TripleH
Banned
Logiikka on aika selvä ja vedetty ihan muualta:
2. Historian valossa islaminuskoiset eivät ole väkivaltaisia. Me länsimaalaiset olemme.
Ehkä se lähihistoria on se oikea tarkastelutapa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Logiikka on aika selvä ja vedetty ihan muualta:
2. Historian valossa islaminuskoiset eivät ole väkivaltaisia. Me länsimaalaiset olemme.
Islamin väkivaltaisin ja vanhoillisin suuntaus on sunnalaisuus ja 90% muslimeista on juuri sunnalaisia. Tietysti emme voi sanoa, että 90% muslimeista on väkivaltaisia, terrorismiin suuntautuneita ja sekopäitä. Fundamentalismiin vaikuttaa luonnollisesti se kuinka kirjaimellisesti muslimi koraaniaan tulkitsee. Islaminuskon opilliset periaatteet tukevat kirjaimellista koraanin tulkintaa ja hadithien tulkinnassa Muhammedin väkivaltainen elämäntapa nähdään oikeana ja ihannoitavana nykypäivänäkin. Tämä on juuri islamin ongelma heille itselleen ja muille yhteiskuntajärjestelmille.Logiikka on aika selvä ja vedetty ihan muualta:
1. On naiivia kuvitella, että kaikki islaminuskoiset ajattelevat kuin pahimmat fundamentalistit. Aivan kuten on hölmöä luulla, että kaikki länsimaalaiset ajattelevat kuten natsit.
Jotenkin myös tuntuu tässä yhteydessä vieraalta verrata Islamia ja länsimaita, kun oikea vertailukohde pitäisi olla Islam ja esimerkiksi katolilaiset, luterilaiset tai mitkä vaan. Tai sitten suoraan lähi-idän maat ja eurooppa. Fakta tietysti on, että suurin osa lähi-idän maista tunnustaa islamia ja sillä on suora vaikutus poliittiseen päätöksentekoon.2. Historian valossa islaminuskoiset eivät ole väkivaltaisia. Me länsimaalaiset olemme.
Nykyhetki ratkaisee, enkä näe nykyhetkeä mitenkään erityisen mairittelevana meriittinä muslimeille, kun kuitenkin 9.11.2001 iskujen jälkeen muslimit ovat syyllistyneet yli 9000:ään terroritekoon tai pommi-iskuun. Se tarkoittaa keskimäärin 3,5 terroritekoa 7 vuoden aikana joka ikinen päivä jossain päin maailmaa. Kovin väkivaltaiselta ikävä kyllä näyttää.
....Muhammedin väkivaltainen elämäntapa...
Jotenkin myös tuntuu tässä yhteydessä vieraalta verrata Islamia ja länsimaita, kun oikea vertailukohde pitäisi olla Islam ja esimerkiksi katolilaiset, luterilaiset tai mitkä vaan.
Mutta niin ovat muslimitkin, jotka ovat käytännössä valloittaneet lisää alueita 600 luvulta lähtien.
...kun kuitenkin 9.11.2001 iskujen jälkeen muslimit ovat syyllistyneet yli 9000:ään terroritekoon tai pommi-iskuun. Se tarkoittaa keskimäärin 3,5 terroritekoa 7 vuoden aikana joka ikinen päivä jossain päin maailmaa. Kovin väkivaltaiselta ikävä kyllä näyttää.
http://jihadwatch.org/archives/018106.php
http://www.thereligionofpeace.com/attacks-2001-2003.htm
http://www.thereligionofpeace.com/attacks-2004.htm
http://www.thereligionofpeace.com/attacks-2005.htm
http://www.thereligionofpeace.com/attacks-2006.htm
http://www.thereligionofpeace.com/attacks-2007.htm
http://www.thereligionofpeace.com/attacks-2008.htm
Pääsivut
http://www.thereligionofpeace.com/
http://jihadwatch.org
Entä sitten? Mitä helvettiä muslimien nykyiseen väkivaltaiseen käytökseen kuuluu vertailu satoja vuosia sitten tapahtuneilla konflikteilla?Pitäisikö sitten verrata paavien ja kalifien sotia? Arvaa, kummat tappoivat hyökkäyssodissaan enemmän?
Niin?Entä jos verrataan muslimien valloittamia maita Aasiassa länismaiden valloittamiin maihin Amerikoissa?
Tämähän se on yleensä tapana, kun joku yrittää oikeuttaa muslimien silmitöntä väkivaltaa. Edelleen länsiliittoutuneiden toiminta on kohdistunut pääasiassa vihollistaistelijoihin ja militantteja vastaan. Vahinkoja ikävä kyllä tapahtuu ja sivullisia siviilejä kuolee mutta on aivan selvää, että USA:n ja liittolaisten on pakko minimoida siviiliväestön vahingot koska muuten operaatioita ja maita vastaan nousisi niin suuri vastustus maailmalla. Tässä on selkeä ero muslimien toimintatapoihin. Jos nyt en ihan väärin muista, niin irakin konfliktissa:USA on terroristivaltio, joka on tappanut kymmenissä tuhansissa terrori-iskuissaan satoja tuhansia viattomia siviilejä.
Vai, että oikein tieteellinen tutkimus pitäisi julkaista yksittäisistä terroritapauksista? Mikähän vika normaalissa journalismissa mahtaa olla? Herra on hyvää ja googlaa noita iskuja aivan vapaasti netistä. Kyllä ne sieltä löytyvät, useasta mediasta vielä.Ei kun joku uskottava. Tieteellinen tutkimus kelpaa, ei sotaa käyvän valtion ääriliikkeen mustamaalaus vihollisestaan.
Nyt on pakko avata sanainen arkkuni.... Olen itse maahanmuuttaja ja olen nyt viimeisen vuoden ajan saanut kokea, millaista on assimiloiva maahanmuuttopolitiikka ja miltä yleensä tuntuu kun ei kuulu valtaväestöön. Täällä yleinen näkemys on se, että valtaväestö ei tule milliäkään vastaan, vaikka työvoimasta on jo nyt pulaa ja maahanmuuttajia tarvitaan. Paikallinen kieli on vaikea opetella, mutta sitä ei saa puhua aksentilla. Suomalaisuudestani olen saanut kuulla ihan kyllästymiseen saakka. Olemme kuulemma kaikki köyhiä metsäläisjuntteja, jotka juovat aamusta iltaan vodkaa ja juoksevat puukko kädessä toistensa perässä. Uskonasiat eivät minuun vaikuta kun olen kristitty, mutta muslimiväestö on täällä koko ajan suurennuslasin alla. Itse tulen paikallisten muslimien kanssa mainiosti toimeen; maahanmuuttajat vetävät yhtä köyttä ja sitä rataa.
Tämä on muuttanut tosi paljon omia näkemyksiäni maahanmuuttajista ja vieraista kulttuureista. Kun huomaan, miten paljon ennakkoluuloja "tavallinen" maahanmuuttaja saa osakseen, olen pakostakin tullut suvaitsevaisemmaksi. Toivon todellakin, että me suomalaiset emme kohtele omia maahanmuuttajiamme näin. Kuinka moni Euroopan muslimeista oikeasti on mikään itsemurhapommittaja? Jos haluat olla hyvä naapuri ja ehkäistä maahanmuutosta aiheutuvia ongelmia, auta maahanmuuttajaa sopeutumaan. Itsekin olen joskus kokenut täällä lähestulkoon vihaa valtaväestöä kohtaan, kun kukaan ei auta ja kieltä puhumaton jätetään ulkopuolelle. Uskon että arabimaista tulevat saattavat kokea samaa, ja silloin on helpompi eristäytyä omaan yhteisöön ja puhua paskaa eurooppalaisista.
Ei ne ole aina ennakkouuloja maahanmuuttajia kohtaan vaan omiin kokemuksiin perustuvia juttuja,näin ainakin itsellä.
Ennakkoluulo se on silti, koska ei kaikki ihmiset ole samanlaisia.
Jos on saanut romanilta turpaan, niin onko silloin oikeus ajatella, että kaikki romanit ovat väkivaltaisia kusipäitä? Ei se oma kokemus tee asiasta faktaa.
Kaikki me ollaan enemmän tai vähemmän subjektiivisia.
Ennakkoluulo se on silti, koska ei kaikki ihmiset ole samanlaisia.
Jos on saanut romanilta turpaan, niin onko silloin oikeus ajatella, että kaikki romanit ovat väkivaltaisia kusipäitä?
Onko oikein että pankit eivät anna luotto luottotietonsa menettäneille. Kaikkihan ovat yksilöitä, eikä mitään keskiarvoja saa ajatella
Saako udella minnepäin maailmaa olet muuttanut?Nyt on pakko avata sanainen arkkuni.... Olen itse maahanmuuttaja ja olen nyt viimeisen vuoden ajan saanut kokea, millaista on assimiloiva maahanmuuttopolitiikka ja miltä yleensä tuntuu kun ei kuulu valtaväestöön. Täällä yleinen näkemys on se, että valtaväestö ei tule milliäkään vastaan, vaikka työvoimasta on jo nyt pulaa ja maahanmuuttajia tarvitaan. Paikallinen kieli on vaikea opetella, mutta sitä ei saa puhua aksentilla.
Samanlaista juttua minä kuulin kreikkalaisilta, kun osa suvustani asuu siellä. Eipä suomalaisista tuntuvat olevan muita ennakkoluuloja kuin, että me kaikki ryyppäämme paljon ja pidämme jääkiekosta. En mä ainakaan näitä pidä niin pahoina ennakkoluuloina.Suomalaisuudestani olen saanut kuulla ihan kyllästymiseen saakka. Olemme kuulemma kaikki köyhiä metsäläisjuntteja, jotka juovat aamusta iltaan vodkaa ja juoksevat puukko kädessä toistensa perässä.
Tuskin kovinkaan moni. Moniko muslimi siltikään tuomitsee itsemurhapommitukset tai puhuu rauhan ja väkivallattomuuden puolesta julkisesti. Jos muslimien piirissä vallitsee joku sisäinen konsensus, että itsemurhapommitukset ovat hyväksyttäviä ja ehkä jopa toivottavia, niin niitä todennäköisesti tapahtuu, kuten on nähty.Kuinka moni Euroopan muslimeista oikeasti on mikään itsemurhapommittaja?
Mitenkä sitä autetaan kieltä osaamatonta maahanmuuttajaa sopeutumaan? Henkilökohtaisesti ainakin arvostus maahanmuuttajaa kohden kohoaa huomattavasti jos hänen kanssa pystyy kommunikoimaan joko suomeksi tai englanniksi. Yhteisen kielen puute puolestaan turhauttaa puolestaan molemmat vaikka mitään erityistä antipatiaa ei olisikaan.Jos haluat olla hyvä naapuri ja ehkäistä maahanmuutosta aiheutuvia ongelmia, auta maahanmuuttajaa sopeutumaan. Itsekin olen joskus kokenut täällä lähestulkoon vihaa valtaväestöä kohtaan, kun kukaan ei auta ja kieltä puhumaton jätetään ulkopuolelle.
Jaksatko kertoa pari esimerkkiä?Hyväksyn sen, että minun tulee sopeutua kohdemaan tapoihin ja vähitellen oppia kieli. Kuitenkin olen vain ihminen enkä voi sietää sitä kun joku juntti tulee esittämään näkemyksiään siitä mitä suomalaiset tekevät päin seinää.
Tästäkin olisi mukava kuulla pari esimerkkiä. Ymmärtääkseni suomessa suvaitaan hyvin paljon erilaisuutta, kunhan se ei ole:Sitten jos minä kritisoin täkäläisiä tapoja ja perustelen kritiikkini, niin siitä huolimatta vika on minun koska minä en sopeudu. Eikö tähän voisi vetää jotakin rajaa että mihin asioihin saa puuttua ja mihin ei? Ei voida olettaa että maahanmuuttaja hylkää koko kulttuurisen taustansa, koska se on osa hänen identiteettiään.
Offtopickina en ymmärrä miksi ei saisi olla HALUAMATTA musuja tai muita pakanoita naapurustoonsa? Eikö se ole kunkin oma asia kenen kanssa haluaa asua? Aamulehdessä syyllistettiin tänään maaseutua jo "passiivisesta apartheidista." Islamistit ovat kovia rähäyttelemään ja se riittää minulle syyksi etten halua naapuriini yhtään ainutta potentiaalista "nuorukaista".
Saako udella minnepäin maailmaa olet muuttanut?
Edelleen Euroopassa asustelen eli kulttuurisesti melko lähellä Suomea.
Samanlaista juttua minä kuulin kreikkalaisilta, kun osa suvustani asuu siellä. Eipä suomalaisista tuntuvat olevan muita ennakkoluuloja kuin, että me kaikki ryyppäämme paljon ja pidämme jääkiekosta. En mä ainakaan näitä pidä niin pahoina ennakkoluuloina.
Ei suomalaisista ole kovin pahoja ennakkoluuloja, mutta häiritsevä tästä tulee silloin jos olet esim. koulukaverin kanssa projektin toteutuksesta eri mieltä ja tähän keskusteluun vedetään argumentiksi että "kun te varmaan siellä Suomessa...". On myöskin omituista nähdä itsesä näkövinkkelistä johon ei ole tottunut. Suomessa en ole koskaan pitänyt itseäni köyhänä tai luuserina.
Tuskin kovinkaan moni. Moniko muslimi siltikään tuomitsee itsemurhapommitukset tai puhuu rauhan ja väkivallattomuuden puolesta julkisesti. Jos muslimien piirissä vallitsee joku sisäinen konsensus, että itsemurhapommitukset ovat hyväksyttäviä ja ehkä jopa toivottavia, niin niitä todennäköisesti tapahtuu, kuten on nähty.
Ne muslimit, joiden kanssa olen keskustellut, eivät hyväksy väkivaltaisuutta. Onko heidän keskuudessaan oikeasti joku konsensus että tällainen on hyväksyttävää? Silloin kun itse kävin islam-opetuksessa, siellä keskityttiin enemmän arkipäivän kysymyksiin, esim. miten lasta tulee kasvattaa länsimaisessa yhteiskunnassa jne. Itsemurhapommitukset tuntuvat olevan aika kaukainen asia maltillisille muslimeille - eihän asia edes liity mitenkään heidän omaan jokapäiväiseen elämäänsä!
Mitenkä sitä autetaan kieltä osaamatonta maahanmuuttajaa sopeutumaan? Henkilökohtaisesti ainakin arvostus maahanmuuttajaa kohden kohoaa huomattavasti jos hänen kanssa pystyy kommunikoimaan joko suomeksi tai englanniksi. Yhteisen kielen puute puolestaan turhauttaa puolestaan molemmat vaikka mitään erityistä antipatiaa ei olisikaan.
Jaksatko kertoa pari esimerkkiä?
Tähän on monia keinoja. Esim. töissä tai koulussa voi pyrkiä ottamaan maahanmuuttajaan mukaan yhteisöön. Jos yksi ihminen ei kunnolla puhu kieltä, ja muut keskustelevat ympärillä suomeksi että mennään töiden jälkeen bisselle, on todennäköistä että maahanmuuttaja jää kelkasta. Tai nyt kun olen alkanut jonkin verran puhumaan kohdemaan kieltä, toivoisin ihmisiltä kärsivällisyyttä kuunnella loppuun saakka kaikki takelteluni. Suomikin on pirun vaikea kieli oppia, ja ulkomaalaiset usein valittavat että me suomalaiset vaihdamme liian nopeasti englantiin. Ei ihme, etteivät opi kieltä jos eivät pääse sitä harjottelemaan. Samoin jos ulkomaalaisella on vaikeuksia hoitaa jotakin virastoasioita, siinä voisi vähän auttaa. Itsekin olen kuluttanut monta tuntia yrittämällä googlettaa jotain veroasioita sun muita englanniksi.
Tästäkin olisi mukava kuulla pari esimerkkiä. Ymmärtääkseni suomessa suvaitaan hyvin paljon erilaisuutta, kunhan se ei ole:
1. selkeästi häiritsevää
2. laitonta
3. fundamentalistista sekopäisyyttä
No, minulla henk.koht. on suuri ongelma mm. opiskelujen kanssa. Teen koulutehtävät viimeisen päälle ja minulla on vuosikurssin paras keskiarvo. Täällä taas vallitsee Janten laki ja minulle on tultu sanomaan, että pitäisi olla vähän varovaisempi. Nyt en ole puoleen vuoteen edes käynyt luennoilla, ja silti sain viimeisestä tentistä täydet pisteet. Olen muutaman kerran kritisoinut täkäläistä koulutusjärjestelmää ja sanonut että minulla on koulussa yksinkertaisesti tylsää. Aina tämä käännetään ympäri, että vika on minun koska olen liian kilpailunhaluinen ja minun pitää sopeutua siihen ettei koulua tarvitse ottaa niin vakavasti. Tuntuu väärältä, että tähän ominaisuuteeni puututaan, varsinkin koska minun on pakko huolehtia kilpailukyvystäni myös siinä tapauksessa etten jää tänne loppuiäkseni. Eikä kenelläkään ole oikeutta tulla sanomaan, että ole huonompi koulussa. Enkä muutenkaan tajua että miten laiskuus voi olla joku paikallinen tapa johon pitää sopeutua??? Ehkäpä tätä voisi verrata siihen kun länsimaalaiset taistelevat muslimien oikeudesta kulkea minihameessa. ;)