Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ei kannata opiskella inssiksi. Ite olen valmistunut 3v sitten ja ollut 20 työhaastattelussa, mutta en ole päässyt yhteenkään. Eli asennushommilla jatketaan. Paha maailma.
Mua kiinnostaisi tietää, mitä biokemisti/molekyylibiologi/bioteknikko keskimäärin tienaa jossain yksityisessä firmassa tai valtion tutkimuskeskuksessa. Ilmiantoja otetaan kiitollisna vastaan.
Ja se kirkkainkin kärki saa työskennellä vuosia puoli-ilmaiseksi ennen kuin pääsee asemaan, jossa voi jo pyytää voita leivän päälle.No tuotapa osasin pikkusen pelätäkin. Olis pitänyt silloin aikoinaan valita fiksummin, kun kuitenkin kaikki alat kiinnosti ihan yhtä vähän :jahas: Mulle riittäis kyllä mainiosti ~kolmen tonnin kuukausipalkka, kunhan se vaan alkaisi tipahdella tilille hieman aikaisemmin kuin eläkeiän kynnyksellä.Alalla on vähän vakituisia työpaikkoja ja paljon tulijoita. Jos ei edusta ihan sitä kirkkainta kärkeä osaamisessa saanee tyytyä 2:lla alkavaan kuukausipalkkaan, jos on onnekas.Ja se kirkkainkin kärki saa työskennellä vuosia puoli-ilmaiseksi ennen kuin pääsee asemaan, jossa voi jo pyytää voita leivän päälle.
Ylläoleva mutuilua. Kavereita on alalla, joilta aina kuulee kaikenlaista.
Niinpä. Itse olen nyt käynyt viidessä haastattelussa enkä ole saanut ainuttakaan paikkaa ja epäilen jo nyt että ehken anna parasta mahdollista kuvaa itsestäni siellä haastattelussa tai paikan saanti jää kiinni ainakin jostain muusta kuin CV:stä :jahas:Onko Kipi miettiny, että jos 20 kertaa oot haastatteluun päässy, ni ei kai se ihan pahan maailman syytä kaikki oo se duunitta jäänti?
sit oot joko liian ronkeli tai jotain on kovasti pielessä jos ei vuos kaks sitten ole perus konesuunnittelijana päässyt töihin. eri asia jos on joku nukketeatterikoreografian insinööri näin kärjistettynä mutta vasta tänä keväänä/kevättalvena on ruennut insinööritoimistot nihkeilemään lisäväen palkkaamisen kanssa.ei kannata opiskella inssiksi. Ite olen valmistunut 3v sitten ja ollut 20 työhaastattelussa, mutta en ole päässyt yhteenkään. Eli asennushommilla jatketaan. Paha maailma.
Alalla on vähän vakituisia työpaikkoja ja paljon tulijoita. Jos ei edusta ihan sitä kirkkainta kärkeä osaamisessa saanee tyytyä 2:lla alkavaan kuukausipalkkaan, jos on onnekas.Ja se kirkkainkin kärki saa työskennellä vuosia puoli-ilmaiseksi ennen kuin pääsee asemaan, jossa voi jo pyytää voita leivän päälle.
Ylläoleva mutuilua. Kavereita on alalla, joilta aina kuulee kaikenlaista.
No tuotapa osasin pikkusen pelätäkin. Olis pitänyt silloin aikoinaan valita fiksummin, kun kuitenkin kaikki alat kiinnosti ihan yhtä vähän :jahas: Mulle riittäis kyllä mainiosti ~kolmen tonnin kuukausipalkka, kunhan se vaan alkaisi tipahdella tilille hieman aikaisemmin kuin eläkeiän kynnyksellä.
Työnpaikan saaminen on joskus helvetin hankalaa. Paikka N kun ei huomioi sitä että paikat A-M eivät ole palkanneet, vaan jokaiseen haastatellaan juuri sitä paikkaa hakien. Eli tilanne on toinen kuin vaikkapa kauppakorkeaan haussa (HSE:n ulkopuolelle jäänyt voi päästä vaikkapa Lappeenrantaan). Jos haastattelussa ei osaa olla oikeanlainen, paikat menevät ohi niin kauan kunnes on paras hakijaporukasta.sit oot joko liian ronkeli tai jotain on kovasti pielessä jos ei vuos kaks sitten ole perus konesuunnittelijana päässyt töihin. eri asia jos on joku nukketeatterikoreografian insinööri näin kärjistettynä mutta vasta tänä keväänä/kevättalvena on ruennut insinööritoimistot nihkeilemään lisäväen palkkaamisen kanssa.
jos oot liitossa niin suosittelen tilaamaan ne kaikki uil:n julkaisut ja lueskelemaan läpi.

ei kannata opiskella inssiksi. Ite olen valmistunut 3v sitten ja ollut 20 työhaastattelussa, mutta en ole päässyt yhteenkään. Eli asennushommilla jatketaan. Paha maailma.
Minkäs alan mies olet? Omalta linjalta (koneinsinööri) ainakin lähes joka jamppa sai puolessa vuodessa koulutusta jotenkin vastaavaa duunia. Toki tuommoinen alkaisi tökkiä ketä vain :wtf:

Sen virheen mä teinkin, kun menin sähköalalle. Kone tai raksa on paljon helpompi, tarvi osata kuin pari 3d ohjelmaa, niin riittää.
Ei siinä mitään, kun sais ekan paikan, niin sen jälkeen ei ongelmia..mutta kun ei irtoa. Aina löytyy joku kokeneempi, joka menee ohi. Tai jonsei löydy, niin jatkavat hakua, kunnes löytyy. Ehkä olen vain huono-onninen![]()
Ei auta ku jatkaa yrittämistä. Ei kyllä asennushommat on kivoja, mutta palkka on suhkot paska vaan niis.
Vastahan iltasanomis hehkutettii sähkömiesten palkkoja. Tais olla jotain 40 tonnii vuodes mitä väitettiin olevan.
Netissä palkoista juttelu on kyllä ihan vitun hedelmällistä, kaikki tienaa niin vitusti vaikka tosiasiassa suomalaisten alle 35vuotiaiden (joita suurinosa keskusteluun osallistuvista on) keskipalkka ei kyllä päätä huimaa. Ei siinä mitään, omasta palkasta en kyllä valita mutta tuli mieleen että jos ihmiset olettavat että 30 vuotiaana pitää tulla vähintään 40-50donaa/v niin paljon ajattelitte tienata 50vuotiaana, vähintään 250tonttua/v vai? ja tämä siis palkkaytöllä, yrittäminen on asia erikseen.