Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Itelläni sama ongelma yle areenassa jos selaimena on Safari taikka IE. Firefoxilla sensijaan toimii moitteettomasta VAIKKAKIN oon lukenut jostain että tuo zone-alarm tuhoaa firefoxin käytön aika mallikkaasti (ei mulla onneksi).

dodiin nyt joku viisas saa auttaa tyhmää...hommasin uuden koneen ja nyt on seuraavanlainen ongelma:kun laitan musiikkikappaleen soimaan media playerilla niin biisi kyllä rupeaa soimaan mutta ääntä ei kuulu?olen koittanut tuolta asetuksista jotain säätää mutta ei kuulu ei sitten mitään..

dodiin nyt joku viisas saa auttaa tyhmää...hommasin uuden koneen ja nyt on seuraavanlainen ongelma:kun laitan musiikkikappaleen soimaan media playerilla niin biisi kyllä rupeaa soimaan mutta ääntä ei kuulu?olen koittanut tuolta asetuksista jotain säätää mutta ei kuulu ei sitten mitään..

Äänikortin ajurit puuttuu?

Onko kellään tietoa miten saisin natin avattua xbox360:lle. Valittaa siitä ja ei sen takia toimi live kunnolla. Oon koittanu ettiä noita ohjeita sen avaamiseen, mutta ei ole tuolle mun vehkeelle(telewell ea510) ohjeita löytynyt.

MTM1977 jo sanoikin noista äänikortin ajureista. Asian voit tsekata ohjauspaneelista -> sounds and audio devices -> jostain löytyy audio playback ja jos se on tyhjä tai siinä on lukee esim default, niin ei ole äänikortin ajureita. Äänikortin ajurit löytyy emolevyn asennuscd:ltä, olettaen, että se on emolevyyn integroitu äänikortti. Toki kyse voi sitten olla myös ohjelmasta, mutta olet varmaan toki muilla ohjelmilla kokeillut toimiiko äänet?

Asensin joku aika sitten wintoosan uusiksi uudelle levylle ja samalla piti asennella itunes, yms uudelleen. Nyt tuli ongelma että miten synkkaan nyt ipodissa olevat musat itunesissa ilman että tarvitsee niitä ensiksi poistaa sieltä? onko olemassa optiota että "ipod=itunesin musiikkikirjasto" ja tuolloin itunes kopioisi tuolta musiikkikirjaston itselleen ilman mainittavia toimia käyttäjältä? Itunesin tarjoama tapahan olisi varsin kätevä.. poista ekana kaikki musat ja siirrä kaikki takaisin niin synkkaa -vai käsitinkö tuon ilmoituksen vain väärin(eli itunes myös siirtäisi nuo takaisin, ei oikeasti tarvitse näpytellä jokaista biisiä sinne ipodiin takaisin)?

Jos tuo on oikestikin noin, kuinka sen käsitin niin pystyykö esim. vanhasta itunesin asennuksesta etsimään vanhan musiikkikirjastoprofiilin ja ymppäämään nykyseen itunesin asennukseen sisään(olis vielä vanha wintoosan asennus tallessa toisella levyllä, niin tuokin olisi vaihtoehtona)?

Mulla lakkasi Ipod Touchissa Home-näppäin toimimasta. Takuu on voimassa, mutta meneekö takuuseen? Joissakin laitteissa (puhelimet ym.) takuu ei korvaa kuluvia osia (näppäimet..), mutta miten on tässä Ipodissa?

Mulla on Firefox 2.0.0.16 ja Logitechin perushiiri usbiväylässä ja hiiressä rullanappi.
Miten saan rullanappia painamalla selaimen menemään edelliselle sivulle? Shift+rullanpyöritys ei ole siis se mitä haen.
:nolo:

EDIT: Nyt on Firefox 3.0.1 eikä siihenkään ollut moista fiitsöriä tullut.

Mulla on Firefox 2.0.0.16 ja Logitechin perushiiri usbiväylässä ja hiiressä rullanappi.
Miten saan rullanappia painamalla selaimen menemään edelliselle sivulle? Shift+rullanpyöritys ei ole siis se mitä haen.
:nolo:

EDIT: Nyt on Firefox 3.0.1 eikä siihenkään ollut moista fiitsöriä tullut.

Meinaat siis kuitenkin että pitäs päästä back/forward toimintoa käyttämään mutta pelkästään painamalla sitä rullaa? Vai..?

Varmaan Mouse Gestures -lisäosalla ja sen ominaisuuksia määrittelemällä tuon saisi käyttöön

Vieläkö pitää paikkansa se nyrkkisääntö XP:n kanssa että näennäismuistin koko = 1,5 x RAM:n koko ?

nykyään kun avan bsplayerilla wmv tiedoston niin kestää kauan, tulee "puskuronti %".

Ennen toimi nopeammin, onko meda playerin mukana tullut jotain paska kodekkeja koska siinä en ole huomannut hitautta ainakaan niin paljon :david:

Vieläkö pitää paikkansa se nyrkkisääntö XP:n kanssa että näennäismuistin koko = 1,5 x RAM:n koko ?

Itse olen pitänyt sääntönä, että määrä on 1:1. Muistan jopa jostain ihan virallisestakin ohjeesta noin joskus lukeneeni.

Mites windows live messengeristä näkee viestihistoriasta vanhat tsättäilyt?
Jos on asetus päällä, että viestit tallentuvat niin esim keskusteluikkunassa ylhäällä on kohta "Tarkastele koko tämän yhteyshenkilön keskusteluhistoria". Tai "tiedosto"- "näytä viestihistoria".

Zyxel 660, pitäis firmis päivittää. Mutta olen laittanut sen bridging mode:en, enkä pääse enää siihen kiinni selaimella. Koneen ip on eri domainissa(?) kuin Zyxeli, koska hakenee se isp:n dhcp:ltä eikä Zyxeliltä? Mikä neuvoksi?

Kiitos!!

Olen polttamassa 7,96-gigaista videotiedostoa tupladvd-levylle, mutta kun alan polttamaan niin asema vain kiihdyttää levyä hetken, antaa laantua, kiihdyttää....ja tekisi tätä samaa vaikka maailman ääriin asti. Tekee tätä samaa Nerolla ja CDBurnerXP:llä. Asema pystyy kyllä polttamaan DVD+R DL-levyjä. Lisäksi ohjelmat kyllä tunnistavat levyn tuplalevyksi. Mikä neuvoksi?

edit. Lisätään vielä, että kun asema on alkanut kiihdyttelemään levyä, se loppuu vasta kun käynnistää koneen uudestaan. Poltto-ohjelman sulkeminen ei auta ja asema ei anna levyä ulos.

Back
Ylös Bottom