Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Onko väliä harjoitanko kuntoani lenkkeilemällä yöllä, päivällä vai aamulla? Voisin siis parhaiten lenkkeillä ja pyöräillä öisin, olisiko se "huonompi" vaihtoehto kuin päivällä/aamulla? En ole siis rasvaa polttamassa, olen vain kohottamassa kuntoa.

Varmaan paras ajankohta olis silloin, kun olet virkeimmilläsi. Eli riippuu täysin vuorokausirytmistäsi.

Mutta yöllä kuitenkin saa sitä kuntoa kohotettua? Ja ei, ei väsytä siinä 1 aikaan, alkaa väsyttämään siinä 4 aikaan :whip:

Onko mahdollista että Tekee sen HIIT:n aamulla tyhjään vatsaan ja sen jälkeen on syömättä sen 30min-60min jonka aikana sitä rasvaa palaa vieläkin , mutta onkin kokoajan plussalla jolloin voi kasvattaa lihasmassaa...
Eli onko tuolla tavalla Rasvanpoltto ja lihasmassan kasvatus mahdollista?

Sori tyhmä kysymys jälleen :D

Onko mahdollista että Tekee sen HIIT:n aamulla tyhjään vatsaan ja sen jälkeen on syömättä sen 30min-60min jonka aikana sitä rasvaa palaa vieläkin , mutta onkin kokoajan plussalla jolloin voi kasvattaa lihasmassaa...
Eli onko tuolla tavalla Rasvanpoltto ja lihasmassan kasvatus mahdollista?

Sori tyhmä kysymys jälleen :D

Ei ole jos olet miinuskaloreilla.

tämmönen pikku juttu et mistä johtuu et ranskalaisessapunnerruksessa liike tuntuu paljon enemmän oikeassa ojentajassa. liikkeen teen molemmilla käsillä yhtä pitkälle. johtuuko siitä että toisessa kädessä enemmän voimaa? sitten toinen mihin olisi kiva kuulla kokemuksia. eli kesä duuniin raksalle menossa koko kesäks et onko jollain kokemuksia et onko puntilla usein voimat loppu tms.
...

tämmönen pikku juttu et mistä johtuu et ranskalaisessapunnerruksessa liike tuntuu paljon enemmän oikeassa ojentajassa. liikkeen teen molemmilla käsillä yhtä pitkälle. johtuuko siitä että toisessa kädessä enemmän voimaa? sitten toinen mihin olisi kiva kuulla kokemuksia. eli kesä duuniin raksalle menossa koko kesäks et onko jollain kokemuksia et onko puntilla usein voimat loppu tms.
Keskity siihen että teet liikkeen oikein: liikettä ainoastaan kyynärnivelessä ja punnerrat tasapuolisesti molemmilla käsillä. Voi myös olla että sulla on toisen käden hermotus pielessä/just vähemmän voimaa. Tee silloin yhden käden ojentajaliike taljassa.Voi myös olla että huomaamattasi cheattaat liikkeessä niin että nostat enemmän oikealla kädellä koska se on vahvempi ja siksi liike tuntuu siinä myös enemmän.
Mites kapea penkki, tuntuuko ero siinä?
Oon ite ollu raksalla kesätöissä mut ei sillä ollu voimatasoihin vaikutusta kun ei mun tarvinnu nostaa mitään raskasta, se on miesten hommaa...:rolleyes:

Keskity siihen että teet liikkeen oikein: liikettä ainoastaan kyynärnivelessä ja punnerrat tasapuolisesti molemmilla käsillä. Voi myös olla että sulla on toisen käden hermotus pielessä/just vähemmän voimaa. Tee silloin yhden käden ojentajaliike taljassa.Voi myös olla että huomaamattasi cheattaat liikkeessä niin että nostat enemmän oikealla kädellä koska se on vahvempi ja siksi liike tuntuu siinä myös enemmän.
Mites kapea penkki, tuntuuko ero siinä?
Oon ite ollu raksalla kesätöissä mut ei sillä ollu voimatasoihin vaikutusta kun ei mun tarvinnu nostaa mitään raskasta, se on miesten hommaa...:rolleyes:

kapee penkissä en eroa huomaa

no tee sitten sitä tai dippejä jos sulla on rinta ja ojentajat samana pvnä. voit myös kokeilla sitä ranskista
käsipainoilla tangon sijasta.
Itellä oli joskus toi sama ongelma ja ratkaisin sen tekemällä sellasta erikoista liikettä mut en nyt tässä jaksa alkaa selostamaan siitä.:)

Pitäisi saada penkkitulos 15kg ylöspäin, 65 to 80kg. Eli syyskuun alussa pitäs nousta toi 80kg. Ajattelin tehdä tuota Arskan golden sixiä, mutta pitäiskö toistoja olla vähemmän penkissä ja sarjoja enemmä, jotta tulisi voimaa, ei pelkästään lihaskasvua? Ne muut 5 liikettä sitten niillä Arskan toistoilla ja sarjoilla. :) Mutta onko se yleensäkkin niin, että maksimivoima treeni tuo enemmän voimaa, kuin semmonen perusvoima treeni joka kasvattaa lihasta?

Viime aikoina varsinkin pidempien sarjojen (10-12 toistoa) yläkroppatreenissä (jopa enemmän kuin vastaavassa jalkatreenissä) on lähes poikkeuksetta tullut paha olo ja on pitänyt pidentää palautusaikoja tai liikeparien sijaan tehdä vain yhtä liikettä kerrallaan. Salilla olen käynyt aamupalan jälkeen, jolloin syön melko runsaasti hiilaria, mutta välissä on kuitenkin ollut 2,5-3 tuntia.

Onko teillä neuvoja/kokemusta, pitäisikö runsaan aterian jälkeen tauko ennen treeniä olla vieläkin pidempi vai olisiko ongelma päinvastainen, eli pitäisi treenin aikana veden sijaan nauttia jotain laimeaa urheilujuomaa tms.? Treenin jälkeen olo paranee kuitenkin nopeasti kun pääsee palkkariin käsiksi, joten mietin voisiko paha olo johtua sittenkin energian puutteesta kuin liian läheisestä ruokailusta?

Mikä olisi hyvä korvaava liike ranskalaiselle ojentajapunnerrukselle? Z-tangolla tehdessä on ilmennyt kipua ranteen ja kyynärpään välissä (kyynärvarsi?). Olisiko esim. dippi hyvä korvaaja? Ehdotuksia.

powerranger: Itse en usko siihen, että kyykyt lopettaisivat pituuskasvun. Eli vastaan: voit tehdä kaikkia liikkeitä(ei tietenkään ole suotavaa teloa selkäänsä tai mitään muutakaan kolkkaa paskaksi).

Wiggum: Kyllä tuon luulisi ihan perustreenillä onnistuvan. Eli anna mennä. Voit toki tehdä elokuun loppuun muutamissa treeneissä vähän lyhyempiä sarjoja kovemmilla painoilla, että pysyy tatsi kovempiin painoihin.

diameter: Omalla kohdallani olen huomannut, että paras treeniaika on n. 1-2h syömisen jälkeen. Treenin aikan voit tietysti hörppiä jotakin juomaa, esim. palkkarista puolet treenin keskivaiheilla.

Chagrin: Kyllähän noita löytyy, dipin lisäksi hyviä vaihtoehtoja on mm. kapea penkki ja ojentajapunnerrus taljassa.

Kellään tietoa onko Christian Thibaudeau kayttäny/kayttääkö aineita? Sen noita kirjotuksia lueskelen, niin olis kiva tietää millanen mies niitä kirjoittelee.

Mites muuten kannattaako vatsalihaksia tehdä vaikka 100 joka toinen päivä, vai pitäskö neki treenata tasasesti niinku muutki lihakset? Onko siitä jotakin haittaa, jos vatsalihakset ovat paremmassa kunnossa verrattuna muihin lihaksiin?

Back
Ylös Bottom