teet esim. mavea ja leukoja, ja niin kannattaakin.

Jos tuosta jotain apua olis, katsoo jos joku viisaampi vielä mainitsee jotain tärkeää :)

kuin myös syön ananasta, ja jos oikeen olen ymmärtänyt, niin poistaa ylimääräset nesteet kehosta.

Joo poistaa varmasti nestettä. En lähtisi laskemaan sen varaan että poistaa kaikki ylimääräiset nesteet. Turha luulla että se polttaa ne rasvat sieltä alavatsasta pois. Rasvakudos kun on rasvaa, eikä nestettä.

edit: ei kannata uskoa kaikkea mitä MeNaiset kirjoittaa

kuin myös syön ananasta, ja jos oikeen olen ymmärtänyt, niin poistaa ylimääräset nesteet kehosta.

Juu. Tietysti poistaa. Ja sehän se sitä rasvaprosenttia pysyvästi pienentää.. :david:

Joo poistaa varmasti nestettä. En lähtisi laskemaan sen varaan että poistaa kaikki ylimääräiset nesteet. Turha luulla että se polttaa ne rasvat sieltä alavatsasta pois. Rasvakudos kun on rasvaa, eikä nestettä.

edit: ei kannata uskoa kaikkea mitä MeNaiset kirjoittaa
nimenomaa nimeomaa, en nyt jaksa alkaa painii. sry, kaikkitietävä.:curs:

Syvät vatsalihaksethan juuri estävät vatsan "pömpötystä", korjatkaa jos olen väärässä..

Vatsatreeninä suosittelen:

Selältään jalkojen nostoja ( jalat suorina ), vatsaa voi hieman pyrkiä vetämään sisään. Toistoja sen verran kun jaksaa, riippuu paljolti sun kunnosta..

Toinen on varpaiden ja kyynärvarsien varassa kroppa suorana pysyä ainakin yli 30sec kerrallaan ja koittaa taas hieman vetää vatsaa kokoajan sisään. Treenaa hyvin syviä vatsoja..

Itse vatsatreeninä teen about näin:

1. Sarja:
25xLinkkuveitsi
10xJalkojen nosto
8xVinot vatsat jalat puolapuilla
30sec+ Syvät vatsat asennossa

2. Sarja:
10x vatsaa jalat ristissä ilmassa
10x vatsaa jalat auki ilmassa
10x molemmat vinot vatsat selältään, kyynärpää aina vastakkaisen polven ohi (tulee mieleen pilates)
10x Jalkojen nostot
30sec+ Syvät vatsat asennossa

3. Sarja
Toistoa 1.sarjasta

4. Sarja
Toistoa 2. Sarjasta

Tämä nyt on vaan esimerkki omasta vatsatreenistäni, jossa en lisäpainoja käytä ollenkaan.. Treenaan joka kerta hieman eritavalla mutta aika hyvin nuo liikkeet ainakin pysyy aina mukana.. Tuntuman mukaan
:whip:

Joo no tolla ananaksella ne nesteet lähtee ja enimmäkseen nesettä minulla on, rasvaa en usko että niin paljoa on..

Mutta kiitos kaikille vastauksista! :)

Suosittelen voimapyörää. Halpa-hallista apauttiarallaa kybällä lähtee, ihan hyvänlaatuinen vehje.

Itsekin kävin juuri halpishallista tuollaisen alle kympillä hakemassa. :worship: tuollainen voimapyörä pitäisi kyllä säätää lailla kuulumaan jokaisen ihmisen taloon.

Back
Ylös Bottom