Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Onko olemassa sataa 3d-mallinnusohjelmaa?

Ei riitä. Meillä suunnitellaan duunissa rakennuksia/siltoja/teitä jne jne. Ja jumalauta että pitää olla miljoonaa eri softaa, ja voin vannoa että noita samoja hommia ei ikimaailmassa MAC:illä tehtäis. Ei nyt eikä vuoden päästä. Siellä on jopa yks softantynkä vuodelta -97 jota tänäpäivänäkin käytetään, kaikenmaailman dos-pohjasista laskelmointijutuista puhumattakaan.

Varmasti ihan morjens pyörittää macciä jossain pienehkössä mainospuljussa latten äärellä mutta ei noissa hommissa.

Ei riitä. Meillä suunnitellaan duunissa rakennuksia/siltoja/teitä jne jne. Ja jumalauta että pitää olla miljoonaa eri softaa, ja voin vannoa että noita samoja hommia ei ikimaailmassa MAC:illä tehtäis. Ei nyt eikä vuoden päästä. Siellä on jopa yks softantynkä vuodelta -97 jota tänäpäivänäkin käytetään, kaikenmaailman dos-pohjasista laskelmointijutuista puhumattakaan.

Varmasti ihan morjens pyörittää macciä jossain pienehkössä mainospuljussa latten äärellä mutta ei noissa hommissa.

On teillä hieno firma. Onneksi siellä nimenomaan ei tehdäkään mäkillä.

Miten niin onneksi? No onhan se vähän huono tehä hommia alustalla jossa tarvittava softa ei pyöri.
Mäkkiä on vaan niin hyvä käyttää, ettei siihen mitään softaa tarvita :hyvä:.

Onhan tuota ihan spesifististä softaakin olemassa n. määrä meidänkin puljussa. Siis ohjelmia ja virityksiä mihin ei apuja löydy googlella.

Epäilemättä vaatii, vaikkakaan enpä minä ole dissaamassa sun työpanostasi, kuten nähtävästi sinä jotenkin vähättelet sitä mitä minä teen. Kiitoksia.

En dissaa työtäsi, teet pirun hyvää sellaista. En minäkään niitä siltoja suunnittele, vois tosin joku insinöörin retkale olla näreissään kommentistasi.

Miksi täällä vängätään päivänselvästä asiasta? :D Kone tarpeen mukaan, kaikille ei mäkki käy, se ei käy. Sillä selvä.

Mutta niinhän se menee, Applella riittää ideoita ja puheita, mutta Ibarilla niitä tehdään jo.

Kyllä tuo varmasti toimii hienosti Thinkpadissa :

Käyttämällä suurempia linssejä IBM:n tutkijat ovat kyenneet kohdistamaan neliösenttimetrin kokoiseen aurinkokennoon 230 watttia vastaavan aurinkoenergiamäärän, joka vastaa muunnettuna 70 watin sähkötehoa.

CPV-kennoon kohdistuva lämpöenergia on kuitenkin tähän asti aiheuttanut ongelmia. IBM:n tutkijat
ovat onnistuneet kehittämään jäähdytysjärjestelmän, jolla yli 1 600 asteinen aurinkokenno voidaan jäähdyttää 85 asteiseksi ja näin saada korkeat lämpötilat hallintaan.

Ei taida ihan kannettaviin vehkeisiin olla vielä tämmösestä.

OSX päivittyi, paketin koko on noin 500 megatavua ja asentaminen vaatii levytilaa reilut 3 gigatavua. :eek:
Kas, mulla päivityspaketti oli 198 megaa ja kovalevyltä sattui yllättäen löytymään yli 3 gigaa tilaa. :dance:

Varmasti naurettavan näköinen virne naamallani juuri nyt.

Viime sivulla HC puhui yrityksestään - jota muuten veikkaan pöyryksi - ja maccipojat rupesi puhumaan perään mäkeistä ja osx:sta. Ja ne kommentit teiltä. Voi elämä :D

Omenamatojako teillä on päässänne?

Windows-mies tajusi mun pointin, Mac-mies ehkä ei.

edit: Vittu, perustetaan oma ketju yrityshenkisemmälle keskustelulle, ja sinne ei sitten tulla kertomaan kuinka kiva ja näppärä OSX on käyttää. Tulkaa sen OSX:n kanssa meille tai HC:n firmalle tekemään meidän hommia.

edit: Vittu, perustetaan oma ketju yrityshenkisemmälle keskustelulle, ja sinne ei sitten tulla kertomaan kuinka kiva ja näppärä OSX on käyttää. Tulkaa sen OSX:n kanssa meille tai HC:n firmalle tekemään meidän hommia.
Montakos yritystä sinä omistitkaan? Mulla on kaksi, kusetko pidemmälle vai soitatko vain sitä saatanan suutasi kokoajan?

Montakos yritystä sinä omistitkaan? Mulla on kaksi, kusetko pidemmälle vai soitatko vain sitä saatanan suutasi kokoajan?

Oli sulla vaikka kymmenen yritystä niin se ei tarkoita sitä, että tietäisit muita paremmin sen, miten esim. isojen teknologiayritysten tietohallinto toimii.

Kyllä siihen on ihan syynsä, miksi isot firmat käyttävät muita järjestelmiä (Windows, Linux yms).

Mä olen nyt ollut kohta 8 vuotta "kohtuu" ison firman IT osastolla, joten luulen suunnilleen tietäväni mistä puhun...

Onko kaikki ihan hyvin?

Ja toivottavasti nyt ei tule paha mieli, mutta kusen pidemmälle, kiitos kysymästä.

edit: Ja omistamisista viis, olen puuhannut yli 10.000 työntekijän yrityksen IT-osastolla. Joten annatko mun puhua, kun todennäköisesti tiedän mistä puhun?

edit: Rauha taas, turha näistä jutuista on näin hermostua. Ajattelin sen VIPinkin uusia, mutta mieluummin hyvässä hengessä. Okei?

On kyllä huisaa kädenvääntöä :) ottaen huomioon ettei osallisilla ole varmaan kiinni pätäkkää ao. firmojen osakkeissa?

Samat insinöörithän ne vaeltaa molemmissa piireissä, samanlaisia kyniksiä kaikki tyynni :dance:

EDIT: joo on offtopic hyvin vahvasti.

On kyllä huisaa kädenvääntöä :) ottaen huomioon ettei osallisilla ole varmaan kiinni pätäkkää ao. firmojen osakkeissa?

Samat insinöörithän ne vaeltaa molemmissa piireissä, samanlaisia kyniksiä kaikki tyynni :dance:

No sen voin kertoa, ettei tuossa duunariluvulla mainitsemassani firmassa ole kyllä mitään kiinni. Muualla ehkä. Edelleen, viis siitä, mielestäni melko offtopic ?

Tarkoittanet Apple/MS osakkeita?

Eh, ei mullakaan tähän kellonaikaan liian sujuvasti leikkaa.

Tarkoittanet Apple/MS osakkeita?

Kyllä mä tämän keskustelun perusteella olen jo sellaiset johtopäätökset vetänyt, että mäkkien mukana on pakko tulla joku osakenippu, se selittäisi sen fanaattisuuden (ja tuohan oli huono vitsi, jotta kukaan ei nyt tästä suivaannu) ;)

Back
Ylös Bottom