Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Tarvitset siis jotain joka vaihtaa esim. kansion kaikki fileet isolla kirjoitetuiksi?

edit: Onko pakko olla dos batchi? Winukallehan noita ohjelmia riittää.

Heh, voi vittu mikä purkkaviritys :D Tämä ei sitten muuta tiedostojen nimiä, jossa on välit :D Kai se olisi helppo korjata, muttei ole nyt aikaa.

Tein tarttet 2 battia. Nimillä ei väliä.

a.bat:
::==
@echo off
setLocal EnableDelayedExpansion
dir /b>vaihto.txt

for /f "tokens=* delims= " %%a in (vaihto.txt) do (
call b.bat %%a
)
::==

b.bat:
SET STRING=%~1
IF [%STRING%]==[] GOTO:EOF
SET STRING=%STRING:a=A%
SET STRING=%STRING:b=B%
SET STRING=%STRING:c=C%
SET STRING=%STRING:d=D%
SET STRING=%STRING:e=E%
SET STRING=%STRING:f=F%
SET STRING=%STRING:g=G%
SET STRING=%STRING:h=H%
SET STRING=%STRING:i=I%
SET STRING=%STRING:j=J%
SET STRING=%STRING:k=K%
SET STRING=%STRING:l=L%
SET STRING=%STRING:m=M%
SET STRING=%STRING:n=N%
SET STRING=%STRING:o=O%
SET STRING=%STRING:p=P%
SET STRING=%STRING:q=Q%
SET STRING=%STRING:r=R%
SET STRING=%STRING:s=S%
SET STRING=%STRING:t=T%
SET STRING=%STRING:u=U%
SET STRING=%STRING:v=V%
SET STRING=%STRING:w=W%
SET STRING=%STRING:x=X%
SET STRING=%STRING:y=Y%
SET STRING=%STRING:z=Z%
SET STRING
echo %STRING%
ren %~1 %STRING%

Tulipahan näitäkin käytyä läpi ensimmäistä kertaa johonkin 15 vuoteen.

Jahas, näin se muuttaa niidenkin tiedostojen nimet joissa on välejä:

Tee seuraavat muutokset batcheihin:
a.bat:
...
call b.bat "%%a"
...
eli lainausmerkit tuon ympärille

b.bat:
....
ren "%~1" %STRING%

Nämä olisi varmasti saanut kivasti saan tiedostoon, olikohan se GOTO :minnelie yms, mutta nyt en jaksa säätää :lol2:

Sun pitää käpistelyn ajaksi muuttaa koneesi IP fiksatuksi eikä "hae automaattisesti".

Muistaakseni Zyxel menee oletuksena 192.168.1.1, joten vaikka 192.168.1.100, aliverkko
255.255.255.0, gateway (ei tartte oikeastaan) 192.168.1.1 on oikein sopiva. Tämän jälkeen pitäisi boksin löytymän.

Muista vaihtaa takaisin automaatti-IPlle kun lopetat.

-k

Näihän se meni, kiitos!

Mikä ihme nyt mättää koneessa.
Kone (XP) kiinni lähiverkossa josta yhteys nettiin. Osa sivuista toimii ihan ok, mutta esim. pakkikselle yhteys muodostuu ja sen jälkeen vaan "loading" ja mitään ei tapahdu. Verkkoasetukset näyttäisi olevan ok (tarkistettu parin tyypin voimin). Ja olettaisi että vika on nyt Windosissa: Koneessa olevalla "virtuaaliubuntulla" pääsee nettii ihan ok ja kaikki sivut toimii!
F-securella ajettu full system scan ilman tulosta, ja Ad-Awarekin ilmoitti kaiken olevan ok...

Mikä ihme nyt mättää koneessa.
Kone (XP) kiinni lähiverkossa josta yhteys nettiin. Osa sivuista toimii ihan ok, mutta esim. pakkikselle yhteys muodostuu ja sen jälkeen vaan "loading" ja mitään ei tapahdu. Verkkoasetukset näyttäisi olevan ok (tarkistettu parin tyypin voimin). Ja olettaisi että vika on nyt Windosissa: Koneessa olevalla "virtuaaliubuntulla" pääsee nettii ihan ok ja kaikki sivut toimii!
F-securella ajettu full system scan ilman tulosta, ja Ad-Awarekin ilmoitti kaiken olevan ok...

Itse itselleni vastaten: Heitä kuikkaan se F-secure ja hanki parempi virustentorjuntaohjelma. Aviran AntiVir löysi 5 troijalaista, ja kun ne sai heitettyä poies niin kaikki toimii kuin junan vessa.

Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Adobe's Flash Player. Get the latest Flash player.

Youtubessa tulee tommonen ilmoitus... Java toimii ja uusin flash on asenettuna.
Mikä mättää? Eilen toimi vielä normaalisti.

Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Adobe's Flash Player. Get the latest Flash player.

Youtubessa tulee tommonen ilmoitus... Java toimii ja uusin flash on asenettuna.
Mikä mättää? Eilen toimi vielä normaalisti.
Toimii.

Tähän taitaa olla vastattu jo, mutta miten kekkosessa saan äänet koneeseen takaisin? Oon tehnyt vaikka mitä. Ohjauspaneelinkin kautta oon yrittäny kytätä, mutta ei auttanut.

Tähän taitaa olla vastattu jo, mutta miten kekkosessa saan äänet koneeseen takaisin? Oon tehnyt vaikka mitä. Ohjauspaneelinkin kautta oon yrittäny kytätä, mutta ei auttanut.
Kaiuttimien johto varmasti hyvin kiinni koneessa?

Kaiuttimet päällä? :D

veikkaan justerrin ehdotuksia, mutta kato nyt laitehallinasta mitä ajurit sanoo ja kato kaikki maholliset mistä ääntä säädetään, että ei ole mutella :D

Yritän tulostaa ihan mitä tahansa tiedostoa, mutta kun olen antanut tulostus köskyn niin tämä kone yrittää tallentaa uudelleen kyseistä tiedostoa eikä se onnistu tai jos onnistuu niin ei mitään tapahdu. Missä vika?
Tulostin pelaa toisessa koneessa jossa on XP
Vista on perseestä.

Yritän tulostaa ihan mitä tahansa tiedostoa, mutta kun olen antanut tulostus köskyn niin tämä kone yrittää tallentaa uudelleen kyseistä tiedostoa eikä se onnistu tai jos onnistuu niin ei mitään tapahdu. Missä vika?
Tulostin pelaa toisessa koneessa jossa on XP
Vista on perseestä.
Voisiko olla oletuskirjoittimena vaikkapa Microsoft XPS Document Writer tai joku muu vastaava?
Oletustulostimen saa vaihdettua Vistassa esim sillä, kun ohjelmasta klikkaa Tiedosto -> Tulosta ja
esiintulevassa tulostinlistassa klikkaa hiiren oikealla sitä tulostinta jonka haluaa oletukseksi ja avautuvasta valikosta Aseta oletuskirjoittimeksi.
Tietysti jos tulostinta ei tuosta listasta löydy, on asia eri. Sitten vaan ajureita etsimään ja asentamaan...

Suuri kiitos Mali 99:lle nopeasta, asiantuntevasta vastauksesta! Enhän minä käsi tajunnut katsoa että sehän ei ollu oletuslaitteena :dance:

Kuinka tyhmä veto olisi ostaa nyt Samsungin LE40A558-taulutv?

En ole juuri seurannut näiden taulutöllöjen kehitystä, mutta käsittääkseni töllön HD-ominaisuudet ovat hyvät ja yleisesti hinta/laatusuhde kohdillaan.

Kommentteja töllöön liittyen ja yleisesti LCD-töllön ostoon tällä hetkellä, tänx.

Back
Ylös Bottom