Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Windowsista kuitenkin mulla on edelleen vain yksi mielipide, vitun tylsä.

Ei mua kiinnostakaan Windowsissa se itse käyttis vaan ne ohjelmat joita siinä pyöritän ;)

Juu en mäkään winukkaa käytä hauskuuttaakseni itseäni. Eikä mulla sinänsä ole mitään osx/linuxia vastaan, vaan sitä yletöntä fanittamista.

Juu en mäkään winukkaa käytä hauskuuttaakseni itseäni. Eikä mulla sinänsä ole mitään osx/linuxia vastaan, vaan sitä yletöntä fanittamista.
Ja taas kerran, kun käytät OSX:ää, huomaat miksi sitä fanitetaan. Yhtäkkiä tietokoneen käytöstä tulee monta astetta mukavampaa ja sillä voi tosiaankin hauskuuttaa itseään jo pelkästään kun sitä käyttää.

Ei mua kiinnostakaan Windowsissa se itse käyttis vaan ne ohjelmat joita siinä pyöritän ;)
Sama homma täällä. Sitten, jos joskus tarvitsen konetta pelkästään suffailuun& viihdekäyttöön ja satunnaiseen kuvankäsittelyyn yms, niin valinta on varmaan mac.
Mutta nykyisessä tilanteessa pitää olla tuki uusille ja vanhoille, sekä nooanaikaisille softille, ettei tässä tilanteessa viahtoehtona ole kuin win XP. Eikä se edes harmita, hommat skulaa hyvin tällä, vaikkakin on tylsä.

Mitäs ne mystiset softat muuten on, joita ei mitenkään Macciin saa, ei edes bootcampin tai parallelssin kautta? Kiinnostaa minkälaisen softan edessä on valmis luopumaan totaalisesta käytettävyydestä. Luetteletteko tähän ne ilmeisesti TODELLA tärkeät softat.

Katsos, kun jotkut "saattavat" tarvita töissä vähän muutakin kuin photoshoppia... Ja ei se nyt ihan niin onnistu, että otetaan mäkki ja sitten kikkaillaan jonkun bootcamppien yms. kautta, kun Win koneessa ne tarvittavat softat toimii suoraan.

Mä tuosta jo kerran aiemmin mainitsin, mutta toistetaan vielä... Pääasiallisina ovat SAP:n softat, sitten Office (Outlook, PP, Word,Excel, Access jne) ja Lotus (Notes, Sametime yms) ohjelmat.

Jos noista joku toimii macissa, niin se ei riitä. Kaikkien pitää toimia ja suoraan, ilman kikkailuja. Officen korvikkeeksi eivät käy "vastaavat" ohjelmat, koska niitä mun tekemiä dokumenttejä tarttee muutkin kuin minä.

Ja se kotikonehan mulla oli pelkkä lelu, eli siinä pitää esim. pelit pyöriä, joten siinäkin sen Win on parempi vaihtoehto.

Tätä voidaan jankata loputtomiin, mutta kun se tosiasia nyt vaan on, että Mac ei sovi mulle työkäytössä eikä kotikäytössä. Piste.

Officen korvikkeeksi eivät käy "vastaavat" ohjelmat, koska niitä mun tekemiä dokumenttejä tarttee muutkin kuin minä.

Ei tarvitse hommata vastaavia ohjelmia, koska OSX:lle saa ihan Microsoftin tekemän Office 2008:n.

Mutta ei sen enempää vääntöä asiasta, ihan hyvin perustelit miksi sinulle ei OSX sovi. Minä olen samaa mieltä siinä että turha on ostaa mäkkiä jos siinä aikoo ajaa pääsääntöisesti Windowsia bootcampin kautta. Minäkin pelaan tietokoneella mutta paljon vähemmän kuin pleikkarilla niin ei se haittaa jos pari kertaa viikossa pitää muutamaksi tunniksi bootata Windowsiin. Mutta silloin rupeaisi kieltämättä tympimään jos joka päivä pitäisi useaan otteeseen pomppia OSX:n ja Windowsin välillä.

Kuulostaakin siltä mitä Windows mielikuvana on. Ohjelmoidaan ja ohjelmoidaan ja käytetään jotain jeesuksen vanhoja softia, jotka eivät kelpaa nykyajassa eläville valmistajille, tylsää ja taas tylsää. Hyvin kuvastaa Windows ympäristöä ja tulee muuten hyvin esille noissa Switch videoissa joita Apple tekee.

Ymmärrän toki jos oma työ on tuommoinen, eli duunipaikalla nyt vain on ne koneet mitkä ovat, mutta että himassakin vielä samalla periaatteella koodaa silmät kierossa visual basicilla, niin moro.

Kuulostaakin siltä mitä Windows mielikuvana on. Ohjelmoidaan ja ohjelmoidaan ja käytetään jotain jeesuksen vanhoja softia, jotka eivät kelpaa nykyajassa eläville valmistajille, tylsää ja taas tylsää. Hyvin kuvastaa Windows ympäristöä ja tulee muuten hyvin esille noissa Switch videoissa joita Apple tekee.

Ymmärrän toki jos oma työ on tuommoinen, eli duunipaikalla nyt vain on ne koneet mitkä ovat, mutta että himassakin vielä samalla periaatteella koodaa silmät kierossa visual basicilla, niin moro.

Noinko mä sanoin?

Ei helvetti, jotain rajaa tuohon, lue nyt hyvä ihminen se mun viesti ensin.

Niin ja otapa vaikka selvää, että mitä ohjelmistoja SAP tuottaa ja mitkä firmat niitä käyttää ja kommentoi sitten uudestaan jeesuksen aikaisista. Pyörii muuten tässäkin maassa ihan helvetin moni firma noilla softilla, firmoissa kun pitää valitettavasti tehdä muutakin kuin leikkiä kivalla käyttöjärjestelmällä.

Sanoinko mä yhtään mitään koodaamisesta, varsinkaan kotona?

Jos sä et vaivaudu lukemaan vastauksia esittämiisi kysymyksiin niin ehkä niihin ei sitten enää jatkossa kannata vastatakaan.

edit:
aloita vaikka tuolta:
http://www.sap.com/index.epx

Word! Luetaan vain kaikki yhdessä.

Mutta nykyisessä tilanteessa pitää olla tuki uusille ja vanhoille, sekä nooanaikaisille softille

Kun joku nyt läimäsee noille kaikille softille vastineet Macin puolelta, niin epäilemättä vastaus on tyyliin "mutta macille ei saa mun omaa 1985 koodaamaa pasianssin korviketta, jota käytän kerran ja jouluna, ei voi siirtyä".

Word! Luetaan vain kaikki yhdessä.

Mun vastaus oli tuossa viimeisimpänä (siis sun kysymykseesi), joten automaattinen oletus on, että vastasit siihen, kun et quotea ollut käyttänyt.

Sorry, että ymmärsin väärin...

Ei vanhoissa softissa ole mitään vikaa, jos ne täyttävät tehtävänsä hyvin. Käytän päivittäin softia, jotka on koodattu cobolilla joskus historian aamuhämärissä. Eivät ehkä näytä hienoilta kuten Applen viimeisimmän käyttiksen tyylin mukaan pitäisi, mutta niiden tehtävä onkin olla vain ja ainoastaan tehokkaita ja tarjota informaatiota nopeasti ja sen ne tekevät. Taustalla pyörivät IBM:n pääkonejärjestelmä ei sekään edusta ehkä viimeisintä huutoa, mutta ei se kyllä missään tilanteessa nikottelekaan. Mutta kyseessä onkin suuryritys, jossa softien pitää ihan oikeasti toimia luotettavasti, softien ulkonäöllä kun ei tuotantoa pyöritetä.

Ei vanhoissa softissa ole mitään vikaa, jos ne täyttävät tehtävänsä hyvin. Käytän päivittäin softia, jotka on koodattu cobolilla joskus historian aamuhämärissä. Eivät ehkä näytä hienoilta kuten Applen viimeisimmän käyttiksen tyylin mukaan pitäisi, mutta niiden tehtävä onkin olla vain ja ainoastaan tehokkaita ja tarjota informaatiota nopeasti ja sen ne tekevät. Taustalla pyörivät IBM:n pääkonejärjestelmä ei sekään edusta ehkä viimeisintä huutoa, mutta ei se kyllä missään tilanteessa nikottelekaan. Mutta kyseessä onkin suuryritys, jossa softien pitää ihan oikeasti toimia luotettavasti, softien ulkonäöllä kun ei tuotantoa pyöritetä.
En minä nyt puhunut kyllä softan ulkonäöstä, vaan siitä, että Windowsia perustellaan nyt jollain mahdollisimman vanhalla softalla, jota ketään ei kiinnosta edes kääntää Macille. Eli kun tulee Officen korvaaja 2008, niin yhtäkkiä sitten tarvitaankin jotain Lotus Notes -76 versiota. En nyt tosissani usko, että kyse on noista softista mitä vaihtoon tulee, jengi vain on juuttunut Winkkuun ja hyvä niin. Kyse on vähän siitä, että osa perustelee 80-luvun ladaa sillä, että siinä on veivattavat ikkunat, toimii hyvin, ei tartte sähköikkunoita jotka uudessa Mersussa on.

En minä nyt puhunut kyllä softan ulkonäöstä, vaan siitä, että Windowsia perustellaan nyt jollain mahdollisimman vanhalla softalla, jota ketään ei kiinnosta edes kääntää Macille.

Edelleen, ne SAP:n softat eivät ole vanhoja vaan ihan nykyaikaa. Miksi ne eivät toimi macissa? Ehkäpä siksi, että teollisuus ei pyöri maceilla.
Enkä mä käytä vanhoja versoita muistakaan työsoftista, mutta kun ne muut on toissijaisia, eli sellaisia, joita töissä tarvitsen, mutta en kokoajan. Jos Office toimii macissa niin hyvä, mä vaan en sillä vielä kovin pitkälle pääse.

niin ja mä en tarvitse töissä ainoatakaan kuvankäsittelysoftaa... huomaatko mitään eroa meidän koneen käyttötarkoituksissa?

Mitään tuhnuisia graafisen alan nyrkkipajoja ei voida verrata isoihin kansainvälisiin firmoihin. Yritykset elävät windows maailmassa ja tulevat elämään vielä pitkään. Pelkästään printtereiden kanssa tulee ongelmia mac-koneen kanssa. Ajureita ei löydy vielä tarpeeksi kaikille malleille. Langattomien tukiasemien kanssa tulisi varmasti ongelmaa. Sitten kun aletaan puhumaan VPN-yhteyksistä, spesifikoiduista sovelluksista yms niin soppa on valmis. Eli macceja ei saa integroitua helpolla yritysmaailmaan ilman suurempia muutoksia laitteistoissa ja asenteissa.

Mitäs ne mystiset softat muuten on, joita ei mitenkään Macciin saa, ei edes bootcampin tai parallelssin kautta? Kiinnostaa minkälaisen softan edessä on valmis luopumaan totaalisesta käytettävyydestä. Luetteletteko tähän ne ilmeisesti TODELLA tärkeät softat.
Lähinnä ne liitttyy oman alan ohjelmiin. Niitä ei valitettavasti saa macciin.

Yleensäkin työelämässä insinööripuolella ohjelmistoina on monestikin ihan uutta ja käypää ohjelmistoa, mutta ihan järkisyistä pitää taakseppäin yhteensopivuus taata näillä vanhemmilla ohjelmilla.
Isoilla yrityksillä on historiaa, ja rajapinnat historiaan toimii parhaiten tällä hetkellä windowsissa.

Minun alan hommissa saattaa joutua tiettyä matskua pahimmillaan muokkaamaan, konvertoimaan ja optimoimaan kolmessakin ohjelmassa ennenkuin se kannattaa siirtää siihen ohjelmaan, jossa itse työ tehdään tai lopputulos näkyy. Niistä ei muuten taida yksikään toimia macissa.

Kotona sitten saatan tesmiä jotain uutta esim. 3d-mallinnusohjelmia, joita muuten on windowsille 100x enemmän, joissa jokaisessa on hyvät ja huonot puolensa.

SAP ohjelmistot olisi kyllä mahdollista saada toimimaan Macissa. Apple nimittäin itsekin käyttää SAP:ia. Ei vaan jostain syystä oikein julkisesti ole saatavilla Maciin sopivaa settiä.

Back
Ylös Bottom