Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Pysytään vain niissä tietokoneissa, niin ei tartte keksiä itelle titteliä. System admin, voi herranjumala :D

Siis oikeasti, äijä käyttäytyy kuin pieni lapsi. Eikös sun pitäis täällä pakkotoistolla näyttää mallia miten käyttäydytään, ja sinä menet suoraan henkilökohtaisuuksiin?

Vittu Mike, nyt mieti. :curs:

Jatketaan taistelua vaikka huomenna jossain muussa määrin.
Nyt jaktan työpäivää xp:llä ja vaihdan illan edetessä osx:ään.
Homma toimii molemmilla, toisesta tykkään enemmän.

Siis oikeasti, äijä käyttäytyy kuin pieni lapsi. Eikös sun pitäis täällä pakkotoistolla näyttää mallia miten käyttäydytään, ja sinä menet suoraan henkilökohtaisuuksiin?

Vittu Mike, nyt mieti. :curs:
Kiusaan vain sua tuosta tittelistä, älä herppaa. Mä arvostan itse kaikkien duuneja putkimiehestä pressaan, kunhan piruilen. :piis:

Ei mitään, ilo on vain minun puolellani jos jotain apua on ollut. :)

Samoin, tosin mun tiedoista ei kyllä Macin käyttäjille juuri iloa ole ;)
Kuitenkin, on kiva aina itsekin oppia uutta, mitä enemmän sitä aiheista oppii, sen parempi niistä on väit... um, keskustella ;)

Kiusaan vain sua tuosta tittelistä, älä herppaa. Mä arvostan itse kaikkien duuneja putkimiehestä pressaan, kunhan piruilen. :piis:

Ehkä pieni ylimielisyys joskus puheissani leimasi nyt tämän tittelihomman lesoiluksi. Sysadmin on sitä suorittavaa väkeä it-osastoilla - tietojärjestelmän ylläpitoa ja jossain määrin kehittämistä - ja tosiaan tuossa tittelissä ei ole mitään hienoa. Tulipahan mainittua kun muutkin omansa esittivät.

Olen myös oman yritykseni PJ ja TJ ja ties mitä. Vitun kova jätkä.

edit: Joku kevennys olisi paikallaan tänään. Jollain jotain postattavaa vaikkapa?

Internet Exploderin suosio laskee:

www.tietoviikko.fi sanoi:
Net Applications uskoo IE:n suosion laskun johtuvan suurelta osin Applen Mac-tietokoneiden markkinaosuuksien kasvusta. Macit eivät enää tue IE:tä, joten Safari ja Firefox ovat saaneet Macien suosion nousun mukana uusia käyttäjiä.

http://www.tietoviikko.fi/doc.te?f_id=1372480&s=r

Eikä tuo tietoturva ole ainoa FF:n etu vaan se, että siihen saa add oneilla käytännössä lähes rajattomat toiminnot, ihan mitää vaan sattuu tarvitsemaan tai mikä tuntuu hauskalta.

Eikä tuo tietoturva ole ainoa FF:n etu vaan se, että siihen saa add oneilla käytännössä lähes rajattomat toiminnot, ihan mitää vaan sattuu tarvitsemaan tai mikä tuntuu hauskalta.

Ja uudessa 3-versiossa se on niin yksinkertaisen helppoa lisätä niitä! :hyvä:

Ja uudessa 3-versiossa se on niin yksinkertaisen helppoa lisätä niitä! :hyvä:

Mä käytän vielä 2:sta, kun toimii ihan hyvin tämäkin. Ei niitä tässäkään vaikea ole lisätä, ainakaan mulla ei ole ollut mitään vaikeuksia :D

Toinen merkittävä syy on se, että myös monet Windows käyttäjät käyttävät mieluummin Firefoxia (kuten minä). Firefox nyt vaan on paljon parempi kuin IE.

Sama mäkin puolella. Mun mielestä Firefox on parempi kuin Safari.
Kai se on osaltaan mielipidekysymyskin, mutta tämä mun mielipide.

Mä käytän vielä 2:sta, kun toimii ihan hyvin tämäkin. Ei niitä tässäkään vaikea ole lisätä, ainakaan mulla ei ole ollut mitään vaikeuksia :D

Siinä on haku integroituna selaimen laajennukset-valikon alle. Laitat vaan mitä tarvitset, tulee lista, ja siitä sitten clickaamalla asentamaan.

Eli tuosta voidaan päätellä, että FF on vaan oikeasti pirun hyvä selain, eli ei ihme, että markkinaosuus kasvaa :)

edit:
kuulostaa hyvältä tuo kolmosen add on toiminto, pitääpä asentaa se kotikoneelle tänään ja testata. Työkoneelle ei viitsi vielä laittaa.

Samaa mieltä. Suurin syy sille miksi en Safarista pidä on sen teema, Firefoxin Qute on paljon kivempi isoine nappeineen ja kirjainmerkkeineen kun Safarissa (ja valitettavasti FF 3:ssa teemojen yhteensopimattomuuden takia, siinä kun on defaulttina teemana Safari-kopio) pitää olla tarkkana mihin klikkaa.

MTM1977 sanoi:
kuulostaa hyvältä tuo kolmosen add on toiminto, pitääpä asentaa se kotikoneelle tänään ja testata. Työkoneelle ei viitsi vielä laittaa.

Firefox 3 on myös minusta paljon nopeampi kuin kakkonen (Beta 4:sta lähtien). Voi tosin olla placeboakin mutta Tietokone ainakin on samaa mieltä: http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=33117

Tuo tosin mittaa vain Javascript-nopeutta mutta olen huomannut selvän eron ihan normaalienkin www-sivujen latautumisessa.

Itseäni ainakin häiritsee välillä kakkosessa satunnainen kaatuilu ja muistivuodot (muutenkin taitaa muistinkulutus olla 70MB luokkaa). Kolmonen on hyvä ja ei ole kaatunut kertaakaan, mutta saako tuota kakkosen näköiseksi (itseäni ärsyttää tuo uusi tapa listata sivut, koska siihen mahtuu kerralla vähemmän sivuja. Tämä siis osoitetta kirjoittaessa).

Edit. Mike, minä voin kyllä tulla katsomaan demoa Macista, jos vain mahdollista (tulen 99% varmuudella kesällä käymään Helsingissä ja muuten Tampereella oleilen).

Back
Ylös Bottom